szerintem a 'mist'-et már régebbóta írja, én a 'lambs'-nél éreztem, hogy egy hétnél többet nem sűrűn foglalkozott a dologgal. a 'reservation road' pedig mintha nem is az ő munkája lenne, annyira jellegtelen és semmilyen.
én valójában azzal sem voltam tisztában, hogy a 'crash' alkotógárdája állt össze megint, így egyáltalán nem jutott eszembe párhuzamot vonni vele. igazából bennem ezek a típusú zenék egy olyan különleges érzést keltenek, amit nem nagyon tudok megfogalmazni, de számomra ellenállhatatlanok. ilyesmi a 'white oleander' is, vagy a hivatalosan meg nem jelent 'we don't live here anymore'. fogalmam sincs, mi az, amitől az a jóleső borzongás elfog pl ennél az albumnál is, de egyáltalán nem is akarom megkeresni rá a magyarázatot. valamiért tökéletes hangulatfokozók.
Köszi Okeanos! igyvan, rátapintotál a zenekarunk gyenge pontjára, sajnos vonósból kevés van igyekeztünk párat szerezni, most 4 hegedűs van, de sajna brácsás és csellós nem bővült... más filmzenét még nem játszottunk, bár most ugy tünik, 6-7 uj john williamst fogunk játszani meglátjuk mi lesz belőle ha videókat szeretnél/szeretnétek, van még fenn a www.fermata.hu címen a koncerteknél
Még valami, mőltkor ajánlottad James Newton Howard Restorationjáról a Fire c. számot. Évekig kerestem ezt a számot, mert még régen, a Zongorista egyik trailerszerűségében ez a szám ment. Sehol nem találtam de most már meg van. A Restoration egy olyan zene, amit mindenkinek kötelező hallani az élete során. JNH mostmár kétségtelen, az egyik legnagyobb szerző napjainkban, több bizonyíték nem kell.
Jó, tetszett, csak több vonós kellene. Így tovább! Ha van még részlet, szívesen látnám. Szerintem a többiek is Egyébként Varnus Xaver is játszik mostanában Williams zenéket orgonán, vonós,fuvós és ütős hangszerek társaságában. Most volt az mtv1 -en részlet a koncertjéből, a Star wars IV. részből a - The Throne Room / End Title számot játszotta, amikor oda kapcsoltam. Állítólag Harry Pottert is játszik. Az mtv1-en állandóan ismételgetik a koncertjeit és biztos játszik majd valahol, talán a zsinagógában vagy a művészetek palotájában. Érdemes lenne kinyomoznom, majd szólok ha találok valamit, feltéve ha vevő rá valaki.
Nézd, tény és való, hogy nem kellett volna ezt mondanom, mert ez nem eshet jól azoknak, akik annyira szeretik Silvestrit, mint te. Tegnap ment a Számkivetett és bár nem volt sok munkája Silvestrinek, azt a keveset is remekül alkotta meg. Nagyon kedvelem a zenéit, mindig meghallgatom az új művét, ha nem is egyből. A Van Helsing talán a legkedvesebb számomra, a Mummy Returns és a Forrest társaságában (+a mélység titka), bár az zavart, hogy igencsak megcsonkítva rakták fel a zenét a van Helsingre. Ott van a Mouse Hunt, vagy egértanya, fantasztikus alkotás. Silvestri munkásságának jó részét hallottam már és hozzámérve ítéltem úgy a felvételen hallott részletet a Beowulfból, hogy nem nagy szám, a már kedvelt zenéihez képest. A kedvenc szerzőimre is megtudom ezt mondani. Pl. Elfmantől a Hulk és a Spiderman 1-2 tracktől eltekintve, nem tetszik. A Beowulf nem nem tetszik, hanem csak nem akkora szám. Ajánlani tudom neked tiszta szívből a LOTR teljes zenei anyagát és a három bővített filmet, ezek végignézése és végighallgatása nélkül nem is hasonlíthatod kellő biztossággal a műveket hozzá. Vannak kiemelkedő, örökérvényű alkotások, ilyen a LOTR is. Nézd csak végig azt a 36 órát és megérted mi a különbség aközött, hogy éveken át építenek diszleteket, varrnak jelmezeket, fűznek ork sodronyokat és aközött, hogy oda CGI-olnak vagy tudom is én mit csinálnak egy hegyet és az egész film alatt kékháttér előtt dekkolnak. Jó persze a LOTR alatt is volt ilyen, de aki tudja miről beszélek, egyetérthet vele. Szóval nem akartam leszólni Silvestrit és persze mindent lehet két pólusból nézni, ehez képest jobb, ahoz gyengébb, de ha Debney az Evan's almightyhez tudott olyan score-t írni, ami egy pillanat alatt megelőlegez 100 újbóli lejátszást, addig ezt a Beowulf nem érte el. Most "várok" rá, ha megvan meghallgatom, mert így nem jogos az ítélkezés, vagy vélemény formálás. Egy 10 perces részlet és 1-2 trailer még nem minden, csak ahogy az Eragonnál és az új Potter zenénél is, többre vártam.
Hát én nagyon vártam az In the Valley of Elah-t, szerettem volna még egy olyan zenét, mint a Crash volt pár éve. Aztán meg nem ilyen lett. A Crash esetében volt egy-két olyan momentum, ami miatt az egyik legkarakteresebb filmzenének lehet nevezni. És ez a kis plusz hiányzik az in the valley of elah-ból. Úgy elvan. Én nagyon meg akartam szeretni, kb. 7-8-szor hallgattam már meg eddig, de sajna semmire nem emlékszem belőle. A hangulata engem is megfogott, sőt ezt is vártam, de olyan katartikus pillanatai nem volta, mint a Crashben mondjuk a Safe Now vagy a Siren.
A Reservation Road és a Lions for Lambs is ugyanez az eset, de ezeknél legalább találtam valami olyat, amit fel tudok idézni. A Mist-től pedig nagyon tartok, kb. 1 hete lehetett, hogy összedobja a score-t, fel lehet készülni egy újabb Twisted-re.
Én megnézem majd a filmet, leginkább Silvestri zenéje miatt. Tény, hogy a score a Van Helsing után nem tűnik eredetinek, de azért azt nem mondanám rá, hogy "nem valami nagy szám", mert ennél sokkal több rossz zene volt már ebben az évben. Persze ez megítélés kérdése.
Minthogy az is, hogy a LOTR-t én anno már a trailere alapján érdektelennek tartottam, és nem hasonlítok hozzá semmilyen filmet, mert akkor a LOTR-nak még gyászosabb sorsa lenne nálam, mint eddig. Persze, ez csak az én véleményem.
Én még nem láttam és tudom, hogy a trailer (amit láttam már ) nem mindig jelenti a film igazi valóját, de már az sem győzött meg. Hasonló ennek az ébredő sötétségnek a témája is. 67.szerre adják el ugyanazt. A Beowulf zenéjét, amikor azon a titokban felvett koncert felvételen hallottam, akkor szintén azt éreztem, nem valami nagy szám, többet vártam, ahogy a filmtől is. Persze lehet, hogy megnézem a filmet és meghallgatom a zenét, aztán megváltozik a nézetem, de sok reményt én se fűzök hozzá. A gyűrűk uráról pl előre láttam, hogy 100%- lesz, és tudom a Sweeney Todd is be fog jönni, de ahogy megláttam A. Jolie-t a tarilerben, kissé elment tőlle a kedvem. Malkovich és Hopkins a két legnagyobb élő színész, miattuk biztos megnézem. Meg mellesleg pár filmben, így a 300 is, elment az, hogy szinte semmi sem valódi, de itt már eleve nem tetszett a tarilerben, hogy sem a tűz sem a víz, hogy többet ne mondjak, effekt. Azért kíváncsi vagyok rá, csak lehetne némi valósághűség. Nem szabad a filmeket a Gyűrűk Urához hasonlítani, mert jóval több pénzből készült, mégis, enm volt ez az erőltetett számítógépes játék látványvilága, amitől elkezd zsibbadni az ember szeme.
Egyébként lehet hogy furcsa kérés de Zsolti-nak valami email előrhetőségét nem tudnátok megadni? Igazából szívesen beszélgetnék vele mint korábban is de a fórumon ugye nincs erre lehetőségem.
Csak egy kérés, ha fenti kérésem megértő fülekre talál akkor ne valami harmadrangú, regelős mail címet adjatok meg amit szerencsés esetben is 3 hetente néz meg az ember ok?:)
Tegnap megnéztem a BeoWulf-ot este. Hát számomra csalódás volt a film. Azt nem lehet vitatni hogy fantasztikusan jól néz ki ugyebár, a sztori maga is adja magát amely szerintem érdekes is. Sajnos azonban a film tempójával vannak bajok legalábbis számomra. Igazából sok benne az üresjárat és kevés az igazán pörgős rész ami egy fantasy-nál szerintem elég nagy hiba. De nem akarom azt sorolni hogy mi lett nagyon rossz, inkább azt mondom mi lett jó:)
A teljesség igénye mellett állíthatom hogy egy csata sincs benne tehát aki nagy tömegjelenetekre számít az jobb ha be sem ül rá. Van benne viszont egy fantasztikus harc a főhős és egy sárkány között sajnos már a film végén csak. Erre a részre lehet igazából azt mondani hogy odatették magukat a készítők így rendkívül élvezetes 10 percet kapunk. Ezen kívül a befejező pillanatok amit nem akarok lelőni hogy mi de azt remekül oldották meg a készítők, egyben nyitva is hagyva a történetet és talán ezzel akarnak majd esetlegesen újabb folytatásokat megalapozni. Sajnos ezen a két részen kívül semmi olyat nem láttam ami az üléshez szegezett volna:(
Még nem volt szerencsém Silvestri munkáját meghallgatni de a film friss emléke után nem is igazán vagyok rá kíváncsi. Egyszer sem hallottam a film alatt olyan dallamokat a mestertől amire úgy igazából felfigyeltem volna inkább (ahogy nektek is) a Van Helsing stílusa rémlett fel előttem. A végső ítéletemet azért majd akkor mondom ki ezzel kapcsolatban ha végig hallgattam a score-t de amit eddig ti írtatok róla....hááát sok reményt nem fűzök hozzá:)
Ez igaz, de jobb szeretem a polcon tudni szép színes borítóval, könyvecskével, mint egy könyvtárban. Ez a bajom az iTunes-szal is, de ez utóbbit már kifejtettem anno.
nálam ezek a zenék, még ha konkrétan zenei szempontból újdonságot nem is igazán tartalmaznak, abszolúte megfelelnek az ízlésemnek. ennél az albumnál azt éreztem, hogy nagyon csendben meg tudja fogni a mindennapi indulataimat, és maximálisan meg bír nyugtatni. olykor nekem a hatása többet ér, mint maga a muzsika, a zene értéke, amit hozzátesz (vagy sem). isham idei szerzeményei közül ez volt az egyetlen (talán a 'reservation road' mellett), amire felkaptam a fejem.