Még szerencse hogy tavalyi a zene így az idei termésbe csak elméletileg számít bele:)
Mindenki máshogy fogja fel a dolgokat, de azért ha összehasonlítjuk a jelöltekkel és műveikkel akkor kiderül hogy egyik sem ér fel vele. Abban azért szerintem egyetérthetünk mindannyian hogy pl. a Sunshine (ami egyébként szenzációs film) közel sem jó ennyire meg a többi sem:)
Kár, hogy ezt nekem szegezed, mert én nem vagyok Transformers rajongó.
Téged még nem hallottalak szenvedéllyel beszélni bármiről is, legfeljebb annyit, hogy ez meg ez az év zenéje, aztán kifújt.
Háromnál több hallgatásos dumával ne gyere. Attól még, hogy valaki istenít vmilyen zenét vagy szerzőt, nem biztos, hogy mást nem hallgat meg 3-nál többször.
Fountain-t még lehet, hogy én is meg tudnám írni.
Nem hangzik el negatív kritika?
Na akkor!!! Na jó, nem rossz score a Fountain, de azért ha egy ilyen anyag lesz az év zenéje, akkor sírnom kell, mert akkor harmat gyenge szezonunk van.
Teljesen egyetértek veled. A Fountain egy nagyon különleges score. Én a film megnézéséig számtalanszor meghallgattam a zenét, így a film alatt szinte hangról hangra tudtam, hogy milyen zene következik. Egyébként én sem értem, hogy sokan miért utasítják el ezt a zenét, persze nem vagyunk egyformák, de akkor sem értem, hogy miért ennyire megosztó ez a zene. Valaki vagy nagyon szereti, vagy telejesen közömbös iránta. Szerencsére negatív vélemény nem sok hangzik el, ez azért jó dolog.
Huh, hát Desplat megítélésében nagyon nagy szakadáék tátong kettőnk véleménye között. Azzal még egyet tudok érteni, hogy egy kissé túlértékelt, csakúgy, mint Marianelli vagy egyes körökben Santaollala, esetleg Zigman. Azért az, hogy csak egy-két jól eltalált zenéje van, nem állja meg a helyét. Csak az utóbbi 3 évre visszamenőleg legalább 5 olyan nagy zenéje van, ami önmagában is emlékezetes marad, szerintem nagyon sokáig. például: Syriana (utolsó tétele, az egyik legszebb zene az elmúlt évekből), Girl with a Pearl Earring, Hostage, Queen (a film nagyon különleges hangulatához nagyon sokat tesz hozz, nem mellesleg zeneileg is különleges), The Painted Veil (nyitótételére szavakat sem találok, annyira egyedi és valóban zseniális), De battre mon coeur s'est arre (Glass minimalista stílusát felülmúló, szinte semmiből építkező, gyönyörű zene), És a mostani új zenéje a Lust, Caution főtémája is köröket ver a mostani hasonló stílusú drámazenékre.
A régi zenéi közül pedig ugye ott van a jópofa, nálam 10 pontos L'enquete Corse, a szintén 10 pontos The Luzhin Defence, ez különösen szép főtémával rendelkezik, valamint a szintén minimalista és nagyon nem ismert Un heros tres discret is 10 pontos az én értékelésem szerint. Mondjuk 3-nál többször hallgattam meg ezeket a zenéket. Abban mondjuk egyezhet a véleményünk, hogy az egyes albumain belül vannak üresjáratok, néha kicsit több is, mint amennyi indokolt lenne. Nálam ő váltotta fel a mostanság nagyon gyengécske Thomas Newmant.
Na gyorsan utánanéztem, hogy ki is ez a két szerző. Hát ők az argentin Heil-Klimek duó. :) Eddigi 5 zenéjüket közösen írták, a legutolsó XXY címűtől pedig a belga filmzenés oldal elcsöppent a gyönyörűségtől. :)
Én is egyetértek a listával illetve a nyeretesekkel. Desplat mindkét score-ja elég jól sikerült szóval nem lehet azt állítani hogy jogtalanul nyert volna. Mansell pedig teljes mértékben megérdemelte a díjat szerintem fantasztikus lett a Fountain, és igen én több mint háromszor meghallgattam sőt még többször is. Akinek nem nyerte el a tetszését annak azt ajánlom hogy a filmet is nézze meg és azzal együtt hozza meg ítéletét. Bár én a zenét is a filmben hallottam először, így hogy már negatívan álltok hozzá nem hiszem hogy tetszeni fog még ha a képesorokat látjátok hozzá akkor sem. A Fountain-hez kell egy bizonyos lelki állapot és érzelemvilág hogy teljesen fel tudja fogni az ember miről is szól. Persze ettől függetlenül is lehet szeretni és nem szeretni de nálam 2006 legjobb filmje is volt egy az egyben.
Azért furcsállom kicsit hogy valakinek ehetetlen másnak meg nem tetszik mert azért valljuk be hogy a The Last Man, a First Snow illetve a Together We Will Live Forever de még a Stay With Me tételek is szép dallamokból (az meglehet hogy lassú és ezért nem tetszik ezt még el tudom fogadni) épülnek fel és még az is szépnek találja aki történetesen nem is hallgat filmzenéket. Utóbbi mondatot senki ne vegye sértésnek nem azzal a szándékkal írtam:)
még ha nem is a karib3at hoznám fel példának, azért egyetértek. noha a lista valóban korrektnek mondható (pláne ha figyelembe veszem, hogy ezek az emberek a "nagy" díjátadónak valszeg közelébe nem mennek/mentek). desplatot én sokkal, de sokkal túlértékeltebbnek gondolom, mint amilyen valójában, egy-két jól eltalált muzsikáján kívül egyáltalán nem látok benne spirituszt. a "fountain" pedig megérdemelt valamilyen elismerést, ennyi bőven elég neki (zárójelben jegyzem meg, hogy kezdek barátkozni az eddig számomra ehetetlennek tűnő albummal).
Bár Desplat egyre inkább előtérbe kerülő szerző, nem nevezném az év szerzőjének. Szintén nem értem a Fountain év filmzenéjének való megválasztását, de most komolyan. Ki hallgatta meg 3-nál többször? Én egyszer meghallgattam, szép volt stb de olyan hatást nem gyakorolt rám, hogy az év zenéjének mondjam, én maradok a Karib3-nál.
Ez a beszéd Gyönyörű ez a LOTR különösen a 3. rész, egyszerűen zseniális jelenetek vannak egymás után. Onnantól kezdve, hogy Aragorn elmondja a lelkesítő beszédét, mely egyuttal intés a mai emberiség állapotára, egymást követve, zeneileg és képileg egyszerűen tökéletes folyam, bár szerintem elötte is az és ritka az ha egy 4 órás filmnél ez működik. Az ébredések is tetszett de nagyon régen láttam, hát igen ez a színész szakma. DiCaprio pedig az Aviatorban nagyon ott volt, szerintem azért megérdemelte volna és szerintem a ray (bár nem láttam és nem mondom, hogy nem lehetett jó) de szerintem azért vitte el előle, mert akkor halt meg Ray Charles és innentől már tudjuk miként díjjazzák a teljesítményt az akadémia hóhérai. Az Aviatorban tehát bizonyított. A Titanicban sem volt vele bajom, mert arra a szerepre pont az kellett amit ő fiatalabban és kissé naivabban nyújtott, pont ez kellett. Ritka eset az ilyen, mert bár főszereplő ő is, olyan szerep ez ami inkább Rose, a fő karakter kibontakozását és megértését segíti. Nekem nincs vele semmi bajom de nem sorolom még a nagy színészek közé, majd egyszer ha lesz okom. Clonney pedig tiszteletet érdemel, abból a szempontból, hogy harmadrangú sorozatszínészből, közepes kategóriájú filmszínésszé lett és rendezőként is helytállt, a Good night and Good luck szerintem jól sikerült de lassú hangvételű film, igen fontos dolgokról.
Számomra abszolut közömbös, egyik sok közül. De pl az oly sokszor felmerülő Titanic esetében nehezen tudnám elképzelni a filmet Winslet és DiCaprio nélkül.
Az én véleményem az, hogy DiCaprio jó színész lett. Sőt lehet, hogy az is volt mindig. A Titanic körüli felhajtás nekem se tetszett, de azóta kibékültem a sráccal.
Én semmi "csúnyát" nem találtam Zsolti írásában. Őszintén szólva fogalmam sincs mit akarsz mondani. A véleményedet meg az befolyásolja, amit hagyod, hogy befolyásolja, nem igaz? Ő mindössze annyit írt, hogy Leo "sokak számára ellenszenves lehet"...