Azért Isham elég sokoldalú ahhoz (ambientes, elektronikus, jazzes, nagyzenekari stb. zenéje is van, sőt dalai is), hogy ne lehessen egy mondatban lerendezni, mint Burwellt.
A jazzes Black Dahliát nem is írom, ha pont a Conspiracy-tétel legjobb része nem tetszett. :) A fentiek elég széles skálán mozognak szerintem, hogy ki-ki találjon köztük neki tetszőt.
Én szóltam, hogy ez a szokásos szaroktól is veszélyesebb. És az a baj, hogy ki sem kerülheted a pofázós részeket, mert nem külön trackeken vannak, hanem ugyebár megy a zene, aztán egyszer csak percekig elkezdenek dumálni. Tényleg 10/2, hulladék.
Ebben viszont nagyon sok igazság lehet. Ott van például Shore, aki szintén csak drámákhoz írt szerintem nagyjából és az igazat megvallva a GYU zenéken kívül nekem ő is egy nagy semmi... Egyiket se bántom akkor, mert így hozta nekik a sors, de ettől én még nem szeretem... :D
[előzmény: (23253) Bíró Zsolt, 2016-03-08 09:48:51]
Nos végighallgattam mindet. A gond persze ott kezdődik, hogy a Kegyetlen bánásmódon kívül egyik filmet se láttam és én szeretem ha olyan filmzene szól amihez láttam a filmet, mert nekem így kell működnie...
Fargo - ritka jellegtelen egy semmi, engem egyáltalán nem hozott lázba...
Kegyetlen bánásmód - egynek jó volt, sok érdekesség meg újdonság nem volt benne, fogta a mambo zenei világát és írt rá valamit. Nagyon nem lehetett elrontani.
Twilight - ezek közül a második linkre tudom azt mondani, hogy elmegy. Az első nem kavart fel semmit, a másodikat meg tudtam úgy hallgatni hogy azért figyeltem rá.
Conspiracy Theory - egy nagy gondom van ezzel a zenével. Az eleje, úgy 40-50 másodpercig kurva hangulatos, onnantól viszont, hogy átcsap ebbe a rézfúvós izébe, hát én nem tudom, láttam ezt a filmet és oké, nem egy lélektani dráma, de ez a zene szerintem inkább a Mi kell a nőnek? alá jobban illene... Olyan kis vidám, pattogós valami. Totál elüt a hangulattól, de persze ezt csak én érzem így :)
Elnézést a véleményért, senki ízlését nem akartam minősíteni vele, egyszerűen zsigerből jön nálam az ellenszenv a palinál. Úgy vagyok vele, hogy annyi jó zene van a nagyvilágban amit már hallgattam vagy amit még nem, hogy egyszerűen időpazarlásnak gondolom akár egy track-et is végighallgatni a zenéjéből, annyira nem tesz hozzá semmit se az én életemhez se a filmzenék világához... Zárásként annyi, hogy például Mark Isham-al is így vagyok.... :) :)
A Conspiracy főtémája, ilyet is tud. Alapvetően nem tehetségtelen persze, inkább arról lehet szó, hogy drámában kiírta magát, mint Brian Tyler a Fast-filmeknél, de nem tud mit csinálni, ha mindig drámákhoz kérik fel.
Valóban elég jellegtelen, amit művel, de a zenéi képek alatt kifejezetten korrektül szoktak működni és ha az albumaiért nem is vagyok oda, olykor egy-egy szerzeménnyel kifejezetten meg tud lepni.
De egyébként az Oscar kapcsán meghallgattam tőle a Carolt. Röviden: egy szépelgő semmiség. A főtéma még rendben van, de a többi dögunalom, ehelyett nyugodtan lehetett volna jelölni Desplat-t a Danish Girl-ért vagy Pembertont a Steve Jobsért, sokkalta kreatívabb, maradandóbb alkotások. A Hail, Ceaser!-ról még ennyit se tudok elmondani, igaz a filmet még nem láttam, de nem hinném, hogy ott sokkalta jobban működne.
Hát a Conspiracy Theoryt majd mindenféleképpen hallgasd meg (meg fogsz lepődni), ezen kívül pedig nekem megvan eredetiben a The General's Daughter, a Blair Witch 2, az And the Band Played On, a Being John Malkovich és a The Corruptor is... meg izé, a The Chamber is tőle. :) Ezeket mondjuk több éve hallgattam, de amikor megszabadultam az egyáltalán nem hallgatott, még az "internetes bumm" (Youtube és társai) előtt, rendszerint belehallgatás nélkül beszerzett albumaimtól, akkor ezek megúszták, tehát jobbak. A The Chamber és a Malkovich hátrébb van a falon, tehát azok éppen megúszták a mészárlást. :)
Illetve elvileg rendben van még a Twilight, a Where the Wild Things Are és az In Bruges is. Bizonytalan csak azért vagyok kicsit, mert körülbelül fél éve sokalltam be a Burwell-stílusból.
A Blair Witchről írtam is öt éve:
Van egy barátom aki most már jó ideje kapacitál, hogy hallgassam Burwell-t, mert nagyon jó... Kérdezem tőle, hogy ennyire elfogyott a világ filmzenéje, hogy Burwell-re van fanyalodva? Én utálom a palit mint a szart, de igazi se íze se bűze semmi amit csinál. Mindegy, a haver meg van érte bolondulva. Rám sózta a The Chamber albumot és egyszerűen nem bírom végighallgatni szerencsétlent :) Valaki aki tud pár jó szót szólni az albumról vagy a komponistáról az meggyőzhet nyugodtan :)
Fel lett hívva a figyelmem rá, így az utolsó pillanatban éppen belefért az évértékelésem "shitlistjének" az élére minden idők egyik legrosszabbja (2016 első napjaiban jelent meg, de 2015-ös film). Már a filmzene is a szokásos Burwell, aki szerintem jókat szunyókálhat, miközben ezeket az unalmas dolgokat írja, de valami elképesztően irritáló az a töméntelen mennyiségű ugatás, ami az albumra került. Ilyen mértékű dumával nem emlékszem albumra, gyakorlatilag egy saccra 20-25 perces zenéből így lett 40 perc. Hát emberek, még zabálva pofázás is van rajta, valami elképesztő!
10/2 lesz ez sztem, mert azért nem is a score a totálisan szar, hanem az egész egyben, és akkor most le is foglalnám ünnepélyesen magamnak az írást róla.
Na, ahogy azt előre sejtettem, a Kung Fu Panda 3 - a zenéjéhez hasonlóan - a trilógia messze leggyengébbje, de még bőven szerethető így is. Zimmer műve is realizálódott a képek alatt, de a filmhez hasonlóan a zene is jobbára az elődökből táplálkozik. És hiába fülbemászó továbbra is a főgonosz pár hangos témája, Powell virtuozitása nem csak a játékosság és a hangszerelés terén hiányzik, hanem így a film után meg kell állapítanom, hogy az album összeállításánál is. Zimmer ugyanis "jó szokásához" híven megint egy csomó, a filmben elhangzó tételt lehagyott (például a nyitányét), vagy másképp, összevissza pakolt fel rá. Az előző részeknél a trackek jobbára kronologikus sorrendben voltak és nem hiányzott egy fontos tétel sem (kivéve a másodikról, de az nagyon, mikor Lord Shen megérkezik Gongmen városába), és tökéletesen összeállt egy kerek egésszé, itt viszont hiányérzetem továbbra is maradt amellett, hogy az album szerkesztése kissé darabos is lett. De minden negativitásom ellenére korrekt zenéről beszélünk, a gonosz motívuma és a Kung Fu Fighting feldolgozása pedig egy erős közepesre nálam továbbra is bőven elég, csak két ilyen remek előd után egy szó jut eszembe: Kár! 6,5/10
Újabb alany! A Terminator: Genisys kapcsán mindig is afelé hajlottam, hogy nem nézem meg. Az előzetes, a nevetséges promóciós képek, a Jason Clarke-hoz fűződő fordulat plakátra rakása (ez hihetetlen dolog amúgy :DD) mind óriási dilettanizmusról tettek tanúbizonyságot, és arról, hogy ezt a filmet mindenáron le KELLETT forgatni. Ha addigra az egész világ már egy nukleáris háború utáni kibaszott sivatag lett volna, ezek az állatok még akkor is forgatták volna, mert megelégedtek volna már a maréknyi eltorzult testű túlélő kifizette jegyek árával is, csak valami szánalmas bevételt össze lehessen kaparni. Aztán mégis belevágtam valamiért, amikor buta, kukoricazabálós kikapcsolódást keresve ez jutott elsőként eszembe hirtelen, A Tél Katonája meg túl hosszú volt (holott az biztos sokkal jobb). Na, ennél érdektelenebb mozi kevés készült, körülbelül 30 percig bírhattam.
Kapásból: hát mi ez a totálisan ellenszenves szereplőgárda? Összehordta a szemetet a szél? A ránézésre 150 centis Clarke mint akcióhősnő: "Jöjjön velem, ha élni akar, cincincin!" - mondja keményen. Ennyire hiteles akcióhős lehetett volna a táncoló törpe is a Twin Peaksből, maximum feliratozták volna, hogy “ raka inlé ah, melev nöjjöj” (ne csekkold le, stimmel).
Aztán ott az a vizenyős tekintetű bumburnyák borjú a legutóbbi Die Hardból*, akiből ki sem nézed, hogy megérti-e egyáltalán azt, amit mondasz (és csak azért nem írod le neki, hogy úgy tovább agyalhasson rajta a tyúknyi agyával, mit akarsz, mert biztos olvasni sem tud), akiben maximum az az érdekes, hogy mikor és ki törli le a kifolyó nyálat a szájáról, mert hogy önállóan azt sem tudná megoldani, az hótziher. Vagy ott a totálisan semmilyen másik Clarke, aki annyira karizmatikus, mint a telefonom az asztalon előttem, és igazából a telefonom még érdekesebb lett volna főszereplőként, annak könnyebben elhinném, hogy megmenti a világot, mint Civilarcú Jasonnek.
Ja és persze még ott van a szánalmasan vergődő vénember is, aki képtelen elfogadni, hogy soha az életben nem lesz sikeres többé, hacsak nem expendablesezik*, de most már az is kétséges. Amúgy mi a fene a képen az a biztosan nagyon éhes izé ott balra? Hát komám, te hány fokos szögben bírod a rohadt fejedet elfordítani, asszitted Az ördögűzőben szerepelsz, vagy nem tudtad, hogy most jössz vagy mész a forgatásról, vagy mi a tököm? Már csak ez az egy fotó is hogy sugallja a dilettanizmust: biztos egyedül a csaj vette észre a fotóst. Vagy a szirénát.
Ellentétben mondjuk az új Star Warsszal és a Jurassic Worlddel, ez a film teljesen ízléstelenül és a lehető legpofátlanabbul idézi meg a korábbi részeket, és ez elképesztően unalmassá teszi. Konkrétan ott adtam fel, amikor az áruházi ruhák között az arcon lőtt japó, aki Robert Patrick 2.0-s verziója, pont úgy hajol vissza lyukkal a szeme helyén, mint az elődje. Miért nem a korábbi részekből vagdosták össze ezt az egész fost? Ezen a ponton mondtam, hogy na, elmentek az anyátokba. Cameron is elmehet oda, hogy milliomosként belement abba, hogy dicsérgesse ezt a filmet. Mondjuk mire számítunk attól, aki annyira tutira akar menni, hogy csak az egyik világrekord bevételű filmjének folytatásaival tökölődik évek óta? Ha bukik, majd biztos a Titanicot folytatja.
Szóval ez a film egy igazi igénytelen mocsok, ami kábé minden pontot lemásol korábbról. Az előzetest láttam, abból össze is raktam valószínűleg minden jelenetet, még a végére sem tekertem, ahogy máskor teszem, annyit sem érdemelt. Így nem vártam meg azt sem, hogy S. elsüsse az I’ll be backet. Pedig biztos ütős lett volna. Ezt sajnálom nagyon, mert ez annyira egy eredeti, humoros, cseppet sem agyonhasznált momentum, hogy nagyon szívesen megnéztem volna az előzetes után a filmben is. Biztos jó lett volna, és visszahozza a filmet abból a sírból, ahová pontosan akkor került, amikor elhatározták, hogy lenullázzák a korábbi filmeket. Történeti és színvonalbeli értelemben egyaránt sikerült.
* milyen érdekes, hogy pont ez a két csillagozott film (Exből a harmadik rész) húzott fel hasonló hőbörgésre korábban...
Executive Decision (ebből a Varése most tol ki egy bővített verziót, kíváncsi leszek rá), First Knight, The Omen, The Edge, Chain Reaction, Along Came A Spider, Bad Girls, Stagecoach. Ezek voltak terítéken.