Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Keres :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 

 Ön is hirdessen itt! Részletekért klikk: ide! Összes banner! :: Saját banner! 
 Hozzászólások: 9253874/14 Témák: 17540 Tagok: 108887 Legújabb tag: nedelaarnold Online: (102/1
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 1 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 BIBLIASULI (üzenet: 14, Vallás, filozófia)
 
 14. jaakov  |   Válasz erre2008-04-29 18:45:56 [1.] 
Pál szavait kellene megérteni, amit Timótheusnak mondott..:
" A teljes Írás.."...elegendő!
Akkor pedig az u.n. Újszövetség írott formában nem létezett......

Vagyis, aki nem ismeri, vagy elveti az Ó és Újszövetség elválaszthatatlanságát, nem ismerheti jól, de teljesen semmiképpen Isten Igéjét..

Ideje tehát visszatérni a kereszténység zsidóknak adatott gyökereihez!

Ma már ez sem nehéz:
vannak messiáshívő (Krisztushívő) zsidók, és elérhetőek igeszolgálataik.
Írott és hallható módon egyaránt, sőt "élőben" is...


http://caddik.shp.hu
http://sofar.uw.hu
[előzmény: (13) litta, 2008-04-02 13:02:52]
 13. litta  |   Válasz erre2008-04-02 13:02:52 [2.] 
Sziasztok!

Ahhoz, hogy a Biblia tanításait megértsük, helyesen kell gondolkodnunk magáról a Bibliáról.
Erről olvashattok a következő írásban is:

http://www.ekklesia.hu/biblia.html

Üdvözlettel:

Litta
[válaszok erre: #14]
 12. aalfa  |   Válasz erre2006-03-07 20:03:05 [3.] 
A vallásosság kering a kereszt körűl, a keresztyénség rá került a keresztre.
[előzmény: (9) juhély, 2006-02-25 12:28:52]
 11. torzo52  |   Válasz erre2006-02-27 06:21:59 [4.] 
Egyetértek.
[előzmény: (9) juhély, 2006-02-25 12:28:52]
 10. juhély  |   Válasz erre2006-02-25 20:56:46 [5.] 
.

A kérdésre jön a válasz.
Jobb kérdezni mint teóriákkal válaszolni....
[előzmény: (6) torzo52, 2006-02-24 06:47:25]
 9. juhély  |   Válasz erre2006-02-25 12:28:52 [6.] 
A vallásos embert vallásának elvárásai vezetik, és nem ismerik meg az Istent. Kain is vallásos volt....
[válaszok erre: #11 #12] [előzmény: (8) torzo52, 2006-02-25 06:56:06]
 8. torzo52  |   Válasz erre2006-02-25 06:56:06 [7.] 
Nos, ezt a választ vártam.
(és kb nekem is hasonló a véleményem)
Nem párbajozni akartam, csak kiváncsi voltam a szubjektív véleményedre.
[válaszok erre: #9] [előzmény: (7) juhély, 2006-02-24 07:57:24]
 7. juhély  |   Válasz erre2006-02-24 07:57:24 [8.] 
Idézet:
a nézetkülömbségek,
dogmák átszővik vallásuk alapjait. Ezek azok a dolgok és külömbségek,amik
aztán nem jutnak közös nevezőre, mert nem is teheti, pontosan a nézet
külömbségek és bizonyos érdekek miatt,


***
A most akkor arra vonatkozik, hogy amit rossznak tartasz a vallásokkal kapcsolatban -(és kb nekem is hasonló a véleményem)-azt generálod ha teóriapárbajt kezdeményezel.
[válaszok erre: #8] [előzmény: (6) torzo52, 2006-02-24 06:47:25]
 6. torzo52  |   Válasz erre2006-02-24 06:47:25 [9.] 
A kérdésekre kérdésekkel válaszoltál. Nem voltak érthetők a kérdéseim? Hát én is kérdéssel válaszolok a kérdésedre. Csak a Zsidók szegezték át Krisztust, vagy netalán minden ember aki bünt követ el az is 1:1 szeget ver Jézus testébe? Talán az igazság hordozása és annak hirdetése az az a ruha amiről kérdeztelek? Nem azt kérdeztem, hogy hogyan fog végbe menni a visszajövetel? Láthatóan, vagy halálunk után láthatjuk meg Istent a maga valóságában? Egyáltalán mikor? Előtte, közben, vagy utánna? A "Most akkor"-t nem értem.
[válaszok erre: #7 #10] [előzmény: (5) juhély, 2006-02-21 10:24:09]
 5. juhély  |   Válasz erre2006-02-21 10:24:09 [10.] 
A mennyegzői ruháról meg a "szentek igazságos cselekedetei" ruháról akarsz beszélgetni?Meg hogy kik szegezték át?Elragadtatás a "nagy nyomorúság" előtt, közben, vagy után?Az "átszegezők" csak a zsidók vagy mindenki?
Teóriámra teória?
De hát csináltál egy topicot aminek ez a címe: "Vallások amik megosztják az embereket". Most akkor
[válaszok erre: #6] [előzmény: (4) torzo52, 2006-02-20 06:06:12]
 4. torzo52  |   Válasz erre2006-02-20 06:06:12 [11.] 
A Jel.16:15 ben írtakban tisztázni kell milyen ruháról is van szó.
A Jel.1:7 ben mit ért szerinted az alatt, hogy még azok is meglátják akik által szegezték?
Szerinted a második visszajövetel
látható, vagy láthatatlan lesz?
Hogyan zajlik le?
Kiváncsi vagyok a te teóriádra.
Utánna én is leírom az enyémet.
[válaszok erre: #5] [előzmény: (3) juhély, 2006-02-19 14:17:48]
 3. juhély  |   Válasz erre2006-02-19 14:17:48 [12.] 
Jel 16,15. (Imé eljövök, mint a tolvaj. Boldog, a ki vigyáz és őrzi az ő ruháit, hogy mezítelenen ne járjon, és meg ne lássák az ő rútságát.)
***
Jel 1,7. Ímé eljő a felhőkkel; és minden szem meglátja őt, még a kik őt által szegezték is; és siratja őt e földnek minden nemzetsége. Úgy van. Ámen.
***
Az 1. visszajövetel az elragadtatáskor lesz és nem látja minden szem, a második amikor:Zak 14,4. És azon a napon az Olajfák hegyére veti lábait, a mely szemben van Jeruzsálemmel napkelet felől, és az Olajfák hegye közepén ketté válik, kelet felé és nyugot felé, igen nagy völgygyé, és a hegynek fele észak felé, fele pedig dél felé szakad.
***
"Csak egyszer jelent meg az idők végén": arra vonatkozik hogy Megváltóként a Megváltás elvégzésére egyszer kellett és egyszer meg is tette.
[válaszok erre: #4] [előzmény: (2) torzo52, 2006-02-19 00:57:55]
 2. torzo52  |   Válasz erre2006-02-19 00:57:55 [13.] 
Kedves juhély !

Vannak dolgok az írásodban amivel
egyet tudok érteni. Vannak viszont olyanok is, melyek nem állják meg a
helyüket mivel a Biblia maga cáfolja meg. Ilyen pl: Jézus visszajővetele.Olvasd el a Zsid.9: 24-28-ig és az utánna lévő utalást
1 Pét.3:18-at is. Hogyan magyaráznád a 26-os verset?
Úgyanis azt írja, hogy "csak egyszer
jelent meg az időknek végén".
Tehát nincs második látható eljővetel.
[válaszok erre: #3]
 1. juhély  |   Válasz erre2004-03-25 16:40:57 [14.] 
>>>klikk ide fogalomtár>>>>

A keresztényeknek vissza kell fordulniuk a bibliai alapigazságokhoz, újrakezdeni a tanulást (méghozzá az első elemitől), meg kell teremteni az egészséges, gyümölcstermő hívő életmód stabil alapjait, ahogyan a Zsidó levél is utal arra, hogy ha az emberek elfeledkeznek a kezdetben hallott igazságokról, szükséges, hogy újra elővegyék, újratanulják azokat. (Zsid 5:12) A Zsidó levél 6. fejezetének első két verse alapján a keresztény hit hat alappillérének tartanak: megtérés és hit, keresztségek és tanítás, halottak feltámadása és örök ítélet.
Megtérés
A megtérés a bűnös ember első válasza Istennek. Az ember általában nem veszi észre, hogy bűnös, hanem azt, hogy bajban van. A kudarc, a vereség indítja el Isten keresése felé, majd rájön, hogy mindez a bűn következménye miatt van az életében. A bűntudat, bár jó alapot jelent a megtéréshez, de nem azonos azzal. A megtérés nem érzelem, gondolat, hanem egy cselekedet, döntés, melynek során az ember elfordul a bűnös életmódjától és Isten felé fordul. A változás az ember szívében kezdődik, de fontos, hogy a hitét és a változtatás iránti szándékát ki is mondja. "Isten most parancsolja az embereknek, mindenkinek, mindenütt, hogy megtérjenek." (Apostolok Cselekedetei 17/30)
Hit
A hit bizalom Isten és az Ő beszéde felé. Az ember szívében úgy tud kialakulni az istenhit, ha hallgatja a Bibliát, ehhez pedig szüksége van olyan közösségre, ahol azt hirdetik. Az ember hit által - és nem az igaz cselekedetei miatt - tud Isten előtt igaz emberré válni, ehhez azonban még arra is szükség van, hogy ezt a hitét cselekedetek és beszéd útján is kinyilvánítsa. "Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni, mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy Ő létezik és megjutalmazza azokat, akik Őt keresik." (Zsidókhoz írt levél 11/6)
]Keresztségek

A vízkeresztség
A vízkeresztség olyan szent cselekedet, amelyet Isten Igéje parancsol. A keresztségben a hívő teste teljesen a víz alá merül. Ez egy engedelmességbeli és hitbeli tett, amelyben a hívő azonosul Jézus Krisztus halálával, eltemettetésével és feltámadásával. A vízkeresztség feltétele a Jézus Krisztushoz való megtérés és az belé vetett hit. A vízkeresztség eredményezi a bűnök eltörlését, az óember megfeszítését és eltemetését, a föltámadott életre való újjászületést, a szív körülmetélését és a Krisztus Testébe, az Egyházba való belépést. A Bibliában több keresztelési formulát találunk, amelyek teljesen egyenértékűek.

Szent Szellemmel való betöltekezés (Szent Szellem keresztség)
Az újjászületés is a Szent Szellem munkájának gyümölcse, de nem azonos a Szent Szellemmel való betöltekezéssel, ami a megtérés után a második megtapasztalást jelenti a hívő életében. Jézus Krisztus főpapi szolgálatának egyik legfontosabb része az Egyházban ma is az, hogy Szent Szellemmel keresztel. Ezáltal a hívő Isten erejének részesévé válik, ami alkalmassá teszi őt arra, hogy eleget tegyen tanítványi kötelezettségeinek (az evangélium hirdetése, bizonyságtevés, gyógyítás, szabadítás, stb.). A Szent Szellemmel való betöltekezés leggyakoribb jele a nyelveken szólás, ami természetfölötti jel: ilyenkor a Szent Szellem szól a hívőn keresztül. A Szent Szellem vételének feltétele a megtérés és a hit Jézus Krisztusban.
Kézrátétel
A kézrátétel olyan szent cselekedet, amikor Isten szolgája meghatározott szellemi célból teszi kezét egy másik személyre. Rendszerint ima vagy prófécia kíséri. Az Újszövetség alapján a kézrátételnek öt szellemi célja lehet:


fizikai gyógyulás;
szellemi gyümölcsök és ajándékok megosztása, illetve azok nyilvános elismerése;
Szent Szellemmel való betöltekezés;
keresztény munkások kiküldése a helyi gyülekezetből egy isteni feladat teljesítésére;
egy bizonyos tisztségre való kiválasztás, illetve felavatás a helyi gyülekezetben.
A kézrátételt csak a Szentírás útmutatásának megfelelően szabad gyakorolni.
Halottak eltámadása
A keresztény hit valóságos alapja Jézus Krisztus feltámadása, ami történelmi tény és minden ember feltámadásának mintája és bizonyítéka. A feltámadás két fő mozzanatból áll: a test föltámad a halálból, az elköltözött szellemet pedig Isten előhívja (akár a mennyből, akár az alvilágból), és az ember személyisége újra összeáll, teljes és egységes lesz. A Biblia kétféle feltámadást ismer: az igazak feltámadnak örök életre, a gonoszok pedig örök kárhozatra.

A feltámadás isteni rendje:

Jézus Krisztus és az első zsenge feltámadása (már megtörtént).
A hívők azon közösségének feltámadása, akik Krisztuséi: ennek ideje Krisztus első visszajövetele (a felhőkig).
A két tanú feltámadása az antikrisztusi birodalom bukása után, az ezeréves királyság megalapításakor.
Egyetemes feltámadás Krisztus ezeréves királysága végén, amikor főleg gonosz emberek támadnak fel (és mennek a gyehenna tüzébe, az örök kárhozatra).
Azok pedig, akik be vannak írva az élet könyvébe, mindörökké az Úr jelenlétének dicsőségében maradnak.

Jézus Krisztus visszajövetele
A Biblia Jézus Krisztus több visszajöveteléről beszél. Ezek fő céljai:

az Egyház elragadtatása és Jézus Krisztussal való egyesülése (ekkor támad fel minden Krisztusban elköltözött hívő, az élő hívők pedig átváltoznak);
Izrael helyreállítása, amikor a zsidóság el fogja ismerni Jézus Krisztust, mint Messiást, megbékül Ábrahám Istenével, és visszakerül az ő kegyelmében és áldásába;
Antikrisztus ledöntése és Sátán fogságba vetése ezer évre;
a pogány nemzetek megítélése;
Krisztus ezeréves királyságának megalapítása.

Örök ítélet
A bírói hivatal örök jogon Istené, ő mindenek bírája. Haragját teremtményeinek hálátlan és istentelen magatartása váltotta ki. Az új szövetségben az Atya bírói hivatalát átadta a Fiúnak egyrészt, azért, hogy a Fiú megkapja ugyanazt a tiszteletet, mint az Atya, másrészt mert Krisztus - Aki ugyanúgy ember fia is, ahogy Isten Fia - ítéletében együtt érez az emberrel, és figyelembe veszi annak erőtlenségét. Krisztus megtestesülésének és földi szolgálatának elsődleges célja a világ megváltása volt, ezért a bírói jogkörrel Isten Igéjét ruházta fel. Ez az a páratlan és változhatatlan mérték, amellyel egyszer mindenkinek meg kell mérettetnie.

Az ítélet fő elvei:

igazság szerint,
a cselekedetek szerint,
személyválogatás nélkül,
minden személy a számára elérhető erkölcsi világosság és megértési fok szerint.
Isten ítéletének első szakasza az ítélet időben (ennek színtere az emberi történelem), második és egyben végső szakasza pedig az ítélet az örökkévalóságban. Az örök ítélet minden emberre vár az örökkévalóságban, amikor az időnek és az emberi történelemnek vége szakad. Az örök ítélet három eseménye:

Krisztus ítélőszéke: az elragadtatás után közvetlenül csak az üdvösséget elnyert keresztények állnak elé, ahol Isten megvizsgálja cselekedeteiket is, és csak a hitből, tiszta indítékokból és engedelmességből fakadó cselekedeteknek lesz mennyei jutalma.
Krisztus dicsőséges királyi széke: a pogány nemzetek állnak ez elé, az antikrisztusi birodalom bukása után, az ezeréves királyság alapítás kezdetén. Itt az ítélet fő elve az lesz, hogyan viszonyultak a pogány nemzetek Jézus Krisztus atyjafiaihoz (a zsidókhoz és a keresztényekhez).
A fehér trón: az ezeréves királyság végén minden test feltámad és Isten ítélete elé áll. Ez az ítélet véget vet Sátán királyságának, és az ördögöt a halállal, a pokollal és többi alattvalójával együtt örök fogságba rekeszti. Ezzel az eseménnyel az emberi történelem végleg lezárul, és az Úr új eget és új földet teremt, Jézus Krisztus pedig átadja az ő királyságát az Atyának.

[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2004-04-19 14:50:38]
(TÉMANYITÓ)
 BIBLIASULI (üzenet: 14, Vallás, filozófia)
 
    / 1 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.0084030628204346 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség Partner oldalak
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail