Találatok száma: 3214 üzenet |
|
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
69. Elküldve:
2007-09-02 19:26:50 |
[2526.] |
Már két napja pihent a postaládámban ez a dokumentum, csak most néztem bele. Jobb lenne a weboldalon megjelentetni, de az nem az én tisztem (továbbküldtem amúgy Kingwebnek), kiteszem hát ide, tessék olvasgatni:
METRÓ Közlekedési Dolgozók Szakszervezete
Utazóforgalom SzB.
1103 Budapest, Kőér utca 2/b.
Tisztelt Metró KDSz Tagok! Tisztelt Munkatársak!
Sztrájk
Néhány közhasznú információ a 2007. szeptember 4-re meghirdetett munkabeszüntetésről.
Technikai tudnivalók, gyakorlati tanácsok, háttér-információk
I. Bevezetés
Általában elmondható:
a sztrájk a bérharc végső formája.
Mértékegységét, sikerességét két mérőszámban fogják meghatározni a tárgynapi nyilatkozatháborúban.
Az első:
az aznap munkára jelentkezésre kötelezett dolgozók közül hány százalék vette fel a munkát.
A második:
mekkora kár keletkezett a sztrájk által.
A világon mindenhol a sztrájk célja - ne legyenek illúzióink - a károkozás. Mennyit ér a dolgozó munkája, illetve mennyi kár keletkezik akkor, ha ezt nem végzi el. Ez alól a most tervezett munkabeszüntetés sem lesz kivétel. Alapesetben a dolgozó nem kíván sztrájkolni - mert a megegyezést akarja - de fog, ha az érdekei ezt kívánják.
A jogszerű sztrájkban való részvételt senki sem gátolhatja meg, illetve következményeiért a dolgozó nem vonható felelősségre (a vadsztrájkért igen, de itt nem erről van szó).
A sztrájk támogatottságáról a szakszervezetnek felmérést kell készítenie, mert megalapozott döntést kell hoznia.
A munkáltatónak tilos erről adatokat gyűjteni (még szóban is), mert többek között a véleménynyilvánítás szabadságát is korlátozza ezzel. Presszionálásról szó sem lehet. Aki ilyenről tudomást szerez, kérjük jelezze az érdekképviseleteknél.
A mértékegységből látható, hogy lehet előre támogatni írásban egy munkabeszüntetést. Ugyanakkor, ha szabadnapos (szabadságon, betegállományban van stb.) valaki, akkor kimarad a tárgynapi sztrájkstatisztikából.
Ezért fontos az, hogy munkára minden beosztott dolgozó jelentkezzen aznap, aztán majd nyilatkozzon arról, hogy felveszi-e a munkát.
Messziről bejáró dolgozó sztrájk idején jogszerűen késhet a munkahelyéről, de ha sztrájkolni akar, akkor rontja a statisztikát. A sztrájk sikeressége azon is múlik, hogy a munkavállaló pontosan jelenjen meg munkahelyén.
A vállalatvezetés várhatóan azt fogja kommunikálni, hogy alacsony százalékban sztrájkoltak a dolgozók, de azok a helyzetüknél fogva sok kárt okoztak. F egy kisebbség bajt kevert.
A sztrájk idején a számára kijelölt helyen kell a dolgozónak tartózkodni, azonban szakszervezeti gyűlést szabad tartani a vállalat területén. Ezzel több testület élni fog.
II. Kik a szereplők, és hova tegyük őket?
Harcosok
A munkabeszüntetésben aktívan részt vevő dolgozó. Nem kap munkabért a sztrájk idejére. Ezen felül kockázatot és konfliktushelyzetet vállal valamennyi munkatársáért és önmagáért.
(Megjegyzés: a cégnél a jogszabályok szerint a vezérigazgató kivételével bármelyik munkavállaló részt vehet a sztrájkban - akár a vezérhelyettesek, igazgatók stb.
A kiharcolt béremelésből viszont mindenkinek kapnia kell, még nekik is - a részvételtől függetlenül. Jó, vagy nem jó - a rendszer így működik.)
Tulajdonos
Ő az, akinek az akaratát végrehajtja a vezetés. A BKV Zrt. esetében a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Bizottsága testesíti meg. Nyilvánosan megszólalni az ügyben a kar várhatóan nem fog, legfeljebb az elnöke. Ezen kívül szót fog kérni a főpolgármester és a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A sztrájk végének bejelentését, és a tárgyalások lezárását majd PR szempontból a főpolgármesternek tartják fenn.
Menedzsment
A cég vezérkara, amely a tulajdonosi akarat formába öntésére fel van hatalmazva. Hatásköre széles, de beszámolni, és utasításokat fogadni köteles a tulajdonos irányában.
Meg kell törnie a dolgozói akaratot, és a cég szolgáltatását - ha csökkentett mértékben is - fenn kell tartania.
Akadályoznia kell azt, hogy az érdekvédelmi szervek közvetlenül a tulajdonossal tudjanak tárgyalni.
Sztrájktörők
Két csoportjuk van.
BKV-s alkalmazottak (mindenki), és a zsoldosok (cégen kívüliek, mint a buszos hirdetésre jelentkezők).
A zsoldosokról nincs mit mondani, legfeljebb egy oldalnyi jelzőt lehetne ide írni.
A BKV-s sztrájktörők vagy
valahonnan átirányítják őket ide erre az időre, vagy
az adott munkakörből kerülnek ki.
Azonos mezt viselnek egész évben a többiekkel (ők is munkavállalók). Harci érintkezés esetén a másik oldalt támogatják, vagy gyengítik a sajátjukat.
(segítség nekik: az ő cselekedetüket szereti a tulajdonos, és a vezetés; szerepüket már kevésbé. Kellemetlen dologra fogják sokáig emlékeztetni őket, és a következő átállás sem kizárt.)
a.)
Az átirányítottak túlnyomó többsége valamilyen vezetői munkakört tölt be. Bizonyíték egyelőre nem támasztja alá, hogy kényszer hatása alatt cselekednek. Ha ez beigazolódna, törvénysértésről lehetne beszélni.
Az év végi vezetői átszervezések után néhányuk nagyon őszinte lesz az érdekképviseletekhez.
b.)
Az adott munkakörben dolgozók egy része. Nem ért egyet a célokkal; valaki presszionálja őt; sértett ember; előléptetésre vár; nyugdíjba vonul nemsokára stb.
Várhatóan a fenntartásaik a fizetésemelés elfogadására nem fognak kiterjedni. A sztrájknapi munkabér sztrájkalapba történő átutalására sem kell számítani.
Tartalékok
Ők azok - mindkét oldalon, - akik a munkabeszüntetés napján nem jelentkeztek munkára. Betegek, szabadságon vannak, szabadnaposak, sztrájk után lépnek munkába, elkésők stb. Háttértámogatást tudnak adni a számukra szimpatikus félnek.
Közvélemény
Mindazok, akiket valamilyen formában érint a szolgáltatás minőségének változása, és nem tartoznak az előbbi csoportokba.
Legfőképpen az utasok, illetve azok, akikre valamilyen hatással van a szolgáltatás minőségének alapvető változása. Például más közlekedők, hivatalok, intézmények működése stb.
Az ő véleményük megnyerésére kommunikációs háború fog zajlani még a munkabeszüntetés után is sokáig.
Egyéb mozgalmak, politikai erők felbukkanása nem kizárt, de egyik félnek sem kívánatos. Távoltartásuk ajánlatos ettől az eseménytől.
III. Hogyan állt elő a mostani helyzet?
A 2006. évi önkormányzati választások eredménye több átalakulást is hozott. Változások jelentek meg a meghirdetett politikai programok, és a párt-támogatások viszonzása miatt.
A Fővárosi Önkormányzat megrendelője és szolgáltatója is egyben a budapesti közlekedési piacnak. Cégtulajdonoskénti szerepét itt ne minősítsük, de egy óriási közlekedési piac megrendelőjeként jó üzleti partner lehet sokaknak. A BKV Zrt. valóban nem a legtökéletesebben működő társaság. Megreformálásával együtt több külső szolgáltató bevonását elő lehet segíteni feltűnés nélkül.
Külföldi példák alapján tudható, hogy az egyik első teendő a szakszervezetek megtörése. Megosztásuk szervezetek és egyének kiemelésével, majd a bázisukat jelentő tagság - vagyis a dolgozók többsége - munkahelyi szervezetének átszervezése. Most a területi alapú szerveződésből funkcionális alapú lett. Ha esetleg funkcionális lett volna, akkor területit javasoltak volna feltehetőleg.
Miért is?
A szakszervezetek ereje a reprezentativitásukban rejlik. Ezt az üzemi tanácsi választásokon háromévente mérik. Ha az idei őszi választások előtt van az átszervezés, akkor a reprezentativitásra hatással lesz egész biztosan.
Milyen véletlen, de most hirdették ki az új szervezeti felállást.
Feltételezve - de nem kijelentve, - ha most kiszerveznének néhány autóbuszvonalat dolgozóinkkal együtt magánvállalkozóknak, akkor azok a cégek egy időre az itteni kollektív szerződést sem mondhatnák fel.
Más a helyzet, ha a mi kollektív szerződésünket előtte már felmondták.
Valahogyan biztos többet akarna adni a vállalkozó az üzemeltetés jogáért.
A munkáltató most több-frontos harcot indított a munkavállalók ellen.
Átszervezés, elbocsátás, cseles év eleji trükk a bérkorrekcióval.
Most az első igazi pengeváltásra a bértárgyalás okán kerül sor. Lehetett volna más is, de így hozta a sors. Nyilvánvaló, hogy a célkeresztben a kollektív szerződés is benne van.
Egy kevésbé sikeres mostani sztrájk után a jövő évi bértárgyalásokon a munkáltató nem fog tartani különösebben a sztrájkfenyegetéstől.
Van ennél rosszabb is:
bátorítást kap a kollektív szerződés „ésszerűsítésére” - lebutítására, - majd felmondására.
Aki még nem tudott dönteni abban, hogy részt vegyen-e a munkabeszüntetésben, annak érdemes az előbbieket is figyelembe venni.
Itt már nemcsak a követelt százalékokról van szó.
A BKV Zrt. évente közel hat milliárd forint kamatot fizet a felvett hitelek után. Ez hozzávetőlegesen a 13.000 dolgozó kéthavi bére. A főváros az évek során nem adott megfelelő működési támogatást a cégnek, helyette hitelfelvételre kényszerítette.
Mindenféle belső átszervezés nélkül ez a hat milliárd forint hiány már önmagában is eltüntethető lenne.
Ehhez mérjük a mostani bérkövetelés nagyságát is.
IV. Mi lesz most, mi a teendőnk?
Azt mondják, néha a helyzet komolyságát illetően szeretnek túlozni a szakszervezetek. Nos, azt javaslom, nézzen mindenki körül ismeretségi körében.
Hallott-e olyanról mostanában, hogy sztrájktörőket alkalmaztak volna valahol?
Önkormányzati cégnél akár külföldön is?
Beszélt-e bizalmasan főnökökkel arról, hogy nyomást gyakorol rájuk a felső vezetés?
Meg fogunk-e lepődni azon, hogy mennyi többlet biztonsági őr lesz szeptember 4-én a cég területén?
Folytathatnánk a sort.
Jó lenne a megegyezés ez nem vitás. Ezt mindenki kívánja. A munkáltató erődemonstrációja másra utal.
Várhatóan szeptember 4. kedd-ig folyamatosak lesznek a tárgyalások a bérről, és az elégséges szolgáltatásról. Bármikor születhet megegyezés, de újabb felhívások is. Akár szeptember 4. kedd előtt még egy üzemkezdeti két órás figyelmeztető sztrájk is lehetséges.
Kedd után előfordulhat további munkabeszüntetés meghirdetése, akár még hosszabb ideig tartó is. Erre is fel kell készülni.
Szeptember 4-én a sztrájk a mostani tervek szerint nem egyszerre kezdődik. Autóbuszos területen a járműműszaknál már éjfélkor. Itt 00.00-11.00 óráig tartana a munkabeszüntetés.
Alkalmazottak esetén 06.00-13.00 óráig.
Járművezetők esetén 04.00-13.00 óráig.
Ez utóbbi körbe tartoznak az utazóforgalmi személyzetek is a metrónál.
A jelentkezési időben meg kell jelenni a munkahelyen, majd a diszpécser kérdésére nyilatkozni kell, hogy felveszi-e a munkát a dolgozó, vagy sem. Nemleges válasz esetén a kijelölt helyen kell tartózkodni.
Fontos tudni, hogy ezután is meggondolhatja magát a dolgozó, de csak úgy nem hagyhatja ott a vonatát.
Előző napokban a munkáltatónak tilos érdeklődnie a sztrájkolási szándékról.
Ilyen kérdésre azt kell válaszolni, hogy a munkába állásig még át kell ezt gondolnom.
A sztrájkbizottság tagjai a helyszínen lesznek, és hozzájuk lehet fordulni kérdésekkel, vagy segítségért.
Kritikus, konfliktussal terhelt lesz ez a nap, nem vitás. Kérek mindenkit, hogy fokozott türelemmel legyen minden munkatárs felé, függetlenül a sztrájkban való részvételétől.
Tönkretett munkakapcsolatot nagyon nehéz újraépíteni. Személyes kapcsolatokban kár lenne évekig magunkkal vinni ennek a napnak a terheit.
V. A munkáltató mire készül?
Egy szóval: erődemonstrációra.
Gőzerővel készíti elő a forgatókönyvet a dolgozók szándékának semlegesítésére. Elő kívánja venni az évek óta nem látott, jogosítvánnyal rendelkező egyéb dolgozókat. Most fognak is vezetni, nem úgy, mint a 40 fokos kánikulában (amikor gyakran még EÜ leváltó sem volt - elnézést a demagóg felütésért).
A metró utasszállító üzemét fenn kívánja tartani, akár saját átvezényelt dolgozókkal (nem beosztott munkatársakról van szó elsősorban, hanem vezető pozícióban levőkről). Ha jól utána számolunk, a négyperces követést meg tudják célozni.
Az alábbi gondolatok egy lehetséges forgatókönyv részei:
az üzembe helyezési követelményeket kedden feltehetően úgy fogják kiiktatni, hogy nem feszültség-mentesítik a pályát. A pft, bizt-ber, stb. nem fog a pályán munkát végezni. Körülbelül olyan helyzet várható, mint évekkel ezelőtt szilveszterkor volt. Folyamatos üzem miatt nem kellett az újraindítási procedúrát lefolytatni.
Tehát amihez sok dolgozó hozzájárulása kell, azt megpróbálják kivenni a rendszerből.
A társ szolgálatok is megtesznek mindent a munkabeszüntetés érdekében. A rendszer a beindulása után is ki tud lyukadni. Az esetleges vasútbiztonsági szabálytalanságokat szemmel fogja mindenki tartani.
A sztrájk értékelése aznap meg fog történni, a folytatásról a további tárgyalások függvényében fog döntés születni.
Gondoljunk arra, hogy mennyire lesz kellemes a későbbiekben hallgatni más szolgálatok dolgozóitól, vagy a cég más járművezetőitől azt, hogy az ő kitartásuknak volt köszönhető a munkabeszüntetés sikere.
A sokszereplős BKV szintű szakszervezeti (több mint 20) zenekar most ugyanazt a nótát húzza.
Ha ennek eljött az ideje, akkor a dolgozók egységét is meg kell mutatni!
Szabó László
titkár
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
346. Elküldve:
2007-09-02 17:19:06 |
[2527.] |
"Azoknak a sofőröknek, akik a cég hirdetésére jelentkeztek, állandó állást ajánlanak."
Szerintem ebben semmi újdonság nincs, buszra állandó felvétel van, meg gyakorlatilag a többi járműre is.
Eddig is lehetett volna jönni vezetni, meg ezután is lehet, szóval ezt a dolgot nem értem, hacsak úgy nem, hogy a Cég igyekszik "kommunikálni", tehát hülyére venni akit csak lehet. De ez sem újdonság.
|
|
|
[előzmény: (345) Rubik Ernő, 2007-09-02 16:16:00]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
343. Elküldve:
2007-09-02 11:21:50 |
[2528.] |
Hát nyilvánhogy ez van az érdeklődés homlokterében.
Azzal mi a helyzet, hogy a Cég a pihenőidőket buzerálná "racionalizálás" címen, hogy abból lehessen néhány ruppót kisajtolni?
|
|
[válaszok erre: #347]
|
[előzmény: (342) médmfsz, 2007-09-02 08:07:45]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
332. Elküldve:
2007-08-31 23:12:53 |
[2529.] |
Röviden: tudja a rosseb.
Esetleg tárgyalási alapnak lehetne tekinteni (végre valami konkrétum), de csak abban az esetben, ha Busafejű Attis fizetése visszacsökken az ő emelése előtti szintre. Ha Baromarcú Bájgúnár szerint nincs zsé a "közösségi" közlekedésre, akkor abba a góré pénze is benne kell hogy legyen.
|
|
|
[előzmény: (330) médmfsz, 2007-08-31 23:01:40]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
329. Elküldve:
2007-08-31 22:34:53 |
[2530.] |
Ott van, bekarikáztam pirossal. Rá kell kattintani.
|
|
[válaszok erre: #330 #333]
|
[előzmény: (328) perry, 2007-08-31 22:08:59]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
323. Elküldve:
2007-08-31 11:55:10 |
[2531.] |
Bemásolok egy írást innen:
http://bkvfigyelo.blog.hu/
A BKV Zrt. úgy tűnik megtalálta a megoldást, hogy a sztrájk idején az elégséges szolgáltatást biztosítani tudja. A megnem erősített információk alapján a menedzsment erőteljes nyomására - kirúgással való fenyegetés - néhány munkavállaló állását féltve nem lép sztájkba, igaz ők nem is tehetnék, hiszen "gazdasági vezetőként" vannak alkamazásban. Ezen munkavállalók nem, vagy csak minimális gyakorlattal rendelkeznek, hiszen irodai alkalmazottak. Felmerül a kérdés, hogy ez nem veszélyezteti e az utas biztonságot.
Annak érdekében, hogy például a metrószerelvények reggel gond nélkül elindulhassanak több érvényben lévő biztonsági előírást hajlandó a mendzsment figyelmen kívül hagyni. Ennek folyamányaként a szerelvényeket éjszaka nem a kocsiszínben hanem az állomásokon tárolják annak érdekében, hogy a munkavállalók nehogy szabotálni tudják a szerelvény kiállását a kocsiszínből. További aggályt vet fel, hogy a szerelvényket ezt követően az állomásokon és un. feszültésg alatti pályán tárolják melyek további veszélyforrást hordoznak magukban. Erre azért van szükség, hogy a reggeli üzemkezdetkor a metrókhoz szükséges áram biztosítva legyen. A metrók számára KÖTELEZŐEN ELŐÍRT napközbeni vizsgálatok is elmaradnak, melyek IGEN SÚLYOS kockázati tényezőt jelenthetnek.
Úgy tűnik, a BKV Zrt. menedzsmentje részére a Közlekedési főfelügyelet által előrírtak betartása a sztrájk idejére nem vonatkozik, mely bűncselekménynek számít!
Nem semmi.
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
319. Elküldve:
2007-08-29 18:45:08 |
[2532.] |
Két-három hónapja hallottam én egy olyan elméletet, hogy a jelenlegi menedzsment egyik fő célja az érdekképviseletek meggyengítése (minél inkább), mert a cég egészben vagy részben történő privatizációjának a szakszervezetek puszta léte sem tesz jót. Erős érdekképviselet egy értékcsökkentő tényező ilyen esetben, nyilvánvaló okokból ugyebár.
Ezen elméletet alapul véve én el tudom azt képzelni, hogy amikor Busafejű Attis januárban beígérte az év közepére esedékes további bértárgyalást, már akkor tudta, hogy lóf@sz lesz itt, nem tárgyalás. Simán kinézem belőle. Előre látható, hogy egy ilyen gerinctelen genyaságot a szakszervezetek nem hagyhatnak szó nélkül, vagy ha igen, hát máris meggyengülnek. Teszemazt Fővárosi szinten le van vajazva (lásd Baromarcú Bájgúnár szájtépését), hogy minden politikai támogatást megkapnak sztrájk esetére, és semmiképpen nem lesz lóvé.
Ezt így végiggondolva reális lehetőség, hogy ez az egész egy forgatókönyv szerinti provokáció az érdekképviseletek ellen, hogy jobban lehessen aztán kiárulni a fővárosi tömegközlekedési piacot. A nagyobb léből meg több jut aztán ennek-annak, lehet egy szintet ráhúzni a horvátországi nyaralóra példul, és még sorolhatnám.
Talán így van, talán hülyeség az egész...
Ki tudja...
|
|
[válaszok erre: #320]
|
[előzmény: (317) médmfsz, 2007-08-29 16:50:39]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
315. Elküldve:
2007-08-29 12:02:51 |
[2533.] |
Hát nagyon úgy néz ki, hogy a jogszabályok nekünk kedveznek ebben az esetben, ezt mondjuk sejtettem is, hogy a Cég itt az abszolút rosszfiú.
Mószer Miki Vamzerkirály meg már megint csak a szardumát nyomatja, szokás szerint. Nem lehetne valahogy hivatalos formában és/vagy nagy nyilvánosság előtt a pofájába dörgölni, hogy hazudik mint vizfolyás?
Egyáltalán hogy lehet, hogy még bárki is komolyan veszi ezt a megélhetési hazudozót?!
|
|
[válaszok erre: #316]
|
[előzmény: (314) médmfsz, 2007-08-29 11:16:53]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
314. Elküldve:
2007-08-28 20:20:53 |
[2534.] |
Jaja, és akkor sértődés van, ha megint "bezzeg" a Kelet-Nyugat! Mert ugye a felújított EV kocsikon is kivezették ezeket a lámpákat, és láss csodát, normálisan meg tudták csinálni. Mondom, ez valami É-D átok lehet, hogy itt valahogy semmi sem sikerül.
|
|
[válaszok erre: #315]
|
[előzmény: (313) Rubik Ernő, 2007-08-28 19:17:52]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
296. Elküldve:
2007-08-28 18:25:05 |
[2535.] |
Én sem mondom hogy rossz, de lehetne jobb is.
Egyszerűen fogalmazva, a Főváros szeretne színvonalas közösségi közlekedést (ennek összes politikai hozadékával), de a zsebibe nyúlni nem akaródzik. Ócsé' szeretné megúszni.
A mi bőrünkre.
És már régóta.
Kicsit unalmas.
A mendzsment szerintem csak a Főváros csahos (esetleg láncos) kutyája.
Történelmi hasonlatokat ismerők előnyben.
|
|
[válaszok erre: #297]
|
[előzmény: (293) Rubik Ernő, 2007-08-28 18:14:38]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
295. Elküldve:
2007-08-28 18:21:10 |
[2536.] |
Akkor kéne egy gyakorlott hacker...
|
|
|
[előzmény: (292) Rubik Ernő, 2007-08-28 18:12:16]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
291. Elküldve:
2007-08-28 18:09:53 |
[2537.] |
Szasz Ernő!
Hát tudtommal nem kötelező sztrájkolni, ha nem akarsz, nem muszáj.
Én is a tévéből szoktam megtudni, hogy milyen qrva jól keresek, tehát nem teljesen precedens nélküli ez a dolog.
|
|
[válaszok erre: #293]
|
[előzmény: (288) Rubik Ernő, 2007-08-28 17:48:23]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
290. Elküldve:
2007-08-28 18:05:23 |
[2538.] |
Kíváncsi lettem, próbáltam a Google-ben keresni, de semmi értékelhető találatot nem kaptam. Pedig ha valami van, akkor ott nyoma szok lenni.
Na akkor majd hátha valami tájékozott ember tud valamit, engem is érdekelne.
|
|
[válaszok erre: #292 #294]
|
[előzmény: (289) birobandi, 2007-08-28 17:50:43]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
287. Elküldve:
2007-08-28 17:42:26 |
[2539.] |
Hello Bandi!
Hát, ha van ilyen honlap, arról Kingweb valószínű tudni fog, mert ha ő sem, akkor nem tudom...
De biztos hogy van? Nekem inkább csak egy mailcím dereng, asszem ez lenne, emlékezetből írom:
[email protected]
Ha jól emléxem, ez ott szokott lenni azon a papíron, amit mostanság a bérpapíros borítékba szoktak tenni - ez az, amit én lendületből dobok ki a 'csába.
Nekem csak ez ugrott be most, weboldalról nem tudok.
|
|
[válaszok erre: #289]
|
[előzmény: (286) birobandi, 2007-08-28 16:54:24]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
284. Elküldve:
2007-08-28 11:58:12 |
[2540.] |
Szerintem ez a sittes dolg ez arra vonatkozik, hogy jön a sztrájktörő (nyugger görbe bottal, félvakon, vagy vidéki csákó Baszompuszta-alsóról), oszt valaki nem engedi a géphez, és meg is dorgálja esetleg.
Az más ügy szerntem, ha valaki megbotlik, legurul a lépcsőn, összetöri magát - a közlekedés veszélyes üzem, balesetek sajnos történnek.
|
|
[válaszok erre: #285]
|
[előzmény: (283) Kingweb, 2007-08-28 11:38:00]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
413. Elküldve:
2007-08-28 11:49:46 |
[2541.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!
|
|
[válaszok erre: #414 #415]
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
269. Elküldve:
2007-08-26 12:06:19 |
[2542.] |
Szerintem ez inkább csak amolyan pszichológiai hadviselés óhajtana lenni, hogy a mezei buszvezető meglátja, rögvest lefossa a bokáját, és úgy belekapaszkodik a kormánykerékbe, hogy le sem lehet feszíteni róla, nemhogy még sztrájk... Dombon ülő fűcsomó legyek, ha Mószer Miki pofázógép & nyárimikulás enyves keze nincs benne könyékig.
Szóval ha egy percre komolyan vesszük ezt a szart, és belegondolunk:
Ha az összer buszt sikerül is kivinni műanyag sofőrökkel, a leálló kötöttpályás cuccokat (metró, villamos, hév, fogaskerekű) akkor sem tudja úgy pótolni, hogy a 80°%-os buli meglegyen. Nem számoltam utána, de tuti. Szerintem pár tucat köcsögnél több amúgy sem fog jelentkezni, egyrészt sokan vannak, akiknek pár ezer forintnál többet ér az önbecsülésük, másrészt akinek nem, az gondolom kellőképpen beszari is ahoz, hogy féltse a bőrét.
Ezenfelül: a garázsokban, ha nincs műszaki személyzet, meg olyan diszpécser-féle (garázsmester?), akkor mi van? Felpattan a paraszt az egyik buszra, amelyik szimpi neki, oszt megy világba?
Szóval elég komolytalan ez, csak propaganda az egész, de míg Botond csak sima balf@sz volt, addig ezek kimondottan patkányok.
|
|
[válaszok erre: #270]
|
[előzmény: (265) LoviGabi, 2007-08-25 21:15:52]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
268. Elküldve:
2007-08-26 11:35:57 |
[2543.] |
Az én voltam, ha jól emléxem.
|
|
|
[előzmény: (256) KIPKOP, 2007-08-25 18:20:13]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
402. Elküldve:
2007-08-25 00:40:11 |
[2544.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!
|
|
|
[előzmény: (401) KIPKOP, 2007-08-25 00:02:40]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
231. Elküldve:
2007-08-24 21:31:09 |
[2545.] |
A két pénztári dolog valóban oké, de az inkább az "önkondoskodás" rubrikában van nálam, mintsem a "szociális"-ban. Tény, hogy ad hozzá a Cég, ugyanakkor adókedvezményes tudtommal az a kifizetés - na mindegy, legalábbis biztos nem egy tiszta szociális juttatás.
Én olyasmire gondoltam, mint olcsó üdülés, meg hasonlók, ami engem személy szerint hidegen hagy, inkább adnák oda a rám eső részt, de ez magánvélemény, csak úgy hangot adtam neki.
|
|
[válaszok erre: #232]
|
[előzmény: (230) médmfsz, 2007-08-24 20:20:55]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
228. Elküldve:
2007-08-24 20:06:48 |
[2546.] |
Részemről az összes létező szociális nemtommit feldughatják maguknak. Én speciel pénzért dolgozom, nem cociális tutujgatásért.
Ez az elégséges szolgáltatósdi meg merő egy szarpaszírozás. Le köll állni oszt jónapot.
Mentőt, tűzoltót, ilyeneket még megértek valahogy ezzel kapcsolatban, de abba még senki nem halt bele hogy nem jutott A-ból B-be X idő alatt.
Maximum kellemetlen, de hát ez egy ilyen játék.
|
|
[válaszok erre: #230]
|
[előzmény: (225) médmfsz, 2007-08-24 19:52:28]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
335. Elküldve:
2007-08-24 11:06:39 |
[2547.] |
Sírva fakadástól még kevés dolog oldódott meg ezen a sártekén, utólag meg pláne. Mert ugye volt valami mozgolódás ezzel kapcsolatban, támogatás is akadt hozzá, mégsem lett semmi, csak ígéret van, hogy majd novemberben... Hát nemtom, ki hisz még itt az ígéretekben, de addig is lehet egymás orra alá termelni (már elnézést), meg szorongani a szűkös helyen. Nemtom, a tervező mennyire ludas ebben, vannak-e ilyen jellegű (esetleg Úniós) szabványok, de aki a Cég részéről erre rábólintot, az vagy egy ritka igénytelen baromállat, vagy mgasról lesz@rja az ott "rekreálódókat" (nab@zmeg!). Az a gondolat sem idegen tőlem, hogy a látványpékség (vagy másféle BÓT) plusznégyzetméterei miatt valaki jól meg lett kenve, esetleg majd százalékot kap... Lehet, hogy az személy szerint kifizetődőbb, mint a vonatszemélyzet pihenése, ezen keresztül közvetetten a forgalombiztonság...
|
|
|
[előzmény: (333) Sziii, 2007-08-24 08:30:45]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
195. Elküldve:
2007-08-24 10:49:02 |
[2548.] |
Végig lehetne görgetni a dolgot, és kiderülhet, hogy valami "Anyagbeszerzési & Sumákolási Főelőadó"-nál (vagy ilyesmi) akad el a téma, de én akkor sem egyből ott fogom verni a tamtamot, hanem a probléma keletkezésének a helyén.
Egyrészt, mert semmi közöm az anyagbeszerzési nehézségekhez (nem azért fizetnek hogy ezen tipródjam), másrészt szolgálati út, mint olyan.
|
|
[válaszok erre: #196]
|
[előzmény: (191) Sziii, 2007-08-24 08:35:02]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
397. Elküldve:
2007-08-24 10:41:28 |
[2549.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!
|
|
[válaszok erre: #398]
|
[előzmény: (396) Kingweb, 2007-08-24 10:25:06]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214
|
209. Elküldve:
2007-08-23 12:20:49 |
[2550.] |
Fene tudja, majd valami okos ember erre válaszol, de szerintem ez elléggé egy fából vaskarika dolog a mi esetünkben.
Mondjuk ha az lenne, hogy csak minden harmadik vonat közlekedne, mert az az elégséges, és pont én lennék az egyik személyzet, valószínűleg még előtte megbotlanék és lenne egy üzemi balesetem.
Hát a 'som bohóckodna ott ilyen esetben, birkózva az utastömegekkel...
|
|
[válaszok erre: #212]
|
[előzmény: (208) szneti, 2007-08-23 12:00:52]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|
|