A National Treasure-rel mi a gond? Régen láttam a filmet, a zene halál közepes. Film alatt túl nagy hangsúlyt kapott, vagy mire utalsz?
Egyetértek. Megnéztem most pár régi Zimmer-lemezem borítóját. A Green Cardon (1991) még sehol senki, csak ő, illetve Ronának köszönget. A Renaissance Manen (94) már három additional musicos van (Glennie-Smith, Van Tongeren, Fowler). De ami igazán érdekes, az a Nine Months (95) hátoldala, ahol ez van:
08. From Russia... (:59) (written by Nick Glennie-Smith)
A tételben egy ruszkiimitátor kórus gajdol, vonósokkal, aztán meg kutyasétáltató töltelékzenébe fut ki, szóval semmi extra.
Mi az az 59 mp, amit nem bír megoldani egy zeneszerző, és kiadja másnak?
(most ért különben a 10-es trackre, ez például nagyon gyönyörű és hatásos muzsika, ennyi idő elteltével is)
Mivel a The Thin Red Line CD-je továbbra is az első helyen áll a fali tartóban és ott is marad, azért nem szeretném, ha kiderülne, hogy a király valójában meztelen, csak valahogy kezdenek zavaróan átlátszóvá válni azok, akiket maga elé rángat...
Hát pont erről van szó. Szinte minden fontosabb zenéjét valaki mással írta. A szokásos tanítványokon kívül egy ideig ott volt vendégművészként Lebo M, majd Lisa G és Patrick Cassidy, JNH Batmanbe vonása se volt véletlen. Na meg az se, hogy az évek alatt szinte minden rendezői kollaborációja felbomlott. Ridley Scott se volt hülye, hogy beérje egy HGW-vel, akit azért én sajnálok, mert ő már nem egy Zimmer töltelék tanonc.
Látványosan eltűnt a Dreamworks animációs filmjeiből is, pedig nagy dirrel-durral harangozták be, mint a DW animációsfilm-zeneszerzőjét.
És még lehetne sorolni sok-sok mindent, amik most kezdenek átcsapni Zimmer feje fölött. Már tavaly bejelentette, hogy visszavesz a tempóból és a POTC 3 után nagyobb projektek egy darabig nem akar. Most meg ez a hír, szerintem érzi már ő is, hogy tekintélye rendesen megkopott, ezzel a nyilatkozattal meg elébe megy a dolgoknak. Ha Santaollala 2. oscarja után ad ki egy ilyen nyilatkozatot, akkor annak több okból is lett volna súlya és értelme, de így olyan durcás kisgeyerek hangulata van a dolognak.
Nem akarom a lábam ismét beletörölni zimmerbe, mert a neve alatt megjelenő zenék 90%-át nagyon szeretem, de úgy érzem és remélem, hogy az mv-s stílusnak (zenei és alkotói) végnapjai jönnek. Képtelenség ugyanolyan szintű zenéket írni abból a csekélyke alapból amiből eddig felépítették zenéik többségét. Hiába hatékony a módszer, néha az mv-s zene már a film rovására is megy, pl Rabintól a National Treasure esete. Arról meg még nem is esett sok szó, hogy mekkora aknamunkákat végezhetnek egyes zeneszerzők és érdekcsoportok a háttérben zimmer és ezen alkotói stílus ellen. Nem egy zeneszerző kerülhetett szakmai és talán anyagi válságba ramindjawadik és rupertgregsonwilliemsek miatt.
Na meg, ha egy stúdió érdeke úgy kívánja, hogy egy filmjüknek a zenéjét jelöltessék oscarra, akkor magasról tenni fognak Zimmer kérésére.
Jeff Rona zenéje teljes egészében meghallgatható az előzetes helye alatti SOUNDTRACK-re kattinva.
Ez egy kiadatlan score, és bár még csak ismerkedem vele, nagyon szeretem az ilyesmit, eddig ez is szép. A Sonic Foundry Sound Forge vagy a Total Recorder progikkal tölthető le.
Igazából talán sosem hallhattuk, hogy mire képes egyedül, már az akciózenék alapját, A Szikla score-ját sem egyedül írta, hanem öten csinálták. Ez pedig egy zeneszerzőnél jó nagy ciki, és már talán egyedül ő nem érzi annak - vagy most kezdte el érezni...
Szegény Laci, hazajön Ubedából, és megint zimmerezés fogadja, de hát most Zimmer maga okolható, ő nyilatkozgat itt mindenfélét. :)
A hozzá (mármint Zimmerhez, nem Lacihoz:) köthető zenék (például The Rock, Samurai, BB) értéke attól függetlenül vitathatatlan.
Igen, azért szerencsére a lehetőségekhez mérten jó a reklámozás, Pesten is láttam többször is, meg a Voxban is volt belőle egy teljes oldalas.
Apropó: az újságban folytatódott/befejeződött a filmzenés összeállítás, ezúttal a betétdalok kivesézésével.
Szkennelőbajnokunk esetleg...? :)))
I. - Batman 2.
II.-Batman 3.
III. -Batman Begins
IV.-Batman 1.
V.-Batman 4.
Elfman a Batman 2 elején hallható gyermekkórusba a lehető legnagyobb tökéletességet komponálta, sajnos rövid ideig, de szerintem a Batman zenék közül a legkreatívabb és a leggroteszkebb.
Zimmer bácsi tucatnyi segítővel írja a zenéit, a díjakat pedig egyedűl zsebeli be. Ez sokunknak nem tetszik. Ha esetleg erre gondoltál vele kapcsolatban.
Sziasztok!
Mi ez az ügy Hans Zimmerről?
Mi történt?
Batman Beggins-ről, csak annyit, hogy szerintem új korszakot teremtettek ezzel a Batman filmek történetében és méltán megállja helyét, talén a zene nélkül a film nem is érne semmit, mert szinte két kézzel és a foggal körömve húzza filmet a zene maga után!
Hát bizony ez így megy a médiában. A Harry Pottert ma néztem meg és ahogy azt jósoltam a zene tényleg jobban működik a film alatt mint önmagában, de valahogy akkor is csendesnek éreztem a filmet, egy egy jelenettől eltekintve.Ez a film szerintem van olyan jó mint a 3. rész, amely kellően sötét,gótikus volt, az első kettő "Colombus-mese" látványhoz. A bajom az volt igazából, hogy ettől többet vártam, sokkal több fájdalom stressz és félelem lehetett volna a gyors átlag "riadó" ütemek és a mély férfikórus helyett, ami nekem tetszett csak ez a rész zenei témák tömkelegétől kellett volna, hogy hangos legyen. A film megtekintése után ismeretessé vált az a tény is, hogy a zenei anyag totál össze van keverve. Itt is nehezükre esett volna legalább sorrendbe rakni a számokat. A végén a stáblista pedig üres fehér lapon ment, szóval na mindegy. A film jól sikerült, ezt a bazi vastag könyvet azért vissza tudták adni. Most jelent meg a záró rész és fogadok, hogy mire megjelenik magyarul, megveszem stb, addig megint lelövik, ki hal meg benne, pedig ugye annak az a lényege. Lehet, hogy Harry és sokan követni fogják. Ajánlom nektek a filmet, mert jó, de a zene akkor is kevés és nem elég ütős egy ilyen sikerű sorozat, egyik legkomorabb részéhez. Itt a zenének jobban kellett volna mesélnie az érzelmekről. Még a 4.résznél is maradtak zenei emlékek egyből, ez egyszerűen kikiséri az embert a moziból, pl. a durmstagosok bevonulása, Cedric halála, stb, itt annyira nem maradt meg a zene, és ez igen ritka. Zavart az is, hogy Voldemortnak nem volt külön témája és a Potter téma is keveset bukkant fel, meg hasonlók,.
Igen, nálunk (de gondolom, nem csak itt jellemző) nem magával az esemény tényével, hanem olyasmivel reklámoznak minden ilyesmit, hogy a főszereplő majdnem kificamította a lábujját a szekrénybe belerúgva, és csak azért úszta meg, mert nem volt ott egy darab szekrény sem. :)
Hatalmas reklám lenne az augusztusi dolognak is, ha ilyen szalagcímek jelennének meg a Blikkben:
HARRY POTTER ZENESZERZŐJE ELTÖRTE A FOGMOSÓPOHARÁT
MAJDNEM LÁTTA DUNDIKÁT A SZIMFONIKUS ZENEKAR HEGEDŰSE
A BUDAI VÁRNAK EZEN A PONTJÁN[nyíl] HALADT ÁT BRITNEY SPEARS HASONMÁSA
Kérdés, jelölnék-e még bármire is. Lehet az is, hogy önkritika (ha ez az eset áll fent, akkor nőne különben a szememben), hogy ne az egyedül alkotók elől vegye el az elismerés lehetőségét.
Nem tudom, milyen szabályok vannak életben akkor Oscaréknál, amikor egy név alatt hivatalosan sokan futnak. Talán már a Batman Begins is a két szerző miatt lett diszkvalifikálva, jól emlékszem?
Köszönöm, ti legalább a zenéről írnátok. Most volt valamelyik lapban a vámpírok bálja musicalről írás, pontosabban egy fél oldal csak arról szólt, mennyibe kerültek a műfogak. A zenéről, a szerzőről egy szó se.
A storytv-s filmzenés dokfilmről én is akartam szólni de jw fan már megelőzött. Én onnantól láttam, hogy Maurie Jarre a dr.zsivagó zenéjéről beszélt. Remélem megismétlik a sorozatot. Kapcsolgatom a tv-t és felkiáltok, ez Maurice Jarre, hisz igen csak ritkán látni őket a tv-ben, a testvérem sejtette, hogy valami filmzenés faszi lehet :)
The german website ONLINE FOCUS revealed that Hans ZIMMER didn't want to be nominated for the Oscars anymore.
"I was 7 times nominated ; Each time, it brought my life out its balance ; call, interviews and stress. That's why i decided it was enough. From now, I forbid the Filmstudios to submit my music to the Academy."
Vki remélhetőleg előbb-utóbb leszedi a dvd zenesávjáról a mjúzikot. Másképp úgy néz nem juthatunk hozzá.:S Újabb jó pont a dc-nek és a torrentnek.:)
Transformersben az a rész (SPOILER:)) amikor megérkeznek Optimusék és a csajt meg a srácot körbeállva átalakulnak elég jó zeneileg. Elég jó.
Hát ha nem leszel ott akkor lesz belőle egy olvasó olvasó találka:)
Egyébiránt sejtem hogy a rendezvény végeztével lesz elég dolgotok és nem jutna idő még a "trécselésre" sem. Majd talán utána levő nap akinek lesz kedve azzal össze futunk stb...Én sem írnék a helyedben ebben a gatya rohasztó melegben csak a Balcsi hozhat enyhülést:)
Ilyen időben csakis a lazulás a megoldás. Hát nekem, még ha itthon is vagyok, akkor sincs kedvem semmi írást sem írni, bevallom. Ebben közrejátszik a múltkori itteni csata is, ám a hatalmas "szemtől szemben" (éééérted!) is okolható érte. De lassan talán kezdek visszarázódni.
Megnéztem tegnapelőtt a Death Proofot. Na hát filmzeneileg-betétdalügyileg egy nagy lófütty volt, hogy népies szakkifejezéssel éljek. A filmre meg, ha nincs az utolsó húsz perce, igen kellemetlen emlékként gondolnék, így olyan 50%.
A Sp3 meg a Transformers kiadásának elmaradása elég szégyen. Talán már írtam ide, de sztem az az ok, hogy ugyebár lemezben gondolkoznak, egy-egy biztos pénzt jelentő válogatást már összedobtak (gondolom szutyok névtelen bandák zenéiből) , innentől már senkit nem érdekel a score kiadása. De érdekes, hogy pölö a Disturbiából (Zimmer-tanítvány Zanelli) két változat is ki van adva.