Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Keres :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 

 Ön is hirdessen itt! Részletekért klikk: ide! Összes banner! :: Saját banner! 
 Hozzászólások: 9395128/0 Témák: 18183 Tagok: 110999 Legújabb tag: Nativ228 Online: (29/1
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
A weboldal címe: http://m3.what.hu

    / 4 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Műszerdobozok összefoglaló topikja (üzenet: 93, M3)
 
 68. ojozso  |   Válasz erre2010-03-05 11:30:45 [26.] 
"Más kérdés, hogy pár év után szintén javítani kell"

Folyamatos karbantartás esetén, nem megvárva a teljes leamortizációt, nem kell nagyobb létszám évek múlva sem.
[válaszok erre: #71] [előzmény: (66) Truth, 2010-03-05 11:25:46]
 67. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 11:30:01 [27.] 
65.>
Ugye nem is volt jó ötlet ott fent!De jó, hogy nem lett oda felszerelve!
(Tehát új pult is kellene?!Ott nem fér el ez a műszer.)
[válaszok erre: #72]
 66. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 11:25:46 [28.] 
63.>
Új vonatok esetén nem is kell akkora műszaki létszám.
Más kérdés, hogy pár év után szintén javítani kell, de az majd egy vállalkozóval megoldódik - de az messze van még.
[válaszok erre: #68 #69]
 65. ojozso  |   Válasz erre2010-03-05 11:25:43 [29.] 
"Előre látom, hogy csigolyakopást okozna, ha a feszültségmérő műszert kellene megtekinteni - nagyon fent lenne."

Látom, sikerült megragadni az egész képernyőt betöltő hozzászólás magvát!
Ez csak egy javaslat volt arra (lehet, hogy nem is a legjobb), hogy ne akadályozza a kilátást, szükség esetén azonban ülő helyzetben megtekinthető legyen.
De tudod mit? Nem is kell műszerdoboz! Csak a műszer kell, ami legyen a pultba beépítve, és legyen megvilágítva! A szintetizátor környékén jó sok hely van!
[előzmény: (61) Truth, 2010-03-05 11:16:38]
 64. Alvóügynök:)  |   Válasz erre2010-03-05 11:24:34 [30.] 
"Ebben teljesen egyetértek.
Nem lesz mindig így sokan fognak csalódni. "

Na végre egy dologban már egyetértünk.
[előzmény: (62) Truth, 2010-03-05 11:20:30]
 63. Alvóügynök:)  |   Válasz erre2010-03-05 11:21:43 [31.] 
"Ezeket a régi vackokat lecserélhetnének már igazán, s akkor senki sem kell majd ide, aki pedig itt szenvedett ezekkel az ócska vonatokkal az mehet újságot árulni az utcára vagy az aluljárókba.
Itt csak addig lesz szükség "mindenkire"
amíg ezek az ócskavasak vannak. "

Amikor még azt hitték,hogy az Alstom megváltja a világot,akkor úgy gondolkodtak,hogy kevesebb karbantartást fog kívánni az új technika és a k-ny.-on felszabaduló műszakosokat átrakják é-d.-re.
[előzmény: (52) Truth, 2010-03-05 10:26:05]
 62. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 11:20:30 [32.] 
60.>
Ebben teljesen egyetértek.
Nem lesz mindig így sokan fognak csalódni.
[válaszok erre: #64]
 61. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 11:16:38 [33.] 
57.>
Idézet:


"Ezeket a nagy behemót dobozokat függőlegesen, fent a mennyezetnél a jobb sarokban a szélvédő üvegnél kéne elhelyezni (meg a többit is)"


Előre látom, hogy csigolyakopást okozna, ha a feszültségmérő műszert kellene megtekinteni - nagyon fent lenne.
Lehetne majd az új topik címe is.
[válaszok erre: #65 #90]
 60. Alvóügynök:)  |   Válasz erre2010-03-05 11:15:14 [34.] 
"s akkor senki sem kell majd ide, aki pedig itt szenvedett ezekkel az ócska vonatokkal az mehet újságot árulni az utcára vagy az aluljárókba."

Erre modta,a műszakos kisfőnök cimbim,akivel eggyütt kezdtük a metrózást a többi műszakosnak,hogy addig örűljetek,amíg az mkv.-k beírják a hibákat,mert addig van munkánk.
[előzmény: (59) ojozso, 2010-03-05 11:08:12]
 59. ojozso  |   Válasz erre2010-03-05 11:08:12 [35.] 
"s akkor senki sem kell majd ide, aki pedig itt szenvedett ezekkel az ócska vonatokkal az mehet újságot árulni az utcára vagy az aluljárókba."

Ez megint egy új helyzet lenne, tény, hogy ezen irányba halad a fejlődés!
Azonban hiba akkor is történhet, ami akár helyszíni emberi beavatkozást is követelhet, vagyis bizonyos létszámú készenléti személyzetre szerintem akkor is szükség lesz!
[válaszok erre: #60] [előzmény: (52) Truth, 2010-03-05 10:26:05]
 58. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 11:07:05 [36.] 
56.>Az általam várt válasz megérkezett...

Ha ilyen pontosan leírtad a tényállást és az a biztonságos munkavégzést akadályozza - hosszú ideje - akkor talán a VBCS felé kellene jelezni!!!
Hátha többet érne mint ez a varázslatos topik, aminek hatására elintéződnek dolgok.
Az eset ezt nem támasztja alá és mégis csak az én verzióm életszerűbb - a topikkal kapcsolatban.
 57. ojozso  |   Válasz erre2010-03-05 10:59:57 [37.] 
"Ha jól megnézzük az "öregeket", akkor láthatjuk, hogy a régi metrósok szép szál emberek voltak nem holmi alacsony termetű emberkék, akik nem látnak gyakran az orruknál tovább."

Ezt a fajta lekezelést sürgősen fejezd be! Én is és a jelek szerint dulifuli kolléga is annak idején mind a Személyzeti Osztály (ma Humánügy), mind a pályaalkasságot elbíráló orvosok szerint alkalmasnak találtattunk a metró-motorkocsivezetői munkakör ellátására a magunk 170 cm alatti testmagassága ellenére (is)!

"Metrósnak lenni mindig is jó volt és lesz is"

Ha a régen volt, metrósok iránti társadalmi megbecsülésre célzol, annak én ma (sőt a pályafutásomból eddig eltelt 26 évében) nyomát sem látom, ez a korszak alighanem még gimnáziumi éveim közepette végetért!

"Nem perzselkedtek holmi szaros műszerdobozokon"

Említett kolléga a 34-ben újra leírta, hogy a dobozok arrébb lettek helyezve, azaz új helyzet állt elő!

Végezetül: ha valami jó volt és korszerű 30 évvel ezelőtt, nem biztos, hogy ma is az! Fejlődik a technika (különben aligha értekezhetnénk most itt), ami ma jó, később elavulttá válik, mert lesz helyette megfelelőbb! A gőzmozdony is nagyszerű találmány volt annó, a múlt század közepe után mégis kezdték kivonni a forgalomból őket az egész világon, mert lett helyette korszerűbb: diesel, majd elektromos vontatás! Mellékesen (hogy kanyarodjunk vissza a műszerdobozokhoz), pl. egy "424-es csatahajó" vezetőállásából sokkal kevésbé lehetett a pályára rálátni (a bazi nagy tartály és a tulajdonképpeni gőzgép miatt), mégis megfelelt az akkori kor elvárásainak, egész egyszerűen azért, mert nem volt JOBB nála! De ma már nyilván nem felelne meg egy csomó követelménynek, hiszen VAN JOBB nála és nemcsak a technika fejlődik, hanem az elvárások is növekednek vele párhuzamosan!

Amúgy meg lett időközben egy Országos Vasúti Szabályzat (a weboldal Jogszabályok/Vezetőfülke része tartalmaz idézést belőle), én is onnan merítek most:
"a metró vezetőfülkéjére vonatkozóan:
4.2. Vezetőfülke
A vezetőfülke kialakításának olyannak kell lennie, hogy a jármű vezetője az ülés legkedvezőtlenebb beállítása esetén is ülő helyzetből szabadon rálásson:
- az utasforgalom biztonságát szolgáló jelzőkre, jelzésekre és berendezésekre;
- a jármű oldalára teljes hosszban, torzításmentesen, legalább a jármű álló helyzetében, visszapillantó tükör vagy valamilyen vizuális berendezés segítségével."

Na kérem, ha a doboz a nagy vagy a kis tükör útjában van, akkor az nem felel meg az előírásoknak!
Megoldási javaslat is van:
26.
"Ezeket a nagy behemót dobozokat függőlegesen, fent a mennyezetnél a jobb sarokban a szélvédő üvegnél kéne elhelyezni (meg a többit is)"
Akarat kivételével minden adott hozzá!
[előzmény: (30) Truth, 2010-03-04 20:45:45]
 56. dulifuli  |   Válasz erre2010-03-05 10:59:28 [38.] 
Hogy kinek mije mikor merev vagy sem, segédeszközzel vagy anélkül, ennek boncolgatásában én nem vagyok partner, sajnálom.

Ellenben bemásolom a 13-as hsz tartalmát, mert a lényeg továbbra is ez:
"Egy létező probléma (szembe süt a nap) megoldásánál nem voltak arra tekintettel, hogy a műszaki megvalósítás során generálnak egy másik problémát. Nem is akármilyet.
Axióma, hogy a metró vasútüzemében a legfontosabb dolog a biztonság. Amennyiben a számomra belátható felületet bármi okból csökkentik, ezzel a biztonságos munkavégzésem feltételeíből csípnek le."

Kedves topiktárs, jöttél azzal, hogy azok a kilátást akadályozó tárgyak mindig is ott voltak, szerintem bizonyítottam, hogy nem, nem voltak ott. És mivel ezáltal zavaróbbak, mint előtte voltak, így ez a beavatkozás a vasútbiztonság rovására ment, és úgy is maradt.
EZEK a tények, kedves topiktárs, a többi meg a melléduma. Ez utóbbi pedig engem személy szerint egyáltalán nem érdekel.
[előzmény: (47) Truth, 2010-03-05 07:40:20]
 55. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 10:59:22 [39.] 
54.>Szintén "zenész", mint a topik címe.
 54. dulifuli  |   Válasz erre2010-03-05 10:51:03 [40.] 
Azt se hagyjuk említés nélkül, hogy az új, TELJESEN ELCSESZETT tartókonzolok zöme a kompresszor miatt (is) berezonál, tehát az ajtózárás lebonyolítása a kompresszorkapcsolgatással is izgalmasabbá válik.
[előzmény: (50) médmfsz, 2010-03-05 09:55:05]
 53. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 10:32:21 [41.] 
50.>
Csak 79-óta?A 100-as nem párásodott?
Ja!Volt segédvezető aki kinézett - értem.
Ezek szerint van más megoldás is.

//A másik pedig az, hogy jelen esetben a műszer zavaró voltáról és nem a párásodásról beszélünk.//
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-03-05 10:52:14]
 52. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 10:26:05 [42.] 
49.>
Akkor megnyugodtam!
Nincs szükség itt műszaki háttérszolgálatra sem, beírod a topikba és láss csodát!
Az elkövetkezendő technika meg ott tart, hogy nincs szükség vezetőre sem és a műszer takarása sem zavar senkit.
Ezeket a régi vackokat lecserélhetnének már igazán, s akkor senki sem kell majd ide, aki pedig itt szenvedett ezekkel az ócska vonatokkal az mehet újságot árulni az utcára vagy az aluljárókba.
Itt csak addig lesz szükség "mindenkire"
amíg ezek az ócskavasak vannak.
Legyen szép napod!
[válaszok erre: #59 #63]
 51. Alvóügynök:)  |   Válasz erre2010-03-05 10:05:04 [43.] 
A kommandósoknál nem csak ilyen szép szál,dali legényekre van szükség,mint mi vagyunk, ,180 cm felett,120 kilósan,hanem a Kicsihuszárokra is szükség van ám!
Ugyanez a Metró is.
[előzmény: (50) médmfsz, 2010-03-05 09:55:05]
 50. médmfsz  |   Válasz erre2010-03-05 09:55:05 [44.] 
És milyen hasznos ez akkor, mármint a mozgás, ha a vonat tükre párás, mert nincs benne fűtés!

Nem kötözködni, megoldani! Nem régen kéne, 1979 óta. Akkor jöttek az első ilyen szerelvények!
[válaszok erre: #51 #54] [előzmény: (47) Truth, 2010-03-05 07:40:20]
 49. Alvóügynök:)  |   Válasz erre2010-03-05 08:52:05 [45.] 
"A vonaton található tükör akadálymentesen látható! "
Tegyük hozzá,hogy javuló tendenciával,mely részben köszönhető a metrós topikoknak,a Free-nek és a Netboardnak,és a lelkes kis csapatának,de még több tükörlap nem látható teljes terjedelemben,az új konzolosoknál sem,nem beszélve a tükőrfűtésről,mely több tükőrnél nem működött,folyamatosan javítják,de nem azonnal.
Mivel az én archívumom is egy vagyont ér ,pályaszámokkal együtt,ezért nem a levegőbe beszélünk.
[előzmény: (48) Truth, 2010-03-05 08:18:31]
 48. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 08:18:31 [46.] 
45> ok hagyjuk!

A vonaton található tükör akadálymentesen látható!
Az állomáson elhelyezett tükör csupán kiegészítés - nem a vonat tartozéka - és az lett utólag felszerelve!
(Megfelel?)
[válaszok erre: #49]
 47. Truth  |   Válasz erre2010-03-05 07:40:20 [47.] 
46>

Merevítő van a nyakadon mint Horn Gyulának?A jogosítványodban szerepel olyan, hogy mereven kel tekinteni és nem lehet kimozdulni egyik irányba sem?!
[válaszok erre: #50 #56]
 46. dulifuli  |   Válasz erre2010-03-05 02:16:42 [48.] 
Kedves Truth, ha még mindig cáfolni óhajtod a tényeket az újra látható képek alapján, akkor neki lehet veselkedni.
De a mellédumát hagyjuk, ha javasolhatnám.
 45. dulifuli  |   Válasz erre2010-03-05 02:13:57 [49.] 
12-es hsz:

Csatolt kép - 12190625.pic



 44. dulifuli  |   Válasz erre2010-03-05 02:09:43 [50.] 
11-es hsz:

Csatolt kép - 12190623.pic



 Műszerdobozok összefoglaló topikja (üzenet: 93, M3)  
    / 4 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

A weboldal címe: http://m3.what.hu

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.010090112686157 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség Partner oldalak
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail