Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Keres :: Új üzenetek :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 

 Ön is hirdessen itt! Részletekért klikk: ide! Összes banner! :: Saját banner! 
 Hozzászólások: 9270322/4 Témák: 17595 Tagok: 109064 Legújabb tag: gabymix Online: (61/0
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 9 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Találatok száma: 213 üzenet
 25826. TomPowell  |   Válasz erre 2019-08-31 21:30:23 [1.] 
Friss hallgatni valónak tudom ajánlani Daniel Pemberton Dark Crystalját, ami egy újabb bizonyítéka a szerző sokoldalúságának és tehetségének. Eddig az év egyik legjobbja.

Ami az idény zenéket illeti: nekem ez függ a filmidénytől is, hogy milyen filmek, avagy folytatások jönnek. A későbbi, karcosabb Harry Potterek például jók őszre, Powell Bourne-zenéivel karöltve, karácsonyra Home Alone, Batman Returns, Krampus, HP 1-2, Rise of the Guardians, Grand Budapest Hotel, Fantastic Beasts, Die Hard 1-2... de ez hangulat függő is. Pl. fent említettek közül is van, amit említett időszakokban ritkábban veszek elő, mert már annyira rongyosra hallgattam őket az évek alatt.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25827]
 25809. TomPowell  |   Válasz erre 2019-08-04 19:23:27 [2.] 
Egyébként ezen én is szoktam gondolkodni, pláne hogy most a Hobbs & Shaw kapcsán megint felmerült a “régen minden jobb volt” mantra. Ami részben persze igaz, de én nem szeretem leegyszerűsíteni az ilyen kérdéseket. Mert ami nekünk anno volt Stallone-Schwarzenegger-Norris és a többiek, az a mostaniaknak a Szikla-Statham-Diesel banda. A mai generáció már nehezebben élvezne a tempó, a látvány, meg maga a korszak miatt mondjuk egy Tango & Casht, mint ahogy a mi generációnknak sem az jelentette az akció csúcsát, ahogy John Wayne kioszt az őslakosoknak egy egész tárral.

Filmzeneszerzőknél már érdekes lenne viszont látni az egészet. Hogy Williams, Goldsmith és Poledouris munkáira akkor ott, először hogyan reagálnánk, mennyire tudnánk elválasztani a filmektől? Hogy hogyan tekintenénk Barry szintis kísérletezéseire, vagy hogyan kezelnénk az akkori újfiúkat, mint Horner, Howard, Elfman, vagy éppenséggel Zimmer? Igen, ebbe bele szoktam néha gondolni és hogy néha mennyire hiányolom az efféle újfiúkat. Aztán rájövök, hogy az elmúlt bő 15 évben kaptunk azért Giacchinot, Desplat-t, Pembertont, Powellt és még így is akadnak izgalmas szerzők, mint Mansell, vagy szegény megboldogult Johannsson.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25812] [előzmény: (25808) Kulics László, 2019-08-04 12:24:23]
 25806. TomPowell  |   Válasz erre 2019-08-04 00:11:32 [3.] 
Jah, hát ettől a jelenségtől amúgy én is a falnak megyek, ezzel rendre találkozom fórumokon, kommentekben. Nyilván nem akarom elvitatni Zimmer érdemeit, de hogy a mai filmzene ennyire felhigult (mostanra beleértve az ő munkásságát is) az nem kis részt az ő sara. És mondom ezt úgy, hogy kb. minden évben van legalább egy olyan albuma, amit ha nem s kíváncsian, de érdeklődve várok és szoktam is találni köztük kedvemre való számokat. Viszont nem egy kortársát, vagy fiatalabb kollégáját többre tartom nála (Giacchino, Desplat, Pemberton, Newman, Powell, Howard), akiknek a zenéi nagy valószínűséggel 10-20 év múlva is megállják hangszerelésben, témavariánsban a helyüket, míg Zimmer elmúlt pár évben bemutatott zenéi közül talán csak a tizedük.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25807] [előzmény: (25805) Kulics László, 2019-08-03 10:41:20]
 25803. TomPowell  |   Válasz erre 2019-08-03 09:56:33 [4.] 
Mondjuk érdekes, mert én meg a Thin Red Line zenéjéért nem voltam oda soha, habár ott a film maga is ezoterikusabb, szóval ott talán jobban összhangban van a koncepció és a zene, meg ugye ez a műfaj azért továbbra is film és szerző függő.:) Amúgy értem és mondom, valahol jogosnak is tartom ezt az egysíkúságnak titulálást, mert én is érzékelem, de én Zimmer szinte összes fontosabb zenéjében az elmúlt 10 évben bőven találok kapaszkadót, valami maradandót, van hogy csak 1-2 tételt, van hogy szinte az egész albumot. Plusz szerintem ezt a modern, elektronikus hangzást még mindig Zimmer és kompániája tudja a legjobb minőségben hozni (hogy mennyire lesz időtálló, az majd elválik, mivel nálam rengeteg 90-es évek beli zenéje a hangszerelés miatt jóformán már hallgathatatlan.), habár a Blade Runner zenéje nem különösebben tetszett tőle (igaz Vangelisét se szerettem), aztán attól a laikusabb filmzeneismerőseim meg (bocsánat a profán kifejezésért) de lefosták a bokájukat. Amúgy ennél az X-Men zenénél a legfőbb probléma az, hogy a legtöbb puskaport ellövi a nyitótrackben, utána tényleg leül, viszont film alatt meg nagyon jól működik, jobban mint a film, sokak szerint túl jó is hozzá. Ez a plusz album meg csak egy kis zenei kulináris ráadás, ami valakinek bejön, van akinek nem.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25804] [előzmény: (25802) Kulics László, 2019-08-03 07:07:25]
 25801. TomPowell  |   Válasz erre 2019-08-02 09:20:01 [5.] 
Én szeretem Zimmer új zenei irányzatát, de ebben az igazi nagyágyú ötleteit már ellőtte korábban (kb. valóban eredeti zenei megközelítése utoljára a Pókember Elektro témája volt), és érezhetően kísérletezik csak. A Dark Phoenix valóban nem a legerősebb darabja (mondjuk amennyi cécó volt a film körül, ez is simán rányomhatta a bélyeget a végeredményre), de képek alatt nagyon működik. Ez az XperiMents viszont érezhetően egy demókiadvány, olyan tételekkel, amiket Zimmer javarészt a Deluxe Editionökön (Pókember, Acélember) szokott ellőni és ebből adódóan az egész egyfajta kísérletezgetés, a zene tónusának a megtalálása, amit még nem kötnek a jelenetek dramaturgiái és rendezői elvárások. Én pont ezért is élveztem, plusz mert most pont újra-újrahallgattam az albumot, viszont amolyan kötetlenebb zenére is volt szükségem. Amúgy az unalom részét megtudom érteni, mert tényleg amolyan hömpölygő hatása van, mint mostanság sok Zimmer zenének.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25802] [előzmény: (25800) Kulics László, 2019-08-02 07:43:48]
 25773. TomPowell  |   Válasz erre 2019-07-21 22:03:04 [6.] 
Pedig az újragondolások közül az Aladdin az, ami mindenképp megér egy próbát. A film is és a zene is néhol jobb, mint az eredeti és ezt úgy mondom, hogy az Aladdin a legkedvesebb Disney-mesém. A többit amúgy megértem. Én mondjuk az Aladdinnál kevertem a tracklistben a betétdalokat és a score-t a filmben elhangzó sorrendben és úgy nagyon rendben van.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25775] [előzmény: (25771) Kulics László, 2019-07-21 07:58:56]
 25769. TomPowell  |   Válasz erre 2019-07-20 17:52:45 [7.] 
Nem tudom kinél pörgött le Zimmerék új Lion Kingje, de a zene majdhogynem hangjegyről hangjegyre ugyanaz, mint az eredeti. Ebben legalább passzol a filmhez. Viszont Alan Menken az Aladdinhoz valamint a Beauty and the Beasthez új score-t írt és csak ott emelte át az eredeti dallamokat a betétdalok mellett, ahol azokat kellett. Plusz hiába van feldolgozva, tisztán érződik rajta, hogy Zimmer egy másik korszakában íródott, még sokszor a hangszerelésen is. Ennek ellenére nekem így is tetszik, mert a filmmel ellentétben a zenének még így is bőven van lelke.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25771 #25798]
 25756. TomPowell  |   Válasz erre 2019-07-07 19:44:55 [8.] 
Ez a videó most jött szembe velem. A korabeli riportok lényegében azt mutatják, hogy 30 éve mekkora őrűlet, hisztéria is volt Tim Burton Batmanje körül. Pont ebből adódóan faggatják a szemtelenül fiatal Elfmant is az egyikben.

https://youtu.be/z-R8pVcBNXI


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25757]
 25755. TomPowell  |   Válasz erre 2019-07-03 11:29:17 [9.] 
Így film után azt kell mondanom, hogy Giacchino új Pókembere ha nem is csalódás, de mindenképpen gyengébb, mint az előző. A filmhez hasonlóan darabosabb, nem lekerekített egész, mint elődje. Persze vannak nagyon jó pillanatai, trackjei, de az előzőnek pont az adta a báját, ahogy a két téma viaskodott egymással végig, ez viszont sokkalta jelenetspecifikusabb score. De 7/10 simán megvan.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25759]
 25750. TomPowell  |   Válasz erre 2019-06-27 13:30:45 [10.] 
Nekem a Godzilla és a Child’s Play is bejött, de tényleg inkább amolyan 7/10-es zenék, klassz kis főtémákkal és megoldásokkal, csak ezeket végigvinni nem igazán sikerült érdekesen. Viszont a filmek alatt meg jól működnek. Ez a videó meg zseni és csak mégszimpibb lett tőle a csávó.:)

https://youtu.be/fWXrr9C-fFk


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25752] [előzmény: (25745) ASlyB, 2019-06-23 21:45:46]
 25743. TomPowell  |   Válasz erre 2019-06-09 06:51:16 [11.] 
Jah, vannak nálam is ilyen zenék, amik képek nélkül voltak/vannak a helyükön. Tipikus példa: The Fountain. Ugyan láttam egyszer a filmet, de képek nélkül jobban működik számomra.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25744] [előzmény: (25742) ASlyB, 2019-06-08 22:33:48]
 25741. TomPowell  |   Válasz erre 2019-06-08 21:33:39 [12.] 
Képek alatt tényleg erős és kellett a film kétszeri megnézése is, hogy az album a helyére kerüljön. Nekem sokat tett hozzá, hogy a filmre minden kihagyott ziccere, bosszantó problémája ellenére ne haragudjak, hovatovább bizonyos részeknél a moziban pont ezért is rázott ki a hideg, mert sokat tesz hozzájuk. De a legjobb X-zenének nem mondanám, viszont a legjobbak közt ott van simán. Folyamatosan ezt pörgetem már két napja és nem unom.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25742] [előzmény: (25740) LastAirbender, 2019-06-08 15:00:44]
 25730. TomPowell  |   Válasz erre 2019-06-05 21:12:01 [13.] 
A Dark Phoenix mint film végül vállalható lett, de azért érződik rajta a sok viszontagság. Zimmer zenéje a látvány mellett viszont a film egyik legerősebb tényezője. Persze kicsit olyan a helyzet, mint a Man of Steelnél, hogy érdemi újdonság nincsen benne sok, de pokolian jól működik. Film alatt 8/10, majd külön hallgatva még elválik. Itt egy kis részlet a zenéből: https://youtu.be/4uVYJzoI88I


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25731 #25732 #25740]
 25724. TomPowell  |   Válasz erre 2019-05-30 19:47:15 [14.] 
Na, lassan már nem is kellenek zeneszerzők, itt egy mesterséges intelligencia által kreállt szerzemény. És meglepően jó... valamint ijesztő!

https://youtu.be/gzGkC_o9hXI


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25725 #25726]
 25720. TomPowell  |   Válasz erre 2019-05-27 09:56:54 [15.] 
Hogyne lett volna! Most Menken az Aladinnal és előtte meg A Szépség és a szörnyeteggel.:)

A film kétszeri megtekintése után nekem az Aladdin újrája nagyon bejön. Menkenék ügyesen frissítették fel az alapanyagot és a zene dinamizmusán is érződik Guy Ritchie hatása. Nálam olyan 8-9/10.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25718) keky, 2019-05-27 08:22:45]
 25679. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-25 18:00:20 [16.] 
Még csak film alatt hallottam, de Silvestri Avengerse ugyanolyan semmi, mint az előző rész. Itt szerintem egyértelműen a rendezők és a producerek tehetők ezért most már felelőssé. A film előtt a moziban a korábbi MCU-filmek egy-egy zenéjét játszották, azok maradandóbbak voltak, mint Silvestri zenéjéből a főtémán kívül bármi.

Egyébként akinek van Facebookja, az követi rajta Danny Elfmant?! Tök érdekes fotókat és kis sztorikat szokott megosztani, Powell mellett az ő kozösségi médiás aktivitását bírom a legjobban.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25681 #25685]
 25678. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-25 17:53:49 [17.] 
A 30 másodpercből 3-at bírtam, de az is sokkolt.:)


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25677) purple rain, 2019-04-25 12:55:47]
 25676. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-09 16:05:55 [18.] 
Azért közben Selicknek volt ott egy Talpig majom című borzadálya, a James és az óriásbaracknál meg Burton producerként közreműködött. A Coraline-nál meg volt egy erős Neil Gaiman alapanyag, szóval Selick esetében - meg Burton esetében - sem mindegy az alapanyag.
A Pink Elephants On Parade mindenképp az album egyik csúcspontja, de ha őszinte akarok lenni az album legjobb részei azok, amelyek az eredeti zene feldolgozásai, a többit Elfman rutinból megoldotta. Szimpatikusan, de akkor is rutinból.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25675) ASlyB, 2019-04-09 09:52:07]
 25674. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-09 09:18:37 [19.] 
Mindkettőt szeretem, előbbinél a teljes zenét (ez volt az első Elfman albumom), a másodiknál csak a linkelt témát, valamint az Elfman által énekelt betétdalt. Egyébként szerintem utóbbi téma is kifejezetten Elfmanes.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25675] [előzmény: (25673) ASlyB, 2019-04-08 23:02:56]
 25662. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-31 22:01:58 [20.] 
Egyébként ma azon agyaltam, hogy Elfman mely albumaiért vagyok oda úgy igazán és szinte kivétel nélkül Burton-filmhez köthetők: Batmanek (ezek még a mesterművek között is etalonok a szememben), Ollókezű Edward, Nightmare Before Christmas, Sleepy Hollow, Charlie, Corpse Bride, Alice és a kakukktojás a Black Beauty. Persze ezeken kívül is több albumát kedvelem, akár a kísérletező munkái közül is (pl Girl on a Train), de mivel a film és Burton iránti rajongásomat Elfman nagyban meghatározta, ezért jobbára ezt a burtoni tónust szeretem a zenéiben, amit maximálisan szeretnék visszakapni. Tudom, hogy sem az ő, sem Burton esetében nem kaphatom már vissza azt, mint annyi évvel ezelőtt, hiszen mindketten idősebbek már, túl vannak a zenitjükön (Spielberg-Williams duó nagyjából ugyanez), nem is várom el, de örülök, ha annyira tudok szeretni tőle egy zenét, mint egykoron.

És akkor jöjjön egy kis, a fórumot felpezsdítő kérdés: ti hogyan álltok Elfman korábbi és mostani munkásságához? Szerintetek Burtonnél már tényleg rááll erre a rutinra és inkább más filmek alatt kísérletezget, beleadva szívét-lelkét, vagy van benne még ezen - vagy akár a szuperhős vonulaton - túl is van potenciál és olyan, a szélesebb tömegeket jobban megszólaltató zenéket képes még produkálni, mint a Justice League?

Egyébként egy kis ide vágó szösszenet máról: munka végeztével öltözöm át és benyomtam a Dumbót a háttérbe (annak azért meg kell hagyni nagyon kellemes) és a folyamatosan reggie-t hallgató kollégám, Mohamed megkérdezte, hogy mit hallgatok. Mikor válaszoltam neki, azt mondta nagyon kellemes kis zene és tetszik neki.:)


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25663 #25665 #25666]
 25660. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-29 17:56:36 [21.] 
Egyébként fenntartom, hogy a filmben túlontúl alárendelt a Shazam! és albumként jobban működik, ami ettől még szuperhősfilmre nézve kicsit gáz.

Most jövök a Dumboról, ami tipikus, de tök működőképes és szerethető Burton, és nagyjából ugyanez mondható el Elfman zenéjéről is. Képek alatt néha-néha azért felkaptam a fejem, de amúgy ez Elfmannek rutin munka volt, viszont tényleg kellemes, “mesélős” zene.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25659) purple rain, 2019-03-29 12:32:23]
 25658. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-29 07:12:17 [22.] 
Benjamin Wallfisch Shazam!-ja a film alatt szinte teljesen észrevehetetlen. Pedig szimpatikus, hogy teljesen klasszicista zenével állt elő, de már a film alatt is jóformán észrevétlen. Talán majd a Hellboy.

Elfman Dumbója most pörgött le. Igazából semmi extra, kicsit ruTim munka, de vannak jó pillanatai, rögtön a második tétel a Train’s a Comin’ máris bekerült nálam az év legjobbjai közé.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25659 #25661]
 25648. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-08 16:36:21 [23.] 
Megnyugodhat Silvestri, mert a legjellegtelenebb Marvel zene titulusa szűk 1 éven belül lekerült a neve mellől, hogy a Captain Marvelért Pinar Toprak vehesse át ezt a kitüntetést. Az meg valahol tényleg vicces, hogy a széria és a zsáner most lett először díjazva egy Oscar-díjjal a Fekete Párducért, azóta meg sorban adogatják egymásnak a stafétát a szerzők, hogy kinek is a műve rosszabb.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25649 #25650]
 25635. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-01 15:58:43 [24.] 
De ez most csak egyetlen kiemelt és sarkított példa a filmből, mellesleg nem az első eset hasonló vágásra, amivel találkoztam. És nyilván nem ezt a vágást nézték, hanem a film egészét. Például egy bennem nagyon megmaradt a Live Aid koncerten túl, még ha nem is eredeti húzás. Amikor rögzíteni próbálják vidéken a címadó dalt, akkor látjuk, ahogy a kakas a kerítésen kukorékolni készül, de amikor kinyitja a csőrét, akkor azt halljuk, hogy “Gallileo!!!”, vagyis 2 másodperccel később vág át képben Ottman a tényleges jelenetre, előtte csak hangban. Egyszerű, de nagyszerű, vicces megoldás és akkor még ott van a koncert konkrét lemásolása. Ehhez pedig nem kell látni azt, hogy milyen megoldások jöhettek volna számításba, mert ennyi erővel itt is nagyon sokszor számonkérhetnénk egy-egy komponistán, hogy miért nem egy végül elvetett, általunk sosem hallott megoldást alkalmaztak. Azt kell látnunk, hogy működik-e, nem egy-egy jelenetre lebontva, hanem egészében, márpedig a Bohém Rapszódia vágása egészében teljesen jó, a végén pedig zseniális.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25636] [előzmény: (25634) ASlyB, 2019-03-01 10:53:47]
 25633. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-01 01:32:50 [25.] 
Ennek egy hirtelen jött, alkotói döntéstől kezdve egészen egy rendkívül triviális okig bármi lehet. Pl. Malek mindig eltüsszentette magát, vagy valaki rosszul konvertálta az anyagot és az egyik kamera állás anyagából ennyi maradt meg. 1000 oka lehet, ezek engem igazán csak akkor érdekelnek, hogyha van mögöttük egy érdekes sztori, vagy koncepció hogy miért. Egyébként elég egyértelmű jelen film esetében, hogy az utolsó 20 percért, a Live Aid Koncert átültetéséért repült a szobor, és amögött tényleg olyan teljesítmény van vágás szempontjából is, hogy én hajítottam volna Ottmanhez a szobrot, ha tehetem.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25634] [előzmény: (25632) ASlyB, 2019-02-28 20:13:08]
 Találatok száma: 213
    / 9 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
Az oldal 0.013997077941895 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség Partner oldalak
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail