Csáó már hallottam róluk mivel itt lakoka XVII kerületben.A kutyások közt az a hír járja hogy jók.Már én is néztem az MKOSE honlapját szerintem az is jó.
Ezúton megkérünk titeket, hogy a hirdetéseiteket NE EZEN A HONLAPON jelentessétek meg.
Ez a honlap azoknak jött létre, akik érdeklődnek az "Állatok az oktatásban" témában.
Hozzatok létre egy saját fórumot, ezt pedig ne rongáljátok.
Reméljük szavaink megfogannak, és hagytok minket beszélgetni.
Szia,
annyira örülök, hogy egyformán gondolkozunk!!!
Pont ezért nem végez a felvezető szakember nélkül fejlesztést, hanem csak látogató programot. (Kivéve, ha a felvezető maga a szakember).
Szerintem mindenki tisztában van a konpetencia határaival.
Szia,
szívesen segítünk, de több információra lenne szükségünk.
Tanórákon való részvétel:
Integrált vagy ép gyermekekkel foglalkozó iskola?
Hányadikosok, milyen tanóra, mennyien vannak, az osztály összetétele (a gyermekek értelmi szintje, szociális háttere), a pedagógus kreativitása-tapasztalata az állatokkal segített pedagógiában-többlet munkától való nem elzárkózás, a tanórán résztvevő páros (kutya+felvezető) temperamentuma, a kutya felkészültsége, a kutya fenotípusa, a kutya jelleme (puha, vagy kemény), a kutya tűrőképessége, kommunikációs hajlam felvezető, és pedagógus között. Ha egy tanórán vesztek részt akkor nincs több kérdésem, ha viszont több tanórán, akkor még felvetődik néhány.
Bocsi a sok kérdésért, de érdemlegesen csak a helyzet teljes ismerete után tudunk segíteni. Nem egyszerű bevezetni egy új intézménybe a kutyával segített pedagógiát. De nagyon sokat tud segíteni.
Szia Györgyi!
Én Surányiné Takács Melinda vagyok, az egri Mondjunk Mancsot segítő és terápiás kutyás egyesület egyik tagja. Én és a kutyám még tanuló páros vagyunk. A csoport most kapott egy iskolától olyan lehetőséget, hogy részt vehetnénk az oktatás segítésében, illetve fejlesztő órákon, szeretne az iskola e felé orientálódni, és ez ügyben kérném a segítségedet. ez a fajta foglalkozás még nekünk, és az iskola fejlesztő pedagógusainak is újdonság. Én biológia-földrajz szakos tanár vagyok, és a kutyás terápiában nagyon sok lehetőséget látok, és az említett iskola igazgatója is sok lehetőséget lát bizonyos nehézségekkel küzdő gyermekek fejlesztésében, mind óvodás, mind iskolás gyermekek részére. Ha tudsz, vagy a csapatod tudna nekünk segíteni, kérlek írj. Előre is köszönöm.
Azt javaslom, hogy a kutyás terápiás foglalkozásokat megfelelő szakos gyógypedagógussal együtt megtervezve és levezetve tartsátok, akkor elkerülhetőek lesznek a jövőben a szakmai tévedések...
Végül is a gyógypedagógiát külön tanárképzőn lehet elsajátítani, ezen a szinten, megengedhetetlen, hogy gyerekek közelébe menjen, akármilyen jó az illető érzéke hozzá, megfelelő végzettség nélküli egyén.Ez hasonló ahhoz, hogy nem dolgozhat óvónőként, tanítóként, orvosként stb. az , akinek nincs meg hozzá a végzettsége, azaz képesítés nélkül.
Persze, nem tudom, lehet, hogy ti már eddig is csak kutyafelvezetőként működtetek közre a foglalkozásokon és ezt a tévedést mástól vettétek át, akkor bocsi.
Azt javaslom, hogy a kutyás terápiás foglalkozásokat megfelelő szakos gyógypedagógussal együtt megtervezve és levezetve tartsátok, akkor elkerülhetőek lesznek a jövőben a szakmai tévedések...
Végül is a gyógypedagógiát külön tanárképzőn lehet elsajátítani, ezen a szinten, megengedhetetlen, hogy gyerekek közelébe menjen, akármilyen jó az illető érzéke hozzá, megfelelő végzettség nélküli egyén.Ez hasonló ahhoz, hogy nem dolgozhat óvónőként, tanítóként, orvosként stb. az , akinek nincs meg hozzá a végzettsége, azaz képesítés nélkül.
Persze, nem tudom, lehet, hogy ti már eddig is csak kutyafelvezetőként működtetek közre a foglalkozásokon és ezt a tévedést mástól vettétek át, akkor bocsi.
a prevenció az óvodás és 1.osztályos gyermekeknél használatos fogalom, a reedukáció pedig valóban a prevenciót követő, de 2.osztálytól fölfelé alkalmazott fogalom a diszlexia kezelésében
azaz, az előkezelés kifejezés teljességgel értelmetlen, nem helyénvaló a diszlexia prevenciós, reedukációs folyamatban
összefoglalva:életkorhoz köthető fogalmak ezek. a prevenciót megelőzheti megkésett beszédfejlődés terápia, de azt végképp nem nevezhetjük előkezelésnek
Szia mi így gondoltuk:
1.lépés:előkezelés(ez az a munka amit mi csináltunk)
2.lépés:diszlexia prevenció(fejlesztését gyógypedagógus stb. végzi)
3.lépés: diszlexia reedukáció( fejlesztését gyógyped. stb. végzi)
nem vitaként, de a diszlexia prevenció maga az a terápiás folyamat, ami megelőzi a diszlexia reedukációs terápiát.valami képzavart érzek nálad.... a kutya bevonását mindkét szinten el tudom képzelni
Szia,
bocsi a késői válaszért, kicsit sűrűek voltak a programjaim.
Úgy tűnik félreérthetően írtam, mert ugyan diszlexia prevenciónak említi a pedagógia, de mi ennek az "előszobáját" végezzük, azaz a kis diákjainkat felkészítjük a gyógypedagógussal történő diszlexia prevenciós, és reedukációs foglalkozásokra.
Kár szakmaiatlan elnevezésekkel elrontani a kutyás foglalkozásokban rejlő lehetőségeket.
Az a véleményem, hogy a pedagógiában, gyógypedagógiában használatos fogalmakat akkor szabad alkalmazni, ha valóban azt kell érteni alatta, amit jelent.
A kutya jelenlétével oldhatja a feszültséget, motiválhat az olvasásra, de aki érti a diszlexia prevenciós, reedukációs terápiák lényegét, az ilyenkor legjobb esetben elnézően mosolyog. A kutyás terápiának a pedagógiában nagy jövőt jósolok, de nincs rászorulva a szakmai (félig )fogalmakkal kicsikart reklámra.
Köszönöm a válaszodat.
Szia,
a pedagógia diszlexia prevenciónak említi, de mi a kutya segítségével előzetes kezelésben részesítettük az első osztályos gyermekeket, így megmaradt diszlexia előkezelésnek. (Már folyamatba van a program elnevezésének javítása.)
Maga a program pedig első osztályosok körében olvasás volt. A kutya lefeküdt, és a gyerekek körbe ülték, és a kutyának olvastak. Közben lehetett simogatni a kutyát, így kezdtük feloldani a szorongásokat.