Még valami, nem lehet, hogy Zimmer azért választ megjegyezhetetlen, kimondhatatlan nevű társszerzőket, hogy véletlenül se jegyezzük meg őket? Ma este meghallgatom a Harry Potter 5 zenéjét, valamikor Pénteken talán a filmre is sor kerül. Nagy elvárásaim vannak Hooper zenéjével, mert ez egy komoly rész. A legjobb eddig Williams III. része volt, igazi sötét félelmetes és tömör alkotás, ahogy a film is. Aztán egyből jön az I. rész, aztán a II. és aztán Doyle IV. része. Doyle szerencsére mindent megtett, hogy Williams trilógiájához jusson, színvonalban. Na megyek, szóljon a zene!
Nem akarok társadalmi, politikai és gazdasági érvekbe belemenni, biztos tudod mire gondolok, egyszerűen tudom, hogy van ahol a pénz többet ér. Ha nem is feltétlen Írország, Anglia, most már Olaszország is érdekel. Nem annyira köt ide az élet és nekem egyre inkább nem szimpatikus, ami itt megy. Most Olaszországban kicsit megcsapott az igazi Európa. Nem titkolom, hogy zeneszerzői ambícióim is vannak. Egy musicalen dolgozok most és itt sem ennek sem másnak nem jóslok túl nagy jövőt. Szóval a válasz az életcél, az életszínvonal és kíváncsiság.
Én is sokat vacilláltam rajta hogy a Lady In The Water-re szavazzak-e. Nálam még a Blood Diamond is benne volt a top3-ban. Végül a Fountain mellett döntöttem talán azért mert a film óriási hatással volt rám, sokkal nagyobb hatással mint a másik kettő film. Nem mintha azok rosszak lennének de egyszerűen úgy éreztem nekem erre kell szavaznom:)
A Playing By Heart-nak a magyar címe Szeress most. Nem igazán fordították helyesen de mindegy már megszoktam. Ez a film méltatlanul nem lett elismerve számomra az egyik legszebb romantikus film amit valaha készítettek. Ebben a filmben még Angelina Jolie is nyújt olyan alakítást amiből arra lehet következtetni hogy jó színésznő de s legjobban kétségtelenül Ryan Philippe alakít benne.
Ha már Okeanos-t köszöntitek nekem is kijár ugyanis szombaton értem haza:)
Mindjárt bele is csöppentem a nyár közepébe egy Beastie Boys koncerten való tegnapi részvétellel:) Már köbö 15 éve várom hogy egyszer láthassam őket és nem csalódtam. Életem legjobb koncertje volt ezt most már nyugodtan ki merem jelenteni. Nem tudom melyikőtök szereti illetve nem szereti vagy egyáltalán ismeri-e őket...ők a hip-hop stílusának egyik teljesen egyedi úttörői. Ők merték először keverni a rock illetve punk zene hangzásait a hip-hop-al. Remélem az emlékkoncert is lesz rám ilyen hatással mint pl a tegnapi örökzöld a No Sleep Till Brooklyn
Igen, én néztem félre. Egyébként szavaztam a World Soundtrack Awardsra és úgy ítéltem meg, hogy 2006 Július és 2007 Július között a legörökérvényűbb témát tartalmazó mű a Lady in the Water. Igazából a Karib3-ra is szavazhattam volna, hisz önnálóan az erősebb album mint a másik, de a Lady in the water főtémája Howard legjobb műve nekem, és főként a Great Eatlon c. számot vagy százszor meghallgattam már, az utolsó vonó rántásig tökéletes szám.
[előzmény: (2021) Bíró Zsolt, 2007-07-16 00:51:22]
Nálunk meg épp szegény nagymama nézett vagy tíz éve egy ilyet, és kihallatszott a szobájából Mark Isham Last Dance (Sharon Stone-os börtönmozi) főtémája, én is néztem nagyot, főleg, hogy egy igénytelen tévéstúdiós jelenetnél ilyen színvonalas zene szólt. :)
Én azt fenntartom, hogy a végén, ahogy pölö a helikopter szálldogál, ott az Iguizé nagyon szép és hangulatos, csak elcsépelt zene, emiatt súlytalan. De a többit is fenntartom. :DD
Én szeretem ezeket a sokszálas összefutós történeteket, de akkor már inkább Robert Altmanhoz köthető ez a stílus, talán először A játékosban alkalmazta.
Nekem egyik ilyen stílusú kedvencem a Playing by Heart (nem ugrik be a magyar címe), az mondjuk inkább romantikus. Nem annyira, mint a Love Actually, de ez is szép.
Figyeld, mert nagyon trükkösen van ám megfogalmazva:
"de egyedül John Williams volt az, akit kétszer is újra meghívott."
Egyszer volt ugye, aztán még kétszer újra meghívta. Először nem újrahívta, mert az az első eset volt. Utána hívta még kétszer újra.
Csak tipp, de sztem Elfman nem nagyon segített be neki Simpsonéknál, mert ugye megírta ezer éve a főtémát, aztán ahhoz már csak nem kell őt odahívni, hogy átdolgozzák azt az egy témát, főleg, hogy már úgyis heten tolonganak ott.
Sziasztok, újra a fedélzeten! Csak annyit mondok, Olaszország nincs olyan messze, hogy ne lássátok, ha még esetleg nem történt meg, megéri, csak aztán elég lehangoló visszajönni. Most látom, hogy szeptemberben lesz ott Morricone koncert, Velencében. Biztos húzós ára lesz. Végig olvasgattam a kihagyottakat és Zimmer csontjáról csak annyit tudok mondani, sok esetben az ő cégének le kell tennie egy minőséget. Valahol hallottam, hogy a filmek minden területére igaz, hogy egyre kevesebb idő jut a minőségi kidolgozásra. Engem Zimmer és segédeinek ténykedése addig nem zavar, amíg pontosan nem tudom, ki mennyit dolgozik, hangszerelésen, vezénylésen stb. Szerintem a témákat, ütemeket, effekteket nagy részben ő maga találja ki. Túl nagy filmekhez szerződtetik ami elég rizikós. Abban egyetértek, hogy már én sem tudom olyan szerzőnek tekinteni, mint pl. Williamst, de ha Zimmer és csapata, így hozza a maximumot, akkor hozza így. A lényeg, hogy úgy hallgattam meg elsőre a Karib 3-at, hogy tudtam nekem nagyon tetszeni fog. Pl. Zimmer kitalálja a Davy Jones témát, leírja zongorára és közösen vagy társainak átadva, megtörténik a vónosokra való átírás, az orgona belekombinálása és egy alap demó elkészül, rárakja a kórust, amit NGS vezet, a kis szív zenedobozt és kész a szám. A felvételeknél instrukciókat ad, stb. Így tudom elképzelni őt, ő másképp vezényli a csapatot, de szerintem a zenéje mögött, a megszeretett témák és stílus mögött ő áll. Ha ilyen, akkor ilyen. A Simpsonba pedig Elfman is besegít, mármint a főtéma esetében. Az Zimmer mellett szól, hogy aki mellette dolgozik, nem korbáccsal van odaparancsolva. Az alszerzőkön is múlik, hogy hagyják névtelen sorsuk. Én nem csinálnám, de ez én vagyok.
Olvastam a JFK-s kritikát, valamint a Karib 3-asat is. JFK- esetében annyi biztos, hogy Oswald olyan kamu volt, mint amit már megszokhattunk az USA-tól, a merényletet a füves domb mögül követték el és mivel Hoover homoszexualitásáról tudott a maffia és zsarolta őt, ezért engedett nekik, és részt vett az eltusolásban. Van egy réteg amerikában, az olajbizniszben utazó milliomos maffiánál is genyóbb szerveződésű családok, akiket igencsak rosszul érintett volna, ha Kennedy tovább marad elnök. A Nixonból ez kiderül.
Szerintem ebben nyakig benne volt mindenki, ezért nincs tettes. Ez az egy merénylős duma azért kamu, mert világosan látszik, hogy a domb oldal felől, tehát előlről éri az első lövés, ami nem visszapattant, hanem totálisan előlről lőtt találat volt és Kennedy feje hátra csuklik, azt nem hátulról lőtték.Érdekes mód meghal Oswald, a holtestet nem vizsgálják meg normálisan és a háború biznisz később beindul, ami elcsitulni látszott volna. Velem nem lehet megetetni ezt a storyt, Oswald egy szereplő volt, akit sajnos átbasztak. Ez van.
A zene egyébként tetszik :) de valóban nem a legerősebbek közé sorolható. A főtéma szép. A Szépség és a Szörnyeteg szerintem jogosan nyert a kategóriákban, nehéz Menken és Williams között osztani az Oscart. Azt hiszem a Be our guest volt az egyik dal a háromból, nekem jobban illett volna harmadiknak a Mob song. A Hookos dal valamint a Robin Hoodos is jó volt, ez a jó év, ilyenkor valóban mindenki megérdemelte volna.
Nem emlékszem jól, ha rosszul emlékeznék akkor elnézést, de azt hiszem azt írtad, Williams és Stone között csak két esetben volt közös munka, ebből egyik a JFK, ha így van és jól emlékszek, így volt:
Született Július 4-én, JFK, Nixon,
A Karib 3-as japán cd biztos pöpec, ők értenek hozzá nem csak úgy odavetik a CD-t. A Szerelmes Shakespeare-ből hallgassátok meg a Greenwich c. számot, ismerős lesz Karib t. tekintetében. Ez előbb volt :) Warbeck is segít Zimmernek.
A De Lesseps' dance-t is, meg az egészet de ezt a kettőt feltétlen, Warbeck is nagy arc!
És, hogy mindenki boldog legyen:
STAR WAAAAAAAAAAAAAARS
Néhány videofelvétel készült sutyiban a madridi Silvestri koncerten, melyeket a youtubra is feltettek az "elkövetők":
http://www.youtube.com/watch?v=YGm0JPoqqH4&mode=related&search=
Engem kicsit a Crash-re emlékeztetett mind történetileg (ezt most arra értem hogy több szereplő akiknek az egymáshoz fűződő kapcsolata a film végéige derül csak ki) mind képsorokat illetően. Bár kétségkívül nem annyira hatásos mint a Crash azért ha a film nem is de a színészek között 1-2 Oscart szét lehetett volna osztogatni. A zenét hát azt csak annyiban említeném hogy ha nem tudnám hogy ezért Oscart adtak nem is foglalkoznék vele mert szinte jelentéktelen mind mennyiségileg mind minőségben. Ezzel kapcsolatban már sokan sok mindent le írtunk szóval sokat már én sem tudok hozzá tenni a dolgokhoz legfeljebb annyit, kár hogy ez az alkotás zeneileg nem tudja meg közelíteni a Crash-t, maga a film számomra ugyanolyan jó de sokkal lassabb ezáltal kicsit vontatottabb.
Benne van az én választottam a top 3-ban nálad Laci?:)
Én egyszer egy brazil végetnemérőhihetetlenhosszúsorozat jelenete alatt hallottam meg a Face/Off zenéjét. Érdekes volt: a zene jelentősebb dinamikával bírt a képsoroknál.
Szerintem, ha Zimmer meghal a sírfeliratán a következő fog állni:
Itt nyugszik Hans Zimmer
Valamint kiegészítő holttestei: Nick Glennie-Smith, Atli Orvarsson, James Dooley, Ramin Djawadi, Heitor Pereira és még sokan mások
[előzmény: (1998) Bíró Zsolt, 2007-07-12 20:41:26]
Most jutott eszembe még egy példa ahol Zimmer-t hallottam. Egy vagy két éve történt hogy néztem a TV-ben a jégtánc VB-t vagy EB-t már nem tudom és az egyik versenyző a Black Hawk Down - Hunger című számára adta elő a koreográfiáját. Elég érdekes volt nem gondoltam volna hogy az egész track-re formálta a táncát azt meg végképp nem hogy illene a zene a mozdulataihoz. Teljesen passzol hozzá a csajszi (mert hölgy volt az illető) által be mutatott koreográfia. Látod Zsolti innen is látszik mekkora király Zimmer, még ilyenre is jó a zenéje
Egyébként a Zimmer-zenék elég sok emberrel ismertették meg a filmzene fogalmát, ezt aláírom; első lemezeim közt a Drop Zone is megtalálható - hogy ne csak acsarkodjak. :)