A tűzjelzőhöz valami: mint kiderült, ha a WC-ben sunnyogva cigizel, nem jelez. Ugyanis a WC és zuhanyzó részben nincs érzékelő. Ha felnéz valaki a folyosón, öltözőben, tartózkodóban, a fehér kerek valami az érzékelő, a piros a sziréna.
Illetve még egy információ: a WC résznél a bejárati ajtókhoz közelebb levő budik hagyományos, gravitációs elvezetésűek. De mindkét öltözőben (bár a nőiben ugye nem voltam, a rajzot meg most nem keresem meg) a zuhanyzós rész mögött-mellett levők ún. darálós megoldásúak. Na ezekben nem lehet akármit lehúzni, mert eldugul (már megtörtént). Tehát aki egy egészségeset trónol, de azt akarja, hogy el is illanjon a termék, az kevéske anyaggal és az "első" WC csoportban tegye ezt.
A tűzjelző rendszer próbája a következő eredménnyel zárult nemrég. Hozzá kell tenni, hogy a forgalmi dolgozók oda lettek rendelve Kökire, oktatás céljából, a rendszer forgalmi ügyeleten levő berendezéseinek bemutatására. Arról nincs információm, hogy csak a peronon, avagy máshol is próbáltak-e érzékelőt beizgatni. De gyanítható, hogy akárhol is vannak (lesznek) ezek (peron, a folyosón valahol, akár a WC-ben, liftek stb). ott fognak bent jelezni.
Sem mesterséges füsttel, sem valódival (gondolom valaki rágyújtott és belefújt), sem lánggal (vélhetően öngyújtó) nem jelzett az érzékelő, vagy nem riasztott a rendszer. Az eredmény tehát totális csőd.
Hány napja is vagyunk ott? Gratulálni lehet azoknak akiket illet, hogy az egy zárbetét 150-200 db azonos kulccsal mekkora ötlet volt az ajtón való bejutáshoz. Tegnap délután még nehezen de be lehetett menni, este már nem a kiadott kulccsal.
Majdnem igaz. Csak nem a Vodafone kábele van az alagút tetején, hanem tudtommal a mi rádiónké. A Voda kábele oldalt fut. Igaz ez is elég ahhoz, hogy a másik két társaság állandóan megszakadó "szolgáltatását" simán leverje. Ezzel kapcsolatban nyílik is majd egy új topic, információk hamarosan.
Úgy hallottam, többen morcosak erre a független indulóra, sőt vissza is akarják léptetni. Ami meglepő és mulatságos lenne, mármint milyen indokkal kérnék meg erre és kik?
Amúgy is elegendő jelölő aláírás okán a választási bizottság már jegyzőkönyvbe vette az illetőt mint indulót legutóbbi ülésén.
A szakszervezeti vezetők ismertetése szerint a felek egyetértettek abban, hogy a törvénykönyv módosítása nem eredményezheti a munkavállalók keresetének csökkenését.
Erre erősen kíváncsi leszek, ha például 20 és 50% helyett 0 és 15% lesz a délutános és éjszakai pótlék.
Minél jobban érezhető, hogy a Metró a BKV egyik része, annál érthetetlenebb lesz a BKV vezetése számára, miért igényelnének a Metró dolgozók a BKV többi ágazatához képest nagyobb megkülönböztetést, gondoskodást és presztízst.
Még több metrókocsi közlekedik korszerűtlen vezetőfülkével, kényelmetlen vezetőüléssel. Miközben az új technika amortizációja állandóan gyorsul, minden metrókocsivezető tudja, hogy 2000-ig ezekkel a korszerűtlen szerelvényekkel kell közlekednie.
A Metróé a kétes érdem, hogy a jármű- és motorkocsivezetők, ill. a Deák-téri Forgalmi Menetirányító Szolgálat diszpécsereinél a nem munkafeladatspecifikus monotóniaindikátorok olyan "hatékonyak", hogy a vizsgált személyek többségénél - különböző kifejezettségi szinten - monotóniatüneteket találtunk.
Az általános panaszok között említetteken kívüli észrevételeik:
Szélsőségesen megoszlik a csoport véleménye az AVR bevezetése nyomán előállott helyzetről. Kisebb számban vannak (41.31%) azok, akik örülnek az egyedüllétnek a vezetésben, a többiek (58.69%) viszont még nem szokták meg az egyedüllétet. Miután az egész vonalszakaszon nincs kihez szólni, ezért magukban beszélnek(!).
Az AVR bevezetése óta unalmas lett a munkájuk (62.06%), ezért rádiót szeretnének hallgatni a vezetés közben. A magányos munkavégzést a pszichológia mindig is fokozott megerőltetést okozónak minősítette, most a motorkocsi-vezetők is ezt vallják.
Százalék megjelölése nélkül közöljük, hogy a Forgalmi Menetirányító Szolgálathoz hasonlóan ők is féltek a pszichológiai vizsgálattól. Félelmük oka: azt gondolták, ha kiderül, hogy nem ártalmas az egészségre a munkakörük, akkor elvesztik a kedvezményüket, vagy ha alkalmatlannak találják őket a munkájukra, akkor elbocsátják őket.
A zaj zavaró hatására majd valamennyien panaszkodtak (79.31%).
Egyedül ők tartották fontosnak elmondani, hogy nehezményezik a "dolgozók kérelmei" című füzet megszüntetését.
Úgy érzik, csak a munkát várják el tőlük, a törődésre az utóbbi években nem jut ideje a vezetésnek (55.17%).
A forgalmi talán januárra lesz készen végleges pulttal meg mindennel.
A lépcső a jobb oldali eredeti helyén van. Liftnél volt a másik fele.
Balra az ablaknál lehetett az instruktori vagy dohányzó, onnan balra
a kisebbik liftnél az mkv tartózkodó. A létránál van az új bal peronról
felvezető lépcső.
Ahol a létra van, ott lesz a Princess pékség, itt volt előtte a Relay.
Java nélkül az a menü nem megy. Nem tudom az Opera hogy viszonyul a Java-hoz, de varázsold alá ha mód van rá. Mozilla Firefox, Google Chrome és IE alatt nálam semmi baja. Persze a Java is fel van telepítve rendesen.
Viszont most van idő beüzemelni illetve egyáltalán beszerelni a helyére, mert utasok nem fogják bizonytalan ideig zavarni a munkát. Csak este nem lehet csinálni, mert nincsenek még lámpák a peronon, igaz az áramellátó trafó is hiányzik.
Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak.
Nem ismerve persze konkrétan műszakilag a dolgot, a fülke szellőzése és fűtése tárgyában engedni valamit, az biztos nem a járművezető komfortérzetét fogja növelni. Tudtommal nemcsak az utastér magasságából engedtek (illetve itt szerintem a két kocsi közötti átjáró magasságáról lehet inkább szó) a fülke belmagasságából is, 210 cm helyett a franciák (lengyelek) 200 centit bírtak elkövetni, amit a hatóság lenyelt.
A KSZ 264-nél van zárójelben két szó. Alapos gyanú. Ha például ezt ráírják a beszélőre szóló behívóra, már nem lenne olyan érzése az embernek, hogy az már az ítélet.
Látszólag még csak gyanúsított lennél az eljárás végéig, illetve a határozat meghozataláig. Mégis más érzés.