Tudom erre csekély az esély, de hátha. Ha jól tudom eredetileg Silvestri szerezte volna a Karib Tenger zenéjét és azt hiszem komponált is pár témát csak épp nem tetszett valakiknek. Gondolom ez a zene soha nem fognak napvilágot látni. Ugye jól gondolom?
Akkor jól jártam vele hogy a letöltést választottam annó. Ez egyébként egy 22 track-es változat és valami ritka nehezen találtam rá. Vagyis a nagyobb gondom az volt hogy nem voltak hozzá számcímek csak Track 1-től 22-ig. Amig tudni kell hogy sosem írok ki zenét ha nincsenek meg a számcímek, egyszerűen utálom ha nem tudom mit hallgatok:) Na lényeg végülis hogy nagy nehezen találtam egy tracklistát egy 22 számos CD-ről és kielégíthettem az igényeimet
Attila a film eredeti címe Bound by Honor és börtönben játszódik...nagyrészt. Amit tudni illik róla hogy klasszikus, rohadt hosszú, van belőle szinkronos változat de mondanom sem kell hogy az eredeti sokkal jobb, és amint Csabi is mondta Conti odatette magát benne.
Rosszul fogalmaztam, a gregorián Dies Irae-re, erre a témára alapozva Liszt parafrázist írt Haláltánc néven.
Anno nagyban határozta meg zenei gondolkodásomat ez a darab.
Összefoglaló:
http://www.youtube.com/watch?v=b8UxIMIYQsM&mode=related&search=
Pontosan. Én is néztem ,persze kb a közepétől. A zenét korábbról más ismertem és iszonyatosan jól illett a képsorokhoz - pláne amikor a végefelé a repülőtérre mentek, illetve a végén elváltak és a csaj kijött a bötrönből az esőbe, a "váltótárs" pedog bentmaradt. Én is csak ajánlani tudom mind a filmet, mind pedig a score-t. Ez utóbbit egyszer láttam az egyik MCD-ben vmi elképesztően borsos áron, aztán azóta sehol.
Most ment a tv2-n a Visszatérés a Paradicsomba c. film. Elképesztően jó! Nekiültem, gondoltam jó lesz elalvós múvinak, de aztán egyszerűen muszáj volt végignézzem. Teljesen komolyan elgondolkodtat hogy ha te lennél ebben a helyzetben börtönbe vonulnál-e egy haverért, vagy egy barátért. Fú, nagyon komoly. Az meg már "csak" adalék hogy a zene valami elképesztően gyönyörű alatta. És nem Horner, nem T. Newman...nem...Mark Mancina. A film az imdb-n érdekes mód nem kapott vmi hűdejó értékelést, mindenütt máshol csak jókat olvastam róla. A zenéről meg csak annyit hogy a filmtracks 4(!!!) csillagot adott rá.:)
Én majd sort kerítek rá.
Jelenleg ott tartok hogy egy sokak által favorizált, régebbi korongba mélyedtem el: annak idején nekem nem igazán jött be a Stargate Arnoldtól, és most kezdek újra megbarátkozni a zenével.
a liszt féle "dies irae" miben különbözik az egyébként ismert "dies irae"-től? el nem tudom képzelni, hogy jablonsky miképpen tudta agyonvariálni ezt a motívumot a "d-war" során, amikor a zimmer-stúdió bármelyik növendéke szinte minden első önálló zenéjével tiszteletét teszi ezen motívum felé.
parfümről talán végre egyszer tényleg írok rendes kritikát, és akkor nálam ugye egyértelműen legalább egy 9es lesz, viszont annak nagyon örülök, hogy nálad is nyolcas :)
épp a minap gondolkodtam azon, hogy a "8mm" zenéjét miért nem értékelted. a "time to kill" után szerintem simán belevághatnál.
the mighty révén imádtam meg trevor jones zenei világát. asszem nem én fogom írni róla, de nálam abszolút favorit az a zene, de leginkább a "my knoble knight" című tétel.
vér kötelez? itthon volt egy ilyen film "domestic disturbance" címmel, de azt nem conti, hanem mark mancina szerezte. a két conti-albumból (mivel mindkettőről én írtam) abszolúte az F/Xet ajánlanám, bár a többi szerkesztőnek a "Lock Up" jobban bejött, amivel én egyáltalán nem értek egyet. valójában itt kezdődik igazán egy filmzene valós megítélése, hiszen a két conti-zenéből én például teljesen máshogyan ajánlanék, mint mondjuk akármelyik szerkesztőtársam. innentől kezdve viszont az a lényeg, hogy az írás alapján valaki eljusson addig a zenéig, amiről beszélünk, és döntse el saját maga, hogy miként vélekedik róla.
ha nagyon vívódna bárki is, melyik mostanában felkerült conti-zenét hallgassa meg, egyszerűen azt mondom neki: mindkettőt!
Tök vicces, az utolsó 4 kritikából csak a Titánok harca van meg bár lehet hogy otthon a Ha ölni kell-et is megtalálnám. Mindenesetre egyiket sem hallgatom naprakészen bár Conti zenéje érdekelne. Tőle nekem a Vér kötelez zenéje tetszik a legjobban az valami fantasztikus azt nem tudom hogy hivatalosan jelent-e meg score arról a filmről de nekem van belőle egy verzió ami elég jó.
Hát a Host című filmet én is elkezdtem nézni aztán háromnegyed óra után kikapcsoltam vagyis jobban mondva letöröltem:) Számomra elég nagy nulla volt az a film, még érdekesnek is tartottam hogy 7.3 körüli értéket kapott imdb-n
A migthy zene tényleg elég jól sikerült kár hogy a film nem túl ismert, fantasztikusan szép film rettentő szomorú befejezéssel. Az össze színész kiemelkedő teljesítményt nyújtott az én mércémmel mérve sajnáltam hogy sehol sem tudtam anno beszerezni most meg már el is felejtettem, lehet hogy majd egyszer.
A hazai termékről szólva pedig azt kell mondanom hogy egy rendkívül jó filmzenét csinált a Zagar. Ez volt az első ahol a párbeszédek egyáltalán nem zavartak bár ez talán az anyanyelvünknek is köszönhető.
A D-War-t még nem hallottam de valahol már régóta pihen a vinyómon majd meghallgatom valamikor.
Mai hírünk tárgykorongját mindenkinek ajánlom figyelmébe, aki szereti Silvestrit. A madridi koncertje vmi fenomenális volt. Főleg a Judge Dredd, Back to the Future és a Forrest Gump. Aki teheti, szerezze be;)
Meghallgattam a "Perfume" score-ját, s ezzel egy hosszasan tologatott, mások által jónak mondott zenén vagyok túl. Nem mondom, hogy nem teremt kellemes hangulatot Klimek és Heil zenéje - sőt -, de mondjuk annyira hú de nagyon nem dobtam el magam tőle. Olyan 10/8-asnál álltam meg.
(Zsolti, be ne írd, hog persze, mert semmi kakofonikus hangzás nincs benne, amiért tetszhetne... )
Ugye te is érzed, hogy a poénkodásnak indult beszélgetés általad tett utolsó bejegyzésével anyheén sugallod, hogy én bizony ehhez nem értek :))))
De jó, ott a pont. :))))
[előzmény: (2661) Bíró Zsolt, 2007-09-19 08:08:00]
:D
Ha konkrét jó példákat kellene mondanom:
Trevor Jones & Sting: The Mighty
Howard Shore & Annie Lennox: Into the West
Hans Zimmer & Bryan Adams: Here I Am (Spirit)
Graeme Revell & Lori Carson: Fall in the Light
stb.
és hogy hazai példa is legyen:
Zagar: Eastern Sugar (Szezon).