Hát elég érdekes kritikákat írt az emberke, főleg az 1900 szövege volt érdekes. Az ilyen emberek minek írnak kritikákat azt nem igazán értem. Ha nem képes átérezni a történetet vagy felfogni akkor legalább ne hangoztassa:)
Gumihegedű. Nejlon volt már, ez új. De találó. :))
Black Hawk Downt hallgattam a hétvégén vidékre menet (jövet meg Millenniumot). Helyenként kísértetiesen emlékeztetett a stílusa a 300-ra. Zimmer már lop is.
Nemá', tényleg halott, megint elrontod itt az élményt? :D
Különben ha nem akarsz valami filmet megnézni, de azt akarod, hogy minél többet megtudj róla, akkor a www.cspv.hu oldalt ajánlom. Állítólag kritikák vannak ott, sztem nem, és még a statiszták fogtömésének a mintázata is bele van írva a cikkekbe, mint lényeges mozzanat, nehogy bármi meglepetés érje a filmet nézőt. Ja, mielőtt elfelejtem, erős idegzetűeknek való az oldal.
Mint például a Legend of 1900-ról szóló cikk is, ahol a környezetvédelmi aggályok irányából van megközelítve a film egyik jelenete:
http://www.cspv.hu/00/23/old25/ Ám leginkább egyik nagy kedvencemet ajánlom, a M$B-ről szóló írást:
http://www.cspv.hu/05/73/million/ Itt a címet érdemes megfigyelni, majd utána az apróbetűs részt elolvasni...
(A majdan feltett kérdésre a válasz: mazochizmusból.)
Szerencsére ezzel a hsz-el még nem fogom elrontani a filmet. Ha majd megnézi valaki még a lenti tény tudatában sem fog csalódni hanem ugyanúgy meg fog lepődni a végén. Én pl. a Hatodik érzéket is úgy láttam hogy már elmondták előtte Bruce Willis halott. Ettől függetlenül én meglepődtem a végén ugyanúgy mert ha jó egy film akkor nem arra gondolsz alatta mi a csattanó a végén hanem hagyod hogy a történet vezessen, és el is feledkezel mit mondtak korábban. Ettől függetlenül nem mondom el egyik film végét sem - sosem tenném.
De ha már filmek akkor a Lookout-ra is érdemes odafigyelni. A szoktalan, rideg, kanadai táj kellő hangulatot kölcsönöz ehhez a jó kis heist movie-hoz:) A színészek is hozzák a formájukat hogy JNH zenéjéről már ne is beszéljek. Úgy rémlik ebben a műfajban még nem próbálta ki magát a mester de a munkája alapján jelesre vizsgázott, legalábbis nálam. Akinek a score történetesen nem is tetszik annyira az a filmmel együtt már fogja élvezni.
én nem azt írtam hogy full csak és kizárólag számgéppel dolgozik. De akkor sem állnék messze a valóságtól, nemtom már melyik régebbi zenéjénl olvastam hogy abszolúte nincs benne egy darab élő hangszer sem.
Én meg biztos nem fogok fölötte pálcát törni, legnagyobb kedvencem Horner után.
"Nem tom mikor jönnek már rá ezek a szerencsétlenek hogy a Zimmer-scoreok és úgy általában a remote controlos zenék bombasztikusságát a szintik és az effektek segítségével lehet csak elérni. Élő hangszerekkel egy teljes vicc az egész. "
Ez nem igaz.
Azért ne legyünk ennyire szélsőségesek Zimmerékkel kapcsolatban. Nagyon jó átiratokat lehet csinálni a zenéiből ebben biztos vagyok. (A Karib zenékből főleg) Mint ahogy ezt maga is megtette a Wings of Film projekt kapcsán. Sőt tulajdonképpen hozzértő kezekben bármilyen szinti muzsikából szép átirat készül. Hiszen a filmzenék manapság amúgy is így születnek (szinti mock-upból -> élőzene). Zimmer élvonalbeli zeneszerző akár élő, akár elektronikus zenéről van szó.
És meglepő, hogy a legelektronikusabb zenéikben is hánytagú zenekar vesz rész. Elég csak mondjuk a Black Hawk Down zenei felvételét nézni. De sokszor a keveréssel rontják el. A National Treasure gumihegedűi állítólag 80 tagú zenekart takarnak.
A lényeg, hogy ne törjünk már ennyire pálcát az RC zenék felett.
"Nem tom mikor jönnek már rá ezek a szerencsétlenek hogy a Zimmer-scoreok és úgy általában a remote controlos zenék bombasztikusságát a szintik és az effektek segítségével lehet csak elérni. Élő hangszerekkel egy teljes vicc az egész. "
tehát akkor elmondhatjuk, hogy a Zimmer csapat a hagyományos hangszerekkel, digitális technika nélkül nem tud zenét szerezni? ez elég nagy gáz....
Annak is rossz vége lesz ezért elmondom hogy 20 év múlva a Waterworld c. filmet át kell majd értékelni mint a legvalóságosabb sci-fi:) Szinte magam előtt látom az iMdB 250-es top listáját ahol egyre feljebb és feljebb tornássza magát:)
[előzmény: (2465) Bíró Zsolt, 2007-09-06 14:09:37]
Ahogy mondod! A Nessun Dormát nem énekelte így senki. Szerintem ez a legeslegjobb élete során, nézzétek meg és vegyük tudomásul kit veszített a világ! De így van rendjén, sajna...
Az új Pájrícc hírre reagálva: Totál egyetértek hogy minek kiadni egy ilyen albumot, Zsolti már röviden ki is fejtette az okait. Viszont amit még megemlítenék hogy nekem már volt egy nagyon rossz élményem a prágaiakkal és a kalózokkal korábban. Úgy hívták hogy Film music of Hans Zimmer.:) Nem tom mikor jönnek már rá ezek a szerencsétlenek hogy a Zimmer-scoreok és úgy általában a remote controlos zenék bombasztikusságát a szintik és az effektek segítségével lehet csak elérni. Élő hangszerekkel egy teljes vicc az egész.
Egyébként sikerült már valamelyikőtöknek végigmenni ezen a prágai Zimmer best ofon? Fertelem. Van egy-két track ami tényleg jól sikerült, de a többi szó szerint gáz.
Michael Brook egész érdekes gitáros zenéket csinál. Volt a Heatben, az Albino Alligatort is bírom. A Hihetetlen igazság doksi zenéjéről meg fogok is írni, mert szintén a megnézendők listáján van, úgyhogy Tamás, készülhetsz, mi a vége, megoldódik a globális felmelegedés problémája?
Egyébként egy More Music láttán nem morognék, arra van igény, mert sok minden lemaradt. De ez már lassan olyan lesz, mint a pánsípra hangszerelt világslágerek.
Hát meg ugyan nem lepődtem rajta, mert minden második horror így ér véget, de azért köszi, hogy gondolkodás nélkül leírtad a legvégét annak, ami az idén megnézendők listáján van nálam. Mondjuk ez a film csak amiatt érdekel, hogy miként működik alatta a zene, így semmi gond nincs, de épp most kértem, hogy ne spoilerkedjünk már ennyit. Persze nem azt írtad le, hogy a kiscsaj a végén karóba húzza Hilary Swank fejét, de akkor is mész te is a sóbányába! :)
Én most néztem meg a Tíz csapás című filmet. Nem igazán értem miért fikázták annyian ezt a filmet. Én nenél már sokkal rosszabb horror filmeket is láttam és egy nagyon pozitív dolgot mindenképpen kiemelnék a filmből amit ma már sajnos egyre ritkábban látunk. Ez nem más mint hogy nincs jó vége. A végén a gonosz győz ezt nem is tudom melyik horrorban láttam utoljára hatásosan megoldva...talán az Omen vagy a Rosemary gyermekében. Persze ezekhez a filmekhez nem lehet érdemben hasonlítani de némileg azért merítettek belőle az alkotók. Lényeg a lényeg, kellemesen csalódtam a filmben és Frizzel zenéje is egész jól bevált alatta.