Ez verhetetlen teljesítmény talán. De 2-3 éve egy kora reggel 6+3 kocsi is kiment a tárolóból. Valószínűleg sietett az Árpád hídra, hogy aludhasson a 6-os vonaton nyugodtan miután leért, aztán 10 óra körül már várta a váltást gondolom. Ő azért a 6+1 kocsit legyőzte.
Én arra gondoltam, hogy az instruktori irodában ülve, a beosztásból, menetrendből tudható ki melyik vonaton van és éppen hol. Vagyis nem kell a vonalon cirkulálni, hogy kitöltsem a papírt.
Kétségtelenül kideríthető ülve az instruktoriban is, ki melyik vonaton van pályaszámilag. Sőt az is, éppen melyik állomáson van cirka. De azért lesz aki lemegy.
A dolog tegnapi sikertelen látogatásom hatására piszkálásra került. Ha igaz, akkor a jövő héttől tudnak adni papírt, sőt az egyenruha-osztó busz is tiszteletét teszi a járműtelepen.
Aki nem hallott volna róla: minden instruktornak mászkálni kell ezután. Valami papírt kell kitölteniük minden szolgálat alatt, amin sok előregyártott üres sor van. Be kell írni a vezető nevét, ellenőrzés idejét (talán a helyét is), pályaszámo(ka)t. Nekünk aláírni nem kell. Hogy egy nap mennyi a norma, azt nem tudni. Tehát számíthat mindenki olyan cirkuláló instruktorokra a vonalon ezután, akiknek ez eddig nem sűrűn volt szokásuk. A dohányzás ellenőrzése is külön célfeladat (ez mondjuk egy-két hamuzó, pulton csikket elnyomó "kolléga" esetén nem is árt ugye). Már ha lesz egy is, aki lebukik ezzel.
Ha valaki megörült annak, hogy nem kell messzire menni egyenruhát kiiratni, mert a mozgólépcsős épület emeletére költözött (nagyjából a vizsgáló tároló felőli végével van egyvonalban, be a közeli ajtón, fel a lépcsőn, majd fent jobbra a folyosón), az felejtse el.
Ugyanis az ember odaköltözött, számítógép is. Csak az adatbázis nem. Semmiféle papírt nem tudnak adni, pedig 2-3 hete itt vannak már. Akinek meg van idén le(járó) ruhája, de esetleg sose érnek ide az adatok vagy az informatikus, annak ugrik a ruha idén.
De állítólag tudják mi a baja, valami tartósínt vagy mi a nyavalyát megrendeltek hozzá. Azt nem tudom honnan. A Mitiscsinszkij gépgyárból vagy máshonnan.
Ez valami vezérlőközpont vagy mi a túró. Az É-D-i KFM helysége mellett. Innen figyelnék és piszkálnák is a mozgólépcsőket meg egyebeket is minden K-NY-i állomáson. Így mozgólépcsős állomásokon is egy ember lesz előbb-utóbb mint forgalmista. A többi képet Kipkop kolléga tegye fel, tanulni kell.
Annyi megjegyzés talán, hogy a Neovo monitor nem az olcsóbbik fajta.
Mert ugye a fórum szervere maximum 20000 byte méretű képeket enged csak feltölteni. A vázolt megoldással viszont a kép nem a fórum szerverére kerül, így lehet nagyobb képekkel is illusztrálni a szöveget.
Tulajdonképpen akár a viccek között is mehetne, de inkább mégis itt. A dolog az "elitalakulat" uralkodása idején folyt. Beírásra kerül, hogy a tűzoltókészülék talpa (vagy minek nevezzem azt a fekete valamit, amiben áll) hiányzik az Újpest felőli fülkében. Az másik jó kérdés lenne, hogy ez mi a francra jó, hová tud egy ilyen eltűnni. Így meg ugye eldőlhet a szerkezet, hacsak oda nem láncolod. Amiből meg alig lehet amúgy kiszabadítani, tűz esetén élvezet lehet vele szenvedni. A bal láb elhelyezéséről nem is beszélve.
20-22 között vágányok üresek. 23-27 között állnak a vonatok. Az ominózus a 23-ra jött be. Mivel vonat nem volt kész (vasgárdánál ez nem újság), gyalogolni meg lusta az ember (mert volt még hátra este két kanyar, vagyis át kell menni a tárolóba a vonatért) kis pihenés, csak lesz előbb-utóbb vonat, amit átvisz egy mozgató, vagy bejön egy későbbi kiálló, és annak személyzetével majd átevickélünk, mert a diszpécser elengedett.
Nem kis meglepetésre közeleg egy ember, kezében a hiányzó eszköz. Felszáll a 24-re, de ott ugye ebből nincs hiány. Lejön, felmegy 25-re, ott is koppan. Lemászik, elkezd telefonálni mobilon. Nem tudom, hogy telefonos segítséget kért-e 120 méterről, vagy valaki mással beszélt. De azért mondott hangosan cifrákat, finoman arról, hogy melyik vonatra is kéne ez a talp.
Segítettem neki, hogy ne keresse hiába, különben lehet még mindig le-fel ugrálna a vonatokra. Hogy elfelejtette 120 méter alatt, hogy hova indult, vagy miért nem volt fingja sem, hova küldték és miért, azt nem tudom. De ez a pillanatkép is beszédes a műszak magas színvonaláról.