Érdekes egyébként hogy hova jut el az ember "zeneileg" mire felnő. Én a diszkó, pop, meg az ilyen tucc-tucc zenéken kívül sokféle zenét hallgattam rendszeresen mire eljutottam ideáig. Volr egy időszakom amikor csak hipidi-hop-ot hallgattam de általánosban pl. Metál bandákat nyomattam:) Egyszer mutterom meg is jegyezte hogy mindenre gondolt csak arra nem hogy én a filmzenéknél fogok kikötni. A másik érdekes dolog sokan hiszik azt hogy ha filmzenét szeretem akkor szeretem a komolyzenei klasszikusokat is. Pedig hogy mekkora különbség van azt nem kell ecsetelnem de sok embernek ugyanaz.
A Dredd soundtrackjéről a Cinemában olvastam anno. Akkoriban még egy teljes hosszú hasábon írtak a zenékről, meg is vettem kazettán. :)
A score méltatása mellett ezúton emlékeznék meg a The Cure (Dredd Song) , illetve a Cocteau Twins (Need-Fire) két kiváló daláról is.
Az értékelésekkel nagyjából én is egyetértek. A Sudden Death szerintem Debney egyik legjobb munkája, hát a film az meg jó volt a maga idejében:)
Ezek szerint a Tomb Raider kimaradt volna a hallgatásból? Szerintem Silvestri egyik legjobb zenéje bár a főtéma kicsit sokat ismétlődik de ettől függetlenül a Flower Pagoda Battle nagyon büntet:D Nekem is szokott lenni (igaz ritkán) hogy csak egy szerzőnek a műveit hallgatom egy nap, igazából így lehet legjobban a hasonlóságokat észrevenni.
Az elmúlt egy-két nap Silvestri-órákat tartottam:
Eraser - Schwarzi akciófilmje alá egy egészen korrekt kis Silvestri-zene kereült, ismert motívumokból összeálló, mégis remek akciótételekkel, és egy-két laposabb momentummal. Mindent összevetve simán 10/8 :))
Volcano - itt a legnagyobb gondom a játékidővel van, mivel 30 perc kevés. Az iméntrihez hasonlóan itt sem hallani túl sok új zenei megoldást, ám a "Miracle Mile", a "Build A Wall" és a "March of the Lava" trió mindent visz. 10/8
Judge Dredd - a közismert, két grandiózusabb tétele miatt no comment. Az egyetlen hiba, hogy fele betétdal, fele score lemezt jelentettek meg belőle 10/9
Sudden Death (John Debney) - a Varése hőskorának 30 perceihez sorolható lemezen Debney akciómuzsikájában felfedezni némi Silvestrire és Goldsmithre jellemző megoldásokat. A score mindenképpen többet ér, mint a film, amihez készült. 10/8
Nem vagyok nagyon oda az ez évi produkciókért, de Debney-t az első 5-be biztos betenném a Mindenhatóért. Nem nagyon találtam gyenge track-et. A Flood, hát hogy is mondjam, .......
Az az igazság, hogy eszembe nem jutott volna beszerezni, ha nem ajánljátok. Ezek után már meg kell néznem a filmet is.
Köszönöm
A Steamboyt több ismerősöm is jó zenének tartja. Annak idején én két-háromszor meghallgattam ,de nem fogott meg igazán a zene. A "The Chase" és még egy lassabb tétel tetszett (a track nevét nem tudom, akkor hallható mikor apjával kimennek a palota fkilátójára és ott elmeséli neki világrengető tervét), a többi azonban nem annyira.
hát én nem arról vagyok híres h bármilyen szaron is fortyogjak magamban. főleg nem egy fórumon baszom majd fel az agyam...írtam én már itt sok olyan dolgot amire nem jött semmi reakció..persze, ez így szokott lenni....csak akkor másfél napra rá egy vita kapcsán ne írjátok ki hogy mért nem a zenékkel foglalkozunk és ajánlgatunk stb. amikor előtte kiírtam egy zenét és mindenki leszarta...de Okeanos "zsörtölődésére" mindenki reagált vagy 40 oldalt ahelyett hogy mondjuk ezt az időt a steamboyra fordítottuk volna...nem mintha világot megváltó zene lenne, de attól még nekem nagyon bejön...
Laci, feltétlen meghallgatom a többit is, de még csak az ark theme-ig jutottam.:)
én, mint az írás tulajdonosa, csak ajánlani tudom :) olyan, mint a 80as évek összes conti-zenéje, csak nincs benne jazzes vagy könnyűzenei összetételű tétel (se basszgitár, se dobszerkó). én nagyon szeretem ezt a zenét, a többiek kevésbé :)
Én meg megrendeltem a Bobby zenéjét, pfffh basszus mekkora átverés a dolog. Az ugye nem volt meglepi hogy Isham zenéjéből mindössze 2 track van a korongon a többi a 70-es évek előtti sikerzenék. Mint kiderült a CD meghallgatása után Isham zenéjéből az utóbbi hosszabb verzió olyan mintha ki lett volna vágva a filmből. Végig megy alatta Bobby Kennedy híres beszéde így történetesen a zenéből vajmi keveset hallani, a másik track meg alig pár perc. A másik átverés teljes mértékben a kiválogatott bandák számai. A legjobbak természetesen ki lettek hagyva tehát amit a film alatt hallhattam azoknak a töredékét tudtam csak újra élvezni. Legközelebb inkább csak tisztán score-t rendelek azzal "annyira" nem tudnak átverni
Hát a Trükkös halált kb 10 éve ha láttam...ööö a zenét most valahogy nem tudom felidézni. Jajj most kire halgassak, érdemes azzal időt töltenem hogy beszerezzem mert jó vagy "hulladékzene"?
végig sem olvastam, hová fajult a vita, mert nem érzem magam méltónak, hogy felülemelkedjek ezeken a valós problémákon. vannak olyan, rétegműfajt képviselő újságírók, akik pénzt kapnak azért, hogy írjanak. ők általában figyelnek az olvasói hozzászólásokra, de döntő többségében mégis arról írnak, amiről szeretnének. én, ha legközelebb lesz két-három szabad órám, arról fogok írni, amiről én szeretnék. részemről egyetlen további, itt felmerülő piszlicsáré vitába nem fogok belefolyni, egyáltalán nem látom értelmét. vannak, akik ráérnek arra, hogy ránkszálljanak, és számon kérjenek rajtunk mindenfélét. nekem nincs időm kritikaírásra szinte. akkor pláne nem lesz állandó magyarázkodásra. ügyet magam részéről lezártam.