Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 
 Hozzászólások: 9479387/89 Témák: 19219 Tagok: 113152 Legújabb tag: Charles Pirouet Online: (110/0
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 129 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Találatok száma: 3214 üzenet

dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
631. Elküldve: 2008-05-06 09:25:09 [1776.]

Ama ihletett pillanat, amikor a "szigetelés" elereszti magát (357 psz.)...


Téma: Gány & Buher Fórum: M3
[válaszok erre: #632]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
693. Elküldve: 2008-05-06 09:22:00 [1777.]

X


Téma: Illetékes elvtársnak Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
136. Elküldve: 2008-05-05 22:28:53 [1778.]

Na meg még ez, ami aztán qrvára hiányzik:
http://www.origo.hu/party/20080505-coke-zero-metroparty-majus-17-deak-teri-metroallomas-pete-tong.html

Naná, hát majomparádé kell ide, nem pótalkatrész, wazze...!


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
135. Elküldve: 2008-05-05 22:27:22 [1779.]

Hát ott legalább pozitív módon reagálnak a problémára.
Nálunk egy ilyen eset után az lenne, hogy üzemvezetői rendelkezés tiltaná meg a hasmarsot, tehát valami adminisztratív "megoldás" születne, szokás szerint. icon30.gif icon31.gif


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
[válaszok erre: #137] [előzmény: (134) LoviGabi, 2008-05-05 14:27:24]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
14. Elküldve: 2008-04-30 20:15:19 [1780.]

Hát így első ránézésre egész normálisnak tűnik. icon32.gif



Téma: Köki átépítése Fórum: M3
[válaszok erre: #15]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
131. Elküldve: 2008-04-30 09:40:13 [1781.]

"A BKV nagyon súlyos működési zavarát jelzi, hogy az fb határozatait sorozatosan sérti meg Balogh Zsolt, a cég vezérigazgatója, olvasható Vitézy Dávid, a társaság felügyelőbizottsági tagjának közleményében. Szerinte Balogh Zsoltnak és Regőczi Miklósnak, a cég kommunikációs vezérigazgató-helyettesének távozniuk kell, és helyüket közlekedési szakemberekből álló vezetőknek kell felváltaniuk."

......



""Elképzelhetetlen lett volna, hogy egy korrupciógyanús ügyben megállapított felelősök továbbra is vezető pozíciót tölthessenek be. Nincs kételyem abban, hogy mindez Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes tudtával, sőt, bátorítására történik" - olvasható Vitézy Dávid közleményében.



forrás:http://index.hu/politika/belfold/budapest/beka0429/




Téma: Sajtószemle Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
130. Elküldve: 2008-04-30 09:36:33 [1782.]

Újabb gyöngyszem Mószer Miki habituális f@szságainak tekintélyes gyűjteményéből:

"A BKV kiadná, de a Peron Reklám Kft. ebbe nem egyezett bele" - fogalmazott tavaly az Indexnek Regőczi Miklós kommunikációs igazgató, miközben a mostani ítélet így fogalmaz:

"A perben érintett bérleti és engedményezési szerződés, amely az alperes és a Peron Reklám Kft. között jött létre nem tartozik az üzleti titok körébe (...) Az alperesnek a reklámtevékenység egészével és annak részleteivel is tisztában kell lennie, nem tagadhat meg egy gazdálkodással közvetlen összefüggésben álló adat kiadását azon az alapon, hogy ezen adattal nem rendelkezik."




forrás:http://index.hu/politika/belfold/budapest/0429kbgprn/




Téma: Sajtószemle Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
41. Elküldve: 2008-04-29 00:40:29 [1783.]

Mószer Miki vezérré koronázása, nos, ez meglehetősen merész elgondolás.
Amennyire a közvélemény érdeklődő részét ismerem, ez a fószer oly mértékű közútálatnak, sőt, megvetésnek örvend, hogy egy ilyen húzás újabb politikai botrány lenne szerintem. (Na jó, ez nem teljesen kizáró ok, ahogy a politikusállatokat ismerem, de azért mégis...)
Sanszosabb lenne, hogy Kikirics Karfiol (Karalábé?) röppenne az igazgatói székbe hirtelen.

Lássuk be, mindkét verzió egy kabaré. Persze igaz, Abszurdisztán, Demszkygrád, bármi megtörténhet... icon72.gif


Téma: Sztrájk Fórum: M3
[válaszok erre: #42] [előzmény: (38) perry, 2008-04-28 14:25:25]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
37. Elküldve: 2008-04-28 14:16:28 [1784.]

Én magával a sztrájkkal nem csak akkor értettam egyet, de utólag is helyesnek tartom. Az, hogy a politika (és bizonyos érdekkörök) erre rá vannak kapaszkodva, az egy másik kérdés - igaz, valóban bicskanyitogató dolog, és magam is súlyos főbelövésekkel díjaznám az érintetteket. Próbálnám azért ezt a két kérdést különválasztani, amennyire lehetséges.


Téma: Sztrájk Fórum: M3
[válaszok erre: #38] [előzmény: (36) perry, 2008-04-28 14:06:01]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
35. Elküldve: 2008-04-28 14:00:08 [1785.]

"De jó lenne, ha tized ennyi energiákat mozgattak volna sokan a tömegközlekedés oltalma, működtetése érdekében! "
Ezzel százszázalékig egyetértek, sőt! icon32.gif

Az összeesküvés-elméletek meg egyrészt kedvesek nékem, másrészt pedig modern ember általában nem veszi be a "magányos merénylő" - teóriát. icon24.gif


Téma: Sztrájk Fórum: M3
[előzmény: (34) médmfsz, 2008-04-28 13:52:46]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
127. Elküldve: 2008-04-28 13:55:14 [1786.]

A Magyar Narancs múlt heti számának egy cikkét bemásolom - azért nem linket adok, mert az archívum zárt, tehát nem lehet linkelni. Viszont rövid regisztráció után szabadon böngészhető, ajánlom mindenkinek.

www.mancs.hu





"politika - magyar glóbusz
Csuklóssal a csúszós úton - Bartha Pál, a Fürst Autóbusz Szakszervezet elnöke


A tavaly őszi bérmegállapodás után úgy tűnt, bedarálják a BKV-szakszervezeteket. Ehhez képest történetük legsikeresebb sztrájkján vannak túl, és a legnagyobbra készülnek. A második legnagyobb BKV-s szakszervezet vezetőjét kérdeztük lapzártánk napján, amikor még senki nem tudta, hogy lesz-e pénteken egész napos munkabeszüntetés.

Bartha Pál: A tavalyi bérmegállapodásnak nem az adott évre vonatkozó tartalma volt a felháborító, hanem az a nyomás, ami azért nehezedett ránk, hogy kötelezzük el magunkat 2008-ra, és hogy a bérfejlesztésnek részben az autóbusz-vezetők pihenőidejének csökkentése legyen az ára. Akkor Nemes Gábor (a Cinkota Autóbusz Szakszervezet elnöke - B. Zs.) és én is lemondtunk a szakszervezeti szövetségünkben betöltött vezető tisztségünkről, Gáborék tiltakozásul kiléptek a VTDSZSZ-ből is (a legnagyobb BKV-s szakszervezeti tömörülés - B. Zs.). Azóta rendeztük sorainkat. Az üzemi tanács választásán a Cinkota és a Fürst is megerősödött, a 14,5 százalékos szövetségünk 34 százalékot szerzett. Ugyanez a két szakszervezet kezdeményezte a novemberi kétórás és a decemberi félnapos figyelmeztető sztrájkot. Az utóbbi folyományaként köttetett egy hétpontos megállapodás a munkáltatóval, amelyben többek között elfogadtattuk, hogy a létszámleépítésről és a paraméterkönyvről csak a szakszervezet egyetértésével hozható döntés. Mivel szinte semmi nem valósult meg ezekből a pontokból, ez teremtette meg a jogi lehetőséget, hogy a szakszervezetek keményebben lépjenek fel. Novemberben az is világossá vált, hogy már néhány szervezet összefogása (még négyen csatlakoztak a felhívásunkhoz) eredményes lehet.

Magyar Narancs: Mi a céljuk?

BP: Az idei béralkun, amit még a tavalyi megállapodás vetített előre, túlvagyunk, lezártuk. Most a BKV csődközeli helyzete miatt fáj a fejünk. A cég a bankoktól már nem kap több hitelt, az adósságállománya lassan eléri az éves bevételét, ahonnan nincs hova hátrálni. Attól tartunk, hogy nem lesz miből kifizetni a dolgozókat. Ha megnézzük a mérleget, a kereskedelmi tevékenységéből bejön 41 milliárd, a kormány különböző jogcímen ad 51-et, a többi a hiányzó rész. Ennek is meglenne a gazdája: 1991 óta a főváros a működésre egy fillért sem adott. Nyújtott tőkepótló támogatást, adott közlekedési fejlesztésekre, de működésre nem. A 18,5 milliárd forint, amit a főváros most az államtól kér, önmagában semmit nem segít a BKV-n. Ahhoz az kell, hogy a nyolcvanmilliárdos adósságállományú céget megint valaki konszolidálja, a főváros pedig vállalja a működésből a rá eső részt.

MN: A főváros arra hivatkozik, hogy a hiány főként abból származik, hogy a régió nem járul hozzá a főváros közösségi közlekedéséhez.

BP: A régió a finanszírozás negyedik lába, noha bevétel szempontjából nem valós entitás, ami tudna adni a költségvetéséből. Ezért inkább az agglomerációs önkormányzatok összességéről beszélnék. Tény, hogy nekik is hozzá kellene járulniuk a BKV költségeihez, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez még mindig kevés lenne a nullszaldóhoz.

MN: Az Antal Attila-féle vezetés szlogenje az volt, hogy akkor állhatnak a tulajdonos elé a követeléseikkel, ha először a vállalat racionalizálja a működését. Tízmilliárdos költségmegtakarítási és bevételnövelési csomagot dolgoztak ki, amiből a gyakorlatban 11 milliárd lett. Egyetért?

BP: Szerintünk ez az egész félresikerült. Olyan tanácsadó vállalta fel a BKV racionalizálását (a CEMI - B. Zs.), amelynek nem volt gyakorlati tapasztalata. Többször figyelmezettük a projektvezetőket, hogy ez nem fog menni. A műszakiak közül annyi embert küldtek el, hogy az ellehetetlenítette a tervszerű karbantartást is. Nincsenek autószerelőink, villamosjármű-szerelőink. A decemberi megállapodásnak épp ez volt az egyik pontja, hogy felül kell vizsgálni a karbantartói létszámot, mert szakemberhiány van. És ez csak egy példa. Valamivel több, mint ezer embernek mondtak fel, illetve küldték őket előnyugdíjba és nyugdíjba, nagy részük műszaki dolgozó és alkalmazott volt. Ha a racionalizálás az utcán úgy jelenik meg, hogy tiszták az autóbuszok, alacsony a műszaki meghibásodás miatti menetkimaradásuk és a többi, akkor az megint más. De egyre lepusztultabb a járműpark. Amikor Antal Attila átvette az irányítást, az összes szerződést leállíttatta, nem volt beszerzés, nem írtak alá szerződést. 2007 őszére kötöttek újakat, de még van olyan, amit csak most kezdenek érvényesíteni, és ennek megfelelően szállításokról gondoskodni. Erre lehet mondani, hogy a BKV megtakarított - de minek a rovására? Mi úgy ítéljük meg, hogy szétverési, nem pedig ésszerűsítési folyamat indult meg. Maga az átszervezés előjátéka a BKV szétdarabolásának, ami a paraméterkönyvben is megjelent a HÉV privatizációjának az ötletével. De felmerült az is, hogy a kisföldalattit koncesszióba adják vagy autóbuszgarázst értékesítsenek.

MN: A verseny nyilván a szakszervezetek pozícióit is rontaná, de a főváros speciel az olcsóbb és jobb szolgáltatások miatt szokott kiállni mellette.

BP: Milyen az a verseny, ahol a feltételek nem egyenlők? Nézzük meg, hiszen már ma is van alvállalkozója a BKV-nak (a Nógrád Volán és a Transman - B. Zs.), mert a teljesítménye öt százalékát át kell adnia! Feltétel például, hogy a szolgáltató csak alacsony padlós busszal dolgozhat, és ami nem ilyen, azt le kell cserélnie. De ez csak akkor van így, ha az a BKV, és nem egy alvállalkozó. De van ennél sokkal rosszabb is: az alvállalkozó harminc százalékkal több pénzt kap kocsi-kilométerenként, mint amekkora a BKV fajlagos költsége ugyanakkora teljesítményre. Ráadásul az alvállalkozót a BKV a saját költségvetéséből fizeti, mégpedig úgy, hogy a menetrendet és a megállókat is ő alakítja ki, az alvállalkozónak csak közlekedtetni kell. Erről Hagyó Miklósnak azt mondtam, hogy nagyon érdekes helyzet alakulna ki, ha a főváros átvenné az alvállalkozók finanszírozását, mert biztosan eltűnnének, hiszen csak a BKV-val lehet megcsinálni, hogy nem adom oda a valós üzemeltetési költséget. Egy alvállalkozó két perc alatt kivonulna a piacról.

MN: A BKV egy százmilliárdos cég, egyes vélemények szerint lehetne kétszer ekkora is, ha a külső és belső adósságát rendeznék. Már ez az összeg is nagyon sok, aminek a felhasználásáról (például AAM-szerződések) kevés jót hallani. Hol kéne megnézni ön szerint az eresztékeket?

BP: Sajnos nem áll módunkban felülvizsgálni különböző menedzserszerződéseket és más megállapodásokat. A racionalizálási projektekbe látványosan bevonták a szakszervezeteket, de aztán kihagytak minket, hogy mélységében azért ne láthassunk bele. Számomra az is érthetetlen, hogy miért kell tanácsadó cégeket megbízni olyan dolgokkal, amikre a BKV-nak meglenne a saját kapacitása. Elmentek régi emberek, jöttek újak. A váltás okozott működési zavarokat, és mivel bizonyos állásokat jóval több pénzért töltöttek be, feltehetően a "központi vízfej" költségvetése se lett sokkal karcsúbb.

MN: A paraméterkönyv megváltoztatását elvi szinten elutasítják?

BP: Nem. Az a bajunk, hogy általánosságokról beszél, és nincs szakmai érvekkel alátámasztva, hogy miért kell vonalakat megszüntetni, összevonni, vagy járatokat ritkábban közlekedtetni. Ezenkívül költségvetésileg sincs rendesen kidolgozva. Mi javasoltuk, hogy üljünk le és beszéljük át, hiszen sokan itt dolgozunk 25-30 éve. Van a paraméterkönyvben egy csomó technikailag nehezen kivitelezhető dolog, például a szólóról a csuklós buszra való átszerelés. Itt van a piros és a fekete 22-es összevonása. Mondtam is Hagyó Mikósnak: nem normális, aki kitalálta, hogy a kétszer egy sávos Budakeszi úton, ahol csúcsidőben a szóló autóbusz is alig tud felmenni, csuklóst állítsanak be. Képzeljük csak el télen, lefelé a kanyargós lejtőn, simán keresztbe fordul és összetör mindent. Úgy gondoljuk, hogy fontos a társadalmi egyeztetés és a lakossági igények megismerése. De szakmailag ne a VEKE-vel vagy a Vakok Intézetével tárgyalják le, hanem velünk, mert mi ismerjük az úthálózat leterheltségét. Az a célunk, hogy a vübihez (városüzemeltetési bizottság - B. Zs.) a paraméterkönyv már úgy menjen be, hogy velünk egyeztették. Az eredeti változat Óbudát rettenetesen megkaszálta volna, és talán még Cinkotát és Kiliánt (a két dél-pesti autóbuszgarázst) érintette volna. Tudjuk, hogy Óbudára melyik érdekcsoport akarta betenni a lábát - de miért adnánk oda, ha mi is tudjuk üzemeltetni, akár jobb minőségben is?

MN: A finomított változat kétmilliárdos megtakarítást javasol.

BP: Ebben is számos problémás elemet látunk. Vannak benne óránkénti indítások, melyek sztrájk idején elképzelhetőek csak. Az pedig, hogy kikerülnek bizonyos területek a szolgáltatásból, a lakosság számára is elfogadhatatlan. Fél éve még tele volt a város azzal, hogy mindenki utazzon közösségi közlekedéssel - ilyen feltételek mellett csak elveszítjük az utasainkat.

MN: Azt mondta, hogy a BKV finanszírozásából a harmadik láb hiányzik. Milyen konkrét forrásokat kellene mozgósítania a fővárosnak ahhoz, hogy fenntartható legyen a működtetés?

BP: A parkolótársaságok is hozzájárulhatnának bevételük egy részével a BKV költségvetéséhez, és azon kívül is meg kéne nézni, honnan lehetne átcsoportosítani erőforrásokat. A metróépítést szerintünk le kéne lassítani: abszurd, hogy a kezdeti 200 milliárd helyett ma már a háromszorosánál tart a költségvetése, miközben nem lehet tudni, hogyan fogja támogatni az EU. Ennél jóval kevesebb pénzből rendbe lehetne tenni a felszíni közlekedést, hogy az a jelenleginél sokkal jobban és olcsóbban működjön. A metróépítés ugyan visszafordíthatatlan, de meg kéne nézni, mit lehet belőle elhagyni. Viccnek tartjuk, hogy több utast szállítunk, mint a MÁV, de míg az állami vállalat megkapja az üzemanyag és az elektromos áram után a jövedékiadó-visszatérítést, mi nem. Ha ezeket figyelembe vesszük, és az agglomeráció is hozzájárulna a fővárosi tömegközlekedés működéséhez, nullszaldó közeli BKV-t lehetne csinálni. Az utasok megnyeréséhez még több kell: el kell végre kezdeni P+R parkolókat építeni.

MN: Az autóbusz-szakszervezetek a mozdonyvezetőkhöz hasonlóan mindig is hangadók voltak az édekképviseletek között. A többi BKV-s szakszervezettel együtt mennyire sikerült a megváltozott társadalmi körülményekhez alkalmazkodni?

BP: A BKV-nál 26 szakszervezet van három szövetségbe tömörülve. Nyilvánvalóan, akik az előző rendszerben voltak szakszervezeti vezetők, azoknak a felfogását megváltoztatni nemigen lehet, hanem szépen kiöregszenek ebből. A szakszervezeti mozgalom szabaddá vált 1990 után, de nem igazán képzettek a vezetőik. Az újabbak merték már vállalni a konfliktusokat, de még mindig kevés olyan szakszervezet van, amelyik felvette a kesztyűt, és próbál erőteljesebben dolgozni a munkavállalókért. Ehhez alapvető a pénz, tehát hogy tagsága, vagyona legyen, mert a nélkül semmi nem működik.

MN: A munkáltatói oldalról többen forszírozzák a sztrájktörvény módosítását, főként az elégséges szolgáltatás hiányos körülírása miatt.

BP: A sztrájktörvény annyit mond, hogy tárgyalni kell az elégséges szolgáltatásról, és a megállapodást a felek belátására bízza. Szerintünk ennél jobban ezt nem lehet leszabályozni. A törvény nem mondja ki, hogy a sztrájk idején be kell jönni a munkahelyre, de az ajánlásokban benne van, hogy rendelkezésre kell állni. Nyugaton ezt nem ismeri a sztrájktörvény: ha ott valaki sztrájkol, akkor be se mehet a munkahelyére. Németországban vagy Franciaországban a törvény azt is tiltja, hogy sztrájktörőket alkalmazzanak. Most felröppent a hír, hogy a Volántól jönnének kölcsönsofőrök: szerintünk ezzel csak a sztrájk hatását terjesztenék ki a saját vonalaikra.

Névjegy
"Aki elvállal egy szakszervezeti tisztséget, annak meg kell halni a tagságért. Nem lehet itt szórakozgatni" - mondta a Narancsnak az 57 éves szakszervezeti vezető, aki 1988-ban dolgozott a Szolidaritás Munkásszövetségnek, 1991-ben lett a kelenföldi Fürst Autóbusz Szakszervezet tagja, majd néhány hónappal később elnöke. A villámkarrier őt is meglepte: "Csak azért indítottak el, hogy legyen ellenjelöltje annak, akit leendő elnöknek gondoltak. Erre 83 százalékkal győztem" - mondta Bartha, aki gyakorlatilag nulla vagyonnal és tartalmatlan testületekkel vette át az 500 fős szakszervezetet, amely mára kétszer akkora szervezetté nőtte ki magát. Építettek egy 13 szobás nyaralót Budapesttől 50 km-re, kondicionálótermük van Kelenföldön, hat csapattal részt vesznek a vállalati focibajnokságban, évente megrendezik a Fürst-sportnapokat és a Fürst-majálist. Bartha a munka mellett elvégezte a jogot ("több mint négyszáz ügyem volt, és csak tízet vesztettem"). "Egy szakszervezet létszámleépítést nem írhat alá soha. Akkor sem, ha 'ésszerű'. Minden munkavállaló mögött van egy család: ha valaki kikerül a munkaerőpiacról, onnan már nagyon nehéz dolga van. Dolgoztam szociális munkásként. Láttam, hogy mennek tönkre családok a férfi elbocsátása miatt. Iszonyat."

Bogár Zsolt"


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
[válaszok erre: #128]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
32. Elküldve: 2008-04-28 12:16:48 [1787.]

Én úgy mondanám, hogy hajlamos vagyok kérdéseket föltenni. Ha tudnám a válaszokat, akkor azzal sem maradnék adós, de nem tudom. Viszont bizonyos mintázatok felfedezhetők az eseményekben, és bizonyos logika szerint csoportosíthatók. Ennyi, s nem több.
Ezenfelül mindenki elgondolkodik maga, már persze akit érdekel egyáltalán. icon32.gif


Téma: Sztrájk Fórum: M3
[előzmény: (31) médmfsz, 2008-04-28 11:02:49]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
30. Elküldve: 2008-04-28 10:23:24 [1788.]

Itt van egy olyan oknyomozós-féle írás, tessék szépen elolvasni:
http://kotottpalya.blog.hu/2008/04/28/kinyirjak_az_utolso_szakembert_a_bkv_nal

Ideteszek azért egy idézetet belőle:
"A szocialista Hagyó bizalmasaként ismert, de a szocialistákkal saját jogon is kapcsolatban álló (előző, politikusi "életében" utoljára az MSZP-nél politizáló) Regőczi mindenesetre fújt már feltűnően egy követ az általában elvileg vele ellenérdekelt szakszervezeti vezetőkkel. Amikor tavaly novemberben szerveződött sztrájk, a VEKE szóvivőjét, a BKV felügyelő bizottságában is tag Vitézy Dávidod érte az a vád, hogy munkabeszüntetésre buzdított. A vád annyira komolytalan volt, hogy még azt az aktivistát sem nevezték meg, akivel állítólag Vitézy beszélt, Regőczi mégis fontosnak érezte, hogy személyesen telefonáljon az Index szerkesztőségébe, hogy feltétlenül és azonnal hozzuk le az erről szóló érdek-képviseleti közleményt.

Összeesküvés-elméletünkről megkérdeztük Regőczi Miklóst is, ő azonban határozottan cáfolta, hogy bármilyen módon befolyásolta volna a szakszervezeteket a Somodi leváltását követelő levél megírására."

Ezek után tessék rápillantani az OFF topic 330-331 hsz-re.

Aztán az egészről még részemről annyit:
Van ugyebár ez a Somodi, nem különösebb kedvencem nekem, nemrég anyáztam is itt egy rendelkezésével kapcsolatban, amely szerint a mindenkori járművezető legyen egyrészt békebíró, másrészt kedvesnővér, amikor az utasok összekapván kiontják egymás belit, például.
Tehát nem kedvencem nekem, ugyanakkor azt is tudni lehet, hogy nincs benne a brancsban, konkrétan a RendHagyó Mikulás - Mószer Miki fémjelezte ingatlanpanamista gruppban. (Baross kocsiszín, csak megemlíteném.)
A citált írás szerint vannak bizonyos összefonódások "bizonyos" szakszervezetek, valamint Mószer Miki körei között, amibe azért belegondolni is eléggé gyomorforgató.

Szóval nemtom.
Nem egyszerű, de ezt már említettem.
Aki érez magában affinitást az gondolkozzék, s következtessen maga.



Téma: Sztrájk Fórum: M3
[válaszok erre: #31]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
126. Elküldve: 2008-04-27 23:13:14 [1789.]

Zajlik (zajlott) az élet:

http://www.origo.hu/itthon/20080427-bombariado-miatt-lezartak-a-kobanyakispest-metroallomast.html


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
1019. Elküldve: 2008-04-27 22:03:27 [1790.]

Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!

[válaszok erre: #1020] [előzmény: (1018) Kingweb, 2008-04-27 21:56:20]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
1014. Elküldve: 2008-04-27 20:29:11 [1791.]

Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!

[válaszok erre: #1015] [előzmény: (1012) speaker77, 2008-04-27 19:50:51]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
1011. Elküldve: 2008-04-27 18:40:01 [1792.]

Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!

[válaszok erre: #1012]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
121. Elküldve: 2008-04-26 09:48:51 [1793.]

http://www.hirszerzo.hu/cikkr.bkv_megbomlott_a_szakszervezetek_egysege.64378.html


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
119. Elküldve: 2008-04-25 18:41:54 [1794.]

http://hvg.hu/itthon/20080424_bkv_sztrajk.aspx


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
691. Elküldve: 2008-04-25 09:08:52 [1795.]

Egyéni véleményt fogalmazok meg.

Az, hogy kétszer egymás után sikerült (ilyes előzmények nélkül, tehát úttörő jelleggel a maga nemében) gyakorlatilag teljes sztrájkot megvalósítani, és ilyen támogatottsággal, az nagyon komoly fegyvertény a továbbiakra nézve.
Ugyanakkor látni kell azt is, hogy a MUNKAVÁLLALÓK ERŐFESZÍTÉSEIRE rá vannak kapaszkodva olyan körök, amelyeknek semmi keresnivalójuk pedig eme térfélen. Egyrészt a tesze-tosza, csakis a parazitizmusban jeleskedő menedzsment, másrészt a felelőtlen, inkompetens, enyveskezű városvezetés.
Ez bizony sokrétű módon árnyalja a dolgokat.
Nem egyszerű ügy ez, bizony, nem egyszerű... icon72.gif


Téma: Érdekképviselet Fórum: M3
[válaszok erre: #693] [előzmény: (690) médmfsz, 2008-04-25 07:00:11]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
688. Elküldve: 2008-04-24 23:20:02 [1796.]

Mint talán már nem újdonság, be lett lengetve egy többnapos (határozatlan idejű) sztrájk, májusi valószínűséggel.

A Metró KDSz egyelőre NEM csatlakozott semmilyen sztrájkfelhíváshoz.



Téma: Érdekképviselet Fórum: M3
[válaszok erre: #689 #690]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
117. Elküldve: 2008-04-23 22:32:47 [1797.]

Na ja.
Szóval, akkor tört volna le a kezem, amikor (és ahányszor) erre a f@sszopó köcsögre szavaztam.
(Más kérdés, hogy micsoda rémes alternatívák mellett...)

Ahogy a költő mondja:
"Vasvillát, vasvillát, hadd szúrjam keresztül!"


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
[előzmény: (116) LoviGabi, 2008-04-23 22:19:08]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
1007. Elküldve: 2008-04-23 22:23:47 [1798.]

Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!

Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
3. Elküldve: 2008-04-23 22:04:30 [1799.]

"...az a csúfság ami a másik vonalon megesett."

Ama csúfságot magam FÚSZ-nak (Fehér Út Szindróma) nevezem. Javasolnám hivatalos megnevezéssé tenni, és bármikor, amikor hivatkozni kell rá, elég csak annyit mondani: FÚSZ. icon31.gif


Téma: Köki átépítése Fórum: M3
[előzmény: (1) Kingweb, 2008-04-23 12:50:56]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
29. Elküldve: 2008-04-23 22:00:27 [1800.]

...no meg igy:

icon50.gif icon53.gif


Téma: Sztrájk Fórum: M3
[előzmény: (28) dulifuli, 2008-04-23 21:59:56]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   
 Találatok száma: 3214
    / 129 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
Az oldal 0.023216962814331 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail