A Rossini nyitányt meghallgattam és nem mondom, hogy nincs valami abban amit írtál, de "lopásnak" vagy jobb szándékkal másolásnak nem nevezném. A nyitány szerkezetére jellemző vonások teljesen egyeznek a kor nyitányainak vonásaira, nekem elsőre a Marge Aunt -os szám Wagner Das Liebesverbot, valamint a Rienzi nyitányaira emlékeztetett. Vannak hasonlóságok és ezt nem a Williams rajongásom mondja, de én a lopást vagy másolást onnantól kezdve számítom, amit Bates csinált a Titus - 300 kapcsán. A HP3, 2 tétele inkább egy jellemzően XIX.sz-i vonásokat magábafoglaló nyitányszerűség, amely sokban hasonlít egy ismert ilyenhez, a Rossinis műhöz. Williams ezen száma és az összes többi olyan szintű hangszerelési és komponálási tudásról árulkodik, amelynél nekem ezen hasonlóságok inkább a szerzői bravúr kategóriájába tartozik. Amit Bates csinált az komplett másolás, róla el is tudom képzelni,.
Néhol elég viccesek a World Soundtrack Award "Felfedezettek" kategóriájának jelöltjei. :)
- Jean Michel Bernard for Science of the Sleep
- Ramin Djawadi for Mr Brooks
- Nicholas Hooper for Harry Potter and the order of the Phoenix
- Jerome Lemonnier for The Page Turner aka La Tourneuse de Pages
- Daniel Tarrab and Andres Goldstein for XXY and Inheritance
Science of the Sleep: nem rossz, elfér itt.
Harry Potter and the order of the Phoenix: Na ne, Hooper 22 éve zeneszerzősködik, 2 BAFTA-val a tarsolyában ő már messze nem kezdő. A zene ettől még remek. Megérdemelné a díjat.
Mr Brooks: hahaha és bővebben hahahahahahahahahaha
Utolsó kettőt nem hallottam.
Horner, ha nem akarja megerőltetni magát, akkor nagyon egysíkú a stílusa, emiatt hasonlít több zenéje is egymásra. Szerintem sem igazságos, hogy Horner van kikiáltva a Nagy Önmásolónak...
A Dogma egy-két tétele szintén kórusos, nagyzenekari, finoman monumentális zene, bár elég elvont lesz a végére.
A Looking for Richard-nak egyébként lesz egy folytatása, illetve egy hasonló stílusban elkészített Al Pacino rendezés. Sajnos a szerző nem Shore lesz, ő valszeg már drága egy ilyen kis filmnek. Jeff Beal lesz a zeneszerzője. Na ő is egy olyan kiforratlan zseni, mint Shore volt a Looking for Richard idején.
Na a Williams-féle HP3-as lopás se semmi, elég kísérteties az is, hogy mást nem mondjak egy az egybe ugyanaz. :)
Az tény, hogy a legvisszataszítóbb eddig Bates szerencsétlenkedése volt. Meg az, hogy ez a zene eddig már 3 kiadást is megélt.
[előzmény: (2499) Bíró Zsolt, 2007-09-07 16:59:30]
De viszont a 300-é eddig a legkísértetiesebb hasonlóság. A másik két szerző meg már bizonyított, így jobban el lehet nekik nézni a dolgokat. Batesnek ez volt a nagy lehetőség, aztán elb..ta, vagy elb..atták vele.
Mondjuk az is érdekes téma, hogy melyik zeneszerzőnek van megbocsátva a lopás és melyik van porig alázva egy lopás után. Bates az utóbbi eset, de Zimmerrel meg Williamsszel mindenki elnéző volt, ha lopott mástól. Zimmer esetében ugye ott van az ominózus eset, amikor lenyúlta Gustav Holsttól a Bolygók egyik igen jellegzetes tételének kezdetét. Kapott is egy pert a nyakába, de olyan nagyon nem lett elítélve a filmzenés társadalomban, vagy legalbbis nem emiatt van elítélve "szegényke". Williams esetében pedig sokszor már az is bűnnek számít, ha valaki lopással vádolja meg, holott SW főtéma, vagy Harry Potter 3 második tétele ugyanolyan lopás, mint amilyet Bates csinált.
Nekem pont amiatt tetszett, mert nem a sokadik, klasszikust mába helyezős, vagy simán kosztümös történet volt, hanem ezek ötvözete. Először furcsálltam, de aztán merésznek találtam, és ezt illett is díjaznom. :)
Van még egy érdekes feldolgozás, ami nem is konkrétan az. Al Pacino rendezte: Looking for Richard/ Richárd nyomában. Még nem láttam, de Howard Shore biográfiájának egyik legkiválóbb, tízpontos zenéje szól alatt, és el nem tudom képzelni, miként funkcionál. Hallotta valaki? Nem emlékszem semmilyen más Shore-zenére, ami alapján anno képesnek találtam volna egy LOTR elkészítésére, csak erre.
Ez így van. Persze, nem mérvadó az imdb, inkább csak a szélsőségek tekintetében. Mármint hogy nagyon jó, vagy nagyon rossz (például jót vigyorogtam nemrég a murphys Daddy Day Care cubagoodingos folytatásának pontján. Oscar-díjas színész különben...) . Szélsőségnek filmként ott van a Salo 6.1 pontja, ott én nem értettem a művészetet biztos, mert az például nulla sztem.
Hol lehet rálelni a zenére? Nekem pl nincs meg. A fórumszabályzatot ne sértsük meg...tehát ha tudja valaki akkor az [email protected] dobna valamit? Köszi:)
Hopkins korunk talán egyik legtehetségesebb színésze, ezért a film nem mondható rossznak, sőt szerintem megmenti a filmeket, amikben játszik. A Titusban az az idegesítő (és ez igaz a "művész" Shakespeare feldolgozásokra) túlságosan elüt a lényegtől. Nem mondom, hogy a Titus rossz film, de ha korhűre csinálják, azzal sokkal maradandobb lett volna. Olyan ez mint amikor a mezzon néha látni, hogy egy üres szükre fal elött áll két fekete krumpli és áriázik, rákeresek, ja ez csak az Istenek alkonya, azt hiszem kellőképpen megfogalmaztam. A Brannagh féle Shakespeare feldolgozások jobban bejönnek, de az olyanokkal sem volt bajom mint a III. Richard mert az is egy létező korba illeszkedett. Szerintem a művészfilmek azon ága, amely kortársnak és nem is tudom minek nevezve magát, a valóságtól teljesen elrugaszkodva jelenit meg, adott esetben egy ókori történetet, az azt akarja elérni, hogy a mondandóról ne vonja el a jelmez, a látvány stb a figyelmet, pedig pont ezt érik el. A Titusn során mindig volt egy olyan érzésem, hogy fogalmam sincs hol járok. Bár a mű szavai nem feltétlen a rómaiakhoz szól, az a kor egyveleg és lecsupaszított látásmód valahogy nem nyerő ötlet. Az V.Henrik teljesen átjött, ahogy a III. Richard, a Szentivánéji álom és talán bár nem szerettem a DICaprios Romeo és Júlia is elképzelhető volt. A Titust korhűre kellett volna csinálni, mert így olyan kortárs színházas hangulata van.Hopkins jelenetei viszont jók, a jelenet pedig valóban jó, ami sokkolt. A zene ismét menti a filmet
Ha sz imdb-n valami 7 pont körül van az már nem lehet olyan rossz film. Persze ellenpélda is van de ez a pontszám már jót feltételez. Néha azért akadnak olyan filmek is amik 7 alatti értékelést kaptak mégis jók, ilyenek általában a művészfilmek vagy az olyan elgondolkodtató alkotások amihez sok ember már sajnos túl hülye:)
Igen, a hagyományos kritikáktól eléggé eltérően készítik ezeket, például kiakadnak azon, hogy miért olyan ruha van a szereplőn, mikor az a szín nem is illik oda, meg különben is, miért lő vissza a fickó, mikor megsebezhetett volna valakit az utcán, ráadásul miért verik meg a tízéves kisfiút, mert ez a gyerekszínésznek egy életreszóló trauma.
Igen, a "kivágott egy részt" a legmegfelelőbb kifejezés. :)
De mindenesetre azért nagy szemétség Warneréktől, hogy miután rákényszerítették a lopásra valakijeik Batest (mert azért mindenki szerint elképzelhetetlen, hogy tök magától ennyire lemásolna valamit, még egy "véletlen" egyezést el bírt volna mismásolni, de így, hogy a Titus vége és eleje is ott van nála, már elég nehéz véletlenről beszélni), utána nyilvánosan elnézést kérnek, hogy na de ők nem is tudtak semmiről. Batesnek meg kussolnia kell, hogy miért állt elő a szitu. Ő egyébként eddigi zenéi alapján egyáltalán nem szimpatikus nekem, nem hinném, hogy csörgés-zörgésen kívül bármit is meg bírna oldani (idővel lehet, hogy erre rácáfol, akkor majd rehabilitálom:), dallamnélküli zenét meg minden komponista bír szerezni (a 300 nagyjából minden egyes zenéje valami már megírt zenére emlékeztet, ha más nem, hát stílusban) meg ilyen kézmegkötés esetén hagynia kellett volna az egészet a francba, mert nagyobbat bukik, ha kiderül az egész, mégsem tette. Meg bosszant, hogy ugye körbefalják érte, hogy mekkora ász a fickó, ő meg kényelmesen hátradőlve mosolyog, hogy hát igen. Asszem az amazonon van egy promovideo a zenéről, ott is a kórusos témával reklámozzák a filmet. De persze sokkal kevesebben ismerték fel a Titust, így megteheti, maximum a filmzenés ultrák köpik le ezért. Amikor írtam róla, tallóztam az interjúi között, de sehol nem merték/akarták megkérdezni, miről van szó, mert lehet, hogy ki volt kötve, hogy tabutéma, ahogy Yared se beszél a Trójáról.
De különben mindez találgatás, lehet, meglepődnénk az igazságon.
A film az egy teljesen beteg Shakespeare-adaptáció, amiben a korok és időszakok sok-sok évszázados különbséggel keverednek: rómaiaknak beöltözött katonák mászkálnak tankkal, és egy mai gyerek pólóban is átrohangál néha a színen, ha jól emlékszem.:)
Hopkins bácsi zseniális, főleg akkor, mikor Hannibalt idézi meg egy jelenetben. Meg van benne egy nagyon megdöbbentő jelenet is, engem sokkolt konkrétan a moziban. :)
Nálam maxpontos, imdb-n 7.1 8000 embertől, ami jó.
Máshonnan kanyarodik oda?! Az a szemét tolvaj Bates csak símán kivágott egy részt és elnevezte Remember Usnak. Az övé nem kanyarog semmit. Viszont Goldenthalé...hujujj. Bevallom Goldenthaltól a Titusszal együtt összesen 5 albumot hallgattam meg, de ez üti mindet. A Finale pedig tényleg mestermű. És megmondom őszintén én erről a filmről még csak nem is hallottam pedig nagy Hopkins rajongó vagyok. Esetleg vmi infót tudtok mondani hogy mennyire jó/nem jó? Imdb-n nem kapott vmi zsíros értékelést. Ja és ha lehet ne áruljátok már el hogy a végén a szőke nő a gyilkos. kössssszíííííí:D
Köszönöm Gábor, így már menni fog, hamarosan véleményt is alkotok róla. Zsolt, meghallgatom, már régóta tervezem a Titust.Eddig még csak azt a kérdéses első tételt hallottam, ledöbbenve...
Hallgasd meg az eredeti nyolc és félpercest a Tituson (Finale). Teljesen más irányból kanyarodik ugyanoda, és egyszerűen mestermű, Goldenthal legjobb tétele.
Most jöttem rá, hogy a 300 nekem nagyon bejön, mint zene, de azért ez Goldenthalnak is köszönhető. A Remember us (asszem ez a záró tétel) igazi zenébefoglalása egy nagyon fontos dolognak, tehát, hogy miként arat diadalt a klasszikus ókor emberi őshagyományai és erkölcsei felett a globális értektelen horda, úgy, hogy a vesztes örökké maradandó marad. Ez most nem tudom, hogy jön, de a király visszatéres szám félelmetes erővel bír, abban él az ókor.
Gábor, a Prágai cucc teljes címe mi?
Csak, hogy megkereshessem