Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 
 Hozzászólások: 9453934/59 Témák: 18941 Tagok: 112570 Legújabb tag: nsmedia Online: (94/0
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 8 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Találatok száma: 189 üzenet

Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
6. Elküldve: 2023-05-02 09:39:26 [26.]

Egy anglikán pap, nevezetesen John Butler 1669-ben gondolt ki, majd 1675-ben prezentált egy egyéni elképzelést Jézus születésének és kereszthalálának időpntjára nézve, amiről többek között az 1921-ben, Berlinben, Wilhelm Becker fordításában, "Das Horoskop von Jesus Christus" ("Jézus Krisztus horoszkópja") címmen megjelelt 14 oldalas kiadványból is értesülhetünk.

Jézus születését a téves keresztény időszámítás kezdeti éve december 25. napjának, egy szombati napnak az éjszakájára tette, és az alábbi pozíciókat adta meg hozzá:

Nap - 2° Bak; Hold - 28°1´ Kos; Merkúr - 2°59´ Bak; Vénusz - 17°28´ Vízöntő; Mars - 6°56´ Kos; Jupiter - 8°36´ Mérleg; Szaturnusz - 12°1´ Ikrek

Felmerülhet még azokban is a jogos kérdés, akik nem eléggé jártasak az ősi asztrológia szabályzóiban, hogy mégis milyen meggondolásnál fogva gondolhatta az anglikán pap azt, hogy ezek, az általa prezentált égitestek pozíciói jelezhették volna egy bűntelen lelki adottságokkal világra jött egyén születési időpontját és azt, hogy majdan az "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" a Szanhedrin keresztre fogja feszíttetni (A zsidókhoz írt levél 9,15) véresáldozatként egy páskabárány gyanánt (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) a Peszách ünnep előkészületi napján???

Egy szeriőz kutatónak, mielőtt a Jézussal kapcsolatos teóriájával a nyilvánosságra lépett, vagy lép, csupán a fenti kérdésre kellett volna, vagy kellene tudnia megnyugtató válasszal szolgálnia... De mivel fogalmuk sem volt a Schemhamphoras mibenlétéről, így természetesen semmi esélyük nem lehetett egy korrekt, helyes megoldással előrukkolni...

Annyival azért tisztában volt Butler úr, hogy Jézus körülbelül 33 éves volt akkor, amikor kínhalált kellett szenvednie a Szanhedrin jóvoltából, így az alapjaiban hibás keresztény időszámítás kezdetéhez pusztán csak hozzáadott 33 évet és kijelentette, hogy Jézus i.sz. 33.04.03-án, a Peszách ünnep előkészületi napján lehelte ki a lelkét...

Szerinte az alábbi, általa számításba vett égitestek zodiákusban történt elhelyezkedései utaltak Jézus keresztre feszítésére...:

Nap - 11°37´ Kos; Hold - 10°24´ Mérleg; Merkúr - 17°31´ Halak; Vénusz - 19°19´ Halak; Mars - 8°12´ Ikrek; Jupiter - 14°37´ Ikrek; Szaturnusz - 11°25´ Bika

Ehhez a 14 oldalas kiadványhoz a helyes megoldásra szomjas kereső potom 59,4 euróért juthat hozzá, persze csak használt állapotban...







Téma: Hibás teóriák Jézus életével kapcsolatosan Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #7 #8] [előzmény: (5) Klaus Matefi, 2023-04-26 09:10:10]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
15. Elküldve: 2023-05-01 08:52:28 [27.]

Ennek a kötetnek az alábbi fejezetei még betöltés alatt vannak:

II. - 8. Jeruzsálem arab kézre kerül
II. - 9. Cluny mozgalom
II. - 10. A templomos rend titka
II. - 11. Christian Rosenkreuz - alkímiai menyegzője
II. - 12. Rosslyn-káponla építése
II. - 13. Messiásként fellépő Jacob Lejbowicz Frank

A II. kötetben található fejezetek mindegyike az Ezsdrás által i.e. 445-re megalkott Tóra kozmikus misztériumának 13 ekvivalens felépítésű kozmikus keresztjeivel kapcsolatba hozható eseményeket tárgyalja. A végkifejlettről, azaz a 14. keresztről az I. kötet 2. fejezetében olvashatunk.

A III. kötetben a Jézushoz hasonló születési adottságokkal világra jött híres személyekről, nevezetesen Homról, Zoroasterről, Mithrászról, Attiláról, Álmosról, David Reubeniről, Sabbatai Cvíről és Jiddu Krishnamuriról lesz szó részletesen.

A IV. kötet pedig az évszázadok folyamán fellépő és eddig nem tárgyalt ószövetségi pszeudo-messiásokról fog szólni.






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[előzmény: (14) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:34:12]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
5. Elküldve: 2023-04-26 09:10:10 [28.]

Jézus születésével foglalkozó legismertebb teória Friedrich Johannes Kepler (1571 - 1630) német matematikus, asztronómus és asztrológus és evangélikus teológus nevéhez fűződik.

Az alapötletet ("Coniunctio Aurea") a Portugáliában született Isaac ben Judah Abarbanel (1437 - 1508) rabbitól vette át, nevezetesen a rabbi a messiási korszak kezdetét 5263-ra, azaz i.sz. 1503-ra kalkulálta ki a Szaturnusz és Jupiter bolygók konjunkcióira utalva [57], ami istenigazából egy alaptalan ötlet volt a részéről...

Ennek ellenére Kepler jónak tartotta és Jézus születési konstellációját is erre bazírozva akarta meghatározni. Végül az i.e. 7. február végén kialakult Mars-Jupiter-Szaturnusz együttállás mellett döntött, de hozzáfűzte, hogy ezen hármas együttállás eredményeként egy új csillag jött létre, amit a Máté evangéliumában szereplő napkeleti bölcsek követtek [58]. Ezt az utóbbi koncepciót az általa 1604.10.10-én észlelt új csillag (stella nova - Szupernova 1604) felbukkanása adta a számára, amit a "De Stella nova in pede Serpentarii" című, 1606-ban Prágában kiadott könyvében említ meg. Kepler elképzelése óta még számtalan hasonló hibás teóriával rukkoltak elő a feltalálni vágyó keresők, kutatók, de próbálkozásaik egyértelműen sikertelennek könyvelhetők el. Ez persze többek között a Magyar Katolikus Lexikon készítőjét sem befolyásolta abban, hogy a betlehemi csillaggal kapcsolatosan kizárólagosan csak Kepler téves elméletére hivatkozzon...

A Jupiter-Szaturnusz konjunkciók általam összeállított listája i.e. 1500 - i.sz. 2100-ig, melyeknek valójában egyáltalán nem volt közük a zsidó messiásváráshoz.






Téma: Hibás teóriák Jézus életével kapcsolatosan Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #6] [előzmény: (3) Klaus Matefi, 2023-04-08 19:25:16]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
14. Elküldve: 2023-04-24 18:34:12 [29.]

II. - 7, Julianus császár templomépítésre ösztönzi a zsidókat






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #15] [előzmény: (13) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:33:55]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
13. Elküldve: 2023-04-24 18:33:55 [30.]

II. - 6, A sárkányölő Szt. György legendája






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #14] [előzmény: (12) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:33:32]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
12. Elküldve: 2023-04-24 18:33:32 [31.]

II. - 5, A Purimnak és a Tóra megalkotásának kozmikus háttere






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #13] [előzmény: (11) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:18:13]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
11. Elküldve: 2023-04-24 18:18:13 [32.]

II. - 4, Asszír támadás Samária ellen






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #12] [előzmény: (10) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:16:57]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
10. Elküldve: 2023-04-24 18:16:57 [33.]

II. - 3, Salamon királlyal kapcsolatos legendák






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #11] [előzmény: (9) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:16:05]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
9. Elküldve: 2023-04-24 18:16:05 [34.]

II. - 2, A sínai szövetségkötés






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #10] [előzmény: (8) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:14:51]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
8. Elküldve: 2023-04-24 18:14:51 [35.]

II. - 1, Ábrahám emberáldozat kísérlete






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #9] [előzmény: (7) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:13:43]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
7. Elküldve: 2023-04-24 18:13:43 [36.]

II. - Bevezetés






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #8] [előzmény: (6) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:12:01]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
6. Elküldve: 2023-04-24 18:12:01 [37.]

I. - 3, Jézus születése és kereszthalála






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #7] [előzmény: (5) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:10:49]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
5. Elküldve: 2023-04-24 18:10:49 [38.]

I. - 2, Immánuel a zsidók Messiása






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #6] [előzmény: (4) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:09:32]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
4. Elküldve: 2023-04-24 18:09:32 [39.]

I. - 1, Isten 72 szelleme - Schemhamphoras






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #5] [előzmény: (3) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:07:39]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
3. Elküldve: 2023-04-24 18:07:39 [40.]

I. - Bevezetés






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #4] [előzmény: (2) Klaus Matefi, 2023-04-24 18:05:22]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
2. Elküldve: 2023-04-24 18:05:22 [41.]

I. - Előszó






Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #3] [előzmény: (1) Klaus Matefi, 2023-04-24 11:32:05]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
1. Elküldve: 2023-04-24 11:32:05 [42.]

A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy az emberi színjáték isteni forgatókönyve:





Téma: A betlehemi csillag és a Schemhamphoras titkai, avagy ... Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #2] (TÉMANYITÓ)
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
19. Elküldve: 2023-04-09 16:31:21 [43.]

Jézus kínhalálának nem csak az általam felfedezett tényleges időpontja esik április elsejére (i.sz. 25.04.01-re), de a néphagyományok szerint is Júdás április elsején, azaz Jézus keresztre feszítésének napján lett öngyilkos (Mt 27,3-5; Csel 1,17-18) [73].

Mint ahogy már utaltam rá, Pál a zsidókhoz írt levélében azt hangsúlyozta, hogy

"Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál
Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való. Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett."
(9,11-12)

Mit szándékozott ezzel állítani Pál?

Egyszerűn csak azt, hogy ismerte a Jézus i.sz. 25.04.01-én történt keresztre feszítésekor kialakult kozmikus keresztet ("sátrat") és természetesen az Ezsdrás révén megalkotott és életre hívott ószövetségi misztérium alapkövét, egy bizonyos felépítésű kozmikus kereresztnek ("sátornak") a zodiákusban történt korábbi kialakulásait is, amelyekhez Ezsdrás a Tórában Ábrahám emberáldozat kísérletét (-1810.02.23.), a sínai szövetségkötést (-1335.10.16.) utalta, és természetesen egy ugyanilyen kozmikus kereszt i.e. 451-ben (-450.05.18.) történt kialakulása motiválta őt a Tóra (görögül Pentateuchus) megalkotására is, amit népével i.e. 445. év (?) hetedik hónapjának (tisri) elsején (Nehemias 8,2), azaz a polgári újév napján ismertetett meg, illetve fogadtatott el velük alkotmány gyanánt, ami napjainkban ist ugyanazt a szerepet tölti be Izraelben, ahol az egyház és az állam nincsen különválasztva. A Tóra létrehozatala után ilyen kozmikus kereszt i.sz. 364.01.20-án jött létre következőleg, aminek ismeretében I. Konstantin (272 - 337) római császár testvérének fia, Flavius Claudius Julianus (331 - 363) császár rövid uralkodása végén arra a következtetésre jutott, hogy a zsidóknak vissza kell térniük Palesztinába és Jeruzsálemben fel kell építsék a lerombolt Templomukat. A császár felhívására a zsidók a szélrózsa minden irányából tömegesen és határtalan nagy lelkesedéssel érkeztek Jeruzsálembe, eleget téve a római uralkodónak annak reményében, hogy az áhított messianisztikus korszak köszöntött rájuk, ami a megváltásukat (geula) kellene majdan eredményezze a messianisztikus célok megvalósulása által. A nők, hogy hozzájárulhassanak ezen messianisztikus igyekezet megvalósításához, ékszereiktől is megváltak a cél érdekében. Az alapkőletétel egy bizonyos naphoz volt időzítve, amit már előre dezignáltak. Azonban ezen a napon egy félelmetes földrendés történt, ami tűzvésszel és hatalmas szélviharral is párosult [5]. A bizar fantáziával megáldott Nazianzi Szent Gergely (329 - 390) teológus feltétlenül tisztában lehetett azzal, hogy a jeruzsálemi Templom alapkőletételét éppen az i.sz. 364.01.20-án létrejött kozmikus kereszt napjára ütemezték be, és az akkori természeti katasztrófát ezért egy "fényes kereszt" megjelenésével hozta kapcsolatba, ami az égen volt úgymond látható. Mi több, a keresztény teológus szerint a zsidók ruháin kitörölhetetlen és eltávolíthatatlan keresztek váltak láthatóvá... Az i.sz. 364-ben lefolytatott Leodicea-i zsinat megtiltotta a túlnyomó részben zsidókból álló kereszténység számára a szombati napnak ünnepkénti és munkaszüneti nap gyanánti alkalmazását, ami szerintem azért történt, mert Ezsdrást a Tóra megalkotására ösztönző i.e. 451.05.18-án létrejövő kozmikus kereszt egy szombati napon realizálódott és mint már ismeretes, Jézus valójában vasárnap halt kínhalált i.sz.25.04.01-én.
Az Ószövetségben hívők a legnagyobb megváltásnak az Exodust megelőzve a Purimot (ami egyértelműen az i.e. 451.05.18-án létrejött kozmikus kereszthez kötődik) tekintik valójában, és az elképzelések szerint a a messianisztikus időkben illetve azt követően se fog ennek megünneplése megszünni annak ellenére sem, hogy a tervek szerint akkoriban az eddigi ünnepek el lesznek törölve [43]:

"Ezért mondják Bölcseink, hogy a Messiás eljövetelekor minden ünnep megszűnik – az egy Purim kivételével, amely örökké fennmarad." (forrás)

Az említett keresztfajta további kialakulásaira itt nem térnék ki, viszont azt megemlíteném, hogy az ószövetségi misztérium a csúcspontját és egyben végkifejlettjét az 1999.08.11-én létrejött és teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt kialakulásával érte el, amely napon látta meg a napvilágot az Ezsdrás által megalapozott és létrehozott Ószövetség Messiása, akinek fellépése a közeljövőben várható, és akit a meglátásom szerint "Jézus második eljöveteleként" fog elfogadtatni a Pál-féle kereszténység.

1999.08.11-től időben visszafelé haladva az elmúlt ∼4000 év alatt összesen 14 azonos struktúrájú keresztet találtam az 1999.08.11-i keresztet is beleértve.

Megemlíteném még azt, hogy Pál (korábban Saul) Jézus követőinek és a jeruzsálemi egyháznak kíméletlen üldözője volt és az első keresztény vértanunak, Istvánnak a megkövezésével is egyetértett:

"És Saul helyeselte meggyilkolását.
Azon a napon nagy üldözés tört ki a jeruzsálemi egyház ellen. Az apostolok kivételével mindnyájan elszéledtek Júdea és Szamaria tájékára. Istvánnak az istenfélő emberek megadták a végtisztességet, s nagyon megsiratták. Saul ellenben csakúgy tajtékzott az egyház ellen, sorra járta a házakat, elhurcolta a férfiakat és nőket, és börtönbe vetette őket."
(Apostolik cselekedetei 8,1-3)

"Saul még mindig lihegett a dühtől, és halállal fenyegette az Úr tanítványait. Elment a főpaphoz, s arra kérte, adjon neki ajánlólevelet a damaszkuszi zsinagógához, hogy ha talál ott embereket, férfiakat vagy nőket, akik ezt az utat követik, megkötözve Jeruzsálembe hurcolhassa őket." (Apostolik cselekedetei 9,1-2)

Pál írja a Rómaiakhoz írt levelében:

"nem tudjátok, hogy mi, akik a Krisztus Jézusba kereszteltettünk, az ő halálába kereszteltettünk?" (6,3)

A keresztény keresztelkedési szertartás lényege voltaképpen a Jézus halálakor megvalósult kozmikus kereszt jelének felvétele, a homlok kereszttel történő megjelölése által. Ez nem Pálék találmánya volt, hanem az Ószövetségből vették át ezt a hagyományt:

"Izrael Istenének dicsősége a kerubokról, ahol volt, a templom küszöbéhez szállt. Ekkor a fehér ruhába öltözött férfit hívta, akinek íróeszközök voltak az oldalán, és így szólt hozzá: "Járd be a várost, járd be egész Jeruzsálemet, és jelöld meg kereszttel azoknak az embereknek a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyűségek miatt, amelyeket művelnek benne." A többieknek meg ezt mondta a fülem hallatára: "Menjetek utána, járjátok be a várost és pusztítsátok! Ne nézzetek rá irgalommal és ne könyörüljetek rajta! Öreget, ifjút, szüzet, gyereket és asszonyt egyaránt öljetek meg, és irtsatok ki mindenkit! Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok! Szentélyemmel kezdjétek!" Megkezdték tehát a véneken, akik a templom előtt voltak.
És így szólt hozzájuk: "Tegyétek tisztátalanná a templomot, töltsétek meg halottakkal az udvarokat, induljatok!" Azok elindultak, bejárták a várost és pusztítottak."
(Ezékiel 9,3-7)

"A kereszt igéje Isten hatalma. Mert a keresztről szóló beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik üdvözülünk, Istennek ereje" (A korinthusiakhoz írt levél 1,18).

A keresztény beavatás szentségei (keresztség, bérmálás, bűnbánat és utolsó kenet) egyaránt Jézus kereszthalálakor jelenlévő kozmikus kereszt szellemi hatásával ("Szentlélek") kapcsolatosak.

Az ószövetségi írástudók azt állították Jézusról, hogy benne Belzebub lakozott (Máté 9,32-34; 12,22-28; Márk 3,22-30; Lukács 11,14-20), mivelhogy számukra Isten jele egyértelműen a kereszt volt, ezzel szemben Jézus a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállása miatt úgymond "bűntelenül" jött a világra. A keresztény felfogás szerint Jézus a kereszthalálakor magára vette a "rossz egész terhét", a világ bűneit:

"Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűnét!" (János 1,29)

A Pál-féle kereszténység az emberiség megváltását nem a Jézusnak tulajdonítható helyes etikai tanításokban és azok általános elfogadásában és betartásában jelöli meg, hanem "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) megvalósult kereszthalálában (A rómaiakhoz írt levél 3,23-26; A galatákhoz írt levél 3,13-14; Az efezusiakhoz írt levél 1,7; A kolosséiakhoz írt levél 1,13-14; Péter I. 1,17-19). Pál magyarázatának értelmében erre azért volt feltétlenül szükség, mert "az első szövetség sem léphetett életbe vér nélkül" (A zsidókhoz írt levél 9,18), és a "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22). Jézus tehát egy páskabárány szerepét kellett betöltse (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) a tulajdonképpen véres áldozatnak szánt keresztre feszítése alkalmából, amit a Peszách ünnep előkészületi napjára időzítettek (Máté 26,2; Márk 14,1; Lukács 22,1/7; János 18,39; 19,14). Ezen a napon a zsidó vallási szokások szerint évről évre egy hibátlan páskabárányt (Mózes II. 12,1-14; Mózes III. 23,4-5; Mózes V. 16,1-7) kellett feláldozzanak Istenüknek, JHVH-nak, az Ezsdrás által valóságos történelmi tényként feltüntetett Exodusra emlékezve.





Téma: 2030 évvel ezelőtt született Jézus Fórum: Vallás, filozófia
[előzmény: (18) Klaus Matefi, 2023-04-07 11:21:34]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
4. Elküldve: 2023-04-08 22:41:16 [44.]

Helyesbítés:

aminek az előlapján a könyv címe alatt az alábbi mondat olvasható:


Téma: Hibás teóriák Jézus életével kapcsolatosan Fórum: Vallás, filozófia
[előzmény: (3) Klaus Matefi, 2023-04-08 19:25:16]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
3. Elküldve: 2023-04-08 19:25:16 [45.]

Oswald Gerhardt berlini teológus professzor 1922-ben Erlangen-ben jelentette meg a "Der Stern des Messias", azaz "A Messiás csillaga" című könyvét, aminek az előlapján a könyv címe alatt az alábbi montad olvasható:

"Das Geburts- und das Todesjahr Jesu Christi nach astronomischer Berechnung"
azaz
"Jézus Krisztus születésének és halálának éve asztronómiai számítás után" (saját fordítás)

Bárcsak olvashatta volna akkoriban a lelkes professzor a hamburgi planetárium jelenlegi igazgatójának, az asztrofizikus Thomas W. Kraupe professzornak az alábbi korrekt és intő mondatát:

"Die Astronomie allein kann das Rätsel des Weihnachtssterns nicht lösen", sagte der Planetariumsdirektor."
azaz
"Az asztronómia egymaga nem tudja megoldani a karácsonyi csillag (*betlehemi csillag) rejtélyét, mondta a planetárium igazgatója." (saját fordítás)

Mivel Oswald Gerhardt teológus professzor elegendőnek vélte akkoriban az általa ismert exoterikus (a beavatatlanok számára is hozzáférhető) ismereteket, ebből adódóan megalkotta a 140 oldalas munkáját, amire ugyan évekkel később, de bizonyos körök szorgalmasan és pozitívan reagáltak, hiszen szinte biztosra vehető, hogy többségüknek nem lehetett a célja az, hogy a bibliai misztériumok helyes megoldására valaha is úgy fény derüljön, hogy az általuk is elismerést nyerjen. Ez ami kizárt dolog...

Jézus élete egy kozmikus misztérium volt, ami a bűntelen világrajövetelekor vette kezdetét és a keresztre feszítésével érte el a csúcspontját. Számos képzőművészeti alkotáson a kis Jézust kereszttel a kezében ábrázolják, mivel azért kellett bűntelenül a világra jöjjön a Szanhedrin terve alapján, hogy 33 évesen egy megfelelő, a Peszách előkészületi napján realizálódó égi konstelláció létrejöttekor "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) véresáldozat gyanánt kínhalált haljon, ugyanis:

"A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (A zsidókhoz írt levél 9,22-23)

A Schemhamphoras (Isten 72 szelleme) kozmikus forrásainak ismerete nélkül képtelenség bármely bibliai misztériumot helyesen feltárni. Oswald Gerhardt teológus professzor és a többi laikus próbálkozó ezért volt mindig eredménytelenségre ítélve...
Charles William Heckethorn (1826 - 1902) angol történész a "Geheime Gesellschaften, Geheimbünde und Geheimlehren" azaz "Titkos társaságok, titkos szövetségek és titkos tanok" című terjedelmes munkájának 12. oldalán olvashatjuk az alábbi néhány mondatot:

"A beavatottakat "Epopten"-nek hívta az ember, tehát olyan egyének voltak, akik a dolgokat a maguk valóságában nézték. Minden misztériumnak voltak "nagyobb" és "kisebb" titkai, egy exotérikus és egy ezotérikus tan, valamint három fokozata. Az árulás mindenhol szégyenletesnek számított, és a legsúlyosabb büntetések lettek kiróva. Ezért a felvételre jelentkezőknek a legfélelmetesebb eskükkel kellett a titoktartásra felesküdniük." (saját fordítás)

Teres Ágoston (1931 - 2007) jezsuita szerzetes, a Vatikáni Csillagvizsgáló néhai tudományos munkatársa, akivel nekem is volt szerencsém a kutatási eredményeimmel kapcsolatosan levelezni, az alábbiakat írja a "Biblia és Asztronómia" című könyvének 109. oldalán:

"Ilyen hagyományok alapján alakult ki az elképzelés, hogy a nagy Jupiter-Szaturnusz-konjunkció a Messiás csillaga. Ezt azonban egy jóhiszemű tévedésnek kell tartanunk, még akkor is, ha Krisztus tényleg egy ilyen konjunkció alatt jött a világra. A két vándorcsillag együttállása ugyanabban a jegyben időnként megismétlődik. Krisztus születése ellenben egyszeri esemény volt, tehát független minden ismétlődő csillagászati jelenségtől."




Téma: Hibás teóriák Jézus életével kapcsolatosan Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #4 #5] [előzmény: (2) Klaus Matefi, 2023-04-08 16:56:30]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
2. Elküldve: 2023-04-08 16:56:30 [46.]

Nézzük meg közelebbről az említett újságcikket:

fzgget10.jpg

Függetlenség - 1934.01.06. szombat:
"1934, vagy 1941?
Krisztus hét évvel „Krisztus születése előtt” született - egy tudós berlini egyetemi tanár megállapítása szerint
Az utóbbi napokban az egész világ sajtóját befutotta az az érdekes hír, hogy tulajdonképpen óriási tévedések vannak időszámításunkban és már hosszú évszázadok óta minden naptár rossz. Az egyik berlini teológiai tanár, O. Gerhardt kiszámította és bebizonyította ugyanis azt, hogy Krisztus nem a 0-ik év december 25-ik napján született, hanem már hét évvel azelőtt, még pedig annak az évnek áprilisában, ami azt jelenti egyben, hogy igazság szerint most nem 1934-et, hanem már 1941-et írunk.
A keresztrefeszítés igazi dátuma
A hetvenéves professzor, aki az erlangeni egyetemnek teológiai tiszteletbeli doktora és a németek egyik legnagyobb egyházi költőjének, Paul Gerhardtnak a leszármazottja, már évtizedek óta foglalkozik különböző biblikus dátumoknak a megállapításával.
Az első meglepő eredménye az volt, hogy helyesbítette Krisztus keresztrefeszítésének a dátumát és ez a megállapítása olyan döntő fontosságú volt, hogy nemcsak az összes felekezetek teológusai, hanem 1931-ben még a Népszövetség is foglalkozott vele, sőt Pacelli pápai nuncius ennek a berlini tudósnak korszakalkotó felfedezését még XI. Pius pápas elé is terjesztette.
A vatikáni csillagvizsgáló intézet ezután értesítette Gerhardt professzort arról, hogy a keresztrefeszítés dátumának helyesbítése tényleg helytálló.
Genfben is sokat tárgyaltak ezzel a megállapítással kapcsolatosan arról, hogy ezen az alapon egy fix napra tegyék a mostani mindig váltakozó Husvétot, A Szentszék azonban a Husvét fixirozásához csak úgy akar hozzájárulni, ha előbb meghallgatja egy külön erre a célra összehívott zsinat véleményét, mert a Husvétnak egy állandó napra való fixirozása katolikus szempontból rengeteg liturgiai változást is von maga után."
------
"A mai naptár szerint tudvalevőleg Husvét dátuma folyton váltakozik, még pedig március 22. és április 25-e között, mert úgy van megállapitva, hogy Husvét ünnepe a tavaszi holdtöltét követő első vasárnapra esik. Gerhardt ezzel szemben megállapította, hogy Krisztus keresztrefeszítésének napja pontosan a Krisztus születése utáni harmincadik évben, április hó 7-én volt.
Ennek a megállapításnak az alapján hozta a Népszövetség 1931 október 19-én azt a határozatot, hogy valamennyi egyház és népszövetségi tagállam részére előterjesztést küldött azzal a kéréssel, hogy Husvét ünnepét mindig április második vasárnapjára, vagyis április 9. és 15-e közötti időpontra tűzzék ki.
Mikor halt meg Heródes?
Ennél sokkal fontosabb azonban Gerhardtnak az a megállapítása, hogy a keresztény időszámítása hét teljes esztendővel téves.
Tudvalevően Krisztus a biblia szerint még Heródes életében született. Egykori írásokból és pénzérmékből azonban megállapítható, hogy Heródes már a Krisztus születése előtti negyedik év tavaszán meghalt.
Már ebből az egy tényből megállapítható, hogy Krisztus legalább is „Krisztus születése előtti” ötödik évben született
A második támpont az, amit Lukács evangéliumának második fejezetében találunk és amely szerint Augusztus császár közvetlenül Krisztus születése előtt az egész római birodalom területére adóösszeírást rendelt el. Egykorú eredeti okmányokból meg lehet állapítani, hogy az ilyen általános adóbevallásokat minden tizennégy esztendőben rendeltel el. Londonban, Bonnban és Berlinben még olyan okmányokat is őriznek a múzeumok, amelyek arról tanuskodnak, hogy már abban az időben is rengeteg adófellebezés volt. A berlini múzeumban például őriznek egy északegyiptomi földbirtokostól származó és az ottani proconsulhoz intézett panaszt, amely arról szól, hogy túlmagasra becsülték a vagyonát és ezen az alapon túl magasra srófolták fel az adóját. Ha már mostan az akkori ilyen okmányok dátumait figyeljük, akkor megállapíthatjuk, Augusztus császár ezt a rendeletét a Krisztus születése előtti kilencedik évben bocsátotta ki. Ebből viszont az következik, hogy Krisztusnak a mi időszámításunk előtt, tehát a Krisztus születése előtti 8. és 5. évek között kellett megszületnie.
Máté evangéliumának második fejezetében tudvalevően az áll, hogy egy csillagot láttak a napkeleti bölcsek. Gerhardt professzor kutatásainak legfontosabb eredménye az, hogy pontosan megállapította, hogy tulajdonképpen melyik csillagról is van szó. Megállapította azt, hogy a Saturnus bolygót a zsidó nép a maga védőcsillagának tekintette, Saturnus „ikertestvérét”, Jupitert viszont az igazság csillagának nevezték és a Halak csillagképe Izraelé volt és fordítva, Izrael népe ebbe a csillagképbe tartozott. (Az ókorban valóságos asztrológiai földrajz volt.)
Chiun, Izrael rejtélyes csillaga
Héber nyelven Chiun volt Saturnus neve. Ámosz próféta például szemrehányást tesz a zsidóknak, „a ti Istenetek csillagát, Chiunt vittétek körül!” Chiun csillagot tekintették a zsidók a világ teremtő csillagának. Máténak akkoriban nem is kellett közelebbről megjelölnie, hogy melyik csillagról van szó a napkeleti bölcsek eseténél, mert akkoriban mindenki úgyis tudta, hogy melyik csillagot értse.
Amikor a napkeleti bölcsek Jeruzsálembe érkeztek, rörtön aziránt érdeklődtek, hogy „hol van a zsidók most született királya, mert mi láttuk az ő csillagát felkelni”.
Saturnus, Jupiter és Halak konstellációja
A Saturnus, a Jupiter és a Halak csillagképe egy asztrológiai komplexumot alkottak és Gerhardt rendkívül komplikált számítások alapján megállapította, hogy az a konstelláció, amikor a Saturnus a Jupiterrel együtt a Halak csillagképében látható volt, a Krisztus születése előtti hetedik év áprilisának első hetében volt. Máté evangélista az írja, hogy ez a csillag haladt a napkeleti bölcsek előtt és ott állt meg az istáló felett, amelyben Krisztus megszületett. Gerhardt kiszámította azt is, hogy ezek a napkeleti bölcsek az ismert útvonalon haladtak, akkor milyen hónapokban láthatták ők maguk előtt ezt a csillagot.
Pontos számításai alapján megállapítható, hogy Krisztus születése előtti 7. évben október közepétől december 15-éig láthatták a napkeleti bölcsek ezt a csillagot útjuk alatt. Szóval ezek az adatok is bizonyítják, hogy Krisztus hét évvel korábban született, mint eddig tudtuk.
Gerhardt számításait F. K. Ginzel, P. V. Neugebauer és más ismert német egyetemi tanárok is lekontrollálták és helyesnek találták."





Téma: Hibás teóriák Jézus életével kapcsolatosan Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #3] [előzmény: (1) Klaus Matefi, 2023-04-07 19:57:10]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
1. Elküldve: 2023-04-07 19:57:10 [47.]

Kezdeném ezt a témát a Budapesten 1934 január 6-án szombaton a "Függetlenség" nevű napilapban megjelent hosszú cikkel, ami Oswald Gerhardt berlini teológus professzornak a Jézus keresztre feszítésével foglalkozó új teóriáját taglalta.
Az írás szerint erre még a Népszövetség is figyelmet fordított. A vatikáni csillagvizsgáló helyesnek találta Gerhardt professzor által megadott i.sz. 30.04.07-i időpontot, ami egy pénteki napra esett. Ennek apropójából tett javaslatot a Népszövetség 1931.10.19-én az egyházak és a Népszövetség tagjai számára a jövendő húsvéti ünnepek naptári vonatkozásával kapcsolatosan. Gerhardt professzor további következtetése szerint a "betlehemi csillag" a Jupiternek és Szaturnusznak a Halak jegyében történt együttállása volt i.e. 7-ben, október közepétől december közepéig. Ezeket a megadásokat Friedrich Karl Ginzel (1850 - 1926) osztrák és Paul Viktor Neugebauer (1878 - 1940) német asztronómusok és más professzorok is ellenőrizték és helyesnek ítélték meg...

Saját megjegyzés: Nem csoda, hogy a vatikáni csillagvizsgáló helyesnek tartotta a hibásan pénteki napra kikalkulált dátumot, hiszen a misztériumok védelme ezt elvárja az érdekeltektől... Gerhardt professzornak a betlehemi csillaggal kapcsolatos ötlete ugyanolyan helytelen volt, mint a Jézus keresztre feszítésének az általa vélt időpontja... Ezek ellenére a Népszövetség is foglalkozott a professzor minden alapot nélkülöző elképzeléseivel.


Téma: Hibás teóriák Jézus életével kapcsolatosan Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #2] (TÉMANYITÓ)
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
18. Elküldve: 2023-04-07 11:21:34 [48.]

Ma nagypéntek van a keresztény tradíciók értelmében, amely naphoz ezek a názáreti Jézus keresztre feszítését utalták. A bibliafordításokban Máté (27,62), Márk (15,42) és Lukács (23,54) úgy szólnak erről a napról, hogy az szombat előtti nap volt. János evangéliumában már a pénteki nap szerepel, pedig azokban az időkben a zsidók számokkal jelölték a hét napjait. A 7. nap volt a pihenőnap, amit a korábbiakban még nem neveztek Sabbath-nak, ellenben az újhold (Ros Chodes) napjára, telihold (járéách málé) napjára és ünnepnapokra alkalmazták a Sabbath kifejezést. A következő idézet jól szemlélteti, hogy a Sabbath (szombat) szót a zsidók az Ószövetségben se a mi általunk megszokott szombati napra használták:

"Mózes III. könyve, 16. fejezet
29. és legyen nektek örök törvényül: a hetedik hónapban, a hónap tizedikén sanyargassátok magatokat, semmi semmi munkát ne végezzetek, a benszülött és az idegen, aki tartózkodik köztetek.
30. Mert ezen a napon szerez engesztelést érettetek, hogy megtisztítson benneteket; minden vétkeitektől megtisztultok az Örökkévaló színe előtt.
31. Szombatok szombatja legyen az nektek, sanyargassátok magatokat; örök törvény ez."
[71]

A héber naptár hetedik hónapjának tizedik napja minden évben más napra esik (2009.09.28-án, hétfőn volt; 2010.09.18-án, szombaton volt; 2011.09.29-én, csütörtökön volt; 2012.09.26-án, szerdán volt, etc.), tehát egyáltalán nem számít kritériumnak, hogy a mi fogalmaink szerinti szombat legyen. Amennyiben a mai értelemben vett pénteki napon feszíttették volna keresztre Jézust, abban az esetben egyértelműen meg tudták volna már az idők folyamán pontosan határozni annak időpontját, hiszen aznap volt Peszách ünnep előkészületi napja is. Ez logikus módon nem lehetett érdeke se az Újszövetség megalkotóinak, se a bibliafordítóknak és legkevésbé a keresztény egyházaknak... Jézust egy mai naptári rendszer szerinti vasárnapon ölették meg, és nem azért szedették le még aznap a keresztről, mert másnap Peszách volt (János 19,31), hanem eleve tiltotta az Ószövetség az akasztott embert éjjelre fennhagyni a kivégzőeszközön:

"Ha valakit halálra ítélnek a vétkéért, és kivégzik, ha fára akasztod, ne maradjon hotteste éjjelre a fán. Temesd el még aznap, mert átkozott Isten előtt az akasztott ember. Ne tedd tisztátalanná földedet, amelyet Isten, az Úr ad neked örökségül!" (Mózes V. 21,22-23)

Ezekre kizárólagosan csak azért tértem ki, mert a valóságban Jézust nem egy pénteki napon feszíttették keresztre. Az elmúlt hosszú évszázadok alatt számos próbálkozás volt Jézus kínhalála napjának a meghatározására is, de mivel ezek hogy úgy mondjam a misztérium védelme érdekében életre hívott dezinformációkra bazíroztak, ebből adódóan sikertelenségre voltak ítélve.

Mint ahogy azt már a korábbi bejegyzésekben olvashattuk, Jézus bűntelen világrajövetelére, majdan pedig egy megfelelő, Peszách-kor realizálódó égi konstelláció létrejöttekor "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) véresáldozat gyanánti kínhalálára tudatosan készült a Szanhedrin, mivelhogy

"A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (A zsidókhoz írt levél 9,22-23)

Ahogy Pál is írta, "magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal" kellett "megtisztítsák" annak érdekében, hogy úgymond bűnbocsánatot nyerhessenek "az első szövetség alatt elkövetett bűnök" miatt az Ezsdrás által i.e. 450 környékén megalkotott és i.e. 445-ben életre hívott ószövetségi vallási hagyományok értelmében.

A názáreti Jézunak tehát nem a későbbi emberiség által elkövetett bűnök váltságáért kellett az életét adja, hanem kizárólagosan az addig, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök" miatt, mint ahogy arról Pál, a korábbi Saul rabbi is szemléletesen és félremagyarázhatatlanul beszámolt.

Jézus maga is tisztában volt a közelgő végzetével, hiszen az alábiakat mondta Máté szerint:

"Tudjátok, hogy két nap múlva lesz a páska ünnepe, és az Emberfia átadatik, hogy megfeszítsék." (Máté 26,2)

A Magyar Katolikus Lexikonban olvasható alábbi mondat:

"A Legenda Aurea állítja, hogy a Háromkirályokat vezérlő csillagban a Kis Jézus kereszttel, fején töviskoronával tűnt föl, mintegy utalva az Ecce Homo eljövendő nagypénteki királyságára (Rogier van der Weyden képén: Berli, Áll. Múz. 15. sz.)."

jesus-10.jpg
József Jézussal (kezében kereszt), szentkép

Ezen idézet a Háromkirályokat (Mars, Szaturnusz és Uránusz planétákat) vezérlő betlehemi csillagot (lásd a 13. bejegyzést!) jogosan hozza kapcsolatba Jézus kereszthalálával, ugyanis a Jézus születését szignáló Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő Nap, Hold, Mars, Szaturnusz és Uránusz égitestek együttállása, ami a bűntelenség zálogaként volt nyilvántartva, közel 33 év múlva egy olyan kozmikus keresztté alakult a zodiákusban, aminek kialakításában még a másik két negatív hatásúnak tartott bolygó, a Neptunusz és a Plútó is részt vettek a Peszách ünnep előkészületi napján:

Jézus keresztre feszítése
25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem, vasárnap (3785. Nisan 14/15. - Peszách ünnepe!)
Nap-Mars-Szaturnusz konjunkció:9,8°/10,8°/4°Kos; -Hold oppozíció:9,8°Mérleg; -Uránusz quadrat:9,7°Rák; -Neptunusz-Plútó oppozíció:12,9°/9°Bak (6,8°/8,9°)

Jézus keresztre feszítését az alkímiai háttérrel rendelkező alkotások egy szabályos, vagy T-keresztre feltekeredett, illetve felszögezett kígyóvál ábrázolják, ami abból ered, hogy a születését szignáló kozmikus kígyó (Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció) kínhalálakor egy T-keresztet alkotott a zodiákusban:

25_04_11.jpg

ammers10.jpg
St. Goar, Evangélikus templom

Máté (27,45-52), Márk (15,33-35) és Lukács (23,44-46) elmondása szerint déltől három óráig "sötétség lett az egész földön". Mivel Peszách ünnep előkészületi napja volt, ami minden esetben teliholdkor van, ezért teljes napfogyatkozás esete szóba se jöhet. Többek között Johann Joseph Ignaz von Döllinger (1799 - 1890) teológus professzor, a müncheni egyetem egykori rektora inkompetens módon mégis összepárosította a zsidók Peszách ünnepét (Nisan 15.) a teljes napfogyatkozással [69]... Phlegon által prezentált alaptalan kommentárt Sextus Julius Africanus (160 - 240) keresztény krónikás is határozottan elutasította. Az említett sötétség kizárólagosan "szellemi sötétség" lehetett csak, ami Jeruzsálemben délben érhette el a csúcspontját, amikor a kozmikus kereszt egyik ága, a Nap-Mars-Szaturnusz konjunkció az "ég csúcsához", a Zenithez (M.C.) ért. Jelen esetben ezt az együttállást máshogy kell elbírálni, mivel egy kozmikus kereszt egyik ágát képezte.

Amennyiben kizárólagosan csak a Schemhamphoras kozmikus forrását vennénk itt figyelembe, akkor csak egy T-kereszttel lenne dolgunk, de ebben az esetben ezt a T-keresztet a Neptunusz és Plútó planéták egy szabályos keresztre egészítették ki. Hogy ismerhették-e akkoriban ezeket, azt igazolni nem lehet, de ennek ellenére mégis részt vettek akkor a konstelláció kialakításában. Szinte biztosra vehető Pál alábbi sorai alapján, hogy legalább a Neptunusz jelenlétével tisztában lehettek, amire egyes forrásokban [23] is utalás található:

"Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál
Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való. Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett."
(A zsidókhoz írt levél 9,11-12)

Biztosan állíthatom, hogy Jézus nem egy pénteki napon lett keresztre feszíttettve a Szanhedrin követelésére (Máté 27,15-25; Márk 15,6-15; Lukács 23,18-25; János 18,38-40; 19,4-16) Poncius Pilatus által, aki bűntelennek találta Jézust (Máté 27,24; Lukács 23,4; János 19,4) és ezért jelképesen mosta kezeit, mégis jóvá hagyta külső nyomásra a 32. életévét betöltött és a 33-ban járt Jézus kivégzést i.sz. 25 április elsején vasárnap, a Peszách ünnep előkészületi napján. A Katolikus Egyház története III. kötetének 42. oldalán Szántó Konrád a Babiloni Talmudból vett idézetekre hivatkozva írja, hogy Jézus a 33. életévében távozott az élők sorából.

Az általam prezentát egyetlen valódi és helyes megoldást természetesen lehet tagadni, vagy kételkedni benne, de ez mit sem változtat a tényeken, mivel nem lehet más Jézus élete kozmikus misztériumának a megfejtése...

Akinek az érdeklődését sikerült felcsigázzam a kozmikus misztériumok iránt és szeretné kifejteni saját meglátásait is, azt szeretettel várom az általam létrehozott Vallás-Filozófia-Ezotéria Fórumon.

Befejezésnek az alábbi találó és megszívlelendő idézetett választottam, ami a hamburgi planetárium igazgatójától, Thomas W. Kraupe professzortól származik:

"Az asztronómia egymaga nem tudja megoldani a karácsonyi csillag (*betlehemi csillag) rejtélyét." (saját fordítás)




Téma: 2030 évvel ezelőtt született Jézus Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #19] [előzmény: (17) Klaus Matefi, 2023-04-06 18:52:30]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
17. Elküldve: 2023-04-06 18:52:30 [49.]

[17.]
Jézusról az Újszövetség szinte semmit nem tudósít (kivétel Lukács 2,41-51) közel 30 éves koráig. Lukács ekkorra teszi Jézus nyilvános fellépésének kezdetét:

"Jézus mintegy harminc esztendős volt, amikor elkezdte működését." (Lukács 3,23)
"Jézus pedig kezd vala lenni mintegy harmintz esztendős, ki (a` mint állítják vala) József fija vala, ki Héli fija volt." (Lukáts Evangyélioma III. rész 23 - KÁROLI, Gáspár: Szent Biblia, Kőszeg, 1840)

Lukács közlése szerint Jézus a 30. életévében járt, tehát már betöltötte a 29. évét, de az idézetből még nem következik, hogy a 30-at is betöltötte volna. Jézus ekkortájt kezdte meg közel (nem teljesen) 3 évig tartó nyilvános tevékenységét [60], nevezetesen a Jordán folyó partjánál nem régóta tevékenykedő Keresztelő Jánossal (aki lehetséges, hogy Jézus féltestvére volt Zakariás által) megkereszteltette magát. Lukács közlése alapján Keresztelő János a működését Tibérius császár uralkodásának 15. évében kezdte meg. A mai hivatalos álláspont értelmében i.sz. 14-től uralkodott Tibérius, viszont amennyiben Lukács információja megfelelne a valóságnak, abban esetben ezt i.sz. 7-re kellene korrigálni:

"Keresztelő János - Tibérius császár uralkodásának tizenötödik évében, amikor Judea helytartója Poncius Pilátus volt, Galilea negyedes fejedelme, Heródes, Iturea és Trakhónitisz tartományának negyedes fejedelme Heródes testvére, Fülöp, Abiléné negyedes fejedelme pedig Lüszániász volt, Annás és Kajafás főpapok idején szólt az Úr Jánoshoz, Zakariás fiához a pusztában. Ő pedig bejárta a Jordán egész környékét, és hirdette a megtérés keresztségét a bűnök bocsánatára, ahogyan meg van írva Ézsaiás próféta beszédeinek könyvében: "Kiáltó szava hangzik a pusztában: Készítsétek az Úr útját, egyengessétek ösvényeit!"" (Lukács 3,1-4) [1]

A "Monumentum Ancyranum; Res gestae divi Augusti" állítása alapján Augustus császár i.sz. 14-ben ben (a. u. c. 767-ben) tartott utoljára népszámlálást (lustrum-ot) a római polgárok (cives Romani) számára, majd augusztus 19-én távozott az élők sorából, amiből logikusan következik, hogy Tibérius ezt követően még i.sz. 14-ben válhatott római császárrá. Jézus ekkor már 22. éves volt. Amennyiben helytálló lenne Lukács megadása ("Tibérius császár uralkodásának tizenötödik évében,..."), abban az esetben Keresztelő János akkor kezdte volna el tevékenységét, amikor Jézus már 37 éves lett volna... Ez pedig egyértelműen kizárható... A korábbiakban (Lukács 2,1-2) is már felmerült Lukács megadásának hitelességével kapcsolatban jogos és megalapozott kétely.

Máté (3,1-12), Márk (1,1-8) és János (1,19-27) apostol is beszámol Keresztelő János ténykedéséről, de nem közölnek időrendi adatot ezzel kapcsolatosan. Amikor Keresztelő János Jézust a Jordán folyó partján megkeresztelte, leszállt rá az Isten lelke egy "galamb" formájában:

kroati10.jpg
Umag (Horvátország), Mária Mennybevétele plébániatemplom

"Akkor eljött Jézus Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy keresztelje meg őt. János azonban megpróbálta visszatartani őt: Nekem volna szükségem arra, hogy megkeresztelj, és te jössz hozzám? Jézus ezt válaszolta: Engedj most, mert így illik minden igazságot betöltenünk. Akkor engedett neki. Amikor pedig Jézus megkeresztelkedett, azonnal kijött a vízből, és íme, megnyílt az ég, és látta, hogy Isten Lelke mint egy galamb aláereszkedik, és őreá száll. És íme, hang hallatszott a mennyből: Ez az én szeretett Fiam, akiben gyönyörködöm." (Máté 3,13-17)
"Történt pedig azokban a napokban, hogy eljött Jézus a galileai Názáretből, és megkeresztelte őt János a Jordánban. És amikor jött ki a vízből, látta, hogy megnyílik a menny, és leszáll rá a Lélek, mint egy galamb; a mennyből pedig hang hallatszott: Te vagy az én szeretett Fiam, benned gyönyörködöm." (Márk 1,9-11)
"Történt, hogy amikor az egész nép megkeresztelkedett, és Jézus is megkeresztelkedett és imádkozott, megnyílt az ég, leszállt rá a Szentlélek galambhoz hasonló testi alakban, és hang hallatszott a mennyből: Te vagy az én szeretett Fiam, benned gyönyörködöm." (Lukács 3,21-22)
"Másnap János látta, hogy Jézus hozzá jön, és így szólt: Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűnét! Ő az, akiről én megmondtam: Utánam jön egy férfi, aki nagyobb nálam, mert előbb volt, mint én. Én nem ismerem őt, de azért jöttem, é azért keresztelek vízzel, hogy ismertté legyen Izráel előtt. Így tett erről bizonyságot János: Láttam, hogy a Lélek leszállt az égből, mert egy galamb, és megyugodott rajta. Én nem ismertem őt, de aki elküldött engem, hogy vízzel kereszteljek, ő mondta nekem: Akire látod, hogy leszáll a Lélek, és megnyugszik rajta, ő az, aki Szentlélekkel keresztel. Én láttam, és bizonyságot tettem arról, hogy ő az Isten Fia." (János 1,29-34)

Isten Lelkének kozmikus forrása gyanánt kizárólagosan az alábbi konstelláció jöhet ekkorra számításba annak ellenére, hogy ez nem tartozik a Schemhamphoras kozmikus forrásai közé:

22.07.02. 11:57 UT +2.00 (Jordán folyó mellett, Jerikó környékén)
Nap-Uránusz konjunkció:7°/0,6°Rák; -Hold-Neptunusz-Plútó oppozíció:7°/4,9°/1,3°Bak; -Mars trigon:3°Szűz; -Szaturnusz oppozíció:3,2°Halak; -Vénusz quadrat:7,8°Iker (7,2°)

A Magyar Zsidó Lexikon tudósít minket arról, hogy a kabbala titkos ismereteit az ókori chásszideusok (chaszidim, akik a Makkabeus-korszakban komoly befolyással rendelkeztek a politikai életben) birtokolták, majd az ezekből lett esszénusok is:

"Mégis a titkos tanokkal való foglalkozás, melynek jegyében a Kabbala megszületett s amely az egész Tórának csak keveseknek érthető misztikus jelleget adott, már az ókori zsidóságnál, főképpen a chásszideusoknál meglehetett. Ezért az igen régi, de apokrif Jézus Szirach már óv a titkos tanokkal való foglalkozástól (3.22., v. ö. Chaggiga 13 a és Gen. Rabb. 8.). Josephus szerint az esszénusok őrizték a titkos tant (De bell. Jud. 2.8), de Philo (De Vita Contemplavita 3.), úgyszintén a modern K.-kutatók közül A. Jellinek, Plessner, Hilgenfeld, Eichhorn, Gaster és Kohler és még sok más tudós is, szintén őket tartják a K. megalapozóinak. Hogy a titkos tanokat azok őrzői titkolják, azt már Ezra is állítja (14.45-46, v. ö. Szóta 15.3)." (439-440. old.)

A leghíresebb esszénus Keresztelő János volt, aki az újszövetségi magyarázatok szerint Jézust is megkeresztelte a Jordán folyónál. Joggal feltételezhető, hogy ő azzal is tisztában volt, hogy Jézus megkeresztelésére a Jordán folyónál melyik nap lenne a legalkalmasabb. Az esszénusok két Messiás eljövetelében bíztak. Az első egy tanító Messiás (Mashiach ben Josef - Messiás, József fia) kellett legyen, a második viszont majd az "idők végén" fellépő Messiás-király (Mashiach ben David - Messiás, Dávid fia, azaz Immánuel). Annak érdekében, hogy a nép elfogadja Jézust Messiásnak, ahhoz a hagyományok értelmében egy égi jelre volt szükség, amit Keresztelő János prezentálni tudott Jézus megkeresztelése alkalmából.

A Magyar Katolikus Lexikon és más források [61] is arra hívják fel a figyelmet, hogy a Keresztelő János-féle keresztelés nem azonos az egyház által elfogadottal, ugyanis értékében illetve jelentőségében is lényegesen elmarad a Jézus keresztjére hivatkozva praktizált keresztelés mögött:

"keresztség (lat. baptismus): az első és legfontosabb szentség, mely megnyitja az utat a többi szentségek felé, általa az ember megszabadul a bűnöktől, Isten gyermekévé születik újjá, és eltörölhetetlen jeggyel Krisztushoz hasonlóvá válva az Egyház tagja lesz.
A keresztség kezdettől fogva az Egyházba való beiktatás szentsége volt, még ha nem is nevezték mai értelemben vett szentségnek. Úgy szolgáltatták ki, mint ami bekapcsolja a hívőt a megváltás misztériumába (Róm 6,4), Krisztus testének tagjává teszi (Gal 3,27), és megjelöli a Szentlélek pecsétjével.
Jézus keresztsége Jánosnál a Jordánban nem tekinthető úgy, mint ami összefügg az egyházi keresztséggel."
[62]

"János keresztsége nem elegendő az Isten országának elnyerésére és a Szentlélekben való részesedésre (ApCsel 19,1-6). Az evang-ok és az ApCsel a különbséget a vízzel, ill. a Szentlélekkel való keresztelés ellentéte révén emelik ki (Mt 3,11; Mk 1,8; Lk 3,16; Jn 1,33; ApCsel 1,5; 11,16). Ebből következően őértékben mögötte áll a későbbi ker. keresztségnek, ahogy az előfutár János is kisebb, mint a Messiás, akire leszállt és rajta is maradt a Szentlélek (Jn 1,33)." [63]

Ezek az idézetek tehát megnyugtató válasszal szolgálnak arra nézve, hogy az itt bemutatott X-kereszt mégiscsak szóba jöhet (egyéb híján!) Jézus megkeresztelkedésekor leszálló "Lélek" kozmikus forrása gyanánt. A következő találó és tömör vélemény ezzel kapcsolatosan Matthias Schneckenburger (1804 - 1848) német evangélikus teológustól származik:

"János megkeresztelt és megtartott Jézus fellépése után is maga körül tanítványok egy csoportját; igen, ő kétséget kizáróan a Messiás tulajdonképpeni ragyogó fellépését várta, mint a tanítványai Act. 19,23 csak később, ő az utat akarta csak előkészíteni. A János-tanítványok ismét meg lettek keresztelve, és megjegyezve mellette határozottan, hogy a János-keresztelés csak egy utalás volt a jövendő Messiásra." [64]

A János-féle keresztelés a csúcspontját Jézus megkeresztelésekor érte el, aminek hatására Jézusra leszállt Isten Lelke. A későbbiekben látni fogjuk, hogy az ekkor leszálló isteni Léleknek a kozmikus forrását ugyanazon égitestek alkották, mint a Jézus messiási mivoltát megpecsételő kozmikus keresztet, aminek égisze alatt halt kínhalált, de az X-kereszt szellemi hatása lényegesen elmaradt az utóbbihoz viszonyítva. Röviden összegezve: a Keresztelő János-féle keresztelés és az azzal párosuló X-kereszt előjele, előhírnöke volt Jézus keresztre feszítésének és az akkor létrejövő messiási keresztnek.

Jézus megkísértésének napja szinte biztosra vehetően 22. augusztus 11-re esett. 1977 évvel később ezen napon látta meg a napvilágot Immánuel, az Ószövetség Messiása. Az "ördögi megkísértés" kozmikus háttereként az alábbi konstelláció jöhet számításba:

22.08.11. 14:25 UT +2.00
"MC"-Mars:28,8°Szűz; -Uránusz quadrat:2,8°Rák; -Neptunusz-Plútó oppozíció:3,9°/0,4°Bak; -Szaturnusz sextil:1,1°Halak (5,1°)

János az evangéliumában mindössze három Peszách ünnepről tesz említést:

1, Jézus megkeresztelését követően (2,13), amikor kiűzte a kufárokat és pénzváltókat a jeruzsálemi Templomból;
2, a "csodálatos kenyér- és halszaporitással (6,4) kapcsolatosan;
3, Jézus elfogatásával (11,55-57) és megölésével (19,14-16) összefüggésben.

Vannak akik tévesen azt hiszik, hogy János az evangéliuma 5. fejezetének elején is egy Peszách ünnepére utalt. Amennyiben arra akart volna célozni, értelemszerűen meg is nevezte volna azt konkrétan, mint ahogy azt az említett három esetben tette.

Jézus megkeresztelkedése és a kereszthalála között nem telt el három év, hanem csupán 2 év és 9 hónap.


Téma: 2030 évvel ezelőtt született Jézus Fórum: Vallás, filozófia
[válaszok erre: #18] [előzmény: (15) Klaus Matefi, 2023-04-04 15:48:26]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Klaus Matefi



Tagság: 2005-10-05 20:38:13
Tagszám: #22580
Hozzászólások: 189
16. Elküldve: 2023-04-04 18:12:16 [50.]

Helyesbítés:

A "Zsidó régiségek"-ben ("Die jüdische Alterthümer") írja, hogy Augustus (Octavian) császár Heródest a görög időszámítás szerint a 184. olympias (olimpiai játékok) évében nevezte ki Rómában Júdea királyává =[33], ami i.e. 44-ben (776 - 183x4 = 44), azaz -43-ban kellett megvalósuljon.


Téma: 2030 évvel ezelőtt született Jézus Fórum: Vallás, filozófia
[előzmény: (15) Klaus Matefi, 2023-04-04 15:48:26]
Haladó
Klaus Matefi adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   
 Találatok száma: 189
    / 8 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
Az oldal 0.033353090286255 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail