Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Keres :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 

 Ön is hirdessen itt! Részletekért klikk: ide! Összes banner! :: Saját banner! 
 Hozzászólások: 9257729/9 Témák: 17554 Tagok: 108919 Legújabb tag: Rudi 73 Online: (95/1
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 4 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Indexesek ide! (üzenet: 90, Tudomány)
 
 65. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-26 18:36:24 [26.] 
"A hagyományos gépek újítása, tökéletesítése szerintem zsákutca." Miért?
Pl: Most tervezik a magasnyomású benzin befecskendezőket. 15-20 %-al alacsonyabb fogyasztás. Miért lenne ez zsákutca?
[válaszok erre: #66] [előzmény: (62) szojuz, 2005-10-23 12:41:05]
 64. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-26 18:33:26 [27.] 
Csak kívételes helyeken. De ott eddig is használták. Nem bírja a terhelész a szerkezet. A mágnesezhetőségnek határai vannak.
[előzmény: (63) szojuz, 2005-10-23 12:51:58]
 63. szojuz  |   Válasz erre2005-10-23 12:51:58 [28.] 
El tudnék képzelni egy olyat, hogy egy műanyag henger belső palástjára vízszintesen, nagyon sűrűn azonos erősségű mágneseket ragasztanánk fel. Tennénk a hengerbe egy kúpot csúccsal lefelé, amelynek a síkjához közel körben ugyanilyen mágneseket ragasztanánk fel körben. A hengerbe beejtenénk a kúpot és a mágnesek taszítása lebegtetné a kúpot. Persze állandó mágnesekkel lenne megoldva. Stabilizálásra a kúp csúcsához közel is ilyen megoldást csinálnánk. Sajna nincs az az ember, aki ezt kivitelezni tudná szerintem. Ez az ötlet nem az enyém, de elgondolkoztató. Biztosan lehetne a gyakorlatban használni.
[válaszok erre: #64] [előzmény: (61) lorenzen, 2005-10-22 09:11:09]
 62. szojuz  |   Válasz erre2005-10-23 12:41:05 [29.] 
:( Sajnos nincs semmi konkrét információm. Bár lenne! Mindössze szükségét látom valami újszerű meghajtó eszköznek, amely nagyon rendezett és ismert effektusokat, hatásokat használ ki ötletesen, szupergazdaságosan. A hagyományos gépek újítása, tökéletesítése szerintem zsákutca.
[válaszok erre: #65] [előzmény: (61) lorenzen, 2005-10-22 09:11:09]
 61. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-22 09:11:09 [30.] 
Tudtommal egy helyen alkalmazzák. A japán szuper vasút menet közben mágneses téren lebeg. Ezért kerekekre, így csapágyakra sincs szüksége utazás közben. Induláskor és megállás közben kereken gördül egy darabig. A hagyományos csapágyak helyett viszont sehol sem alkalmazható. Olyan berendezés, aminek nincs stabilan rögzített tengelye, alkalmazhatatlan. Nem beszélve az erős mágneses tér káros mellékhatásiról.
[válaszok erre: #62 #63] [előzmény: (60) petike23, 2005-10-21 21:59:59]
 60. petike23  |   Válasz erre2005-10-21 21:59:59 [31.] 
Háj Szojuz,

mágneses tér a csapágyazás helyett

Ezt te találtad ki vagy van valami konkrét információd ?
[válaszok erre: #61] [előzmény: (58) szojuz, 2005-10-21 00:02:46]
 59. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-21 18:37:31 [32.] 
OK. Persze, lehet. Ma egy ház teljes áramellátását saját energiából, biztosítani lehet. Ha megujuló energiaforrásokat használsz és A - A++ osztályú berendezéseket üzemeltetsz.
A ház tetején napkollektor, Felső rétege áramot termel, az alsó rétege vizet melegít. A pincében tartod az aksikat. Ugyan itt üzemelteted a stirling motorokat. Nyáron az üzemeltetéshez szükséges melegvizet a tetőről, a hidegvizet a fúrtkútból szeded. Télen fordítva. A tavaszi és őszi időszakokban a szélkerekeid is sok energiát termelnek. A felesleges áramból termeled a hidrogént. Nagy nyomású tartályokban tárolod a autód számára. Csak egy a baj. Ha kiszámolod mind ez mibe kerül, nem éri meg. Mellékesen a hidrogén miatt a házad és az autód is, fokozottan robbanásveszélyes. Robbanás esetén még a környékedet is romba döntöd.
[előzmény: (58) szojuz, 2005-10-21 00:02:46]
 58. szojuz  |   Válasz erre2005-10-21 00:02:46 [33.] 
Úgy gondolom, hogy ezeket a lehetőségeket kombináltan kellene használni, különböző veszteségek kiküszöbölésére. Pl. mágneses tér a csapágyazás helyett. Rugalamas erő, mint ideiglenes mozgási energia tároló, gravitáció, mint állandó energiaforrás, napfény, mint energiahordozó. Olyan eszközökre gondolok, mint pl. a mágneses curie kerék, a melegítés fókuszált napenergiával megoldva. Több ilyen gép összekapcsolása. A piezo hatást is beleértve. Elektromossággal már lehet valamit kezdeni, pl. vizet bontani.
[válaszok erre: #59 #60] [előzmény: (57) lorenzen, 2005-10-18 17:44:11]
 57. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-18 17:44:11 [34.] 
Persze, szél, napenergia, árapály mindegyik próbáljuk már hasznosítani. De ezek egyike sem állandó e.forrás. A tárolás az igazi probléma ma már. A rugalmas erőt, centirfugális és ... erőket meg elfejetheted. Nem alkalmasak energia termelésre.
[válaszok erre: #58] [előzmény: (56) szojuz, 2005-10-16 16:53:28]
 56. szojuz  |   Válasz erre2005-10-16 16:53:28 [35.] 
Ja. Az atom is jó. Amikor elkészült, meghökkentően új technológia lehetett. Hasolókról már biztosan zagyváltak egy ideje, de amikor elkészült... Nagy lehetett. Most is zagyválnak mindenfélékről. Valami majdcsak hasonló áttörést hoz. A leggazdaságosabb energialeheőségeket kellene felhasználni, amelyek adottak. Ami van: rugalmas erő, mágneses erő, gravitációs erő, napenergia stb. ezekkel kellen létrehozni újszerű olcsó hajtóműveket. Szerinted lehetséges ilyesmi?
[válaszok erre: #57] [előzmény: (55) lorenzen, 2005-10-14 18:01:31]
 55. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-14 18:01:31 [36.] 
Eddig csak a StarGate sorozatban, meg az Ürszekerekben láttam megoldást. A valóságban még feltálásra vár. Na igen az atomerőmű elméletileg szóbajöhetne, de csak elméletileg. Technikailag elférhetne egy autóban is. Legalább is az első ütközésig.
[válaszok erre: #56] [előzmény: (54) szojuz, 2005-10-14 00:22:00]
 54. szojuz  |   Válasz erre2005-10-14 00:22:00 [37.] 
Értem én! Tárolni körülményes az energiát, de ezért kellene inkább helyben előállítani valamiből. Valahogy.
[válaszok erre: #55] [előzmény: (53) lorenzen, 2005-10-08 20:28:10]
 53. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-08 20:28:10 [38.] 
Milyen a szamosközi cella? Fogalmam sincs!
De a celláról a gépjármüakumlátor jutott eszembe. Nem az energia előállítása a probléma. Csak a tárolása. Azt találdi ki inkább, hogyan lehetne az akumulátorok kapacitását megsokszorozni. Hogyan lehetne a robbanómotorokat kidobni az autóból. A hálózatiáram százszor(?) olcsóbb mint a benzin. A környezetszennyezése az elektromos motornak közel nulla. Csak az a baj, nem állhatsz meg néhányórára tölteni ha lemerül az aksid, 50-100 kilóméterenként.
más
A diesel motoros autók tulajdonosainak is van takarékoskodási lehetősége. Tankolhatnak repce étolajat. Németországban terjedőben ez a szokás, ott az étolaj jóval olcsóbb. Ja és csak a régebbi tipusokba lehet repcét tankolni. a hdci és más magasnyomású befecskendező rendszerrel rendelkező motorokba tilos!
[válaszok erre: #54] [előzmény: (52) szojuz, 2005-10-06 23:19:16]
 52. szojuz  |   Válasz erre2005-10-06 23:19:16 [39.] 
Nincs sok időm, pláne építkeznem is kell nemsokára. A munka, meg ez nagyon sok időmet lefoglal. Meglátjuk mi lesz télen. Ha jut rá idő, akkor megcsinálom ezt a vízbontót márcsak kíváncsiságból is. Alacsony áramokkal dolgoznék és csak óvatosan. Tudom, hogy veszélyes, remélem nem hibázok.
Nagyon bosszant, hogy nem használják ezt a jó kis lehetőséget ki rendesen. Valamilyen gazdaságos megoldást kéne találni az áram előállításához. pl. napelem, vagy más, esetleg galvánhatás. Tudod milyen a szamosközi cella?
[válaszok erre: #53] [előzmény: (51) lorenzen, 2005-10-02 14:21:44]
 51. lorenzen  |   Válasz erre2005-10-02 14:21:44 [40.] 
Nem. Az iskolából emlékszem valamennyire a vízbontóra. Ott U alakú csőben mutatták be a kisérletett. Az U két felső végén keletkezett szétválasztva az oxigén és a hidrogén.

Most olyan kísérletbe kezdessz, ami "Ön és közveszélyes". A keletkező tiszta oxigén már kis mennyiségben robbanás veszélyt okoz, bármely éghető anyag közelében. Szobahőmérsékleten pl. a zsír is robbanásszerűen ég tiszta oxigénben. A higrogén sem kevésbé veszélyes.
Megfelelő ismeretek, eszközök, védőberendezések hiányában
NE KEZDJ
ilyen kísérletekbe. Egy kissebb robbanásnál is beláthatatlan következményekkel kell számolnod!
Bocs, de erre fel kell hívnom a figyelmedet.
[válaszok erre: #52] [előzmény: (50) szojuz, 2005-10-02 00:35:18]
 50. szojuz  |   Válasz erre2005-10-02 00:35:18 [41.] 
Úgy érzem kísérletezésbe kell kezdenem.
1.Először készíteni akarok egy kisebb kapacitású Hoffmann féle vízbontót. Alacsony árammal tesztelni, megismerni, kitapasztalni.
2.Rákapcsolni az autó generátorára, megoldani, hogy ne zárlatoljon és az áram szabályozható legyen. Megfgyelném mennyi hidrogén fejlődne, mire lenne elég, mennyire fogná vissza a motort és hogyan lehetne hasznosítani a keletkező tiszta oxigént.
Egyenlőre ennyi.
Később jönne, hogyan lehetne az üzemanyag mellé bejuttatni, kiderülne mennyiben befolyásolja az üzemanyag elégését. Megjegyzem az én autóm gázos.
Te ismered gyakorlatban a vízbontót?
[válaszok erre: #51] [előzmény: (49) lorenzen, 2005-09-30 16:23:36]
 49. lorenzen  |   Válasz erre2005-09-30 16:23:36 [42.] 
szia
a válaszaim:
1. A generátor fölös kapacitásával nyehető hidrogén.
Sajnos a generátor is a benzin energiájából tud csak áramot termelni. Az áram termelés közben is "keletkezik" energia vesztés. Pl: melegedés, örvényáramok.... Ha ehez hozzáadod a vízbontás és motorveszteségeket, kiderül növekvő üzemanyag fogyasztás mellett nem keletkezik teljesítmény növekedés. Sőt.. A másik gond, az hogy a hidrogén sokkal könnyebben ég mint a benzin. Ezért sokkal veszélyesebb is. Egy átlagos motorban aligha alkalmazható mint üzemanyag.

2/a. A víz (H2O, hidrogénoxid) az egyik legstabilabb oxid. A molekkula szerkezetének bomlásához extra magas hőmérséklet és nyomás szükséges. A motorban nagyságrendekkel kisseb a hő és a nyomás. Teljesen midegy milyen módszerrel akarsz vizet bontani, a probléma ugyan az marad, több energiát kell befektetned, mint amit kinyerhetsz.
A fúziós(atom)erőmüvek elterjedése után, talán reális üzemanyag lehet a hidrogén.

2/b. A korszrű motorok (ma még csak a dizelek) kb 5* fecskendeznek be üzemanyagot, egy robbanási ütem alatt. Az alapötlet az, hogy az utolsó ilyen spriccben ne üzemanyag, hanem folyékony víz kerüljön a robbanótérbe. Ott robbanásszerűen alakul gőzzé. Növeli az égéstér nyomását, csökkenti a motor hőmérsékletét. Elméletileg elkézelhető, a jövő motojait nem hűteni, hanem hőszigetelni fogják.
[válaszok erre: #50] [előzmény: (48) szojuz, 2005-09-24 23:47:29]
 48. szojuz  |   Válasz erre2005-09-24 23:47:29 [43.] 
Igazad van, belátom. Utánanéztem, túl sokan állítják, hogy így van. De talán ha a generátor fölös kapacitásával nyert hidrogént a benzinnel együtt elégetnénk, vajon hogyan hatna ez ki a benzinfogyasztásra? Magára az égésre? A környezet károsítására?
Még egy kérdés: Autó benzinmotorjánál, ha vizet mondjuk egy injekciós tűvel a levegőcsőbe vezetnénk (beleszúrva), azt beszívná a motor, mi történne a vízzel a motortérben. Gondolom elporlana a karburátorban, de az égéstérben mi lenne vele nem bomlana fel a víz a nyomástól?
[válaszok erre: #49] [előzmény: (47) lorenzen, 2005-09-21 17:21:18]
 47. lorenzen  |   Válasz erre2005-09-21 17:21:18 [44.] 
Az ijedelmed jogos!
De az elképzelésed hibás. Mai ismereteink szerint a víz bontásához több energia kell, mint amit az oxidációs folyamattal kinyerünk. Gondolj a folyamatok veszteségeire. Ha nem így lenne, akkor az "örökmozgót" találtad fel.
Abban viszont igazad van - vannak ilyen kutatások -, a vizet segédüzemanyagként lehetne hasznosítani. A motorban keletkező hőfelesleget, mint régen a gőzgépekben, nyomatékká alakítanák. Persze ez is csak hatásfok javítás.
Fel a fejjel!
[válaszok erre: #48] [előzmény: (46) szojuz, 2005-09-05 01:19:26]
 46. szojuz  |   Válasz erre2005-09-05 01:19:26 [45.] 
Hmm. Ma komolyan megijedtem. Hallom a benzin ára 370 Ft körül lesz nemsokára. Aggasztóak a jelek. Nyakunkon az energiaválság, ha tetszik, ha nem.

Nehéz lesz elfogadni, de majd rájön mindenki, amikor egyre drágább és drágáb lesz az üzemanyag. Egyre többen fogják vakargatni a fejüket a gázszámlák kifizetésekor. Így fog kezdődni. Ha nem történik meg időben az áttörés, akár háború is lehet.

Üzenem Egely Úrnak és Csapatának, hogy remélem van már áthidaló megodásuk, amely egyszerű és könnyen bevezethető és akár ingyen is képes kiváltani a mostani energiahordozókat. Én valamiért azt hiszem, hogy az energia ingyen van. Ezt komolyan is gondolom. Az energia felhasználás legfeljebb fillérekbe kerül. Gondoljatok pl. a vízre. Az autó mehetne vele jelentős átalakítás nélkül is. Az akksi, meg a generátor ad elegendő egyenáramot, hogy vizet bontsunk el vele a motortérben egy akkora dobozban, mint az ablakmosó tartó. A keletkezett hidrogént és az oxigént külön kivezethetnénk és a levegőszűrő dobozba kellene bevezetni valahogy, de itt el kell kerülni a durranógáz képződést. Valahogy biztosan meg lehet csinálni úgy, hogy a hengerben a hidrogén égne el és levegő helyett oxigént szívna a motor. Ennél tökéletesebb égés nincs is és az eredmény vízgőz, mint kipufogógáz. Durva igaz? csak egy fejlesztőcsapat kellene hozzá.

A fejleszéshez biztosan kell némi pénz, de a jelelegi állapot szerint sokkal több pénzzel és talán életekkel is fizetnünk kell majd, hogy tovább szennyezhessük a környezetünket.

Fel a fejjel!
[válaszok erre: #47] [előzmény: (45) szojuz, 2004-08-14 20:15:44]
 45. szojuz  |   Válasz erre2004-08-14 20:15:44 [46.] 
Van valami újság? Mégsem mentél el Szamosközihez? Leállt a Szamosközi cella?
[válaszok erre: #46] [előzmény: (44) JFEry, 2004-06-28 21:14:47]
 44. JFEry  |   Válasz erre2004-06-28 21:14:47 [47.] 
nem igazán lett jobb az Index....
Talán még javulhat, de nekem nem tetszik a megjelenése.
[válaszok erre: #45]
 43. JFEry  |   Válasz erre2004-06-09 05:42:27 [48.] 
Szerintem az "oroszozás", egyszerű félrevezetés.
NV talán nem, de B...
Egyébként mekkora csend lett!
[előzmény: (42) Silan, 2004-06-08 09:05:25]
 42. Silan  |   Válasz erre2004-06-08 09:05:25 [49.] 
Nem hiszem, hogy Egely lenne NV vagy Bureau. Az orosz kapcsolat nem stimmel.
[válaszok erre: #43] [előzmény: (32) JFEry, 2004-05-15 19:14:51]
 41. TEACHER  |   Válasz erre2004-05-16 14:46:21 [50.] 
Kedves J.

Tökéletesen igazad van. I follow you.
[előzmény: (40) J., 2004-05-16 14:29:06]
 Indexesek ide! (üzenet: 90, Tudomány)
 
    / 4 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.011715888977051 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség Partner oldalak
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail