Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Keres :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 

 Ön is hirdessen itt! Részletekért klikk: ide! Összes banner! :: Saját banner! 
 Hozzászólások: 9109338/46 Témák: 17189 Tagok: 107404 Legújabb tag: susztera Online: (76/1
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 1 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Aktuális (üzenet: 13, Mobiltelefonok)
 
 44. Topi-50  |   Válasz erre2017-01-22 08:20:35 [1.] 
Bőven lesz feladata a feltöltős SIM-kártyát használó ügyfeleknek



A mobilszolgáltatók külön SMS-ben értesítik majd a feltöltős SIM-kártyát használó ügyfeleket arról, mi a pontos teendőjük a 2017. június 30-ig szükséges adategyeztetéssel kapcsolatban - közölték az MTI által megkeresett szolgáltatók.



Az adategyeztetésre azért van szükség, mert az idén január elsején módosultak az elektronikus hírközlésről szóló törvénynek az előrefizetős SIM-kártyás mobiltelefon szerződésekre vonatkozó szabályai, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ezeket részletező rendelete pedig január 12-én lépett hatályba.

A jogszabály szerint a szolgáltatók kötelesek ellenőrizni egyfelől az új előfizetők személyazonosságát, valamint a már meglévő feltöltőkártyás ügyfelek adatait is egyeztetniük kell a központi nyilvántartásban lévőkkel. A szolgáltatóknak az idén június 30-ig kell felülvizsgálni a meglévő előfizetői szerződésállományt: egyrészt összesíteni kell az egy kézben lévő kártyák számát, másrészt el kell végezni az előfizetőik adatainak egyeztetését és ellenőrizni kell a személyazonosításra alkalmas igazolványuk érvényességét is.

A Telenornál az adategyeztetés pontos menetének kidolgozása még folyamatban van. A szolgáltató január első felében tájékoztató SMS-t küldött kártyás ügyfeleinek, és jelezte, hogy egyelőre nincs teendőjük a jogszabály változások kapcsán. Az adategyeztetés tervezett menetéről rövidesen tájékoztatják az érintett előfizetőket, illetve a www.telenor.hu/adategyeztetes oldalon is folyamatosan feltünteti a cég a tennivalókat.

A Magyar Telekom az MTI-nek adott válaszában azt hangsúlyozta: amíg nem kap értesítést az ügyfél, hogy keresse fel a szolgáltatót az adategyeztetés érdekében, addig nincsen teendője ezzel kapcsolatban. A szolgáltató januárban előzetes tájékoztatást küldött SMS-ben az érintett előfizetőknek, de a konkrét adategyeztetésről újabb értesítést fog küldeni. Az idei első adategyeztetést követően a továbbiakban évenkénti adategyeztetés történik, melynek esedékességét megelőzően szintén értesítést küld a szolgáltató két alkalommal.

A Telekom tájékoztatott arról is, hogy a jogszabály értelmében az adategyeztetés személyesen, telefonon és online is elvégezhető lesz és azokban az esetekben lesz rá szükség, amikor a szolgáltatónál nyilvántartott előfizetői adatok eltérnek a hatósági nyilvántartásban szereplő személyes adatoktól, vagy az okmányok adataival nem egyeznek.

A Vodafone pedig azt közölte az MTI-vel, hogy időben tájékoztatják majd a feltöltőkártyát használó ügyfeleket a szabályozás változása miatti teendőkről. A vállalat egyelőre arról küldött SMS-t a múlt héten, mit kell tenni a feltöltő kártyát (prepaid) használó ügyfeleknek, ha a szerződés megkötésekor megadott adataik megváltoztak.

A jogszabály azt is kikötötte, hogy egy magánszemély szolgáltatónként legfeljebb 10, míg egy cég legfeljebb 50 darab hanghívásra szolgáló feltöltőkártyával rendelkezhet. A vevőnek a feltöltőkártyás előfizetés vásárlásakor nyilatkoznia kell arról, hogy a limitet még nem érte el meglévő hangalapú feltöltőkártyáinak száma.

A Telenor és Magyar Telekom az MTI kérdésére kifejtette: a jelenleg limiten felüli darabszámú kártyával rendelkező ügyfeleknek június 30-ig kell nyilatkozniuk arról, melyik hívószámokat kívánják fenntartani. A szolgáltatók emlékeztettek, hogy amennyiben a nyilatkozattétel elmarad, vagy az ügyfelek személyazonosságának ellenőrzése sikertelen, megszűnnek az érintett feltöltőkártyás előfizetői szerződések.

A törvény egyúttal tiltja a feltöltőkártyás előfizetések továbbértékesítését. A SIM-kártya ingyenes átadása harmadik személynek csak akkor lehetséges, ha arról az előfizető előzetesen tájékoztatja a szolgáltatót és megadja a használó személyazonosító igazolványa (például fényképes személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél) ellenőrzéséhez szükséges adatokat is, továbbá az ellenőrzés sikeres volt. Ha az előfizetést közeli hozzátartozó részére adja át az ügyfél, azt nem szükséges a szolgáltató részére bejelenteni.

Amennyiben a telefonszolgáltatásra használt feltöltőkártyás előfizetését az ügyfél előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adja át használatra közeli hozzátartozóján kívül más személynek, akkor a szolgáltató köteles az előfizetői szerződést 5 napos határidővel felmondani - fejtette ki a Telenor.


figyelemre méltó írások:
példaképünk..
 43. Topi-50  |   Válasz erre2016-06-13 13:24:34 [2.] 
Döbbenetes mindenkinek nyomkövető van az okos pórázán

A 21-dik század gyógyíthatatlan betegsége

figyelemre méltó írások:
példaképünk..
 42. Topi-50  |   Válasz erre2015-01-13 21:36:38 [3.] 
Steve Jobs az Apple egykori elnök-vezérigazgatója nem engedte gyerekeinek, hogy iPad-et használjanak

http://idokjelei.hu/2014/09/steve-jobs-nem-engedte-gyerekeinek-hogy-ipad-et-hasznaljanak/

figyelemre méltó írások:
példaképünk..
 41. Topi-50  |   Válasz erre2015-01-03 18:04:27 [4.] 


WiFi és egyéb EMF eszköz hogyan okoz biológiai ártalmat?


figyelemre méltó írások:
példaképünk..
 40. Topi-50  |   Válasz erre2015-01-03 17:41:47 [5.] 
Emberromboló az okostelefon

Digitális diéta kellene



Egy szakember szerint ideje lenne visszafognunk az okostelefonjaink használatát.
Alexander Markowetz, a Bonni Egyetem Informatikai Intézetének adjunktusa a Menthal projekt keretében 200 000 okostelefon-tulajdonos szokásait vizsgálta meg. Eredményei szerint az okostelefonok használata mára egészségtelen méreteket öltött és a digitális világban az elhízás szinonimájává vált. Sokan folyton mobil készülékeiket nyomogatják vacsoránál és összejöveteleken is, elhanyagolják a családjukat és a munkájukat.

"Eddig körülbelül 200 000 ember telepítette fel a telefonjára a Menthal nevű alkalmazást és körülbelül 50 000 személy használja is. Az első és legfontosabb megállapításunk az, hogy a projektben résztvevők egyáltalán nem telefonálnak. A telefonálási funkciók kínálta lehetőségekkel a felhasználók naponta átlagosan kevesebb, mint 10 percig éltek, ugyanakkor naponta körülbelül 3 órán át voltak használatban a készülékeik. Naponta 35 perc ment el a WhatsApp, 15 perc a Facebook, 3-4 perc pedig az Instagram használatára. A különböző játékok, például a Candy-Crush körülbelül 25 percig futottak, szintén sok időt töltöttek el az emberek a YouTube-videók megtekintésével és a hírek elolvasásával."

"S van még egy kategória, ami minden más szolgáltatást tartalmazott, ide vehetjük a banki, a parkolási, a levelező- és a közlekedési szoftverek használatát. Alapvetően persze semmi rossz nincs abban, hogy az okostelefonunkat naponta 3 órán át használjuk, mindenki maga dönti el, hogy miként pazarolja el az idejét. Nem az okostelefon előtt eltöltött időtartam a lényeges, hanem sokkal érdekesebb, hogy naponta hányszor lépünk kapcsolatba az eszközzel: átlagosan 55 alkalommal kapcsoljuk be. Ez a szám annál magasabb, minél fiatalabb az illető. A projektben résztvevők körülbelül 12 százaléka naponta 96-szor kapcsolja be a készülékét és minden tizedik percben használja azt. Ez oda vezet, hogy az emberek nem tudnak összpontosítani egyéb dolgokra. Ugyan dolgozniuk kellene, de nem csinálnak gyakorlatilag semmit, mert még gyorsan megnézik az e-mailjeiket vagy még előtte elolvassák a legfrissebb Facebook-bejegyzéseket" - összegezte a tapasztalatait a szakember.



Alexander Markowetz hozzátette, hogy ha valaki naponta 90-szer kapcsolja be majd ki a telefonját, akkor ezzel biztos nem hoz mindegyik esetben racionális döntést, ezek sokkal inkább reflexszerű dolgok. Nem lehet kijelenteni, hogy az okostelefonjaink butábbá tesznek minket, de az biztos, hogy a túlzott mértékű használat csökkenti az intellektuális produktivitásunkat.
hőkamerás felvétel mobiltelefonálás előtt és után

A hosszú távú következményeket is figyelembe kell venni: nagyon szétszórttá válhatunk. Korábban ez a jelenség nem volt ennyire jelen az életünkben, televíziót például csak addig tudtunk nézni, amíg a tévé előtt ültünk, a mobilok megjelenésével viszont minden megváltozott.

Napjainkban a válásoknál a túlzott mértékű mobiltelefon-használat gyakrabban szerepel indokként, mint a hűtlenség. Felmérések alapján ma már minden negyedik ember féltékenyebb a partnere mobiljára, mint egy lehetséges szeretőjére, s legkésőbb innentől kezdve ez a jelenség egyáltalán nem vicces.

A Bonni Egyetem Informatikai Intézetének adjunktusa szerint a jelenség a munka világára is komoly hatással van, hiszen ne feledjük: a pénzünket a fejünkkel és nem mobilnyomogatással keressük meg. Ellenben a munkaidő utáni levelezés betiltását is elítéli, ugyanúgy, amikor azt mondja egy cég, hogy akkor dolgozhat a munkatársa amikor akar, ugyanis mindkét dolog kommunikációs káoszhoz vezet. Szerinte ehelyett fel kellene mérni a munkanap menetét: hány e-mailt ír valaki? Hány emberrel kommunikál és milyen gyakran szakítják félbe? Milyen gyakran és milyen hosszú ideig használja a mobilját, a laptopját és a táblagépét? Csak ezután lehetne kidolgozni egy tartós kommunikációs kultúrát és személyre szabott digitális diétát.

"A mobilgyártók kedvesek. Minden évben szeretnének nekünk egy új modellt eladni, lehetőleg minél drágábban, az viszont egyáltalán nem érdekli őket, hogy mennyi időt töltünk a készülékek használatával. A vállalatok számára az az egyetlen dolog a fontos, hogy jó tapasztalataink legyenek a termékeikkel és a következő évben is pénzt adjunk ki az új eszközökre. Viszont jelenleg számos rossz tapasztalatunk van: túlterheltek vagyunk, sokszor irracionálisan cselekszünk és olyan dolgokat csinálunk, amik boldogtalanná tesznek bennünket. Vásárlóként azt mondom: ha egy készülékkel rosszak a tapasztalataink, akkor ez a termék hibája. A következő telefongenerációnak gondoskodnia kellene a kognitív ellazításunkról, ennek kellene a központi funkciónak lennie.

Jelenleg teljesen rosszul mérjük fel a telefonhasználatunkat: túlbecsüljük a használat időtartamát és alábecsüljük a gyakoriságát. Meg kell tanulnunk megfontoltan használni a készülékeinket. Vagyis csak akkor kapcsoljuk be őket, ha valóban szükségünk van rájuk. Digitális diétára kell fognunk magunkat" - fejtette ki a kutató.
Ezt is tudnod kellene

figyelemre méltó írások:
példaképünk..
 39. Topi-50  |   Válasz erre2015-01-01 23:10:27 [6.] 
Nézz Fel! Hagyd a telefonod!

figyelemre méltó írások:
példaképünk..
 38. chipi  |   Válasz erre2014-10-14 00:25:40 [7.] 
Sziasztok!

Mennyire érdemes Android 4.4 re frissíteni?
Telefon: S3mini
 37. GaboX  |   Válasz erre2014-07-22 19:03:24 [8.] 
Egy kis mobil:

http://www.lightinthebox.com/hu/lenovo-k910-5-5-android-4-2-3g-okostelefon-dupla-sim-wifi-gps-msm8974-quad-core-ram2gb-rom16gb-13-mp_p1407775.html?utm_medium=personal_affiliate&litb_from=personal_affiliate&aff_id=37106&utm_campaign=37106
[előzmény: (36) Yulya, 2011-09-06 10:16:51]
 36. Yulya  |   Válasz erre2011-09-06 10:16:51 [9.] 
az aktuális az iphone 5
[válaszok erre: #37]
 35. higinsz74  |   Válasz erre2010-12-19 21:36:00 [10.] 
az elözö téves nem ide szántam

A csapatmunka lényega,hogy mindig van kit hibáztatni.
[előzmény: (34) higinsz74, 2010-12-19 21:32:25]
 34. higinsz74  |   Válasz erre2010-12-19 21:32:25 [11.] 


A csapatmunka lényega,hogy mindig van kit hibáztatni.
[válaszok erre: #35] [előzmény: (33) len, 2010-11-15 16:46:45]
 2. doris85  |   Válasz erre2007-03-16 19:23:27 [12.] 
Most néztem ki magamnak egy telefont,Motorola Motofone.
Szerintem nagyon jól néz ki!Valakinek van már ilyen?
A kijelzője milyen?Színes?
 1. doris85  |   Válasz erre2007-03-16 19:22:07 [13.] 
Várjuk az új telefonokkal kapcsolatos tapasztalatokat!!
(TÉMANYITÓ)
 Aktuális (üzenet: 13, Mobiltelefonok)
 
    / 1 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.022395849227905 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség Partner oldalak
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail