Fizess elő egy zeneszolgáltatásra, amit offline is hallgathatsz.
A jogdíjat, a hallgatás arányában kapják meg az előadók. Nincs reklám. Ha hírekre vagy kíváncsi átkapcsolsz a rádióra.
Vezetés közben nem kell a kijelzőt nézni. Elegendő a műsort hallgatni.
A regionális infok megjelenítésével elméletileg nincs gond. Területi egységenként, pl. megye vagy tartomány, újra keverhető a mux. Nincs akadálya a lokális információnak.
Az nem jó.
Egy esetben jó, egy régi DV kamerát kötsz a VHS és a PC közé.
A DV kamera digitalizál, ami után a linkelt programra nincs feltétlenül szükség.
"Legalább 1 tv műsor is elférne muxonként - ez nagyjából a t-dmb lenne?"
Nem kompatibilis a két rendszer egymással. Egyszerre nem lehet kettő eltérő felépítésű transzport adatfolyamot átvinni egy adott frekvencián.
Ha már szóba hoztam a frekvenciát. A következő frekvenciatartományok használhatóak fel a DAB műsorszóráshoz.
VHF 47–68 MHz - Gyakorlatilag sehol sem tervezik használatba venni.
DAB-Band III (174–230 MHz) 5 - 8 és 11 - 12 csatorna - Ezt a frekvenciatartományt használják általában.
„Kanal 13“ (230–240 MHz) - Ezt, néhány ország tervezi felhasználni illetve használja.
1,46 GHz - ez lenne a helyi adók frekvenciája. Ha lennének eszközök a sugárzásra és vételre.
A DVB-T kettő frekvencia tartományt használhat.
177,5–226,5 MHz (5 - 12 csatorna)
474–786 MHz (21 - 60 csatorna)
A helyzetet tovább árnyalja, hogy a DRM+, szintén a 174–230 MHz frekvencia tartományban sugározhat. Természetesen semmiféle kompatibilitás sincs a DVB-T és DAB műsorszórással.
A teljes hosszú-, közép- és rövidhullám tartományt megkapta a "DRM30".
1368. kovlaj122 Miért ne lenne értelme?!
Piaci igény akkor lesz, ha elérhető szolgáltatás lesz, értelmes csatorna kínálattal.
A lényegi eltérés inkább abban van, hogy a DVB-H viszonylag olcsó sávszélességet biztosított volna. Az "ingyen" csatorna meg abból visz, amit arany áron lehet értékesíteni.
A DAB+ kiépítésére maximum teszt szintjén lehetett szó a szerződésben.
Senki sem meri felvállalni a kötelező átállás kockázatát. A DVB-T körül is nagyon sok rinya ment.
Rádió készülékekből meg sokkal több van. Akkor sem lehet győztesen kijönni a helyzetből, ha mindenki kap egy ajándék készüléket. A dupla sugárzási költségért meg a csatornák zúgnának.
Fel tudja, tölteni, de a feltöltési idő meg fog emelkedni az akkumulátor csere után.
A modern akkumulátoroknak csak a túlmerítés árt.
A minőségibb notebookok akkumulátorainál trükköznek a gyártók. A névlegesnél nagyobb kapacitású cellákat raknak a tokozásba.
Az elektronika viszont csak a névleges töltés mértékéig engedi a töltést.
Garancia időn belül bizonyosan nem kell cserélniük az akkut. A felhasználó is boldogabb, mert nagyon sokáig nem fog csökkenni az akkumulátor kapacitása.
Nekem úgy tűnik, üzem közben van/jelentkezik a nagy fogyasztás.
Gyenge akkumulátorral, mint például az enyém, este leállítom.
Reggelre már 12.4 alá esik a feszültség. Indításkor meg 9.4 körül van a minimum. (Melegebb időben, nem esik le ennyire a feszültség, 10 körül megáll)
Annak aki előfizet, pillanatnyi vagy tartós elmezavara van. Ugyan úgy tele van reklámmal a csatorna.
Ráadásul hasonló áron már Amazon Prime is előfizethető. Minden filmet és sorozatot reklám nélkül lehet nézni. Akkor amikor te akarod, és a freeTV bemutatók előtt. Ráadásul az Amazon Music szolgáltatás is jár hozza, offline zenehallgatással.
Ráadásul több eszközön használható a szolgáltatás. Mindenki azt néz és hallgat, amit szeretne. Nem kell veszekedni mint a HD+ előfizetésnél.
Ha rendelsz valamit, a következő napon házhoz szállítják. (Nagyjából tartani is tudják a határidőt.)
Nincs valódi időhúzás. egyesség sincs még az átállásról.
Németországban már sikeres az áttérés. Több DAB+ készülék fogy, mint hagyományos analóg. Nyilván a műsorkínálat sokkal szélesebb a digitális oldalon, ami vonzó.
A regionális sugárzásra alkalmas a DRM+, bár regionális szinten DAB-al is kivitelezhető.
Magyarországnyi területet lehet régiónak tekinteni. A nagyvárosok rádiói kaphatnak egy muxot és tolhatják az adást. legfeljebb nagyobbra nőnek idővel. Például Pécsett, miskolci adót is hallgathatnak. Senki sem fog belehalni, csak a szabályzást kell a DAB-hoz igazítani.
Az eredeti akkumulátor nagyon sokáig bírta. Ha nem szűnt volna meg a töltés az autóban, nem kellene most cserélnem.
Pontosabban duplán szívat a Ford, mivel hibajelző lámpa sem világít, ha nincs töltés. Viszont az akkumulátorból kizsarolják az összes töltést. Az utolsó indítás már nem lehetséges, előtte viszont nincs tünete a motorindítás nehézségének.
Elég sok oldalt végignyálaztam. Arra jutottam, a Varta termékei alkalmasak a pótlásra. Szűkítve a kínálatot, csak a SILVER DYNAMIC széria darabjai esélyesek az eredeti akkumulátort megközelítő élettartam elérésére. A többi csak tovább húzza, mint az átlag akkumulátor.
Most megrendeltem egyet, majd kiderül meddig bírja a való életben.
Félre értesz. Nem külső töltőről van szó, hanem A Ford járművekbe épített, intelligens töltőrendszerről.
Az átlagos 14 - 14,4 V-os töltőfeszültségű akkumulátorok gyorsan kihalnak.
A digitális átállás a rádiók esetében is elkerülhetetlen. Kevés a használható frekvencia és nagy pazarlás egy analóg csatorna üzemeltetése.
Egy multiplexen 9 (-11) csatorna fér el, túlzott takarékoskodás nélkül.
Ha csak a magyar rádió adóit nézzük, hosszabb távon gazdaságos az átállás. Az a néhány országos kereskedelmi adó, ami ma létezik, lazán be fér a multiplexbe.
A készülékek ára folyamatosan csökken, mert terjed a DAB. Nyilván nem jövőre, de meg fog történni az átállás.
A műhold és mobilnet nem alternatívája a rádiónak. A műhold vétel helyhez kötött. A mobilnet meg a városokon kívül harmatgyenge.
Kicsit visszakanyarodok a problémádhoz.
Sajnos nekem is cserélnem kell az akkumulátort.
Az enyémben még eredeti van. Sajnos a generátor hibája miatt teljesen lemerült egyszer. Ráadásul a szerelő sem sietett feltölteni. Ettől kezdve a napjai meg lettek számlálva és lassan lefogy a számláló.
Az akkumulátor vásárlásnál három dologra kell figyelni. Az amperóra, indítóáram és az akkumulátor és az energiatároláshoz alkalmazott megoldás.
A mai töltők általában Smart Charging System (SCS) rendszerek. Magasabb feszültséggel töltik a az akkumulátorokat, ezért csak Ezüst-kálcium akkumulátorok használhatóak. A régebbi típusú akkumulátorokban nagy lesz a gázképződés és folyadék veszteség. Idő előtt adják fel a harcot.
A Ford járművek esetében 1998 óta kötelező az Ezüst-kálcium akkumulátorok használata.
A tévékészülékek szoftvereit, szinte kivétel nélkül, kényszermunkások készítik.
Akik tesztelik, még sohasem láttak használható szoftvert.
Néha alapvető kényelmi funkciókat felejtenek ki a szoftverből.
Annyira nem durva.
Az amcsi hálózatból annyi ampert vehetsz fel amennyit a kábelek és a biztosítékok átengednek.
A PC tápok esetében meg a kondenzátor jelenti a határt.
Szabályosan használva, földelt konnektorral, akkor nincs gond,
Persze földelt alulavórban lábat áztatva, nem érdemes nyaldosni a gépházat.
Zavarszűrés okán, a PC tápegysége kondenzátoron keresztül a földeléshez van csatolva.
Ha nem (rendesen) földelt konnektorba van dugva a tápkábel, akkor kb. 115V van a házon. Ez csíp.