Köszi a leírást, szerintem megpróbálkozom majd az albummal.
Cosmában azt szeretem, hogy olyan, mint egy kaméleon. Legtöbben a vígjátékokhoz írt zenéiről ismerik, de drámákhoz, kalandfilmekhez, art-filmekhez is kitűnő muzsikákat komponált.
Utánanéztem a Cosma-albumnak: az első 14 track vadonatúj, az új filmhez írott zene. a 15-ös track viszont egy régebbi filmből lett átemelve. (Ilyesmit Morricone is szokott alkalmazni, de más zeneszerzők is)
A lemez többi része pedig más Pierre Richard-filmek zenéiből nyújt válogatást.
Amúgy milyen az új zene? Én kedvelem Cosmát, jónéhány albumom van is tőle, de ezt az új szerzeményt még nem hallottam.
És lesz egy koncert James Horner filmzenéiből is. Tulajdonképpen ha négy-öt napig Londonban marad az ember, mindet megnézheti/hallgathatja. Sajnos a jegyárak nem valami barátságosak.
Akkor az idén sem kell mennem. A komponista nem tartozik a nagy kedvenceim közé, összesen talán 3-4 CD-m van tőle.
Igazság szerint nem is bánom annyira, idén a pénztárcámnak elég lesz a JNH koncert Budapesten.
Amúgy épp a minap gondolkodtam azon, hogy melyik zeneszerzőnek tudnék örülni Bécsben, de akiket úgy igazán kedvelek, már mind voltak (Horner, JNH, Desplat). Talán még egy szimfonikus Zimmer jöhetne, azt szívesen meghallgatnám bécsi verzióban is.
Megvolt tegnap a pécsi koncert is. Miután olvastam beszámolódat, kicsit aggódtam, de szerencsére alaptalanul.
Való igaz, egy-egy tételben kevés volt az erő, igaz ez főleg a Batman-re és talán a Gladiátorra, de a többi muzsikában nem volt ilyen probléma. Ritmustévesztést nem értem tetten, a hangosítás pedig a Kodály Központban jó volt. Egyszer-egyszer előfordult, hogy a fúvósok elnyomták a többi hangszert, de nem volt vészes, ez is inkább az első részre volt igaz, a második részben viszont nem tudtam hibát találni.
Jó volt a zeneválasztás is, a Rush (jól szólt!) és a Pearl Harbor különösen remek volt, és természetesen Lisa Gerrarddal az Injection a MI2-ből.
Ami kicsit furcsa volt, hogy pl. a Rain Man zenéjéből a "refrén", a zene csúcsa kimaradt, valamint az Interstellar első tételének bevezető szövege nem biztos, hogy kellett volna.
Összességében egy jó koncertet láttam/hallottam, amin helyenként még lehetne javítani (erőteljesség, hangosítás), de számomra megérte a jegy árát.
A Batmanból az "eredeti" Zimmer-koncerten, a maestro és kísérete előadásában sem lehetett hallani semmilyen dallamot, csak valami irtózatosan hangos gitártépést/dobolást. A főtéma úgy ahogy volt, elveszett. És még akadt egy-két ilyen tétel a tavalyi Zimmer-koncerten, legalábbis ott, ahol én ültem, ez volt a helyzet. Így legalább az eredeti Zimmer-koncert élményét át lehetett élni a hazai zenekar előadásában is :)
Remélem, a holnapi pécsi előadásra összeszedi magát a zenekar és valami nívós előadást hoznak össze, mert a zenék válogatása szerintem elég jól sikerült, most már csak jól is kéne előadni őket...
Az It's Our Fight szerintem is Jablonsky. Hogy miért választották, azt nem tudnám megmondani. Ami még nem egyértelmű számomra: mi a különbség a két Sherlock Holmes-zene közt?
Amúgy a program kifejezetten jónak tűnik, szerintem jó válogatást hoztak össze. Remélem, a zenekar is a helyzet magaslatán lesz!
Az egyik leghangulatosabb dal a filmben, és nyugi, nem csak fél percig van benne, az egyik kulcsjelenet végig a dalra épül, így teljes hosszában hallható de a dal születésének is tanúi vagyunk rövid ideig, plusz a végefőcímben is elhangzik.
Ha megnézed a filmet, látni fogod, hogy szó sincs "álomszerű cukormázas "de szép az élet"-mantráról." Sokkal több van ebben a filmben ennél.
Lehet, hogy az előzetesekből ez jön le, de maga a film egy cseppet sem ilyen. Alapjáraton én sem szeretem a musicaleket, zenés filmeket, de a Kaliforniai álom valóban nagyon jó mozi. Nálam az, hogy a rendező előző filmje a zseniális Whiplash volt, épp elég volt az előzetes bizalomhoz.
Érdekes módon a tavalyi évben egy másik zenés film is nagy kedvencem lett, egyenesen az első számú kedvencem, mégpedig a méltatlanul kevés néző által látott Sing Street. Évek óta nem tetszett film ennyire. Azt is ajánlom mindenkinek, aki még nem látta.
Bármi is inspirálta a koncertet, én örülök neki, mivel nagyon szívesen hallgatnám Zimmer zenéit rendes, klasszikus hangszerelésben is. A tavalyi Zimmer-koncert ugyan jó volt, de a második felében nekem már sok volt az a "rockos" stílus, így az idén inkább ezt a szimfonikus koncertet tervezem, nem pedig a mester másodszori megtekintését.
Egyébként a koncert Pécsett is lesz, egy honlapon a tervezett programot is megtaláltam, ami kifejezetten jónak tűnik:
Hogy én is hozzászóljak a témához: szerintem amiről sokan írtok, a filmzene "elsilányosodása" leginkább csak a hollywoodi filmekre igaz, és azokra is csak részben, főleg a blockbusterekre. Szerintem is egyre több a jellegtelen, unalmas muzsika ezek közt, és amíg a producerek ugyanazt a hangzást akarják a nagy kasszafilmekhez, ez nem is fog változni. (A Marvel-filmek zenéit pl. végig sem bírom hallgatni...)
Ugyanakkor a kisebb filmek vagy az európai filmek alatt egyre több szuper zene hallható új, vagy legalábbis kevésbé ismert nevű komponistáktól. Csak pár név: Éric Neveux (Cézanne et moi), Abel Korzeniowski (W.E., Romeo and Juliet) vagy épp a mozikban most futó Halhatatlan szerelem c. görög film zeneszerzője, Kostas Christides mind zseniális muzsikákat komponálnak.
Sőt, szerintem a nagy európai mesterek, mint pl. Morricone is, ha "hazai" filmekhez írnak zenét, az valahogy mindig jobban sikerül, mintha odaát dolgoznának. Oscar-díj ide vagy oda, Morricone Aljas nyolcashoz írt zenéje meg sem közelíti a legutóbbi Tornatore- filmhez írt zenéjét, ami egyszerűen zseniális (La Correspondenza) Ugyan Desplat legújabb hazai zenéjét a Cousteau-életrajzi filmhez (L'Odyssee) még nem hallottam, de akik hallották, azok mind oda vannak érte.
De az USA-ban sem kell temetni a filmzenét, szerintem az idén az új arcok közül például Matthew Margeson két muzsikával is nagyot alkotott, ráadásul két teljesen eltérő stílusban: nekem mind az Eddie a sas, mind a Vándorsólyom kisasszony.... zenéje nagyon tetszett. A régiek közül Desplat The Light Between Oceans-ja nagyon szép, és az idei egyik kedvencem Debney-től A dzsungel könyve, noha ő egyáltalán nem tartozik a kedvenc komponistáim közé. De nekem a Franglen-féle Horner-továbbgondolás, A hét mesterlövész muzsikája is bejött.
Szóval ha az ember a hollywoodi kasszafilmek zömén túlnéz egy kicsit, sok nagyon klassz zenét fedezhet fel.
Folytatom a filmzenei CD-k szelektálását, az alábbiak eladók, ha valakit érdekel:
The Hobbit - The Desolation of Smaug (2 CD) - Howard Shore - 2.000 Ft.
The Wings of a Film - Hans Zimmer - 1000 Ft.
The Great Human Odyssey - Darren Fung - 1500 Ft.
The Dish - Edmond Choi - 1000 Ft.
Hollywood Soundstage - The Great Movie Hits (válogatás az 1990-es év zenéiből, eredeti felvételek) - 800 Ft.
Jack - Michael Kamen - 500 Ft.
Sense and Sensibility - Patrick Doyle - 500 Ft.
Barfuss (Mezítlábas szerelem) - Various - 500 Ft.
Ritkák, drágábbak:
The Very Best of Vladimir Cosma (2 CD) - 8.000 Ft.
Sinbad: Legend of the Seven Seas - Harry Gregson-Williams - 5.000 Ft.
A New Line-kiadás kicsit más, ott azért van színe a fának-égnek-víznek, még ha túl is tengenek a kékek és a sárgák.
Ha a lemez másik oldalán a gyűrű felett találsz valami Silva-azonosítót, számot, akkor valószínűleg eredeti. Az írott CD-k-nél nem tesznek ilyesmit oda.
Most nézem, hogy a birtokomban lévő New Line Records-kiadáson kívül létezik Silva Screen-féle kiadás is, és egy japán verzió is. Szóval amit írtam, az a New Line Records-féle kiadásra vonatkozik!
Ez engem is érdekelne, mert egyelőre csak a bécsi és a németországi koncertekről hallottam. Nagyon jó lenne egy hazai fellépés is, de végső soron Bécs sincs olyan messze...
A tavalyi Hollywood in Vienna-koncert szuper volt, ezen a turnén pedig maga Howard a karmester is, plusz a repertoár sem ugyanaz, mint amit a bécsiek játszottak tavaly, szóval mindenképp érdekes koncert lesz ez.
Pár eladó lemezem nekem is akad, mindegyik kitűnő állapotú:
Afterwards - Alexandre Desplat (2500)
Il deserto dei tartari - Ennio Morricone (1500)
The Prince of Persia - Harry Gregson-Williams (1000)
Cutthroat Island - John Debney (1000)
The Liberator - Gustavo Dudamel (1000)
Morricone is teltházat tudott csinálni az Arénában, ráadásul mindössze két év különbséggel kétszer is, szóval az emberek nem csak Zimmerre hajlandóak menni. Szerintem Williams is megtöltené simán az Arénát.
Ezzel a Lord of the Rings vetítés/koncerttel az lehetett többek közt a gond, hogy ez tulajdonképpen nem koncert, legalábbis a szó hagyományos értelmében nem az. Őszintén megmondom, ez a vetítéssel egybekötött élőzene valahogy engem sem hozott igazán lázba. Ha Howard Shore ide is elhozta volna a Lord of the Rings Symphony-t, amivel jónéhány országban koncertezett anno, na, arra biztos, hogy befizettem volna. De az, hogy végignézzem a filmet az Arénában, miközben az adott részeknél élőben játszik a zenekar, - bár elismerem, speciális élmény - mégsem egy igazi filmzenei koncert, így különösebben nem hozott izgalomba a dolog. Talán mások is így voltak ezzel, akik egyébként a filmzenét mint olyant, kedvelik. Persze ez csak az én álláspontom, lehet, hogy egész más okból nem volt meg a kellő érdeklődés.
Szerintem meg úgy tisztességes, ha jelzed feléjük a dolgot. Ők is mondhatták volna, hogy "nem hiszik, hogy nekik kell azzal foglalkozni", hogy variálod a rendelést - ha már itt tartunk.
Igen, az árak jóval alacsonyabbak a megszokottnál, én sokszor rendeltem már tőlük, mindig rendben volt minden; annyi csak, hogy mint lejjebb már írtam, a szállítási idő néha eltart három hétig is (általában azért 14-17 napba belefér), míg a SAE-től általában egy hét, másfél hét alatt ideér a csomag.
Viszont úgy láttam, az amerikai posta megint díjat emelt, az Intrada-tól most már 13 * körül van egy lemez postázása, szóval ilyen árak mellett én inkább vagyok türelmes és spórolok lemezenként akár 2-3000 Ft-ot.
Ráadásul az importcds nem feltétlenül egy csomagként küldi el a rendelt CD-ket, hanem ha rendelek egy raktáron lévőt és egy előrendelhetőt, a raktáron lévőt azonnal postázzák, az előrendelhetőt pedig akkor, amikor megérkezik a raktárukba. Viszont mindez belefér egyetlen postaköltségbe, mivel nem küldeményenként számolják a postaköltséget, hanem rendelésenként!