stubyte



Tagság: 2007-06-23 13:43:03
Tagszám: #46295
Hozzászólások: 10168
5626. Elküldve: 2014-05-02 09:15:09 [.]

A forgatás - főleg 75E-45W között - csak jelentős kompromisszumok árán valósítható meg sima DiSEqC motorral, vagy tolómotorral, egyéb finomhangolási lehetőségek nélkül.

A forgatási pályát tökéletesen eltalálni sem egyszerű mutatvány, de a probléma ott kezdődik, hogy a Clarke-pálya vonala nincs teljesen összhangban az adott pozícióhoz tartozó optimális SKEW (TILT) értékkel, ami a fej tengelyirányú elfordítását jelenti.
Ezt motoros polárváltóval lehet orvosolni, olyannal, ami nem csak két végpont között kapcsol, hanem fokozatmentesen állítható.
Az imbolygó holdak napszaktól függően igényelhetik az ideális pályaívtől való eltérést, amit az eleváció változtatásával tudunk elérni. Ez szintén megoldható, de ügyelni kell rá, hogy forgatás csak akkor legyen lehetséges, ha az elevációs érték "0"-n van, azaz az optimális pálya vonalát követi, vagy minden egyes műholdpozícióban rögzített fix értéke van, melyre automatikusan be tud állni.

Összegezve egy forgatós rendszertől akkor várhatunk el jó eredményt, ha nem egy mezei DiSEqC motort használunk, hanem egy erős, kis léptékű tolómotort, masszív elevációval, ahol az elevációs szög is motorosan állítható, valamint a fej tengelyirányú forgatása (folyamatos polárváltás) is biztosítható.
Ez barkács, mert közforgalomban nem nagyon kaphatók ilyen összetett eszközök, de ha nem zavar, hogy 3 pozícioner van a beltérid mellett és szoftveresen is össze lehet hangolni a működésüket (automata, félautomata működés) , akkor megoldható a feladat.


STuB
Védd a fákat - Egyél hódot !!!
[válaszok erre: #5633 #5643] [előzmény: (5619) whoever70, 2014-05-01 16:19:20]
Kiváló dolgozó
stubyte adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma: