Na a kulturális bejegyzésem látom visszhangtalan maradt.
Akkor küldök kutyásat: Sokat aggódtam, hogy mikor, hogy engedhetem el egy picit Dodót. MA úgy döntöttem, hogy nincs több para, úgyhogy póráz nélkül futottuk végi a katalinpusztai tanösvényt (erdő, mező, hegy, völgy, függőhíd, mind).
Problémamentes menet volt, kb 10 méterre távolodott. Az ösvényt egy tappancs, nem sok, nem hagyta el.
Egy parám viszont van: Most, hogy jobban látom, hogy fut, mintha időnként lenne egy kifli a hátában, és ügetésnél a bal hátsó lábát a legritkábban teszi le rendesen. De aztán máskor meg mintha semmi gond nem lenne. Ez mi lehet? Vagy majd vasárnap megmutatom, hátha meg tudjátok szakérteni.
Dodóval is voltak gondok a kocsiban utazással. Aztán utánaolvastam, hogy a kölyökkel való futásnál csak a kölyökkel aszfalton pórázon futás a rosszabb, azóta minden nap kocsikázunk.
Ez megy már jópár hete. Az a kutya se hülye, hogy nap nap után ugyanazon hisztizzen. Úgyhogy már nem hisztizik. Pedig csak 2-3 napig kapott egy falat virslit beszálláskor. Azóta már elég neki az, hogy a nap 2 legnagyobb élménye kapcsolódik a kocsikázáshoz:
1. elmenni otthonról
2. hazamenni
Geológusként gyanús volt ennek az "ásványnak" a neve.
Kicsit utánaolvastam. Szóval ez kékre festett howlit (aminek a struktúrája hasonlít a türkizre, és ezt próbálják utánozni).
Amúgy nincs ezzel gond, mert jól néz ki. Csak szakmai ártalom, hogy gyanút fogtam.
(amúgy 14 éve nem gyakorlom ezt a szakmát)
A borostyán meg ha nem árt, akkor miért ne. Ha annyit elér, hogy az anyuka nyugodtabb ettől, akkor közvetve máris kifejti a hatását :)
1916-ban létesült: a Keleti pályaudvartól 9,3 km-re keletre a Magyar Általános Gépgyár (MÁG) rendezett be repülőgépgyártó üzemet és repülőgépmotor-gyárat. A Fokker céggel együttműködve gyors, kis vadászgépeket (D VII) kezdtek gyártani. A MÁG gyár 80 x 20 m-es repülőgép-szerelő hangárja a 900 x 800 m-es füvesített repülőtér nyugati sarkában létesült. 1918. július 4-én egy Brandenburg típusú repülőgép szállt a magasba, megindult a Bécs-Budapest közti rendszeres légi járat. Itt működött Prodam Guido, a magyar aviatika úttörője is. A trianoni békeszerződés következtében a MÁG-nál levő teljes repülőanyagot megsemmisítették.
Az 1922-ben alakult Magyar Légiforgalmi Társaság repülőtere azonban megmenekült, belföldi (Kaposvár, Nyíregyháza, Pécs, Debrecen), sőt, nemzetközi forgalmat is lebonyolított a Franco–Roumain (később CIDNA) francia-román társaság, a Deutsche Lufthansa, majd 1931-től egy olasz és egy osztrák társaság járataival.