Elnézést kérek mindenkitől. Sokszor csak direkt csinálom a balhét, hogy feldobjam a "hangulatot". :))
Egyébként Gonittal kapcsolatban a véleményem fenntartom, de természetesen nem ebben a stílusban.
Elnézést, hogy megsértettem valakit a Blade Runner-rel. A véleményem itt is állom, de a mondatot olyan formában nem, ahogy hajnalban megszólaltam.
Kellemes hétvégét mindenkinek.
Igen Zsolti, de nektek akkor is muszály egy kicsit a laikus-talajtól elszakadni, mert mégis csak így vesznek komolyan minket, filmzene-barátokat. Ti képviseltek minket átlagos szemlélőket, akiknek nincs kedvük, vagy mert, nincs idejük olyan nagy mértékben foglalkozni a filmzenével. Nekem például szívügyem a filmzene, de tanulmányaim miatt nem tudok elget foglakozni vele. :( Nem mintha valami baj lenne a "kritikáitokkal", mert én személy szerint nagyon sokat tanulok tőletek, minden nap elovasok egy írást és méghozzá kinyomtatva külön mappát nyitva ezzel a "szeretett" tantárgyaim mellé.
Valszeg, de tényleg a hiv. provokátor szerepére jellemző a csakazértisnekemvanigazamméghateabbaishagyod-hozzáállás, arra írtam ezt, meg a hülye pisis is arra vonatkozik, hogy úgy viselkedett, ezzel fel lettem dühítve. De majd elnézést kérek érte, ha félre lesz értve. :)
Az általam várt forgatókönyv szerint még elmondja, hogy neki mi nem tetszik Gonitban, másokban, aztán ő is leáll, mint mi. Legalábbis ennyire közel még sosem voltunk a kiegyezéshez. Én nem örülök, hogy mindig félve kell megnéznem, hogy épp ki ugrott össze itt - vagy épp én kivel fogok összeugrani, aztán ez nem állapot.
Ha tévedek, és rossz irányba téved, őt nem hívjuk el, és ha mégis eljön, nem engedjük be, kész. De ha most nem lesz végre nyugalom, akkor már sosem.
Hát ha konkrétan ez a fórum érdekel, azok sehol, de decemberre tervezünk vmi kocsmába beülést egymás lefejelése és/vagy hátbaveregetése céljából, csak megvárjuk, hogy hazajöjjön Írországból az egyik oszlopos tag.
"de egy átlagos hallgatót nem érdekel egy-egy lopás,"
Egyébként minket, szerkesztőket sem érdekel a lopás/önismétlés/véletlen azonosság, ha bejön a zene. :)
A Transformers kapcsán is két táborra szakadtunk nyolcan. Meg különben mi nem igazán tartjuk magunkat filmzenei Réz Andrásoknak sem, így a szakmai szem talán túlzás (még ha van is, akinek köze van a témához valamilyen szinten), a kritika szót is csak az egyszerűség kedvéért használjuk az írásainkra.
A kritikus az az, aki úgy hallgat meg egy zenét, hogy nagyítóval keresi benne a hibákat, én (meg gondolom a többiek is) úgy, hogy mennyire ad élményt. Itt sosem lesznek olyan irreális alulértékelések, mint egyes külföldi oldalakon a Karib2-ről vagy a 300-ról, nem a fikázás a célunk. Persze ha az emberiség elleni merényletekről van szó, mint Björk Drawing Restraintja,
http://www.filmzene.net/read.php?u=c_drawing_restraint.html ami hallgatása közben leginkább mérhetetlen undort éreztem, akkor abban egyáltalán nem tudok, és nem is fogok értékeket keresni, hanem igyekszem mindenkit lebeszélni róla.
Naaa, némi áttörést érzékelek, király.
Akkor még egy bő hónapig bírjuk ki, míg Tamás hazajön, aztán ha személyesen megismerjük egymást, valszeg nem fogjuk egymást ennyire utálni. Brooks, a cél érdekében egy picit te is engedj lécci. :)
Ha már itt tartunk: Okeanos, ha még egyszer be mered rakni Elfman képét, bizisten kitörlöm! :DDD Szerezz egy rohadt posztert róla, rakd ki az íróasztalod felé, és amikor be akarnád rakni, nézz fel rá!
Ki lop, ki nem lop... komolyan. Ha lop és szépen szól a film alatt, akkor én is csillagos ötöst adok rá, mert egyszerüen szép az adott dallamvezetés. Természetesen a szerkesztőknek szakmai szemmel is figyelembe kell venni a zenék tartalmát (ettől lesz hiteles az oldaluk), de egy átlagos hallgatót nem érdekel egy-egy lopás, ha az egy adott jelenetnél már libabőrös lesz.
Jól beszélsz.
Viszont úgy lesz tőlem korrekt, ha megkérem Gonitot is, hogy felejtse el végre Jablonskyt, a Transformerst, Zimmert és ha vki ezeket pozitív példaként említi, ne csapjon rá egyből, nem kell mindenre reagálni (mondjuk akkor meg a Gábor sértődik meg ).
Én jól tudom, hogy ez mennyire nehéz, de én is már valamennyire visszafogtam magam talán, főleg, hogy nálam, mindenkinél van támadási felület.
Ugyanakkor ami most nekem marhára nem tetszett, az az, hogy mikor Gonit visszavonulót fújt, hogy a fórum nyugalma érdekében nem reagál, Brooks nem azt írta be, amit valszeg a fórumozók 95%-a tett volna, hogy oké, ez a legjobb, vagy egyetért, vagy ilyesmi, hanem mint valami hülye pisis, diadalittasan nyelvet öltögetett, hogy hűűűűdefasza, ő nyert.
Ez pedig valamiféle hivatalos provokátor szerepének tűnik, amit viszont sehol nem szeretnek.
A Blade Runnert ne próbáljátok berögzült elvekkel megérteni, van üzenete, főként az utolsó jelenetnek. A zene passzolt hozzá, az a kor ez a stílus, ez működött és a főtémája ha sokkal inkább szimfónikusra veszik, maradandóbb lett volna.
Na akkor elnézést kérek, ha a Transformersre mondott szavaim megsértettek volna valakit. Nem a Transformers rajongóinak szántam, amit arról a zenéről írtam. Nálam ez a zene extrém módon csapta ki a biztosítékot, jobban, mint a lopásokkal teli 300, vagy még a Babelnél is jobban megutáltam a Transformers zenéjét. Amikor a Transformers szidom, akkor azt nem azért teszem, mert Neked vagy mondjuk Gábornak tetszik ez a zene, ez azt hiszem egyértelmű. Sajnálom, hogyha ez sérti a Transformers zene rajongóit, de ez egy olyan zene és felhajtás körülötte, amit képtelen vagyok megérteni. Egyébként ezt a fajta pocskondiázást eddig és ezután is csak a Transformers kapcsán hallhattad tőlem. :) Más zenék esetében úgy vélem azért objektív vagyok és csak azért nem szólom le, mert másnak az a kedvence vagy pozitívan nyilatkozott róla. :)
Nem kevés Supremacy-tétel hangzott el az Ultimatum-ban (természetesen) feldolgozva. Miért nem dobták már fel, ha a Supremacy albumon alap formájában se volt megtalálható.
Nem vagyok oda a trlógiákért (jó néhány esetben a folytatások értelmetlenűl következnek egymás után), de amit Matt és Paul Greengrass véghez vitt, az nem semmi. Kiválóan tálalva, látványosan, logikusan (és még ragozhatnám), szépen folytatólagosan (ahogy azt kell) következik egymás után a három darab. Nem a tipikus akció az értelmetlen párbeszéddel, és pont ez a kedvenc komponistámmal történik ez?!!!
Szóval a az Ultimatum alatt remekül működik a zene. Most más, csak remélni tudom, hogy ezek után nem fog eltűnni Powell.
Bíró Zsoltitól szeretnék elnézést kérni a múltkori hülyeségemért, és nem tudtam elolvasni a hétfői válaszát, de jogos.
Üdv!
Ebben a vitában igazat adok a szerkesztőknek. Nem akarok személyeskedésbe belemenni de ideje lenne ha durván nem szólna le senki semmit (természetesen score-t illetően). Engem is annó kellemetlenül érintett amikor a Transformers Prormo-ját Gonit durván leoszotta meg Jablonsky-t is a föld alá hogy már nem is tudom hová kívánta a műveivel együtt (el tudom képzelni Mr. Halmainak hogyan esett:O).
Itt hangsúlyozom nem az a lényeg hogy neki nem tetszett hanem a hangnem ahogy leszólta. Én világéletemben azt vallottam hogy csak akkor osztok le durván valamit vagy valakit ha én jobban csinálnám, ez a filmzenénél erősem kétlem hogy bárkinek a jogában állna az én felfogásom szerint.
Én nem szólok semmit ha valakinek ez a véleménye de valami tiszteletet tanúsítsunk már a szerzők felé meg egymás felé is legalább a minimálisat. Én is tudnék változatos szavakkal pocskondiázni mások kedvenceit mert ez a nóta ugyanaz amióta a zenét feltalálták. De én azon a véleményen vagyok ha már nem is tetszik amit a másik ír akkor legalább személyeskedésbe ne fajuljon a dolog (itt most arra utalok amit Brooks szánt Gonit-nak). Természetesen lehet Brooks véleménye a BR-ről hogy zenei csődtömeg de akkor ha már így minősítesz valamit magyarázd is meg hogy miért is ahogy Attila rá is kérdezett.
a blade runner, mint zenei csődtömeg? a következő mondatot láthatatlanná teszem, mert meggondoltam magam, és nem szeretném teljesen publikussá tenni: soha, de soha többet ne törj pálcát más ember véleménye felett, mert nem pusztán a saját szemszögedből történő megítélés esetén tudsz te is hatalmas baromságokat írni. ezek után pedig magyarázd el, hogy mégis miért gondolod ezt.
"Egy dologról előszeretettel megfeledkeznek az emberek amikor azzal bélyegeznek meg egy alkotást hogy a csapból is ez folyik mégpedig arról hogy erről a legritkább esetben tehet a szerző. "
Pontosan. Lásd még a másik vélekedést: ha nem a kedvencem nyerte a díjat, akkor a nyertes tehetségtelen. Persze tudok olyan oscaros szerzőről, akinek zenéit saját jogán is lehet utálni.