Jól van, igazad van. :)
Csak a "Zimmer újra formában", meg "Zimmer visszatért" mondatokra mindig így fogok reagálni a továbbiakban is sztem.
De érdekesség, hogy most nem volt ilyen mondat leírva sehol, csak úgy eszembe jutott. Ezek szerint mindenről az jut eszembe. Vagy írhatom így is: mindenről a Z jut eszembe. :D
[előzmény: (2003) Kulics László, 2007-07-12 22:02:27]
"Lassacskán több emberrel dolgozik Zimmer a zeneszerzésnél, mint a zene felvételén."
Milyen igaz. :)
Most a noname-ekre lettem morcos, hogy a hétből 5 nevét még életemben nem hallottam, viszonylag új arcok lehetnek, de egy év múlva megint teljesen más lesz a gárda, de egyáltalán nem azért, mert a mostani 5 ismeretlenből bármelyik is be fog futni (közben utánanéztem: korábban is karibozott egy részük). Persze nem tudom, hogy mennek ott a dolgok, és hogy az alkalmatlanság derül-e ki, amikor eltűnnek, vagy miért lesz más a lista időnként.
Badelttől a The Promise is kiváló zene, de a nagy kapkodásából születnek olyan erősen átlagos cuccok nála is, mint a willises rabkísérős meg az Ultraviola zenéje, nem is beszélve a Premonitionéről, ami meg altatónak is alkalmas lenne.
Elismerem, hogy hibás, amit tezs, nem mondom, hogy nem. Csak kicsit uncsi már a téma...
Tegyük fel, hogy még legalább húsz évig él - miért is ne :) -, és évente 3 zenét jegyez. Akkor azt jelenti, hogy a jövőben minimum hatvanszor lesz ez téma - plusz mínusz néhány alkalom. Szép jövő... :)))
Lassacskán több emberrel dolgozik Zimmer a zeneszerzésnél, mint a zene felvételén. :) Ez nekem se tetszik igazán. Kiváncsi lennék pl. a Kör mennyire az övé és mennyire a "csemeték" munkája. Bár James Dooley-nak jó önálló alkotásai vannak és Klaus Badelt-tól is jó a Time Machine.
Hát igen vannak ehhez hasonló tévedések.....Persze azért vannak akik pl fel ismerik a zenéket a filmekből. Volt hogy pl a Gésa Emlékiratait hallgattam és az egyik ismerősöm fel ismerte a zenét pedig a filmet 1X látta hónappal korábban...tehát vannak ha ritkán is kivételek még a laikusok között is:)
E három rendezőt és filmjeiket én is kedvelem.
A Da Vinci sztem annyira nem is filmre való. Előbb láttam a filmet, mint a könyvet olvastam, és nagyon úgy tűnt, hogy az olvasóknak készült a film, tehát eleve abból indultak ki, hogy úgyis mindenki olvasta a könyvet. Speciel végigvigyorogtam a filmet, kezdve onnan, hogy a repülőgépből lenézve pont ott mennek autóval a rosszarcok, odáig, hogy a végén semmi perc alatt összetrombitálják a csapatot, akikről ráadásul azt hittem, valami szerb verőlegényekből álltak össze. :)
Az említett példa jó. :)
Én azt a kollégámat igazítottam helyre, aki szerint az Armageddon zenéjét az Aerosmith csinálta. :)
Hát heten csak összehoznak vmit.
Egyébként a láncfűrészt csak elővenni fogom, beindítani nem, mert a Karib3 attól még nem rossz zene (tavalyi Weather Man is irtó hangulatos, a Holiday is nagyon szép), vagy a Last Samurai attól még tízpontos marad, magyarán a végeredmény szempontjából mindegy nekem, hányan szerezték. Nem is a zenéről írok rosszakat, hanem a létrejöttének körülményeitől robbanok fel.
Itt felmerült a Zimmernek újabb Oscart téma korábban. Na igen, menne átvenni, el sem férnének a színpadon a további közreműködők. Akkor meg már majdnem (de csak majdnem) inkább Santaolalla, aki szart csinál, de legalább nem minden húrját más pengeti.
Hát én is marhára unom, de amíg az ő neve alatt futó zenékről írunk, addig nem lehet megkerülni a témát, és sztem még a halála (amit persze azért nem kívánok neki) után is sorra fognak kijönni az ő neve alatt futó albumok, mivel nincs jelentősége, mit és kit takar a név. Ez már rég nem a zeneszerzésről szól, hanem a műfaj porba süllyesztéséről és tudatos tönkrevágásáról, és más "hagyományos" zeneszerző esélyeinek rontásáról. Emiatt engem filmzenék kedvelőjeként marhára nem érdekel, hogy mennyire rendes ember, hogy ennyi újoncnak esélyt ad, mert oktassa őket privát, ha akarja, de nem kéne a közelébe került összes embert rászabadítani a filmekre. A hanzimmerkomon ott vannak a plakátok egymás alatt, tisztára mintha vmi verseny lenne, hogy ki bír több zenét szerezni.
Két nap múlva kellene a zene? Ugyan van még tizenkét másik megbízásunk a hétre, de a filmzenegyárunk megoldja. Hogy Thomas Newman lett volna eredetileg, de neki kellett volna három hét, így kihajítottátok? Hülye igényes, az ő baja, a francért akarja egyedül szerezni a neve alatt futó zenét, meg kidolgozni a témáit! Ide nekünk mindent, ha túl sok a meló, maximum besegít Gustav Gustavsson, meg Nils Holgersson!
Nem azért írok Zimmer-zenéről, hogy utána mindig az legyen a téma, hogy hányadmagával csinálta a zenét. Ezen már nem hiszem, hogy változtatni fog. Ő ilyen. Most nem kifejezetten védeni akarom - bár azt is - de sztem ez már iszonyatosan lerágott csont.
Nekem ha thriller-ről van szó 3 ember neve merül fel akiknek kellene rendezni minden ilyen műfajú alkotást. Az első számomra Fincher, aztán jöhet Shymalan és Christopher Nolan a harmadik. Én már csak múltjukból kiindulva is valamelyikőjüknek adtam volna pl. a Da Vinci kód rendezését.
Ez a három rendező mindig valamilyen egyedi és hangsúlyozom eredeti!!! dologgal rukkol elő. Ilyenek mint Ron Howard aki nem rossz rendező de mint az sikeresen vagy sikertelenül be bizonyította hogy ehhez a műfajhoz egyáltalán nem ért. Ez véleményem szerint egy olyan műfaj amihez nem lehet bármilyen rendezőt oda ültetni aztán majd csak lesz valami. Ehhez ilyen látásmódú emberek kellenek.
Azért kíváncsi lennék egyszer Shymalan mit hozna ki egy olyan forgatókönyvből amihez semmi féle köze nincsen neki. Ha emlékezetem nem csal az eddigi filmjeit mindet ő írta vagy legalábbis segédkezett a forgatókönyv megírásában. Természetesen amíg magától is fantasztikusabbnál fantasztikusabb alkotásokkal örvendeztet meg minket (engem mindenképpen) addig szívesen várok.
Ami Zimmer-t illeti hát hogy is mondjam. Ezzel kapcsolatban egyszer írtam már egy hsz-t pár hónapja asszem. Szóval ennek is két oldala van. Azzal nem lehet szerintem vitatkozni hogy a legjobb munkái kollaborácókból születtek. Az utóbbi években mindenképpen. Nem is tudom talán a Thin Red Line óta nem írt olyan zenét amit önmaga szerzett legalább 90%-ban és azt lehet rá mondani hogy ez igen tud valamit. Engem különösebben nem zavar hogy sok zeneszerző dolgozik a keze alá legalább lehetőséget kapnak. Persze nem túl szép hogy az ő nevével adnak el mindent de ez már inkább a marketing része a dolognak sok köze nincs magához a zene szerzésehez. Abban igazad van teljesen hogy illene meg írnia egy Simpsons-t teljesen egyedül de hát ki tudja mi van a háttérben. Lehet hogy már leginkább rutinból dolgozik és szüksége van a mások ötleteire hogy aztán azt felhasználva ő is ki tud találni új dallamokat hangzásvilágot stb. A laikusokkal szerintem ne foglalkozz én pl. kimondottan élvezem amikor valaki beszél róla hogy mekkora ász meg minden aztán eloltom a lelkesedését amikor közlöm vele hogy nem igazáb ő írta ezt meg azt sem:D Bár erre sok példa nincs mert a legtöbben még nevét sem ismerik és nem is látszik megváltozni de nem is bánom maradjon is rétegzene ez a műfaj . Legalább az elkorcsosulástól védve lesz valamennyire:) Én akkor szoktam filmzenéről "laikusokkal" beszélni (tulajdonképpen én sem vagyok más tekintve hogy profinak a legkevésbé sem mondhatom magam:D) amikor valamilyen műsorban felcsendül 1-1 score vagy ilyesmi. Volt már példa hogy Tiesto egyik nagy buli felvételét láttam valakinél itt Dublinban és a felvezető zene nem más volt mint Lisa Gerrard hangja a Gladiátor zenét kísérve. Ekkor jegyezte meg valaki hogy mekkora ász zene ez a Tiesto és le volt lombozva mikor közöltem hogy Zimmer zenéjét teljes egészében felhasználta a Gladiátorból. De ugyanezt elmondhatnám Tiesto Adagio for Strings számáról ahol ugye Samuel Barber zenéjét lopta el teljes egészében. Mondjuk ott a szám legalább jó lett.
Majd egyszer talán. :)
A film nekem is nagyon bejött. Tudtam, hogy nem lesz csavar a végén, csak egy sima, "egyszerű" thriller, így nem volt csalódás, sőt. Ez van ugye Shyamalannél is, mindenki vmi nagy csavart várt a Lady végére, aztán nem volt ilyenje. :)
Nekem meg az nem jött be, hogy Hans Zimmer gyűjtőnév alatt 8(nyolc!!!) zeneszerzője volt összesen a filmnek, köztük kettő olyan (NG-S és Zanelli), akiknek már önállóan is volt filmzenéjük. Kérdés, hogy HZ mit csinált az egészből. Adjatok mellém hét zeneszerzőt, és olyan score-t összedobatok velük, hogy csak néztek.
Ha egy olyan, kevésbé összetettebb zenét igénylő film zenéjét sem lesz képes egyedül megírni, mint a Simpsons, akkor nálam véglegesen kiírja magát a zeneszerzők közül. Miért kell a legapróbb munkákhoz is 20 társzeneszerző? Lassan már az ablaktisztítót is bevonja a neve alatt futó zenék komponálásába. Van ilyen különben máshol is: Asche & Spencernek hívják a csapatot (van velük interjúnk is, ahol rá is kérdezünk a zimmeres hasonlóságra), csak éppen ez egy bevallottan mindig változó összetételű teamnek a fedőneve. Ha Hans Zimmer & Co. lenne a stáblistákon, nem is szólnék semmit. De így marhára idegesít, hogy minden "laikus" azt mondja, hú de fasza zenéje van ennek és ennek, de tud ez a Zimmer, holott ugye.
A Panic Roomnál volt különben évekkel ezelőtt, hogy megírtam a kritikát, hátradőltem, gondolkoztam rajta picit, hogy kimentsem-e, mielőtt másnap leellenőrzöm, aztán arra jutottam, hogy á, minek, aludni mentem, másnap meg döbbentem találkoztam a Kék Halállal, ami vinyócserét eredményezett. Na ezért nincs Panic Room-os írás, gondolom sokak bánatára. :D
A Mimzyben például a gyűrűs egyezés mellett a főtéma-ismétlődés zavar marhára, pláne, hogy még azt is kifejezetten félresikerültnek és idegesítőnek találom. A betétdal meg a végén egy akkora szánalom, amilyet ritkán hallottam, floydos ember ide vagy oda, eddig ez az év legrosszabb betétdala. Engem arra emlékeztet a refrénje, amikor a farkasok vonyítanak a Holdra. :D
A filmet még megvárom (itt tuti csak dvd-n lesz), hogy a biztos hatos meglegyen az ötös helyett, de jelenleg csak annyit tudok pozitívumként megemlíteni ezzel kapcsolatosan, hogy szép dolog, hogy a borítón név szerint felsorolták a zenészeket. Nem tetszik amerre Shore halad, meg hogy már csak a Cronenberg-zenéjében bízom, mert az A History of Violence is jó lett (bár a Spidert borzasztónak találom). A The Aviator érdekes és eredeti kísérlet volt, a Departed inkább csak érdekes, de egyik sem az a Shore, akinek zenéjét én szerettem régen.
De álljon itt egy lista pontszámmal azon zenéiből, amiket hallottam:
The Last Mimzy 5
The Departed 7
A History of Violence 8
The Aviator 7
The Lord of the Rings: The Return of the King 10
Gangs of New York 6
The Lord of the Rings: The Two Towers 10
Spider 5
Panic Room 8
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 10
The Score 10
The Cell 7
Esther Kahn 5
The Yards 8
Dogma 5
eXistenZ 9
The Game 8
Cop Land 8
Looking for Richard 10
Crash 7
Before and After 6
Se7en 8
Nobody's Fool 8
Ed Wood 5
The Client 6
Philadelphia 7
Mrs. Doubtfire 6
M. Butterfly 5
Single White Female 8
Prelude to a Kiss 8
Naked Lunch 4
The Silence of the Lambs 8
Dead Ringers 8
Big 8 vagy 9
The Fly 7
Videodrome 4/5/6, Attila kritikájáig újrahallgatom
Scanners 4
The Brood 1
Bezony, én is a jövő héten állok végre pályára, és a nyárra való tekintettel a Napfényben gondolkozom elsőként- írásként, de jön más aktuális cucc is. :)
Semmi gond, csak nem tudtam, láttad-e. :)
Konkrétan a harmadik Ocean's-zene nekem már semmi újat nem adott hozzá a korábbiakhoz, filmig hatos. A film meg nálam a Shrek3 és Karib3 kategória: nem különösebben érdekel, de megnézem, ha már az első kettőt láttam. A birka szépen beáll a sorba. Mondjuk ennek a birkának van alibije, hogy írni akar a zenéjükről.
Addig is hallgatok egy kis Goldsmith muzsikát. :) A Hollister-t ismeritek?
Mostanában tudtam meg, hogy néhány stúdió fanfárját is ő szerezte:
- Carolco (már nem létezik)
- Cinergi
- Universal (a jelenlegi zene az ővé)
Nekem mindhárom tetszik.
Július 21-én lesz három éve, hogy itt hagyott minket.
a mimzyt nagy shore-rajongó kollega is, meg én is egyöntetűen utáljuk film ismeretének hiányában, szóval jóval nem kecsegtet a dolog, ami a kritikát illeti :) engem zavart, ilyesféle zenét nehéz a gyűrűk után úgy hallgatni, hogy ne az jusson róla mindig az eszembe. ilyenkor tényleg az szokott segíteni, ha a film jó, úgyhogy még bármi lehet belőle. shore-tól a 'videodrome' című "csodát" fogom legközelebb bővebben bemutatni, az megint a hozzám hasonló elvetemülteknek kedvez, érdemes lesz majd megnézni az értékeléseket ;)