Dramatic Feature Film
Tyler Bates, 300
John Powell, The Bourne Ultimatum
David Shire, Zodiac
Christopher Young, Spider-Man 3
Hans Zimmer, Pirates of the Caribbean 3: At Worlds End
Best Score for a Comedy Feature Film
John Debney, Evan Almighty
Randy Edelman, Balls of Fury
Trevor Rabin, Hot Rod
Marc Shaiman, Hairspray
Best Score for an Animated Feature Film
Mychael Danna, Surf's Up
Michael Giacchino, Ratatouille
Harry Gregson-Williams, Shrek The Third
John Powell, Happy Feet
Hans Zimmer, The Simpsons
Best Score for a Science Fiction Feature Film
Cliff Mansell, The Fountain
John Murphy, 28 Weeks Later
John Murphy, Sunshine
Howard Shore, The Last Mimzy
John Tavener, Children of Men
Best Score for a Documentary
Terence Blanchard, When The Levees Broke
George Fenton, Planet Earth
Richard Harvey, Death of a President
Alex Heffes, The Bridge
Erin O'Hara, Sicko
SONGWRITING Best Use of Song for a Feature Film
Camille - Le Festin, Ratatouille
Chris Cornell and David Arnold - You Know My Name, Casino Royale
Tom Erba and Nathaniel Dawkins - Bring It On, Undisputed 2, Last Man Standing
Glen Hansard and Marketa Irglova, Once
Moby -Extreme Ways, The Bourne Ultimatum
The Award for Outstanding Female Composer
Lisa Coleman
Anne Dudley
Silke Matzpohl
Rachel Portman
Debbie Wiseman
The Film & TV Music Lifetime Achievement Award
John Barry
James Newton Howard
Ennio Morricone
John Williams
Hans Zimmer
A 300-on kívül nem lehet belekötni a jelöltekbe. Mondjuk még a kicsit túllihegett Zodiacot nehezményezem egy kicsit.
áj don vana klóóóóz máj ááááájz, áj don vana fóóóól aszlíííp koz áj missz jú bééééb, khm :)
Most hallgatom éppen Rabintől az American Outlaws-t...akár lehetne az Armageddon 2 zenéje is:)
Régen abban a tévhitben éltem, hogy az armageddonért Hans Zimmer a felelős. Aztán rájöttem, hogy Rabin és ez eléggé jól sikerült szerintem, az Aerosmithes dal pedig király!
Nos, az egyik kedvenc filmem Al Pacino Oscar díjas alakítása és Newman fantasztikus aláfestése miatt.
Az időjárás hasonlatot nagyon jól eltaláltad Gábor.
Ezek lettek volna még, amiket nem írtam. Angels In Amerca-t láttam, de sajnos az ilyen tipusú fimektől írtózom. De a zenei main title fantasztikus. Mi több, fenséges.
Ha eljön Joe Black, Whisper Of Thrill és a That Next Place, szenzációs. De a film annyira nem jön be. Amikor haldoklik a fekete idős asszony, ahhoz szebb zenét nem lehetett írni. (Frequent Thing)
Road To Perdition sokak kedvenc alkotása, a Meet Joe Black mellett. Ugyanaz a helyzet mint az utóbbinál. Láttam már jobb filmet is.
Rock Island, Road To Chicago, Road To Perdition. Piano Duet-et 1-1 kézre, volt a második amit lejátszottam, természetesen a Brooks tétel után.
A Cinderella Man lett volna az ötödik, amit ajánlani akartam. Szenzációs film. Inside Out, Weehawken Ferry és a meccsek alatt felcsendülő zenéket, mint pld. a Big Right és a Cinderella Man, tudom ajánlani.
A film alatt hat itt is igazán a zene. Crowe nyilatkozta valahol, hogy ez a szerep állt eddig hozzá a legközelebb. (Nem a szokásos premier előtti sales volt, azt hiszem ez évi nyilatkozat)
Igen, többektől hallottam már, hogy a Csodabogár nem túl jó film. Én nem ezt vallom, szerintem Travolta nagyon jót alakított. A zene pedig tökéletesen működik a film alatt. CD-n nem adták ki, csak egy promo score kering a világban. A betétdalokból viszont igen, de ezeket én sosem részesítem előnyben.
Ha lassú folyású érzelmes drámák, akkor
T. Newman. Na meg persze néha Horner is. A csodálatos elme, mint film is, az egyik kedvencem.
Az Egy Asszony Illata, sztem Al Pacino egyik, ha nem a legnagyobb alakítása, és fantasztikus film. Igazából nagyon rég láttam már és arra sem emlékszem hogy milyen a zenéje. De mindjárt utána is nézek.:)
Amikor T. Newmant hallgatok akkor ezek szoktak váltakozni:
The Shawshank Redemption
Angels in America
Meet Joe Black
Road to Perdition
Cinderella Man
De megmondom őszintén hogy mostanában nagyon ritkán hallgatok lassú folyású romantikus zenéket. Most a pörgős cuccok zakatolnak nálam. Legutóbb Horner 200 éves emberét hallgattam végig ami lassú. De úgyis mindjárt itt az ősz, jön a jóöreg depresszió és akkor eljön Newman ideje is:D:D:D
Az említett filmek mindegyikét láttam. A minőségükben talán csak az utolsóként említett Csodabogár lett gyengus a többiről azt hiszem felesleges beszélnem. Bár ha választanom kellene számomra az Egy asszony illata a favorit.
Ez a Santaolalla miért nem megy már el a p.... -ba... még itt irogatja a főtémákat. Most komolyan, valakinek tetszik amit csinál? Miféle rendező aki ebbe belemegy?
Gondolom ez a mai hír valami provokáció akar lenni. Johan Söderqvist-től az After the Wedding (szintén a rendezőnővel közös munkából) nagyon korrekt kis zene. Gyanítom Gusztikát nem önszántukból vették be maguk mellé. Főtéma? Valószínűleg jön az Iguazu, ismét.
Nem ma írtam ,az biztos. Elfmantől összesen két CD-m van: MIB és Batman. Anno megvolt még a Mars Attacks!, és A Civil Action, de azokat átadtam egy nálamnál többre értékelő fannak. :))
A Proof of Life és az Instinct azok ,amik a film alatt nagyon bejönnek, ám mikor önmagában hallottam, mér annyira nem tetszettek.
Laci, a Men in Black kritikádban írtad,(te jó ég, 10 éve volt ) hogy Elfman munkáinak nagyrészét nehezen emészthetőnek találod. Valahol meglehet érteni, mert Elfman nem egy könnyű eset de az ő harsány tombolásában bizony ott a rend és rengeteg számában megfogalmazza a hallható csoda lényegét. Pl. Black Beauty - Memory
A Csodabogarat láttam de már olyan rég és a zenéjére már nem emlékszem. A Remény rabjait nagyon szeretem, fontos dolgokról szól. King mesterien von párhuzamot világunk és a börtön között. Aki valóban ártatlan, az ki fog jutni a "börtönből", annak van elég ereje és az tud csak a szabadsággal egyáltalán mit kezdeni. Csak az lehet szabad, akinek a lelke is az és csak az tud másokat is ott tartani. A valóban "bűnös"-ök "börtönbe" valóak, nem tudnak nélküle élni, a szabályaik stb, jaj basszus reggelig kommentelhetnék de inkább ezzel nem tépem a sort. Fontos még benne az intézményfüggőség, ez tényleg valós probléma, de mint sok más, képletes, lélektani macera. King talán az egyik utolsó olyan régi író aki ráérős meséléssel, de a modern lélektani módszerekkel ír. A zenéje tetszett, arra emlékszem. Bár régebben láttam, de rémlenek azok a lassú lágy zongora leütések és a szabadulás pillanatai A Halálsoront is láttam és szépen igazodott a zene a filmhez, akárcsak az amerikai szépségnél.Az egy asszony illatát sajnos nem láttam még.
Én, mint Brooks, azt gondolom nem meglepő, aki ismeri a filmet, hogy kedvenc alkotásom a Remény rabjai. Most csak mint filmről beszélek. Nem kérdés, hogy az egyik legnagyobb film, az Imdb-n második.
A zene amit ehhez a filmhez írtak, a lehető legtökéletesebb. Nekem Thomas Newman, az igazi film-zeneszerző. Ismerni kell a filmet ahhoz, hogy a zene is tudjon hatni. A fordítottja még inkább igaz.
Olyan filmekhez írt zenét, mely igazán hatással van a lelkemre. Ha nem ismerném a filmet, valszeg a zene se hatna annyira. Ezt egyetlen más szerzőnél sem érzem ennyire.
Rejtőzik a zene ezekben a filmekben. "Miért is sírok a képsorok alatt, ezek zongorabillentések?"
Az utolsó track-ek majd mindegyike pedig, a szabadság érzését kelti.
Ne adjátok fel!!!
Legalább 15 filmet tudnék ajánlani, melyben a zene és a film tökéletes összhangban van, de inkább fókuszálnék.
A filmet nézzétek meg először.
Remény rabjai
Halálsoron
Egy asszony illata
Csodabogár