Eastern Promises Howard Shore-tól megvolt már? Neked, mint komoly zenére fogékonynak a 2. tétel maga a mennyország lesz. Nálam, majdnem ez az év zenéje, mármint az album, mert a szám az egyértelműen az. :)
Számomra eddig, amiket hallottam,
ezen év 5 legjobb track-je:
Stardust - Coronation
Ewan Almighty - Flood
Atonement - The Half Killed
Karib 3. - Up Is Down
Transformers - Soccent Attack
(Egyébként ami még idő szempontjából határeset, a tavaly decemberi Születés című film, nos abból a Star Shall Come Forth veri az összes fentit.-Nálam tavaly ez az album nyert.)
Segítsetek!
Lehetséges, hogy valamit elfelejtettem.
Írógépet hangszerként senki sem alkalmazott még Marianellin kívül, ő viszont ebben a zenében zseniálisan teszi ezt. A plakát egyébként hasonlít a Jane Austen könyvek borítójára, illetvea filmjei plakátjára. Ennek mi az oka, nem tudom.
És JW helyett a szenzációs Gustavo nyerte az oscart anno. Ez azért is fájó, mert úgy tűnik Williams már a jelölésig sem jut el többet. Az indy4-et még megcsinálja, aztán szerintem többet már nem. (ne legyen igazam)
Számomra azért unalmas, mert mostanában minden MV (RM) zenében szinte már kötelező jelleggel van egy-két ilyen "lüktetős" tétel. Ez így meg már unalmas. Nekem legalábbis az. :-/
Engem nem az zavar, hogy sokaknak tetszik, mert igazából kifejezetten rosszat én sem írtam róla, hatásos és helyenként fülbemászó, ez tény. A kiadását is támogattam. Egyedül csak az zavar, hogy egyszerűsége
és minden eredetiségtől mentessége ellenére van ennyire túlhype-olva (ezt a szép szót sem írtam még le), hogy az év zenéje, meg minden. De hát ugye ízlések és pofonok, nincs ezzel baj. :)
Azért Horner az önplagizáláson kívül elég sok mindent lerakott már az asztalra, magyarán: a feltörekvő SJ-nak kéne bizonyítania, hogy képes egyéni hangra is, na ez nem ment neki egyáltalán idáig és ha engem kérdeztek, ezután sem fog. Meg éppen Horner az, aki először szóba szokott kerülni a lopkodásnál. Épp ideje volt, hogy vki leváltsa a pozíciójában. Meg nem tudom a saját vagy a mástól való lopkodás-e az elfogadhatatlanabb, akkor már inkább utóbbi, mert előbbit önismétlésnek hívjuk. :)
Sztem Jablonsky kiírta már magát. Ha megnézzük az akciózenéit (azt a hármat-négyet) nagyon hasonlóak. A többi zenéje meg zörgés. A Szenvedélyek viharában főtémája nála valszeg az Arrival to Earth lenne. De persze még korai ez a vita, két év múlva veletek újra ugyanitt a témában. :) [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-10-12 15:15:30]
Gonit5-nek ismét meg szeretném köszönni a Marianelli - Pride and Prejudice score ajánlását. Ajánlom mindenkinek. Bár erős komolyzenei hangzás jellemzi, aki nem vevő erre a stílusra, annak nem feltétlenül.
Azért abban nagyon egyetértek Gáborral, hogy érdekes mód Hornert csak néha-néha vesszük elő utánzásai miatt. Mert hát ugye ő James Horner!
Ha azonban egy "kis" Media Ventures-ös tesz ilyet, akkor az már mindenre ürügy.
Jó akciózenéket írnak és kész. 50%-kal megdobnak minden filmet.
Megy a lóvé nekik, aztán ennyi. Röhögnek mindenkin, szerintem.
viszont ami a lényeg, megnéztem ma az Egy Gésa Emlékiratait és annyira magával ragadott a sztori, a képek és a zene hogy 2óra 20 perc után rá kellett jöjjek hogy nem másfél óra telt el a filmből mint ahogy én azt hittem.:) zseniális! a zene pedig...áh...eddig még csak a főtémát hallgattam belőle, hát mostmár bekerül a kedvencek mappába.
na ez meg a másik hogy ki tudja megmondani remote-éknál hogy kihez milyen dallam tartozik.:)) az meg hogy unalmas, háááát...:S mert hogy másolat, legyen, bár a másolat fogalma azért mást takar, de ok, rendben. másolatnak én Hornertől a Deep Impact-et és a Bicentennial Man-t nevezném, hálistennek saját magát kopírozta. vagy a már sokat emlegetett Titus-300-at. sztem a Jablonsky gyerekben még iszonyat sok van csak jöjjön el a film amiben tényleg kiírhatja magából. például én nagyon kíváncsi lennék hogy mit kezdene egy amolyan Szenvedélyek viharában stílusú drámával vagy egy fantasyvel.
Ezt azért nem hiszem, mert az írásomban is írtam, hogy két témára lehet tulajdonképpen csak felfigyelni film alatt, míg a The Rock elejétől a végéig dallamos és fülbemászó volt.
A többi zene vagy nem jön át kellőképpen, vagy ugyanannak a variálása, vagy helykitöltő.
Ha ez lett volna az első, 8-asnál feljebb akkor sem menne emiatt. De hát ebbe belemenni kábé olyan lenne, mint az időutazásos filmek történetébe, mert a The Rock (és Hans Zimmer) nélkül ez a zene meg sem született volna. :)
Különben a Tr. 3 pont lett volna, ha Attila írja, de hát azt azért nem hagyhattam, még ha zeneileg tényleg nem ér többet, mert a fószer csak a Zimmer-életműből szaggatott ki darabokat annyira látványosan, hogy csak minden egyes nézőnek tűnik fel. :)