Mindenkit megtudok érteni. Régebben nem ilyen voltam, azt mondtam, nem szereted akkor te süket vagy, hál Istennek megváltoztam és megértettem, hogy nem tetszhet mindenkinek és mindenkinek van egy bizonyos ítélete. Az mindenképpen jó, ha valaki legalább nekiül és megpróbálja. Pl. Gábor ajánlására hallgattam meg a Stardustot és tetszett, pedig annak ellenére, hogy Ilantól a Hannibal közepesen de tetszett, nem tartottam kimagaslónak. Én feltétlen adok egy esélyt és csak azért fényeztem Elfmant szubjekítven, mert azok között volt akik a zeneszerzés (még csak maszek) és zeneszeretet felé tereltek. Én is az egyik legeslegjobb munkájának tartom az Óllókezű Edward-ot, most hallgattam meg az expanded változatot. Tehát van ilyen, pl. Wagner munkásságának szeretetével sem tudok sok emberrel elbeszélgetni Én még mindig úgy érzem, hogy Stephen Sondheim a ma élő musical legenda művéhez hozzányúlni, ha kell egyáltalán, ez majd eldől a filmben ha halljuk, nagy bátorság. Az is lehet, hogy Burton hanyagolja Elfmant, az is lehet, hogy Elfman nem mer nem akar ehhez hozzányúlni, vagy nem tud. Az biztos, hogy nem látni olyan indokot, ami az Ed Woodos esetet jellemezte. Elfman a testvérének, Richardnak a filmjéhez is komponál, vagyis gondolom mostanában ez aktuális.
Én valójában azt szeretem benne, hogy zeneileg hihetetlenül sokszínű és egy bizonyos dark-groteszk-meseszerű zenei világ megteremtése neki megy a legjobban és mások ebben utánozzák. Sőt ezt a zenei alapot, ahogy Burton képileg, ő teremtette meg, megjegyzem Burtonnek is az efféle mesélés megy a legjobban.
És még valami, Stephen Sondheim akkora név a musical szerzésben mint Pavarotti az operában, vagyis mindenkinek eszébe jut, aki egy kicsit jártas benne, messsze távol ismerik, én bevallom a chicago szerzőit nem ismerem a mai napig pedig otthon vagyok a témában. Ez persze még lehet az én hibám. Reméljük Elfman és Burton néhányunk örömére azért még meglep minket közös alkotásokkal.
Elfmannel én is bajban vagyok. Akárhányszor szóba kerül itt a fórumon és vki elkezdi dícsérgetni hogy ez mekkora zene volt tőle meg amaz, mindig előveszem azt a bizonyos zenét és próbálom magammal megszerettetni. Egyszerűen nem megy. Az Edward Scissorhands az egyedüli album tőle amit végig tudok hallgatni. Najó, viszont ezt teljes élvezettel, nagyszerű mű. A Batman van egy-két track amit imádok, a többi számomra hallgathatatlan, a Sleepy Hollow nekem már a túl dark kategória, aztán sorolhatnám a többit is hogy mért nem...pedig ha vki megakarja szeretni Elfmant az én vagyok.
John Debneynek megjelent a Lair játékhoz írt zenéje...múltkor kitettem egy linket 2-3 trackről ami elég jól sikerült, remélhetőleg az egész album hasonlóan jó.
Nekem Elfman nem jön be. Vannak kimagasló melódiái, de a musical-eleket nem szeretem. A drámai zenéi sokkal jobban bejönnek, de azt hiszem ezt már többször megírtam.
Az "idétlenkedései" pedig különösen nem az én világom.
Megnéztem Mr. Brooks-t.
Ramin Djawadi... Szerintem nagyon lehet hallani a zenén, hogy sokat próbálkozott és bár jól elkapja egymást a film hangulata és a zene, akkor sem lesz kifejezetten értékelhetőbb. A Pragai Filharmónkus Zenekarába én bele se merek kötni, csak ha mondjuk egy hasonló jelentőségű, minőségi zenét összerak egy nagyobb magyar zenekar.
Szerintem egy kicsit túlfényezed Elfmant, ami persze érthető, de a realitásoktól távol áll. A Chicago zeneileg nem kevesebb a Sweeney-nél. Egy zeneszerző nem teheti meg, hogyha egy több évtizedes munkakapcsolat után, felkéri őt egy rendező, akkor csak azért ne vállalja el a filmet, mert nem több órányi zenét kell neki írnia. Ez nem úgy működik, hogy bedobom a durcát, mert nem én írhatom a zene nagy részét. Ennél azért profibban dologoznak.
Írod, hogy ezekre nem kapható, de kétes sikerű és minőségű akció és rajzfilmekre igen? Jerry Goldmith is írt Looney Tunes Back in Action-t, na az se volt méltó hozzá.
Annak idején John Williams egy hasonló munkáért (Hegedűs a háztetőn) Oscart is nyert, pedig amikor elválalta nem volt már kezdő szerző. Nem kis munka ám, egy régebbi zenei anyag átformálása.
Szóval, ha felajánlották Elfmannek a Sweeney-t, akkor szerintem el kellett volna vállalnia.
Szerintem a Sweeney Todd komplettebb musical mint a chicago, és Elfmant becsülné le, hogy zene: Stephen Sondheim, ja és a többi Danny Elfman... Ő már ezekre nem kapható, ebben biztos vagyok. Szerintem erre még Burton se kérné. Olyan minimális meló lehet egy ekkora névhez, hogy az számára lenéző lenne. A chicago is meglepett, de valamiért azt elvállalta.
Ha már ilyen sok szó esett Elfmanről, akkor egy nem túl kedvező hírt mondanék vele kapcsolatban. Tim Burton ugyanis a Sweeney Todd-ban nem dolgozik együtt vele. Ez ugye eddig nem volt újdonság, viszont a musical zenéjének filmre igazítását, a film viszonyaihoz való alakítását, az eredeti musical zenei témáinak variálását, valamint a kiegészítőzenéket, az underscore-t sem Elfman írja, hanem Alex Heffes. Ez azért elég nagy meglepetés. Nem hiszem, hogy Elfmannek degradáló lenne egy musicalhez kiegészítőzenét írni, hiszen a Chicago esetében is már megtette ezt. Nem tudom ki mondott kinek nemet, de szerintem inkább Burton hanyagolja most egy kicsit Dannyt.
Engem egy kicsit Billy Idoléra emlékeztet ez a stílus. Nekem is ez tetszett, csak úgy lazán kiment mezitláb, lesz...rta, hogy hogy néz ki. A Little Girls című számukban nagyon érdekes a ház, tipikus Tim Burton-ös dőlésben lévő ház, (Charlie és a csokigyár- Big Fish) pedig szerintem itt még nem ismerhették egymást.
Gábor, meghallgattam a Prágai Zimmer bizniszt, és megkell, hogy valljam, rosszabbra számítottam, azt elismerve, hogy voltak hibák benne. Sokszor olyan erős hangszerek zendültek fel, pl. Gladiátor arénás jelenethez írt zenébe az a vascsattogás, ami persze érthető. Ilyen volt a hajókürt a He's a pirate-ben. Az egészet távolról nézve inkább azt néztem, Zimmer zenéjéből mit tudnak kihozni mások, úgy fogtam fel mint egy ingyen utcai koncertet, amit a prágaiak adnak elő és ha nem is teljesen más, de eltérő hangzással, hangszereléssel lehetett itt hallani az ismertebb számokat. Valamiért a now we are the free (asszem ez a címe) azon verziója, amit ilyen ókori tőkfúvóssal adnak elő, nekem tetszett. Az egész viszont nem valami erős, többszöri hallgatásra nem hinném, hogy alkalmas. Egyébként van egy olyan érzésem, hogy a Batman Beginsből, az Eptesicus valóban JNH-ra vall, ezt mondjuk Laci írta is a kritikájában.
Kiiiiráááály úgy fest, mint, aki most kelt ki az ágyból, halál lazán: mezítláb, rövidgatya, bő poló, meg ez a fej Insanity is q jó szám, a klippje is odab*
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ELFMAN!!!!! Ő egy zseni!!! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-10-04 05:36:04]
Én csak nemrég tudtam meg, hogy az "American Outlaws" zenéjét Trevor Rabin állította elő. Augusztusban a B.Almádin voltunk és egyik nap adták az RTL-en. A többiek vidáman rohantak le a strandra, míg én fennt maradtam és néztem a filmet. Valahonnan ismerős volt a stílus...Mondom csak nem T.Rabin? Hazaértünk az volt az első dolgom és utánanéztem, és tényleg ő szerezte.
Amúgy van valami folytatása filmek. Erről tudtok valamit?
Filmzenetörténelmi-jelentőségű videot szeretnék Veletek megosztani. Nemrégiben rábukkantam filmgyűjteményemben egy ritka és páratlan performanszra egyik kedvenc komponistánktól.
Danny Elfmanről van szó és az Oingo Boingoról. A Back to School című 1986-os vígjátékban szerepelt a következő előadás (ennek score-ját is Danny szerezte). Kéretik tehát megfigyelni a zenekar korai imidzsét, Danny előadásmódját, a fiatal Steve Barteket és a többieket.
Továbbá a hangpultnál nem más, mint Robert Downey Jr.!
Hát akkor én is kifejtem véleményemet a jelöltekről.
Dramatic Feature Film
Christopher Young, Spider-Man 3
Hans Zimmer, Pirates of the Caribbean 3: At Worlds End
Ezek közül választanék de nem igazán tudom melyik legyen az...
Best Score for a Comedy Feature Film
John Debney, Evan Almighty
Azt hiszem itt nincs mit magyarázni...Debney visszatért méghozzá a leghatásosabb módon
Best Score for an Animated Feature Film
Harry Gregson-Williams, Shrek The Third
Nem tartoznak a kedvenceim közé az animációs filmek zenéi de ha már választani kell akkor HG-W.
Best Score for a Science Fiction Feature Film
Cliff Mansell, The Fountain
Számomra teljesen egyértelmű ennek a kategóriának a győztese, a többi a nyomába sem ér, én a tavalyi legjobb albumnak is ezt tartom, persze JNH-Lány a vízbenjével egálban.
Best Score for a Documentary
Itt nem tudok nyilatkozni, még egyiket sem hallottam.
SONGWRITING Best Use of Song for a Feature Film
Chris Cornell and David Arnold - You Know My Name, Casino Royale
A legjobb Bond betétdal. Leglábbis nekem.
The Award for Outstanding Female Composer
Debbie Wiseman
Itt kicsit nehéz a döntés...mert igazából Portman is jó volt ezévben.
The Film & TV Music Lifetime Achievement Award
Hans Zimmer és James Newton Howard
Egyaránt megérdemlik mindketten.
Hál istennek nem volt részem matek órában már két éve...akkor is meghúztak belőle, az UV-ra meg inkább már el sem mentem