Jól látod. Egyébként feltűnő nekem, hogy a zene valódi értékével (ami igazából nem nagyon van neki) tényleg mindenki mennyire tisztában van, és hogy mik a források, mert kis mentegetőzés mindenhol lappang a hozzászólások hátterérben, hogy "tudom, hogy milyen, de...".
Majd két év múlva ti is unni fogjátok, hogy Jablonsky ezutáni zenéi is tökugyanilyenek lesznek, és akkor minden a helyére kerül. :)
(a The All Sparkban például nagyon zavaróan ott a Batman Begins lüktetése, és most csak véletlenszerűen kiragadtam valamit, mert hát volna még mit:).
Hát az a baj, hogy a nemhivatalos complete-ek ilyen 0:20-as, egyperces trackekből állnak, aztán arra a franc se kíváncsi, hogy mi szól, míg a szereplő mondjuk lehúzza a vécét. :)
Nem lesz újabb zene belőle. Akkorát bukott a film, mint a ház, meg egyébként is ritka a duplázás.
A Gladiátor második lemeze nekem tetszik (a pofázás tényleg felesleges benne), de mondjuk a Titanicét borzasztónak találom, gyakorlatilag csak a hajón játszó zenészek halálhörgését nem rakták még rá, hogy összejöjjön egy albumravaló. :)
Idézem magam az Alexanderből:
"Az év filmzenéje, a filmzenék atyjától" - legalábbis a hazai rádióreklámok szerint. Ezt kicsinykét túlzásnak tartom. Úgy érzem, az idézet első részét kimerítően megcáfoltam feljebb, míg a második felével az a baj, hogy nem egy olyan művészt illet meg ez a titulus, aki - bár saját műfajában sok értékeset alkotott - gyakorlatilag három jelentős filmzenét készített ezidáig ("Blade Runner" / "Chariots of Fire" / "1492: Conquest of Paradise"), és a legújabbja sem lesz klasszikus. Látod, Gábor, ennyit ért, hogy minden nap játsszák máig a rádiók az 1492 főtémáját, Vangelist már ismeri a laikus is. :)
Szeretem Ishamet, de Newmant szívesebben láttam volna. Kíváncsi leszek különben, a film mennyire lesz "ködös". A novellát bírtam, de hasonlít a sztori Carpenterére akkor is.
Háhá, már az első másodpercekben jellegzetesen "fűrészel". :)
De hová tűnt Tyler Bates? Először ő volt megnevezve szerzőként, aztán eltűnt. Mondjuk nem baj, csak kérdezem.
[előzmény: (3039) Kulics László, 2007-10-10 20:47:00]
Egyetértek. Én lehetőség szerint minden nálam megforduló zenét meghallgatok, és nem ugyanattól a három zeneszerzőtől. :)
Marianellitől örülök, hogy kiadják a Shooting Dogst (valami más címen), mivel nemrég az HBO-n belefutottam a filmbe, és ottragadtam a második felére. Elsőre ismeretlen színészekkel teli ruandás filmnek tűnt (később aztán feltűnt John Hurt), nagyon hatásos zenével. A stáblistazene például tízpontos, szomorú kis darab.
Egyébként mellékesen megjegyzem, hogy 1965-ben a Mary Poppinsból érthetetlen, hogy nem a Feed the Birds kapta a legjobb dal oscart. Ez a világ egyik legszebb dala. Nem akartok a Sherman testvérekről írni? Lehet, hogy 01.30 tájékán ez csak engem zavar ebben az országban
A legtöbbször az az oka, hogy a lemezkiadás percre szabott ára drága. A '90-es években is még például a zenekarnak fizetendő díjak (különösen az amerikaiaké) meglehetősen magasak voltak. Emiatt is játszattják fel előszeretettel más országok zenekarjaival a score-okat.
Aztán a legtöbb zeneszerző maga válogatja össze a zenéket a CD-ikre, és legtöbbjük nézete szerint csak bizonyos számok állják meg magukban a helyüket. Vagy ha vmi túl rövid és nem lehet belemixelni egy másik tételbe, az is sokszor lemarad. Sok-sok oka lehet.
Ja emlékszem amikor a srácot először láttam a Sikoly-ban hát nem voltam jó véleménnyel róla. Nálam is bizonyított ezzel a sorozattal.Most néztem meg az uccsó részét elég jó lett a vége. Kíváncsian várom a folytatást.
A Gladiator-ból a complete nagyon ésszerű dolog, kevesek egyike. De minek kell olyat csinálni, hogy rábeszél a track-ekre Maximus, pláne úgy, hogy másik jelenethez illik, amit mond.
Had ne kelljen má' újból elővenni a musical témát...
Én nem mondtam, hogy szeretem és gyakran hallgatom azokat a musicaleket, amiket a védelmembe vettem. Egyszerűen csak arra próbáltam meg felhívni a figyelmedet, hogy a Chicago zeneszerzőpárosa lényegesen elismertebb és kedveltebb, mint az általad nagyrabecsült, ugyancsak jó zeneszerző, Stephen Sondheim.
Hivatalosan complete score album ritka, mint a fehér holló. Sok colmplete score meghallgatásával a hátam mögött, azt mondom nem is baj, hogy egy film zenéjének csak fele, negyede jelenik meg a hivatalos albumon. Sokszor még a 60 perc is sok egy zenéből. Persze nagyon jó, ha néhány igen kiválló zenéből kijön egy complete score vagy egy more music változat. Bár ennek is van hátulütője, mert a Gladiator more music változata például elég borzasztó kiadvány.