Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Keres :: Új üzenetek :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 

 Ön is hirdessen itt! Részletekért klikk: ide! Összes banner! :: Saját banner! 
 Hozzászólások: 9257976/5 Témák: 17556 Tagok: 108922 Legújabb tag: Hiper Fizikus Online: (98/0
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 9 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Találatok száma: 203 üzenet
 25743. TomPowell  |   Válasz erre 2019-06-09 06:51:16 [1.] 
Jah, vannak nálam is ilyen zenék, amik képek nélkül voltak/vannak a helyükön. Tipikus példa: The Fountain. Ugyan láttam egyszer a filmet, de képek nélkül jobban működik számomra.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25744] [előzmény: (25742) ASlyB, 2019-06-08 22:33:48]
 25741. TomPowell  |   Válasz erre 2019-06-08 21:33:39 [2.] 
Képek alatt tényleg erős és kellett a film kétszeri megnézése is, hogy az album a helyére kerüljön. Nekem sokat tett hozzá, hogy a filmre minden kihagyott ziccere, bosszantó problémája ellenére ne haragudjak, hovatovább bizonyos részeknél a moziban pont ezért is rázott ki a hideg, mert sokat tesz hozzájuk. De a legjobb X-zenének nem mondanám, viszont a legjobbak közt ott van simán. Folyamatosan ezt pörgetem már két napja és nem unom.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25742] [előzmény: (25740) LastAirbender, 2019-06-08 15:00:44]
 25730. TomPowell  |   Válasz erre 2019-06-05 21:12:01 [3.] 
A Dark Phoenix mint film végül vállalható lett, de azért érződik rajta a sok viszontagság. Zimmer zenéje a látvány mellett viszont a film egyik legerősebb tényezője. Persze kicsit olyan a helyzet, mint a Man of Steelnél, hogy érdemi újdonság nincsen benne sok, de pokolian jól működik. Film alatt 8/10, majd külön hallgatva még elválik. Itt egy kis részlet a zenéből: https://youtu.be/4uVYJzoI88I


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25731 #25732 #25740]
 25724. TomPowell  |   Válasz erre 2019-05-30 19:47:15 [4.] 
Na, lassan már nem is kellenek zeneszerzők, itt egy mesterséges intelligencia által kreállt szerzemény. És meglepően jó... valamint ijesztő!

https://youtu.be/gzGkC_o9hXI


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25725 #25726]
 25720. TomPowell  |   Válasz erre 2019-05-27 09:56:54 [5.] 
Hogyne lett volna! Most Menken az Aladinnal és előtte meg A Szépség és a szörnyeteggel.:)

A film kétszeri megtekintése után nekem az Aladdin újrája nagyon bejön. Menkenék ügyesen frissítették fel az alapanyagot és a zene dinamizmusán is érződik Guy Ritchie hatása. Nálam olyan 8-9/10.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25718) keky, 2019-05-27 08:22:45]
 25679. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-25 18:00:20 [6.] 
Még csak film alatt hallottam, de Silvestri Avengerse ugyanolyan semmi, mint az előző rész. Itt szerintem egyértelműen a rendezők és a producerek tehetők ezért most már felelőssé. A film előtt a moziban a korábbi MCU-filmek egy-egy zenéjét játszották, azok maradandóbbak voltak, mint Silvestri zenéjéből a főtémán kívül bármi.

Egyébként akinek van Facebookja, az követi rajta Danny Elfmant?! Tök érdekes fotókat és kis sztorikat szokott megosztani, Powell mellett az ő kozösségi médiás aktivitását bírom a legjobban.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25681 #25685]
 25678. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-25 17:53:49 [7.] 
A 30 másodpercből 3-at bírtam, de az is sokkolt.:)


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25677) purple rain, 2019-04-25 12:55:47]
 25676. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-09 16:05:55 [8.] 
Azért közben Selicknek volt ott egy Talpig majom című borzadálya, a James és az óriásbaracknál meg Burton producerként közreműködött. A Coraline-nál meg volt egy erős Neil Gaiman alapanyag, szóval Selick esetében - meg Burton esetében - sem mindegy az alapanyag.
A Pink Elephants On Parade mindenképp az album egyik csúcspontja, de ha őszinte akarok lenni az album legjobb részei azok, amelyek az eredeti zene feldolgozásai, a többit Elfman rutinból megoldotta. Szimpatikusan, de akkor is rutinból.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25675) ASlyB, 2019-04-09 09:52:07]
 25674. TomPowell  |   Válasz erre 2019-04-09 09:18:37 [9.] 
Mindkettőt szeretem, előbbinél a teljes zenét (ez volt az első Elfman albumom), a másodiknál csak a linkelt témát, valamint az Elfman által énekelt betétdalt. Egyébként szerintem utóbbi téma is kifejezetten Elfmanes.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25675] [előzmény: (25673) ASlyB, 2019-04-08 23:02:56]
 25662. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-31 22:01:58 [10.] 
Egyébként ma azon agyaltam, hogy Elfman mely albumaiért vagyok oda úgy igazán és szinte kivétel nélkül Burton-filmhez köthetők: Batmanek (ezek még a mesterművek között is etalonok a szememben), Ollókezű Edward, Nightmare Before Christmas, Sleepy Hollow, Charlie, Corpse Bride, Alice és a kakukktojás a Black Beauty. Persze ezeken kívül is több albumát kedvelem, akár a kísérletező munkái közül is (pl Girl on a Train), de mivel a film és Burton iránti rajongásomat Elfman nagyban meghatározta, ezért jobbára ezt a burtoni tónust szeretem a zenéiben, amit maximálisan szeretnék visszakapni. Tudom, hogy sem az ő, sem Burton esetében nem kaphatom már vissza azt, mint annyi évvel ezelőtt, hiszen mindketten idősebbek már, túl vannak a zenitjükön (Spielberg-Williams duó nagyjából ugyanez), nem is várom el, de örülök, ha annyira tudok szeretni tőle egy zenét, mint egykoron.

És akkor jöjjön egy kis, a fórumot felpezsdítő kérdés: ti hogyan álltok Elfman korábbi és mostani munkásságához? Szerintetek Burtonnél már tényleg rááll erre a rutinra és inkább más filmek alatt kísérletezget, beleadva szívét-lelkét, vagy van benne még ezen - vagy akár a szuperhős vonulaton - túl is van potenciál és olyan, a szélesebb tömegeket jobban megszólaltató zenéket képes még produkálni, mint a Justice League?

Egyébként egy kis ide vágó szösszenet máról: munka végeztével öltözöm át és benyomtam a Dumbót a háttérbe (annak azért meg kell hagyni nagyon kellemes) és a folyamatosan reggie-t hallgató kollégám, Mohamed megkérdezte, hogy mit hallgatok. Mikor válaszoltam neki, azt mondta nagyon kellemes kis zene és tetszik neki.:)


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25663 #25665 #25666]
 25660. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-29 17:56:36 [11.] 
Egyébként fenntartom, hogy a filmben túlontúl alárendelt a Shazam! és albumként jobban működik, ami ettől még szuperhősfilmre nézve kicsit gáz.

Most jövök a Dumboról, ami tipikus, de tök működőképes és szerethető Burton, és nagyjából ugyanez mondható el Elfman zenéjéről is. Képek alatt néha-néha azért felkaptam a fejem, de amúgy ez Elfmannek rutin munka volt, viszont tényleg kellemes, “mesélős” zene.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25659) purple rain, 2019-03-29 12:32:23]
 25658. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-29 07:12:17 [12.] 
Benjamin Wallfisch Shazam!-ja a film alatt szinte teljesen észrevehetetlen. Pedig szimpatikus, hogy teljesen klasszicista zenével állt elő, de már a film alatt is jóformán észrevétlen. Talán majd a Hellboy.

Elfman Dumbója most pörgött le. Igazából semmi extra, kicsit ruTim munka, de vannak jó pillanatai, rögtön a második tétel a Train’s a Comin’ máris bekerült nálam az év legjobbjai közé.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25659 #25661]
 25648. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-08 16:36:21 [13.] 
Megnyugodhat Silvestri, mert a legjellegtelenebb Marvel zene titulusa szűk 1 éven belül lekerült a neve mellől, hogy a Captain Marvelért Pinar Toprak vehesse át ezt a kitüntetést. Az meg valahol tényleg vicces, hogy a széria és a zsáner most lett először díjazva egy Oscar-díjjal a Fekete Párducért, azóta meg sorban adogatják egymásnak a stafétát a szerzők, hogy kinek is a műve rosszabb.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25649 #25650]
 25635. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-01 15:58:43 [14.] 
De ez most csak egyetlen kiemelt és sarkított példa a filmből, mellesleg nem az első eset hasonló vágásra, amivel találkoztam. És nyilván nem ezt a vágást nézték, hanem a film egészét. Például egy bennem nagyon megmaradt a Live Aid koncerten túl, még ha nem is eredeti húzás. Amikor rögzíteni próbálják vidéken a címadó dalt, akkor látjuk, ahogy a kakas a kerítésen kukorékolni készül, de amikor kinyitja a csőrét, akkor azt halljuk, hogy “Gallileo!!!”, vagyis 2 másodperccel később vág át képben Ottman a tényleges jelenetre, előtte csak hangban. Egyszerű, de nagyszerű, vicces megoldás és akkor még ott van a koncert konkrét lemásolása. Ehhez pedig nem kell látni azt, hogy milyen megoldások jöhettek volna számításba, mert ennyi erővel itt is nagyon sokszor számonkérhetnénk egy-egy komponistán, hogy miért nem egy végül elvetett, általunk sosem hallott megoldást alkalmaztak. Azt kell látnunk, hogy működik-e, nem egy-egy jelenetre lebontva, hanem egészében, márpedig a Bohém Rapszódia vágása egészében teljesen jó, a végén pedig zseniális.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25636] [előzmény: (25634) ASlyB, 2019-03-01 10:53:47]
 25633. TomPowell  |   Válasz erre 2019-03-01 01:32:50 [15.] 
Ennek egy hirtelen jött, alkotói döntéstől kezdve egészen egy rendkívül triviális okig bármi lehet. Pl. Malek mindig eltüsszentette magát, vagy valaki rosszul konvertálta az anyagot és az egyik kamera állás anyagából ennyi maradt meg. 1000 oka lehet, ezek engem igazán csak akkor érdekelnek, hogyha van mögöttük egy érdekes sztori, vagy koncepció hogy miért. Egyébként elég egyértelmű jelen film esetében, hogy az utolsó 20 percért, a Live Aid Koncert átültetéséért repült a szobor, és amögött tényleg olyan teljesítmény van vágás szempontjából is, hogy én hajítottam volna Ottmanhez a szobrot, ha tehetem.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25634] [előzmény: (25632) ASlyB, 2019-02-28 20:13:08]
 25631. TomPowell  |   Válasz erre 2019-02-28 14:01:34 [16.] 
De pont erre írtam, hogy az adott film vagy jelenet vágásán tisztán érzed, ha valami nem klappol. Ehhez nem kell látnod, hogy milyen alapanyagból dolgozott a vágó, elég ha csak filmet láttál előtte az életedben.:)


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25632] [előzmény: (25628) ASlyB, 2019-02-27 20:24:44]
 25626. TomPowell  |   Válasz erre 2019-02-27 14:05:19 [17.] 
De pont te húzod alá, hogy milyen fontos és nehéz a vágó munkája, mert ő már hozott anyagból dolgozik, abból kell főznie, ami sokszor piszok nehéz, még a legrutinosabbak esetében is. A vágás konkrétan az egyik legfontosabb része a filmnek, nem hiába mondják, hogy egy film konkrétan a vágóasztalon születik meg. Az egy dolog, hogy mi szerepel a forgatókönyvben, az megint másik dolog, hogy mit látunk a végeredményben. Ilyenkor derül ki, hogy mi az, ami működik és mi az, ami nem dramaturgiailag a film szempontjából. De akár egy jelenet szempontjából is létfontosságú, hogy abból mennyit használnak fel, vagy mely kameraállásokat. Csakhogy egy ékes példával bizonyítsam: van egy jelenet, amiben két szereplő beszélget. Most ezt a kész filmben lehet úgyis láttatni, hogy ide-oda vág a kamera a két szereplő között, vagy akár valamilyen dramaturgiai megfontolásból azt is mondhatja a vágó, hogy csak az egyik arcot, annak a reakcióit érdemes mutatni és csupán a legvégén, hogy ki a másik fél. De akár a vágás el is cseszhet, fel is hívhatja a figyelmet, kizökkenthet, vagy poénnak is beillhet, ha oda nem illő vágóképet használnak. Anno a Harry Potter és a Főnix Rendje extrái között volt egy olyan funkció, hogy rajtunk múlt, hogy mely kamerabeállásokat (lásd vágás), mely hangeffekteket (lásd hangvágás) és mely zenéket (lásd komponálás) használjuk egy szekvenciánál és ugyanannak a jelenetnek teljesen más tónusú, ritmusú variációit alkothattuk meg. És ez csak egy igen lebutított verziója volt a valóságnak, ugyanis előtte a vágó elmesélte, hogy kb a film elkészültéig 3-400-szor látja minimum az adott alkotást. De felhozhatnám az Igazság Ligája körüli macerát, ahol Joss Whedon az újraforgatások melett megváltoztatta a film tónusát, lekerekítette azt, hogy nem egy esetleges folytatásra hegyezte ki, valamint felügyelte a vágást és az eredetileg 3 órás koncepciót lerövidítette 2 órásra, mindemellett (és ezzel mi jártunk jól, csakhogy ne legyek teljesen offtopic) Junkie XL barátunk helyére behívta Danny Elfmant. (A minap a WaterTower YouTube csatornájánál, az Aquaman egyik száma alatt megint belefutottam egy csodás vitába, amiben Elfmant anyázták, hogy mennyire tehetségtelen csávó, még mindig a Batmanek és a Pókemberek sikeréből él, stb. Ezt tette úgy a delikvens, hogy utóbbi szuperhősfilmeket nem is látta.)


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25628] [előzmény: (25624) ASlyB, 2019-02-26 23:47:31]
 25615. TomPowell  |   Válasz erre 2019-02-24 18:43:07 [18.] 
https://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/how-how-train-your-dragon-3-composer-said-goodbye-toothless-1189201

Rendkívül érdekes interjú John Powellel a Sárkányok kapcsán. Jó érzékkel választottam ki a kedvenc trackemet az albumról, ugyanis elmondása szerint is vért izzadt annak a megkomponálásával.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
 25586. TomPowell  |   Válasz erre 2019-02-08 09:29:43 [19.] 
Már hogyne lett volna szükség a sárkányoknál, amikor az egész trilógia már az első résztől kezdve Hablaty felnövésére, viking vezérré válására volt kihegyezve?! Az teljesen irreveláns, hogy a két trilógia mikor, milyen közegben játszódik. (Ettől még a mellvértes dolog nagyon áll, mert az nekem is szúrja a szemem, de fene tudja, hogy miként változott egy-egy ötlet az alkotói folyamat során.) Én szeretem a Toy Story-kat, de azért nem kell túlmisztifikálni, hogy előre ki volt minden találva, hiszen a második rész eredetileg videóra jött volna (és tudjuk, hogy ezeket mennyire gondolták komolyan akkoriban a stúdióvezérek egy animációsfilm esetében), a harmadik részre 10 évet kellett várni, a mostanira meg újabb 9-et, miközben az előző szépen lezárta az egészet. Nekem pont úgy tűnik, hogy a Toy Story-nál nincsen semmi előre kitalálva, hanem amíg nincsen egy jó ötlet, addig ülnek rajta, majd fejlesztik, csiszolják a technikai megvalósítás mellett és az előzményekhez igazítják. A sárkányoknál pedig vannak olyan motívumok, amelyek végigvonulnak, fejlődnek, ahogy a sztori halad előre, a karakterek pedig idősebbek lesznek, de ezek a témák részenként is megállják a helyüket. Csupán két különböző felfogás érvényesül a kettő franchise-nál/stúdiónál, de egyiket sem gondolnám rosszabbnak.

A HTTYD-ben meg kifejezetten szeretem és merésznek tartom ezt a gyerek-szülő viszonyt. Az anya elhagyja a családját, mert nem hisz abban, hogy a férj, vagy a gyerek ilyen közegben képes lenne a változásra, majd évekkel később egymásra találva kiderül, hogy a gyerek kvázi az anyja nyomdokaiba lépett és az apa is megváltozott, hovatovább mindezek ellenére ugyanúgy szereti a feleségét. És amikor adva lenne a boldog családegyesítés, akkor a szép karakterívet még nem teljesen leíró apát, mint fontos mellékszereplőt kiírják egy rajzfilm folytatásában (ez Disneynél az első 10-15 percben szokott megtörténni).

Mondjuk nem tagadom, hozzám a sárkányos-vikinges cucc mindig közelebb állt, mint ezek a játékok, pedig mondandójukban azokat is rettentő közelinek érzem magamhoz, de Randy Newman azon zenéiről például okkal nem esik szó itt sem és máshol egyebütt, nálam pedig a maradandó filmélményhez rengeteget tesz hozzá a zene.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25587] [előzmény: (25585) ASlyB, 2019-02-07 19:46:02]
 25584. TomPowell  |   Válasz erre 2019-02-07 17:16:46 [20.] 
Pedig animációs fronton, ha van valahol összefüggő koncepció a Toy Story mellett, akkor az épp a HTTYD, ezt most számomra a harmadik rész is egyértelművé tette. A három rész közül ez a legfelnőttesebb és a legintelligensebb, miközben az első rész jelenetei, elemei köszönnek vissza más, érettebb tálalásban. Powell zenéje is ehhez idomul, plusz ahogy egy múltkori FB posztjában is emlegette, egy rakat új motívum érkezett. És tényleg vannak picikék, amik csak sokadik hallgatásra tűnnek fel, meg nagyobbak, régi ismerősek. De tény, hogy nem adja azt a hangulatot, mint az első kettő, viszont talán pont a fentiek miatt, valamint a komolyzenei megközelítés okán ennyire masszív darab. Nem rajongok érte, mint az első kettőért, de nagyon is kedvelem. A betétdalokat (különösen a másodikét) meg kifejezetten csípem, Jónsi nagyon passzol ezekhez a zenékhez.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25585] [előzmény: (25580) ASlyB, 2019-02-07 11:54:51]
 25573. TomPowell  |   Válasz erre 2019-02-03 18:16:15 [21.] 
Egyébként eddig ki mit gondol Powell legújabb sárkánymenetéről? Nekem a három közül ez tetszik a legkevésbé (pedig már a filmet is láttam), viszont ez szerintem onnan eredeztethető, hogy ezzel méginkább elmozdult a komolyzene irányába. Még kell neki pár újrahallgatás, mert az ördög, avagy a temérdek motívum a részletekben rejlik, ez már feltűnt. Tipikus felfedezésre váró zene, ami lényegében tökéletes kifejezése az alcímnek. A “Third Date” viszont helyet foglal Powell mesterművei között, valahol a Bourne Ultimatum “Tangiers”-se mellett.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25575 #25576 #25580]
 25556. TomPowell  |   Válasz erre 2019-01-25 21:02:14 [22.] 
Az idei felhozatal szerintem is gyengus lett, az elmúlt években tényleg jobb volt, ugyanakkor a First Mant én nem válogattam volna be, voltak nála jobbak is (de ez persze az én szubjektív megítélésem). Csak ugye megint a filmeket és nem a zenéket jelölték és a First Man alapból nem volt erős a díjszezonban, szóval valahol nem csodálkozom, hogy ejtették, azon viszont igen, hogy egy alapjáraton kritikailag elismert (plusz rangos díjakat bezsebelő score-t) végül ignoráltak.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25559] [előzmény: (25555) purple rain, 2019-01-25 13:05:54]
 25533. TomPowell  |   Válasz erre 2019-01-18 20:42:02 [23.] 
De megkaptam az ULTIMATE érvelést is: ha annyira nagy szakértő vagyok, akkor menjek és szerezzek eredetibb zenéket, mint Jackman.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[előzmény: (25532) LastAirbender, 2019-01-18 08:35:35]
 25530. TomPowell  |   Válasz erre 2019-01-17 19:45:14 [24.] 
Jaja, stimmel. Ami az Avengers zenéje körül megy, az egyébként egy érdekes jelenség, hogy egy zene megítélését mennyire viszi el egy film hype-ja. Mert jó, olyan eddig is volt, hogy Zimmert automatikusan istenítették, vagy Pista Transformers zenéi is ott vannak, de mondjuk előbbi esetében ott volt a szakmai múltja, a Trafó zenék meg tényleg szórakoztatóak (hellyel-közzel), legalábbis a Bumblebee kapcsán jó volt most újra elővenni őket. De hogy eny ennyire, echte jellegtelen zenét, mint amit Silvestri összedobott ennyire sztároljanak... nem is tudom, hogy tapasztaltam-e ilyet valaha.


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25531] [előzmény: (25529) purple rain, 2019-01-17 14:53:16]
 25528. TomPowell  |   Válasz erre 2019-01-17 13:19:24 [25.] 
Jajj, de gyönyörű, amikor valaki az évértékelőm alatt kioktat, hogy botfülem van, majd később kikel magából, hogy hogyan merem Henry Jackmant középszerűnek titulálni, bezzeg Giacchino Fallen Kingdomja mennyire felejthető volt, Silvestri Avengerse meg mennyire zseniális!!! :)


Téma: Filmzenék Fórum: Filmzene
[válaszok erre: #25529 #25532]
 Találatok száma: 203
    / 9 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
Az oldal 0.015123844146729 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség Partner oldalak
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail