Vangelis-el nekem semmi bajom nincsen ahogy régebben nem volt bajom Hornerrel sem meg Celine Dionnal sem. Egy dologról előszeretettel megfeledkeznek az emberek amikor azzal bélyegeznek meg egy alkotást hogy a csapból is ez folyik mégpedig arról hogy erről a legritkább esetben tehet a szerző. Ahogy a Titanic esetében sem tehetett Celine Dion hogy a média cirkuszt rendezett ebből a dalból és a filmből meg hogy két hónapig semmi mást nem hallottunk a tévében. Ezzel csak azt akarom mondani hogy aki ilyenek alapján ítél meg egy zenét annak fogalma sincs a mai zenei iparról. Persze a félreértések elkerülése végett mondom hogy engem sem lehet szakértőnek nevezni:)
Vangelis zenéiből keveset hallottam, kétségkívül az Alexander egy jól sikerült alkotás ahogy az 1492 is. Számomra a Blade Runner volt csalódás mind a zene mind a film. Pedig elsőként a rendezői változatot láttam de sosem fogom megérteni miért mondják erre a filmre hogy klasszikus
Ami a toplistát illeti akiket felsoroltatok nagyjából nekem is ugyanazok a kedvenceim. Én Elfman-t is idesorolom bár ő sok ember számára olyan kakukktojás szerűség.
Hogy egy régi és unott témát felhozzak...én is beszereztem a Transformers komplét verzióját és kellemesen elmosolyodtam amikor láttam hogy az Arrival To Earth úgy ahogy van hiányzik az albumról. Végülis "csak" a film kulcsjelenete legalább 5 perces önálló tétellel, lehet hogy aki ezt a verziót összeállította fel sem tűnt neki:)
Sziasztok! Nem tudom a Mennyei királysággal ki mennyire van kibékülve de a rendezői változatot ajánlani tudom mindenkinek. Ridley Scott ezúttal sem hagyta cserben a saját illetve a film rajongóit. Szerény becslésem szerint ha egy 45 perccel nem hosszabb a film akkor eg perccel sem. Igazán kér hogy (mint pl. a Gyűrűk Ura esetében) jelentőség teljes jelenetek (és ezáltal karakterek is) a vágóasztal áldozatává váltak. Igazából megértettem az kritikákat annó amiket eme alkotás kapott miszerint történelmileg nem hiteles és a karakterek sem túl életképesek. Most hogy több részt látunk szinte mindenre fény derül amik esetleg furcsának hatottak az eredeti verzióban. Ez nem egy újabb Arthur király és egy kamu marketing fogás hogy durvább meg ilyenek hanem éppen az ellenkezője. Mondhatni amit elrontottak a vágással a moziverzióval azt most teljesen helyrehozták. Akinek esetleg nem tetszett Eva Green alakítása - mert lényegében csak szomorú arcot kellett vágnia a legtöbbször- nos most megtudjuk miért is szomorú és ezáltal a történelmi hűség is helyreáll. Azt is ki lehet jelenteni hogy eddig nem hallott dallamok is felcsendülnek a filmben HG-W-től. Igaz olyan nagy durranásra nem kell számítani de mint érdekesség mindenképpen érdemes fülelni. Persze azt is tudom hogy sokan nem voltak tőle elájulva tehát dobni az értékelésen nem fog de azért nekünk jelenthet valamit:)
Egy szó mint száz örülök hogy Scott olyan jeleneteket vágott a filmbe amivel színesebbé tette a történetet tehát aki esetleg nem látta a filmet eredetileg az ezt a verziót nézze meg akinek esetleg nem tetszett különösebben annak is ajánlani tudom mert ugyan kicsivel több mint három óra de mégis megér ennyit. Ki hogy vélekedik róla, nekem ez a film egy újabb nagy eposz tele filmtörténeti jelenetekkel. Talán a film maga nem éri el a Gladiátor színvonalát de már a bővítések miatt is érdemes megnézni főleg annak aki szereti a történelmet.
Ezzel azért bizonyos formában egyet lehet érteni. Alapjában véve nem filmzeneszerző, de sok embernek ő a nagybetűs Filmzeneszerző.
Gyorsan meg is néztem Vangelis 35 filmzenét írt eddig, ez szerintem simán több, mint amennyit mondjuk Goldenthal írt. :D
Én egyet sem hallottam még. :)))))))))))))
Na jó, ez így nem igaz. Elismerem a tehetségét, csak nekem az a fajta zene nem jön be,. De nem ezért írtam az előbb azt, amit, hanem mert ő egy olyan zeneszerző, aki néha filmzenéket ír. Ha egy filmzeneszerző ír néhány komolyzenei művet, attól ő még nem lesz hangversenytermi komponista, hanem elsősorban filmzeneszerző marad. Azt hiszem, ezt most nem biztos, hogy túl értelmesen fogalmaztam meg. :)))
Sztem Gulya Róbernek van tehetsége és ráérzése a zenére, csak több projektre lenne szüksége, hogy dolgozhasson, és bizonyíthasson. Az a baj, hogy egy itthon élő, instrumentális filmezenéket készítő szerzőnek nehéz dolga van, mertitthon nem tartanak ilyenre igényt - sajnos -, kintre pedig nehéz eladnia az embernek magát úgy, hogy itthon lakik.
Titanic SW, Passion, ezekből több, mint egy millió példány ment el világszerte.
Vangelist én sem tartom filmzeneszerzőnek, amellett ,hogy jópár score-t jegyez.
Hát...őszintén. A filmet nagyon várom, de ezeket a részeket kevésbé. Elsősorban arra leszek kíváncsi, hogy a hónapok óta mindenki által mondogatott "mi a régi filmek hangulatát hozzuk vissza" szlogenből mi lesz.
Megelőztél, épp most küldtem el Lacinak mailben Nagyon beteg. Csak az a baj, hogy egy Alien ennyire azért nem veszi át a gazdatest tulajdonságait. Na ez fanboyosan hangzott
Az Alexander szerintem is nagyon rendben van. Én sem értek egyet azzal, hogy rossz, illetve, hogy sokban hasonlítana az 1492-höz, szerintem ég és föld a kettő. A Mythodea meg az évtized egyik legszebb zenéje szerintem.
Nem gondolom azt, hogy Vangelis korunk egyik legtehetségesebb, legnagyobb tudású zeneszerzője, de az elektronikus filmzenékre gyakorolt nagy hatása, valamint mindenkinél nagyobb ismertsége miatt beférene a tizes keretbe, nálam.
Vangelistől az 1492 igencsak jó zene, a film is az és működik a zene vele. Bár sokan ellene vannak ennek én az Alexander zenéjét is szeretem, sőt a Mythodeát is ami persze nem filmzene de tetszik. Sajátos hangzásvilága van Vangelis zenéjének és bármikor új művel rukkol elő, erre egyébként egyre kevesebb példa van, meghallgatom. Ugy egészében értetlenül állok egyébként az Alexander teljes lealázása és leírása végett, de mindegy. A Bladerunner és a Chairots of Fire is remek zenék és van azért abban is valami, hogy állandóan nyomatták, ez nem hiába van. A My heart will go on-t vagy 200.szor meghallgattam a Titanic láz idején és nem utáltam meg. Nem tartom Vangelist a legnagyobbak között de az első 15-ben benne van, ez biztos. Tehetséges fickó, tanulmányok híjján is!
Ideje lenne, ha felhagynál már ezzel az én vagyok a világ legtöbbet zenét hallott rajongója. Nem csak ezen múlhat egy vélemény. Én már akkor kottát olvastam, amikor te még ágyba vízeltél.
Az a baj, hogy a hazai, fiatal generáció közé tartozó rendezők közül vannak egy páran, akik még a filmjük zenéjét is túlművészieskedtetik. (gyönyörű szó :D). A Taxidermiához se kellett volna a talán argentin, Amon Tobinig rohanni. Egy jobb hangmérnök is megcsinálta volna az a "score"-t. :)
Annak meg örülnék, ha Gulya Róbertnek sikerülne elcsípnie egy-két jelentősebb külföldi munkát.
Gondolom erre a sommás véleményre rengeteg Vangelis zene meghallgatása után jutottál. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy az 1492 huszonakárhány országban lett platina lemez, tőlünk nyugatabbra meg nem 10-20 000 lemez után lesz platina valami, szóval bőven több millió lemezt adtak el az 1492-ből, talán a Star Wars vagy a Titanic vehetné fel vele a verseny (utóbbit sem a score, hanem a máj hart vill gó on miatt vették). Az meg nem a zene vagy Vangelis hibája, hogy ballagsától, temetésen át, rádioktól, a Való Világig, mindenhol ezt játszák.
Vangelis zenéi meg a "marketing mocsok" között azért egy kis különbség akad. Nálam a marketing mocsok az, amikor azt látom a tv-ben pl. a Transformers esetében, hogy "a film zenéjét keresd az üzletekben", persze a filmhez közenincs betétdalos verziót reklámozzák. Vagy ami még ennél is idegesítőbb, amikor egy score cd borítóra böhöm nagy matricát ragasztanak, hogy "Tessék megvenni, mert ezen rajta van Johnny McKenfilck-től a 'wonderful kiss in the rain' című nagyontuti betétdal." Na ez marketing mocsok, de az ha Vangelis nevével is reklámoznak egy filmet, az lehet, hogy marketing, de nem mocskos. Szerintem!
Feltételezem kortársakra gondolsz, tehát Rózsa Miklós és Ligeti György kiesik, illetve ne beszéljünk arról, hogy Liszten és Bartókon át Kodályig ki milyen hatást gyakorolt a mai filmzenére. Utóbbi kettőt Williams Mester is többször méltatta...
Szóval, persze, hogy vannak, a világ nem áll meg Dés László slágereinél.. Én rögtön Zságer Balázst említeném (vele találsz egy interjút az oldalon), aki a Szezonhoz, Neoék pedig a Kontrollhoz írtak nagyon jó score-t. Persze egyikük sem klasszikus értelemben vett filmzeneszerző. Aztán itt van a jó öreg Vukán György, aki azért többet is tud, mint a Szomszédok főcímdala, jóval többet.
Másik Jánossal a Hídember zeneszerzőjével inkább csak poénkodni szoktunk. Temesvári Balázst sem hagyom ki, ő Moszka térhez írt modern score és fülbemászó score-t.
A mai magyar filmes szakma nagyrészének még mindig fogalma sincs a filmzene jelentőségéről. A régiek közül csak az igazán nagy nevek (Szabó, Bacsó, Koltai L.) értik meg, viszont bíztató, hogy az új generációs rendezők többsége már tudatában van a filmzene jelentőségének. De sajnos a fent említett példákban gyakran külföldi művészeket kérnek fel. Legutóbb a Zuhanóreülés alatt hallottam egy egész tűrhető drámai és modern score-t, de azt egy biz. David Yengibarjan írta.
Na de eleget írtam, átadom a szót Lacinak, aki hazánk egyik reménybeli zeneszerzőjével, Gulya Róberttel biztos sokat beszélt erről a témáról, és van mit megosztania...
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-10-26 14:32:35]
El lehet adni a nevével a filmet és épp ezért emelkedik a legnagyobbak közé?!!!
Ez a mai világ marketing mocskából ered. Vangelis?
Nálam az első 20-ban sincs.
Tim Burton új filmje, ez Elfmannek való film lesz. The Spook's Apprentice - ebben remélem Elfman visszatér majd a jól bevált sötét-groteszk zenéhez. Ő egy olyan szerző mint Wagner, később megérti az útókor, elfogadva a tényt: a legeslegnagyobbak között a helye. JNH az akire én is mindig számítok ha jön az új zenéje. Kissé idióta filmekhez is lepaktál de az ő dolga. A lány a vízben után már nem tudok rá nem a lehető legnagyobb tisztelettel nézni. Ha jól belegondolok szinte valamennyi munkájában van szerethető, fantasztikus arc, még jó, hogy sikerült rátalálni. Egyébként nem a Beowulf zenéjét akartam minősíteni csak én a trailerből semmi újjat nem vettem ki. Volt benne valami túlzás, aránytalanság és hiteltelenség de az is lehet, hogy csak részeg voltam amikor néztem. Az is lehet, hogy én leszek majd a film és a zene legnagyobb pártfogója az oldalon, de szó ami szó a Sweeney Todd-ot jobban várom, amire megjegyzem hazai bemutató dátumot még nem láttam. A Van Helsing kedvenc, a Mummy returns és a forrest is, de a Night in the museum még nem lett fülügyre vételezve. Goldenthal nem baj ha színházban utazik, csak lehessen meghallgatni. A Dark Knight-ot én is várom, mármint a zenét, biztos jó lesz.
A Madagaszkár 2 és a Kung Fu Panda zeneszerzője, eme komoly munkák mellett, elvállalta a Casi Divas című mexikói(!) romantikus vígjáték zenei aláfestését is.
Sztem abszolút megtippelhetetlen. Ott ahol már Oliver Stone-ok buknak be filmekkel nem hiszem hogy zeneszerzőknek jövőt lehet jósolni. Akinek betonbiztos helye van a jövő szempontjából az Zimmer. Az ő neve sztem meg fogja közelíteni ismertségben Vangelisét. De akire még nagy pénzekben mernék fogadni az jnh, ő is ott lesz még jópár évtizedig(reméljük). És ha azt nézzük hogy pont ez a két zseni írogatja éppen ezekben a szent pillanatokban is a The Dark Knight zenéjét egy füstös hitech stúdióban akkor jogosan dörzsölhetjük a tenyerünket.
[előzmény: (3460) Kulics László, 2007-10-25 23:11:59]