Ez azért erős kijelentés, és akkor finom voltam, biztos a butára tömörítésedben nem hallani jól. Ilyenkor tényleg nem értem, miről beszélsz a másik (ízlése) iránti tolerancia kapcsán, tök ugyanazt csinálod, mint amit akár én, akár Gonit, akár bárki más itt, ami nem lenne különösebben probléma, ha ezt te is tudnád magadról, mint mások, de te magad valamiféle toleranciabajnoknak képzeled valamiért . Ha valami zene nem tetszik, ugyanúgy nem fékezed magad, mint mi, többiek, másnál meg zavar valamiért ugyanaz. Sokan szeretjük azokat, amiket te egy kalap alá véve lealázol, és ez engem nem is foglalkoztatna, ha mellette nem írnál arról, hogy tisztelet, meg egyéb hangzatos szavak.
Azért mert a BR nem hagyományos szimfonikus zene, attól még alapmű sokak számára, a film hangulatát igen jól megdobja, és bármilyen nehéz elfogadni, ahogy azt már írtam többször is, ha egy filmhez valami teljesen jól illik, akkor marhára nincs jelentősége, hogy szimfonikus zenekar, gitár (Eric Clapton: Rush), számítógép (Edward Shearmur: K-Pax) segítségével készült el, csak a végeredmény számít. Én speciel az ún. Golden Age-es, a filmzenei hőskorból való zenéket nem szeretem, viszont soha nem is nyilatkozom róluk, hogy milyen hulladékok (amit mondjuk nem is gondolok róluk, azokhoz, amikhez készültek, teljesen jók). Van akinek tetszik, hallgassa. Nem beírom, hogy á, ezek mekkora csődtömegek, csak mert nem a kedvenc stílusomban készült. Tamás is csak annyit írt, hogy csalódás volt neki a BR, nem azt, hogy mekkora szutyok - lehet ezt normálisan is.
Szóval tőlem írjad, hogy mi mennyire hulladék, csak akkor ugyan már ne kezdj el remegni, ha más meg a te kedvencedről teszi ugyanazt.
Maradj szerény és ne oszd az észt!
Mindenki annyit hallott, amennyit. Nem ez határoz meg egy zenei ízlést. Szarok Vangelisre. Írt 1-2 zseniális zenét, aztán annyi. A Blade Runner egy zenei csődtömeg.
1492 és a Tűzszekereket szeretem, de ezekből is csak a főtémákat, ahogy az Alexanderből is.
Sorolom:
Barry, Debney, Edelman, Elfman, Goldsmith, Horner, Howard, Kamen, Morricone, Newman, Poledouris, Shore, Silvestri, Williams, Young, Zimmer
Ez eddig 16, és durván szűrtem így is. Ide hová férne be Vangelis?
Na mindegy, tényleg hagyjuk.
Nem Tdom, hogy hányan Hallották a "HAppy Feet Original Score" -t, de szivesen olvasnék róla kritikát. Nálam az elsők közt van, a Lady In The Water, La MArche de l'Emprerur, Lord of the Rings, The Willage-vel (és így tovább) eggyütt.
ne a régi filmek hangulatát várd. azok a régi filmekhez tartoztak. most egy másik, az új filmhez passzoló, szintén jó hangulatot kéne kapnunk. a régit felesleges visszasírni. úgysem lesz olyan. a predalien meg szerintem cool.
Ja igen, tényleg. :) Akkor viszont a a mai témához kapcsolódva megjegyzem, hogy az elmúlt évek legjobb magyar filmzenéje az Egy szoknya, egy nadrágban hallható 'Micsoda nő ez a férfi' című csoda.
Én nem láttam a "Mennyei királyság" rendezőijét, sőt, még a simát sem. Valahogy nem érdekelt a dolog. A zenéjét viszont néhányszor lepörgettem. Lehet, hogy a film alatt jó, és megszeretném, ha megnézném, mihez írták, önmagában hallgatva azonban nem egy nagy durranás sztem.
Vazzz... már itt is Goldenthallal cseszegetnek? Hihetetlen. :))) Ok, Goldenthal írt kb 30-hoz, de mellette számtalan színpadi műhöz is. Akkor most mi van? :)))
Félreértés ne essék, nem Vangelist akarom támadni. :)) De ez olyan, mint a minapi Prince-hír. Irtó jó filmzeneszerző a csóka, hiszen a magyar fordítás szerint díjat is kapott. És a Batman-hez is milyan jó zenét írt. :)))))))))))))))))))))