Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 
 Hozzászólások: 9479299/1 Témák: 19219 Tagok: 113152 Legújabb tag: Charles Pirouet Online: (86/0
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 129 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 Találatok száma: 3214 üzenet

dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
639. Elküldve: 2008-04-05 01:03:45 [1876.]

"...az utazóforgalmi dolgozóknál nem lett megállapítva konkrét keretösszeg a minőségi prémiumoknál."
Ez valószínűleg attól van, mert a lehető legnagyobb összeg lett törzsbéresítve. Gondolj csak bele: ha lenne fix megcímezhető lóvé, az azt jelentené, hogy béremeléskor nem lett törzsbéresítve, tehát akkor meg az lenne a baj. Ez is a mérleg két serpenyőjével, avagy az érme két oldalával kapcsolatos, csak hogy kerüljem a közhelyeket.

Az a sok hülyeség meg, ami benne van (maradt?) a dokumentumban, az szerintem attól van, hogy nem csak EGY okos ember csinálta, hanem SOK okos ember gyűrte egymást vele, viszonylag sokáig. Az ilyesmi pedig szokott eredményezni pár blődlit is, megfigyeléseim szerint.
(Néhányan ezért is kedvelik jobban a diktatúrát, mert ott ilyen nincs (?), hát ez meg ízlés dolga.)

Amúgy meg az egész úgyis csak augusztusig érvényes, onnét megint új megállapodás kell, úgyhogy tessék szépen a kifogásokat leírni, eljuttatni az éppen szimpi érdekvédőnek - ez egy járható út, szerintem.


Téma: Érdekképviselet Fórum: M3
[válaszok erre: #642 #646] [előzmény: (621) perry, 2008-04-04 14:19:26]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
620. Elküldve: 2008-04-04 13:30:19 [1877.]

Íme, a prémiummegállapodás teljes szövege. Először arra gondoltam, hogy kimazsolázom belőle ami csak az mkv-kat érinti, de aztán mégis ide teszem az egészet, az érdeklődő így tudja böngészni példul a diszpécserek feltételeit, vagy összehasonlításokat is tehet mondjuk HÉV-vel, vagy ami jól esik éppen.





Megállapodás



A Metró és HÉV Forgalmi Főmérnökség vezetése és a képviselettel rendelkező érdekképviseletek a KSZ 62. pontja alapján az alábbiakban egyeztetnek:


A prémiumrendszerek érvényessége: 2008. március 1-től 2008. augusztus 31-ig. Amennyiben a Társasági Prémium Szabályzat hatályba lép 2008. augusztus 31. előtt, a prémiumrendszerek a Prémium Szabályzat hatályba lépéséig maradnak érvényben. A március havi prémium- feltételeket a munkáltató teljesítettnek tekinti.


Metró és MFAV Forgalmi Szolgálatok


Utazóforgalmi dolgozók ösztönző rendszere:


Premizált munkakörök:

metró motorkocsi segédvezető
metró motorkocsi-vezető
földalatti vasútvezető MILLFAV


Teljesítmény prémium


A prémium a ténylegesen teljesített menetekre, fordulókra fizethető:
1-es Metró Forgalmi Szolgálatnál: az adott hónapban teljesített menetek alapján kerül meghatározásra, összege: 35.- Ft/menet


2-es Metró Forgalmi Szolgálatnál: az adott hónapban teljesített fordulók alapján kerül meghatározásra, összege: (mkv, sv.) 100.- Ft/forduló


3-as Metró Forgalmi Szolgálatnál: az adott hónapban teljesített fordulók alapján kerül meghatározásra, összege: 200.- Ft/forduló


Azon utazóforgalmi munkavállalók részére, akik a forduló-, illetve a menetszám alapú premizálás hatálya alá nem esnek a szolgálati szám szerinti napon, 550.- Ft napi prémium kerül kifizetésre. Tartalékos szolgálati számban a premizálás a szolgálati időben ténylegesen végzett tevékenység alapján történik.


A prémium a tárgyhavi bérrel kerül kifizetésre.


Minőségi prémium


A többlet minőségi prémium a Metró Forgalmi Szolgálatoknál abban az esetben kerül kifizetésre a július havi bérekkel, amennyiben a bérgazdálkodási keretek erre lehetőséget adnak.


A havi beosztás szerinti összes munkanap teljesítése (munkabérrel elszámolt napok, 1 eü nap igénybevétele) esetén kerül kifizetésre.
Amennyiben a munkavállaló a munkavégzése során a vele szemben támasztott elvárásoknak nem felelt meg, illetve a részére felróható munkavégzési szabályszegése (kötelezettség szegése) volt (a felróhatóság vizsgálat tárgyát képezi), akkor a havi minőségi prémium teljes összege elvonásra kerül. A prémiumot kizáró szabályszegések:

az egyenletes vonatforgalom meglétének a hiánya, menetrendi eltérés okozása, abban az esetben, ha az egyéni munkavégzés hiányosságára visszavezethető okból adódik,
engedélykérés elmulasztása,
„Megállás helye” jelző engedély nélküli meghaladása (utasokkal),
az engedélyezett sebesség indokolatlan túllépése,
indokolatlan menetkimaradás okozása,
helytelen hibakeresés,
helytelen vezetéstechnika (CML, CMC vészfék),
figyelmet elterelő tevékenység (mobiltelefon-használat stb.),
jelentési kötelezettség elmulasztása,
szolgálati hely engedély nélküli elhagyása,
járművezetői fülkében való illetéktelen személy, vagy engedély nélküli tartózkodás („utaztatás”),
jogos utaspanasz,
munkavédelmi szabályok, technológiai előírások megszegése,
a szolgálatváltás helyre, és időpontjára vonatkozó előírás megszegése,
nem előírásszerű formaruha viselés,
szolgálati okmányok nem előírásszerű vezetése,
szolgálatból való igazolatlan elkésés,
kötelező oktatásról vagy vizsgáról való igazolatlan távolmaradás,
engedély nélküli szolgálati szám csere,
szolgálati út be nem tartása.


A Vasútbiztonsági Csoport és/vagy más ellenőrzési jogkört gyakorlók általi vizsgálat dokumentált megállapításai alapján kerül a prémium megvonásra. A munkavállaló a megvonásról írásbeli értesítést kap. A munkavállaló 5 naptári napon belül Munkaügyi Bizottsághoz, illetve az Mt. 199.§(1) bekezdése alapján a prémium megvonása miatt az elévülési időn belül munkaügyi jogvitát kezdeményezhet (Munkaügyi Bírósághoz fordulhat).


A minőségi munkavégzés feltételeinek meg nem felelő munkavégzés miatt ki nem fizetett minőségi prémiumot a minőségi munkát végző dolgozók (akiknek az adott időszakban minőségi prémium jogerősen nem került csökkentésre) között kell a tárgy negyedév lezárásakor a munkabérrel fizetett munkaórák arányában kifizetni.


A prémium a tárgyhavi bérrel kerül kifizetésre.


A munkáltató az első félév zárásakor az esetleges jutalmazás felosztására a fenti elveket alkalmazza azzal, hogy a jutalmazásból a havi 1 eü nap, illetve férfi munkavállalók esetében a havi 1 nap betegszabadság (a vizsgált időszakban összevonhatók) nem tekintendő kizáró tényezőnek.

Nem utazó forgalmi dolgozók ösztönző rendszere:


Premizált munkakörök:

vontatási diszpécser
KFM
forgalmi szolgálattevő
térfelvigyázó
állomási és műszakvezető diszpécser
instruktor
peronőr



Teljesítmény prémium


A prémium a ténylegesen teljesített 12 órás nappalos műszakokra fizethető, összege: 500.- Ft/műszak.


A prémium a tárgyhavi bérrel kerül kifizetésre.


Minőségi prémium


Minőségi prémium azoknak a munkavállalóknak fizethető, akik a II.3. a.)- e.) pontok alapján csoportos prémiumban nem részesülnek és a tolatásvezetőknek.


Minőségi prémium mértéke: 1350.- Ft/hó/fő.


A prémiumban minden munkavállaló részesül, akinek az adott hónapban a munka – vagy átlagbérrel fizetett napjainak száma a 9 napot eléri.


Kizáró tényezők:

Nem előírásszerű formaruha viselése
Figyelmet elterelő tevékenység
Jelentési kötelezettség elmulasztása
Szolgálati hely engedély nélküli elhagyása
A munkavállaló munkavégzésével kapcsolatos jogos utaspanasz
Szabálytalan munkavégzés
Szolgálatból való igazolatlan elkésés
Kötelező oktatásról vagy vizsgáról való igazolatlan távolmaradás
Pénzügyi fegyelem megsértése
Szolgálati hely engedély nélküli elhagyása
Szolgálati helyiségben illetéktelen személy tartózkodása.
A kizáró okot minden esetben dokumentálni kell.


A minőségi munkavégzés feltételeinek meg nem felelő munkavégzés miatt ki nem fizetett minőségi prémiumot a minőségi munkát végző dolgozók (akik az adott negyedév minden hónapjában részesültek a minőségi prémiumból) között kell a tárgy negyedév lezárásakor egyenlő mértékben kifizetni. A megtakarítás csak abban a FEOR-ban fizethető ki, amelyben keletkezett.


A prémium a tárgyhavi bérrel kerül kifizetésre.


Jegyforgalmazási prémium


2-es, 3-as Metró Forgalmi Szolgálatnál:


Árusított jegyek darabszáma alapján:



Jegyfajta Szakaszjegy Vonaljegy Napijegy Túristajegy
Jegyérték Ft/db 220 270 1 550 3 400
prémium Ft/db 5,00 5,00 8,50 11,00



Jegyfajta Helyzíni vonaljegy Átszállójegy 10-db-os gyűjtőjegy
Jegyérték Ft/db 350 420 2 350
prémium Ft/db 5,00 5,00 8,50




A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.


MFAV:

Árusított jegyek darabszáma alapján:


Jegyfajta Szakaszjegy Vonaljegy Napijegy Túristajegy
Jegyérték Ft/db 220 270 1 550 3 400
prémium Ft/db 3,00 3,00 5,00 8,00



Jegyfajta Helyszíni vonaljegy Átszállójegy 10-db-os gyűjtőjegy Hetijegy Családi jegy
Jegyérték Ft/db 350 420 2 350 4 000 2 000
prémium Ft/db 3,00 3,00 5,00 8,00 8,00




A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.



3. Csoportos prémiumok


Csoportos prémiumban részesül az a munkavállaló, aki ilyen munkakört, illetve munkafeladatot lát el kiírás alapján. A csoportos prémiumok esetén „ a vonalon a tárgyhónapban” kitétel esetén a feltétel nem teljesülésekor a prémium az érintett munkakörben, teljes összegben megvonásra kerül havi szinten. Az egyéni munkavégzésre vonatkozó feltétel nem teljesülésekor a prémium az érintett munkavállalónál, teljes összegben megvonásra kerül havi szinten.


A csoportos prémiumok feltételeinek meg nem felelő munkavégzés miatt ki nem fizetett csoportos prémium összege az adott munkakörben, ahol keletkezett a kifizetendő jutalom alapját képezi.



Premizált munkakör: instruktor


A prémium kifizetésének feltételei:

Az instruktori munkavégzés hibájából eredő baleset, rendkívüli esemény nem történhet,
A vonalon a tárgyhónapban járművezetői szabálytalan munkavégzésre visszavezethető saját hibás baleset nem következik be
A vonalon a tárgyhónapban a személyzethiány miatti menetkimaradási % a 0,03 %-ot nem érheti el ( a menetkimaradási %-ba nem számít bele, ha bizonyos szolgálati számokban a vezénylet által nem volt személyzet biztosítva).


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban a tárgyi munkakörökben ledolgozott időszakra 1600.- Ft/szolgálat.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.



Premizált munkakör: KFM, KUD (MFAV), KFM operátor, a block- post, illetve a Határ úti forgalmi szolgálattevői szolgálatot ellátó munkavállalók


A prémium kifizetésének feltételei:

A forgalomirányítás szabálytalan munkavégzésből eredő baleset, rendkívüli esemény nem lehet,
A vonalon a tárgyhónapban forgalmi okból a menetkimaradási % a 0,2 %-ot nem érheti el,
A 3 percet meghaladó indulási késések ( kivéve: műszaki ok, rendkívüli esemény, illetve egyenletes forgalom biztosítása érdekében végrehajtott forgalom-szabályozás) aránya 1,5 %-ot nem érheti el,
A menetrendszerűségi mutató 98,5% fölött legyen.


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban a KFM munkakörben ledolgozott időszakra 2000.- Ft/szolgálat, a KUD (MFAV) és KFM operátor munkakörökben a ledolgozott időszakra 1600.- Ft/szolgálat, a block- post, illetve a Határ úti forgalmi szolgálattevői szolgálatot ellátó munkavállalók esetén a ledolgozott időszakra 800.- Ft/szolgálat.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.




Premizált munkakör: műszakvezető diszpécser


A prémium kifizetésének feltételei:

A műszakvezető diszpécseri munkavégzés hibájából eredő baleset, rendkívüli esemény nem lehet.
A vonalon a tárgyhónapban a létszám okozta túlórákon túl, - személyzetvezénylési ill. szabadságtervezési hibák miatt - további túlórák nem kerülhetnek elrendelésre.
A vonalon a tárgyhónapban jogos, állomásforgalmi munkavállalóra vonatkozó utaspanasz száma nem haladhatja meg az előző év hasonló időszakában regisztrált jogos utaspanaszok számát.


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban a tárgyi munkakörökben ledolgozott időszakra 1600.- Ft/szolgálat.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.



Premizált munkakör: vontatási diszpécser


A prémium kifizetésének feltételei:

A vontatási diszpécseri munkavégzés hibájából eredő baleset, rendkívüli esemény, szabálytalan foglalkoztatás nem lehet,
A vonalon a tárgyhónapban járművezetői szabálytalan munkavégzésre visszavezethető saját hibás baleset nem következik be,
Tároló és vontatási diszpécser esetén személyzethiány miatti menetkimaradás 0,03% alatt maradjon ( a menetkimaradási %-ba nem számít bele, ha bizonyos szolgálati számokban a vezénylet által nem volt személyzet biztosítva).
Vizsgáló diszpécser esetén vonat fogadás-tárolás megszervezési hibájából eredő forgalmi akadály vagy esemény nem következik be.


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban a tárgyi munkakörökben ledolgozott időszakra 1600.- Ft/szolgálat.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.



Premizált munkakör: térfelvigyázó


A prémium kifizetésének feltételei:

A térfelvigyázói munkavégzés hibájából eredő baleset, rendkívüli esemény, szabálytalan foglalkoztatás nem lehet ,
A járműtelepen a tárgyhónapban járművezetői szabálytalan munkavégzésre visszavezethető saját hibás beleset nem következik be,
Személyzethiány miatti fordulókimaradás 0,03% alatt maradjon ( a fordulókimaradási %-ba nem számít bele, ha bizonyos szolgálati számokban a vezénylet által nem volt személyzet biztosítva).
.

A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban a tárgyi munkakörökben ledolgozott időszakra 1600.- Ft/szolgálat.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.


Premizált munkakörök:
vontatási diszpécser
KFM
forgalmi szolgálattevő
térfelvigyázó
állomási és műszakvezető diszpécser
instruktor
peronőr
- tolatásvezető


Premizált feladatok:

Rendkívüli helyzetben, kedvezőtlen időben végzett, a forgalom lebonyolításához szükséges feladatok ellátása (pl. ideiglenes szolgálati helyen történő szolgálatvégzés; havazásban, zord időjárásban, tartósan kültéren végzett munka, stb.)


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban, a rendkívüli helyzetben teljesített szolgálatok után 1000. - 3000.- Ft/szolgálat.


A prémium kiírását esetenként a Metró és HÉV Forgalmi Főmérnök rendeli el.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.



4. Energia- megtakarítási ösztönző keret elosztásának elvei:


Az értékelési időszak alatt metróvezető (FEOR.: 83530), vagy földalatti vasútvezető MILLFAV (FEOR.: 83532) munkakörben munkabérrel elszámolt munkaórák arányában, a központi keret leosztásakor a Metró és HÉV Forgalmi Főmérnökség területén munkaviszonyban álló munkavállalók között kell felosztani.


Forrás: központi keret.


A központi keret leosztása után esedékes bérrel kerül kifizetésre.



HÉV Forgalmi Szolgálatok


A HÉV forgalmi munkakörökben dolgozók minőségi munkavégzése értékelésének egységes feltételei és szempontjai kialakítása tárgyában 2006. december 19-én megkötött megállapodás a továbbiakban is érvényes az abban foglaltak szerint.



Jegyforgalmazási prémium


Premizált munkakörök: - diszpécser,

- forgalmi szolgálattevő,

- térközőr,

- naplózó.


Prémium összege: 5.- Ft/ eladott jegy.


Prémiumot módosító tényezők:

- az elrendelt nyitvatartási időben a pénztárt indokolatlanul nem kezeli

1 alkalom: -50%, ennél több alkalom: -100%

- 1000.- Ft-nál nagyobb pénztárhiány megállapítása: -100%.

Az elvonás, a hiányosság észlelésekor a tárgyhavi jutalékot érinti.


Forrás: központi keret.

A központi keret leosztása után, az akkor, a Metró és HÉV Forgalmi Főmérnökség HÉV Forgalmi Szolgálatai területén munkaviszonyban álló munkavállalók között, az esedékes bérrel kerül kifizetésre.



Csoportos prémiumok


Premizált munkakörök: diszpécser,
forgalmi szolgálattevő, amennyiben diszpécseri munkakört, munkafeladatot lát el.

Premizált feladatok:

A forgalomirányítás szabálytalan munkavégzésből eredő baleset, rendkívüli esemény nem lehet,
a helyes forgalomszabályozással elkerülhető, 3 percet meghaladó indulási késések aránya a havi 0,5 %-ot nem érheti el,
a vonalon a tárgyhónapban járművezetői szabálytalan munkavégzésre visszavezethető saját hibás esemény nem következik be,
a vonalon a tárgyhónapban a személyzethiány miatti menetkimaradás nem lehet.


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott szolgálati helyen, az adott hónapban teljesített szolgálatok után 2000.- Ft/12 órás szolgálat.

Legalább egy feltétel nem teljesülése esetén, az adott szolgálati helyen prémium nem fizethető.

A besegítő diszpécser tevékenysége, illetőleg az abból adódó szabályszegések a prémium-feltételek teljesítését nem érintik.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.


Premizált munkakör: forgalmi szolgálattevő


Premizált feladatok, amennyiben beosztás szerint KÖFI munkakört, munkafeladatot lát el:

.

A forgalomirányítás szabálytalan munkavégzésből eredő baleset, rendkívüli esemény az általa irányított vonalrészen, szolgálata alatt nem lehet,
a helyes forgalomszabályozással elkerülhető, 3 percet meghaladó indulási késések aránya, az általa irányított vonalrészen, szolgálata alatt a havi 0,5 %-ot nem érheti el,
az általa irányított vonalrészen, szolgálata alatt, járművezetői szabálytalan munkavégzésre visszavezethető saját hibás esemény nem következik be.


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban KÖFI munkafeladat ellátása után 2000.- Ft/12 órás szolgálat.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.



Premizált munkakörök: - diszpécser,
- forgalmi szolgálattevő,

- térközőr,

- váltókezelő,

- naplózó,

- járművezető.



Premizált feladatok:

Rendkívüli helyzetben, kedvezőtlen időben végzett, a forgalom lebonyolításához szükséges feladatok ellátása (pl. ideiglenes szolgálati helyen történő szolgálatvégzés; rendkívüli helyzetben helyszíni állítású váltók kezelése; havazásban, zord időjárásban, tartósan kültéren végzett munka, stb.)


A feltételek teljesülése esetén kifizethető az adott hónapban, a rendkívüli helyzetben teljesített szolgálatok után 1000. - 3000.- Ft/szolgálat.


A prémium kiírását esetenként a Metró és HÉV Forgalmi Főmérnök rendeli el.


A prémium a tárgyhónapot követő hónap bérével kerül kifizetésre.



Energia-megtakarítási ösztönző keret elosztásának elvei:


Az értékelési időszak alatt HÉV járművezető (FEOR.: 83591) munkakörben ledolgozott munkaórák arányában, a központi keret leosztásakor, a Metró és HÉV Forgalmi Főmérnökség területén munkaviszonyban álló munkavállalók között kell felosztani.


Forrás: központi keret.

A központi keret leosztása után esedékes bérrel kerül kifizetésre.




Főmérnök közvetlen, ÜMEO, VBCS, Szolgálatok alkalmazotti állománya


A premizáltak köre külön kerül meghatározásra.


Premizált feladatok:

- a Társaság, illetve a Főmérnökség működésével összefüggő rendkívüli és sürgős feladatok elvégzése,

az Aramis KÖFI rendszer forgalmi rendszergazdai feladatainak az ellátása,
- a Főmérnökség, a Szolgálatok gazdálkodási költségkeretének figyelemmel kísérése, betartása és az ezzel kapcsolatos gazdálkodás,

- a Főmérnökség, a Szolgálatok létszám- és bérkeretének figyelemmel kísérése, betartása,

- a társasági szintű szabályozások betartása, a kiadott feladatok határidőre történő biztosítása,

- a társasági átalakítás során a létszámcsökkentésben érintett munkavállalók átképzésének megszervezése,

- a BKV Zrt belső, járművezetői képzés tantervének átalakításában való részvétel,

- a Főmérnökség, a Szolgálatok munkavállalóinak az ismeretbővítő oktatási tematika átdolgozásának megszervezése,

az Auli / GrAuli menetrendi vezérlő rendszer forgalmi rendszergazdai feladatainak az ellátása,
az ESM biztosítóberendezési regisztrációs rendszer forgalmi rendszergazdai feladatainak az ellátása,
- a Főmérnökség menetrendjeinek, továbbá a menetrendi teljesítményeinek figyelemmel kísérése és betartása

- az utastájékoztató felületek naprakész módosítása az állomásokon és megállóhelyeken

az utastájékoztató és térfigyelő rendszer forgalmi rendszergazdai feladatainak az ellátása,
- az ÜMEO gépjárműveinek felhasználásával kapcsolatos teendők elvégzése

- a vasútbiztonsági ügyeleti beosztásnak megfelelően rendelkezésre állás, és a szükséges esetekben az esemény vizsgálata a helyszínen

- a vasútbiztonsági csoport folyamatos kiértesíthetőségének biztosítása

- az 1/1995.sz. Főmérnöki Rendelkezésben meghatározott eseményekről kapott értesítést követően a vizsgálathoz szükséges adatgyűjtés, és esetenként a helyszíni feladatok ellátása

az Elektra2 biztosítóberendezés forgalmi rendszergazdai feladatainak az ellátása,
a biztosítóberendezési szimulációs rendszer forgalmi rendszergazdai feladatainak az ellátása.


Prémium mértéke: személyi alapbér 10-50%


A prémium a tárgyhónap, vagy az azt követő hónap bérével kerül kifizetésre.


Jelen megállapodás hatályba lépésével minden addigi prémiumrendszer hatályát veszti, kivéve a III.1. pontban meghatározott megállapodás.


A prémiumrendszer a hatályos társasági belső szabályozók szerinti jóváhagyások után lép érvénybe.


A Felek a jelen megállapodást elolvasás és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt írják alá


Budapest, 2008. április 3.









Téma: Érdekképviselet Fórum: M3
[válaszok erre: #621 #622 #623]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
628. Elküldve: 2008-04-02 23:19:13 [1878.]

Az a pár csavar esetleg hiányzik valahonnan.
Vagy mégsem.
Még az is lehet, hogy ott a helyük újabban.


Téma: Gány & Buher Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
617. Elküldve: 2008-04-02 23:15:59 [1879.]

Köki, ffi-öltöző klotyójának műanyag ülőkéje. A repedés nem új, hónapok óta fejlődik, nőddögél. Valahogy nem cserélődik le.
Busafejű Attis meg egyéves ámokfutása után mostanában bulizza ki magának a hatvan misit.
Persze biztos van aki azt állítja, hogy a két dolognak semmi köze egymáshoz.


Téma: Mindennapi problémák Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
691. Elküldve: 2008-04-02 23:09:38 [1880.]

Szokásos.


Téma: Illetékes elvtársnak Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
619. Elküldve: 2008-04-02 22:58:44 [1881.]

BKV-sztrájk - nincs megállapodás az április 7-i elégséges szolgáltatásról - FRISSÍTETT (új: szakszervezet)





Budapest, 2008. április 1., kedd (MTI) - Egyelőre nem született megállapodás az április 7-ére tervezett BKV-sztrájk idején biztosítandó elégséges szolgáltatás mértékéről - közölte a fővárosi cég sajtóirodája kedden az MTI-vel, azt követően, hogy délelőtt tárgyalt a szakszervezetekkel.

A BKV Zrt. vezetőségének javaslata szerint az elégséges szolgáltatás mértéke a felszíni közösségi közlekedés esetében csúcsidőszakban 75 százalékos, csúcsidőszakon kívül 66 százalékos, míg a metrókat egyáltalán nem érintené a munkabeszüntetés.
A szakszervezet képviselői egyelőre csak arra tettek ígéretet, hogy "nulla százaléknál" magasabb lesz az elégséges szolgáltatás mértéke, legalábbis a BKV közleménye szerint.
A hétfőre tervezett sztrájk üzemkezdettől 13 óráig tartana.
Az elégséges szolgáltatásról szóló egyeztetés csütörtökön, az érdekvita pedig szerdán folytatódik - közölte a BKV. A cég közleményében ismét kinyilvánította: a vállalat vezetése továbbra is a megegyezésre törekszik.
A másfél tucatnyi közlekedési szakszervezet azért lépne sztrájkba, mert attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV anyagi gondjait.
Mintegy 19 milliárd forintnyi többlettámogatásra van szüksége a BKV-nak, ahhoz, hogy megoldódjon a cég gazdasági problémája; ennek előteremtése az állam és a Fővárosi Önkormányzat feladata - jelentette ki Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökhelyettese az MTI-nek.
A szakszervezeti vezető elmondta, hogy a járatritkításokból remélt néhány milliárd forintos megtakarítás nem oldja meg a közlekedési vállalat gazdasági problémáit. A keddi tárgyalásokon megjelent Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes kabinetébe tartozó Berger András is így vélekedett - tette hozzá Gulyás Attila.
Az önkormányzat 10 milliárd forinttal támogatja évente a BKV-t, az állam pedig a kedvezmények miatt, árkiegészítés címén 17 milliárdot és normatív támogatásként további 32 milliárdot ad a cégnek. A BKV Zrt.-nek évente 42 milliárd forint bevétele van, viszont a támogatások és a bevételek összege nem éri el a 120 milliárd forintos éves működési költséget. A hiány mintegy 19 milliárd forint - mutatott rá az elnökhelyettes.
"Mi tényleg nem tudunk hétfőnél tovább várni, tehát ha azt akarják, hogy hétfőn ne legyen a fővárosban sztrájk, ahhoz az kell, hogy nagyon komoly garanciákat rakjanak le a tárgyalóasztalra, amelyekből kiderül: megoldották BKV finanszírozását" - mondta Gulyás Attila.
A BKV vezetősége arról tájékoztatta a szakszervezetek képviselőit, hogy egy új paraméterkönyv tervezetet készítenek, amely 2-2,5 milliárd forintos megtakarítást eredményez, ezt péntekre ígérte a menedzsment - közölte az elnökhelyettes, aki nehezményezte, hogy a BKV nem mutatja meg nekik a tervezetet.
A szakszervezetek elképzelése szerint a cég gazdasági problémáit mérsékelhetné, ha az állam elengedné a gázolaj jövedéki adójának áfa-tartalmát, a főváros részéről pedig a parkolási díjakból befolyó összeggel lehetne támogatni a közlekedési céget (három parkolócégből kettőben tulajdonos a Fővárosi Önkormányzat).
Az MTI-nek arra a kérdésére, hogy mennyi esélye van hétfőig a megegyezésnek, a szakszervezeti vezető azt mondta: "mivel egyáltalán nem a BKV-n belül fog eldőlni a probléma, hanem kormányzati és önkormányzati szinten (...) nem merek jósolni, még mindig nagy esélye van a hétfői sztrájknak és akkor ez nem fog megállni egyetlen sztrájknál, hanem a nyomásgyakorlást mindaddig fent fogjuk tartani, amíg nem oldják meg a cég helyzetét, mert ha most nem lesz rendbe rakva, később már késő lesz."

bvz bba bwt

MTI 2008. április 1., kedd 11:21




Téma: Érdekképviselet Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
690. Elküldve: 2008-04-01 22:49:00 [1882.]

Látiátok feleim szümtükkel, azazhogy nem látiátok, mert takarásban van.
És most a változatosság kedvéért nem a pórnép támasztja ott a korlátot, hanem két őr (a képen csak az egyik látszik, de kettő volt, becsszóra), akiknek esetleg illene tudni.
Szóval továbbra is remek.


Téma: Illetékes elvtársnak Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
56. Elküldve: 2008-03-27 00:49:05 [1883.]

Ebben a cikkben meg van egy hivatkozás, szintén indexes, egy interjú Baromarcú Bájgúnárral.
Íme:
http://index.hu/politika/belfold/dg080325/


A Szadesz ügyeivel kezdődik, de nem az a lényeg természetesen, hanem amikor rátér a BKV-ra.
Azért amekkora egy sz@rkavarás van Fővárosi szinten is, hát persze tudja ezt az ember, de ahányszor csak szembesülök vele, hát heveny hányinger, nem lehet ehhez hozzászokni szerintem. icon49.gif


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
[előzmény: (55) Kingweb, 2008-03-26 21:35:53]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
988. Elküldve: 2008-03-24 22:57:09 [1884.]

"...bár tőled, mondhatni, merőben nem szokatlan."
Persze hogy nem, hiszen többféleképpen is hajlandó vagyok elmondani ugyanazt, ha arra van igény. S mint láttuk, arra volt megest.

Szép álmokat! icon50.gif


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[előzmény: (987) perry, 2008-03-24 22:45:49]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
986. Elküldve: 2008-03-24 22:39:22 [1885.]

"Nem látom, hogy világos álláspontod lenne e kérdésben."
Pedig ott van az (szerintem) világosan, az más kérdés, hogy nem egyszerű, mint Vitya Vezér mondatai, merthogy ez bizony egy összetett álláspont, hát ilyen is van.
De ha nem sikerült megbirkózni vele, akkor leviszem kereskedelmitévé-kompatibilis szintre, íme:
1 - Marad a két kiló, meg kapok még valamit mellé ha jó leszek: HURRÁ, NYAM-NYAM!
2 - Csak akkor vagyok nagyjából pénzemnél, ha folyton jó vagyok: SÍROK!
3 - Nincs prémcsiszerződés, f@sz tudja, mi lesz: SZOPÁS!

Hát nagy vonalakban ennyi.


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[válaszok erre: #987] [előzmény: (984) perry, 2008-03-24 22:22:44]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
985. Elküldve: 2008-03-24 22:25:30 [1886.]

Igen, amikor arról volt szó, hogy a kamu betegállományt törvényesen nemigen lehet szankcionálni. Tehát akkor ha vastag a körpénz, akkor aki itt van és kőröz az keres, aki meg nincs itt az nem kőrözik, tehát nem. És ez önmagában nézve valóban logikus is.
Most pedig egy EGÉSZEN más rendszerről, más motivációról van szó. Ez olyan, mint például... a síléc marha jól használható Lappföldön, de Ugandában már kevésbé. Pedig milyen érdekes, az eszköz maga fizikailag ugyanaz, jé...!

Hogy tárgyalni ki mikor akart vagy nem, azt én nem tudom, de erős a gyanúm, hogy mindenki ezt mondaná.


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[előzmény: (983) médmfsz, 2008-03-24 22:07:27]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
982. Elküldve: 2008-03-24 21:47:48 [1887.]

Biztos nem tévedsz?

Vigyázat, ebbe túl mélyen ne gondolj bele, mert végtelen ciklusba kerülsz, és úgy maradsz az idők végezetéig. Úgyhogy csak óvatosan. icon50.gif


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[előzmény: (980) médmfsz, 2008-03-24 21:28:17]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
981. Elküldve: 2008-03-24 21:46:07 [1888.]

"A kérdés az, hogy ha ezért eddig 200-t kapott, miért kellene beérnie kevesebbel, újabb feltételeket tejesíteni?"
Azért, mert ez a büdös gyökér munkáltató most épp ezt bírta kitalálni. Állítólag túl sok mostanában az elkúrás (nem kicsit...), és azért.
Namost én is marha jól meglennék a munkáltató belepofázása nélkül, de hát sajna csak bele akar pofázni, ez a fixa ideája. Ráadásul hama-hama kéne új megállapodás, mert a régi már nem hosszabítgatható.
Tehát vagy sikerül a várható megtakarítások terhére intézni a dolgot, és marad a kétkiló körpénz (optimista forgatókönyv), vagy nem sikerül, és akkor a körpénz terhére megy a cucc. Még egy eset, hogy nincs megállapodás, onnantól nincs prémium, a bennmaradó lóvé meg valamikor-valahogy kifizetésre kerül, de az meg olyan mint a kutya vacsorája. Hát ezek az alternatívák ugyebár.

"Én pár hónapja még más véleményre emlékszem tőled..."
Hát ha akarod, akkor keresd vissza, és pontos kontextus birtokában valószínűleg érdemben reagálni is tudok, de addig ez csak amolyan homályos mutogatás tudj' Isten, mire.


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[válaszok erre: #983 #984] [előzmény: (979) médmfsz, 2008-03-24 21:25:40]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
978. Elküldve: 2008-03-24 21:21:00 [1889.]

Nem olyan rossz státusz az.
"Apokalipszis most" kezdő képsorai... Wagner-kíséret.... gyünnek a Walkűrök.

Bárcsak én is helikopter lehetnék... icon77.gif


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[válaszok erre: #980] [előzmény: (976) médmfsz, 2008-03-24 21:10:43]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
977. Elküldve: 2008-03-24 21:15:52 [1890.]

No még egy-két gondolat ide.

Először is:
"Ja és még 1 kérdés: tessék mondani, ha 120 Ft lesz egy kör, ki fog körözni??"
Mindenki, aki nem tartalékos. Ez tiszta sor, gondolom. icon50.gif


Egyébként különböztessünk meg két dolgot világosan. Az egyik az, hogy a munkáltató nem szándékozik többletforrást bevonni a prémiumrendszerbe. Erről szól az az állítás, hogy pénz az nincs. Mert a megtakarítás az nem egy biztos dolog, tehát NEM "többletforrás". Az, hogy most van megtakarítás, az hurrá és heppi, de az nem egy biztos dolog a jövőre nézvést. Így oldódik fel az a látszatparadoxon, hogy van is lé, meg nincs is.
Tessék ezen elmeditálni.



Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[válaszok erre: #979] [előzmény: (967) perry, 2008-03-24 19:03:33]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
975. Elküldve: 2008-03-24 21:09:18 [1891.]

"Vagy a tévedés kockázatát vállalva én látom rosszul, ez sem lehetetlen persze!"
Szerintem sem lehetetlen.


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[válaszok erre: #976] [előzmény: (974) médmfsz, 2008-03-24 21:06:36]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
973. Elküldve: 2008-03-24 20:56:37 [1892.]

Nyugodtság van, hátradőlés, kípszmájling.
Kissé le vagy maradva, node honnan is tudhatnád - hacsak nem onnan, hogy megkérdezed naponta az arra illetékes fószert, amely opció továbbra is a rendelkezésedre áll.
Érdemben pedig:
Minekutána a gazdasági kérdésekben szaktekintélynek számító kollégánk kimutatta a megtakarítást, és a felhasználási lehetőséget, akként az MKDSz álláspont is ennek szellemében módosult. Azt viszont nem árt tudni, hogy tárgyalásra egyetlen verzióval menni nem szerencsés, mert mi van, ha nagyon nem megy a dolog valami okból, ugyebár. És a munkáltató pedig valóban nagyon-nagyon forszírozza a "minőségi" differenciálást, ezzel magad is tisztában vagy, ha figyelmesen olvastad a hivatkozott tájékoztatót.
Ezenfelül.
Az MKDSZ titkára a bizalmik javaslatai alapján állítja össze a tárgyalási anyagot, a bizalmik meg a tagságot szondázzák. Innentől tehát: ha a tagságnak gondja van valamivel, azzal megtalálhatja a bizalmit, aki meg nem tag eme csoportosulásban, de mégis szóllani óhajt, hát megtalálja a már fentebb is hivatkozott illetőt. Ez a módja a dolognak.
Az pedig ne lepjen meg, hogy ennél a tömörülésnél többféle nézet-vélemény is artikulálódik, akár egy időben, hiszen ez nem afféle egyszemélyes szakszervezet, olyan one-man-show, ahol az űbermanus megmondja a tutit, oszt jónapot.
Nem. Ez nem olyan.
Vannak viták, nézetkülönbségek, de beszélünk róla, és kompromisszumokra jutunk. Vagy másfél hete folyamatosan csiszolódnak az álláspontok e tekintetben is, főleg, amióta úgy tűnik, hogy van lóvé. Kimunkált (de rugalmas) álláspont kerül a tárgyalóasztalhoz, tessék egy kis bizalommal lenni ezek után, köszönettel.


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[válaszok erre: #974] [előzmény: (966) perry, 2008-03-24 18:45:53]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
9. Elküldve: 2008-03-24 16:50:20 [1893.]

Némi könnyed olvasnivaló.

Forrás: Magyar Narancs, XX. évf. 8. szám, 2008-02-21

www.mancs.hu - rövid regisztráció után az archívum korlátlanul böngészhető.




Földalatti - A császár kisvasútja


Akik ritkán közlekednek vele, habcsókos nosztalgiajáratként tekintenek rá, büszkeséggel a szívükben, mintha az 1896-os millenniumi ünnepségek még nem értek volna véget. Pedig az utasok többsége már régóta inkább a rákospalotai csatlakozás miatt veszi igénybe, nem a vasárnapi vurstlizásért.

A büszkeségre persze minden okunk megvan. Köztudott, hogy a kisföldalatti a kontinens első ilyen vasútvonala, amikor 112 évvel ezelőtt átadták, csodájára járt a világ. A majd' négy kilométeres szenzáció tizenöt hónap alatt épült meg, az itt közlekedő Schlick típusú, sárgára és pirosra pácolt, különleges faburkolatú járművek nemcsak formaviláguk, de újszerű, ún. hattyúnyakú alvázrendszerük miatt is az akkori csúcstechnológiát testesítették meg. De nem csupán a kocsik. A földalatti Ganz gyártotta műszaki berendezéseit az 1900-as párizsi világkiállításon aranyéremmel jutalmazták, Ferenc József pedig - akinek egy speciális szalonkocsi állt a rendelkezésére - engedélyezte, hogy az új vasutat róla nevezzék el. A nyitás idején a menetjegy 10 krajcárba került, ami cseppet sem volt olcsó, mégis naponta több mint harmincötezren utaztak rajta.

Kétségtelen, hogy az akkor Ferenc József Földalatti Villamos Vasútnak nevezett közlekedési eszköz megjelenése sokat segített abban, hogy Budapest "felkerüljön a térképre", és modern nagyvárosként tekintsen rá a világ. A folytatás viszont már sokkal kevésbé szívet melengető, és nemcsak azért, mert a következő budapesti földalattira hetvennégy évet kellett várni. Noha a folytatást számtalan tervben megörökítették (bővebben: Meg nem valósult metrók. A Vakondok álma Magyar Narancs, 2006. november 9.), úgy tűnik, az egyetlen létező járat viszont elkerülte az illetékesek figyelmét.

A favázas kocsik

több mint harminc évig közlekedtek úgy, hogy sem a pályát, sem a járműveket nem újították fel, és bár a II. világháború után viszonylag gyorsan (1945 júniusában) megindult a forgalom, a kisföldalatti 1973-ig az 1930-as színvonalon működött, csak éppen sokkal több utassal. Az ötvenes évek elején már akkora zsúfoltsággal közlekedtek az egyre rozogább kocsik, hogy 1-es jelzéssel párhuzamos autóbuszjáratot kellett indítani az időközben Sztálinra átkeresztelt Andrássy úton. Ez azonban végképp nem izgatta az illetékeseket. Az új metróval voltak elfoglalva. A főváros 1953-as költségvetésében 770 millió forint szerepelt a közlekedés korszerűsítésére, de ennek több mint hetvenöt százalékát (!) az épülő metró kapta - a kisföldalatti utasai legfeljebb azzal vigasztalódhattak, hogy a zsúfoltság enyhítésére az 1930-ban muzeális célra félreállított császári szalonkocsit is újra forgalomba helyezték. (1955-ben ismét a Közlekedési Múzeum állományába került, a hatvanas években szétfűrészelték.)

Már 1949-ben elkészült egy földalatti alumínium pótkocsi terve is, de a megvalósítása csak 1960-ban (!) "vált időszerűvé", amikor végre a favázas kocsikat is felújították. Arra viszont senki sem gondolt, vagy éppen nem számolt vele, hogy az immár két kocsiból álló szerelvények sokkal nagyobb terhelést jelentenek a pályának, így a hatvanas évek közepétől már évente kellett cserélni bizonyos szakaszokon a síneket, mivel ismét metrólázban égett a város - az 1954-ben leállított építkezést a hatvanas évek elején folytatták, ekkor robbantották fel a Nemzeti Színházat -, a földalattinál legfeljebb tűzoltást végeztek. (Olykor a szó szoros értelmében, mivel 1962-ben a Hősök terén két kocsi kigyulladt és porrá égett.) Mielőtt azonban végképp ellehetetlenült volna az akkor éppen Népköztársaság útja alatt zajló közlekedés, 1970-ben felsőbb utasítás érkezett. A 10127/1970. számú gazdasági bizottsági kormányhatározat a földalatti felújításáról és a Mexikói útig való meghosszabbításáról szólt, amit Sarlós István akkori fővárosi tanácselnök minden bizonnyal boldogan engedélyezett. De az elkészült tervben nemcsak több mint egy kilométeres földalatti-bővítésről volt szó, hanem egy új üzemi terület kijelöléséről is a Mexikói út, Kacsóh Pongrác út, Kolumbusz utca, Erzsébet királyné útja határolta több mint húszezer négyzetméteres sporttelep helyén, és vadonatúj járművekről is, melyeknek elkészítése a Ganz Villamossági Művek és a Ganz-MÁVAG feladata lett. A három egységből álló csuklós földalatti prototípusa már 1971 végére elkészült: rapid munkára utal a jármű nem különösebben emlékezetes formavilága, no meg az, hogy elektromos berendezései ugyanazok, mint az 1965-től gyártott ún. "ipari csuklós" villamosnak. Ennek ellenére a nagyobb befogadóképességű és lényegesen fürgébb kocsik megjelenésével hatalmas minőségi változás küszöbén állt a kisföldalatti. (A járműveket egyébként villamospályán, az Örs vezér tere és a Bosnyák tér között is tesztelték, méghozzá úgy, hogy utasokat szállított.) A próbakörök idején a korabeli sajtó így lelkendezett róla: "Ami a régi és az új járműben közös: kizárólag az alváz

hattyúnyakú

formája. Az alagút kis belmagassága itt semmiféle változtatásra nem adott módot. A kerekek elhelyezésére és az utastér megfelelő magasságára csak ez a forma adott lehetőséget. Egyébként már a szerelvény külső megjelenése jelzi: alapos a változás. Egyik érdekessége, hogy csuklós, mégsem az. Három kocsi fut együtt, egybeépítve, de közöttük nincs átjárás."

Az építkezés 1972-ben kezdődött, a régi vonal több mint négyszáz méteres felszíni szakasza a Hősök tere és a Széchenyi fürdő között megszűnt. Az új pálya a Városligeti-tó, majd a szintén akkor épülő Kacsóh Pongrác úti felüljáró alatt vezetett. Újdonságnak számított, hogy a járművek a Mexikói úti végállomáson sem jöttek elő a felszínre, csak pár méterrel később, ha kiálltak az új kocsiszínbe. A bővítés idején új állomások is épültek, egyebek mellett a Városligetben, immár a föld alatt. Ezek más stílusúak, mint az 1896-os, Zsolnay-csempével burkolt megállók, bár ez - ismerve a korszak barkács-szemléletű megoldásait -, nem biztos, hogy akkora baj volt. Az már sokkal inkább, hogy a megrendelők foggal-körömmel ragaszkodtak ahhoz, hogy még 1973-ban átadják az új vonalat. A főváros ugyanis alapításának 100. évfordulóját ünnepelte, amit igyekeztek minél több megvalósuló beruházással emlékezetessé tenni. Pedig a "centenáriumi év" leltára így is bőséges. 1973-ban épült a Jászberényi úti és a Csömöri úti felüljáró, a Kútvölgyi úti kórház, a tb-főigazgatóság Váci úti toronyháza. Befejezték a Déli pályaudvar építését, s átadták a megújult lánchídi alagutat, a Múzeum-kertet. A Népligetben Centenáriumi parkot, Mátyásföldön Centenáriumi lakótelepet avattak. 1973-ban telepítették a vásárvárost Kőbányára és tiltották be az autóközlekedést a Margitszigeten.

A nagyszabású városfejlesztést a kisföldalatti 1973. december 30-i átadásával szerették volna megkoronázni. Mivel a Mexikói útra nemcsak a kisföldalatti, de egy új villamosjárat (69-es) és több autóbusz is érkezett, az utasok száma a földalattin megsokszorozódott, s egyik napról a másikra a legzsúfoltabb (105 százalékos kihasználtságú!) járattá vált. Ám a premiert követő napok nem arattak osztatlan sikert az egyébként is egymást taposó utasok körében. A beígért kétperces csúcsforgalmi követési idő csak papíron létezett, a zűrzavart viszont - ha hiszünk a BKV üzemi lapjának - olyan "apróság" okozta, amit ma már el sem tudunk képzelni. "Nehezíti a járművezetők dolgát - írja a Budapesti Közlekedési Hírlap 1974. január 14-i számában -, hogy pillanatnyilag egyik végállomáson sincs kifüggesztve semmilyen óra; a menetirányító saját órája alapján indítja a kocsikat. Ezért döntés született, hogy mindkét helyre órát szerelnek fel, hogy az indítás menetrend szerint, pontosan történjen."

1974. április 5-9. között már nehezebben orvosolható problémák akadtak: két kocsi is többször kisiklott, igaz, a Vörösmarty téri végállomáson. A forgalmat leállították, a hibák feltárására pedig egy bizottságot hoztak létre. Ez igen sok hiányosságot talált a járművekkel kapcsolatban, amelyeket vissza kellett küldeni a Ganz-MÁVAG-ba. A földalattit egy hónap múlva indították meg újra. A vizsgálat megállapította: "A jármű egész élettartama folyamán állandó fenntartási és ellenőrzési problémákat fog okozni." Ennek ellenére a Ganz-járművek immár harmincöt éve közlekednek a vonalon, s több mint kétmillió kilométert tettek meg. Az eredeti elképzelések szerint az ezredfordulón kellett volna leselejtezni őket, de egyesek szerint 1995 óta - amikor a vonal megnyitásának századik évfordulójára készülődve teljes pályarekonstrukció és járműfelújítás történt - jobbak, mint valaha.

Legát Tibor



Téma: F A V Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
368. Elküldve: 2008-03-24 12:02:02 [1894.]

Jut is még eszembe erről némi eszmefuttatás.
Arról lenne szó, hogy emlékszünk ugye, a lopós-síbolós politikusok és spanjaik esetében az eljáró bíróság általában képes a vállát vonogatni, hogy hát joghézag volt, csúnya dolog ugyan, de nem történt törvénysértés, mert nincsen paragrafus. Millió ilyen eset volt már, narancsos-szegfűs-madaras-miegyéb ganajtúrókkal a háttérben.
A mezei dógozó esetében bezzeg kimondja ugyan a bíróság, hogy jó lenne szabályozni, mert hiányosság van (lásd: joghézag), de azért saját hatáskörben kiokoskodja, hogy mégiscsak az mkv a hunyó, ha van rá paragrafus, ha nincs.
Abszurdisztán.


Téma: Per2 Fórum: M3
[előzmény: (367) Kingweb, 2008-03-21 21:46:53]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
965. Elküldve: 2008-03-24 11:50:10 [1895.]

Na, hát mindig a pénzügyekkel vannak a legnagyobb bűvészkedések, itt a piros - hol a piros alapon gyakorlatilag, minden attól függ, hogy ki és milyen érdekek mentén csinálja a számvetést, meg a statisztikát.
Szóval az a kérdés, hogy van-e pénz vagy nincs, az attól függ, hogy mire. Bizonyos szinten felül MINDIG van pénz prémcsire, jutira, végkielégülésre, nálunk ez enyhén szólva nem így van.

Amúgy azt én is hallottam, hogy van valami zsozsó, de csak pletykaszinten, és a fentebbiek fényében az ilyesmi mindig óvatosan kezelendő. Nem érdemes előre elkölteni, hogy úgy mondjam.

A KFM átlag alapbér tudtommal 230000, ennek a 20%-a volt a prémcsi eddig. Most ez visszanyesődni látszik, van is nagy rinya miatta, de ez már más kérdés.


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[válaszok erre: #966] [előzmény: (964) Dr.Titok, 2008-03-24 10:11:12]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
132. Elküldve: 2008-03-22 10:13:02 [1896.]

Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére!

Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
627. Elküldve: 2008-03-22 09:24:18 [1897.]

Szerelés alatt.


Téma: Gány & Buher Fórum: M3
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
325. Elküldve: 2008-03-22 09:21:48 [1898.]

Szép, korrekt birkák, én meg most mutatok még egyet, tessék megtekinteni.
Mivel nekem is van autóm, így tuti nem a gyalogsovinizmus beszél belőlem - node hogy parkolásilag EKKORA paraszt hogy lehet valaki, hát ez már parajelenség-számba megy.


Téma: OFF TOPIC Fórum: M3
[előzmény: (323) KIPKOP, 2008-03-21 17:39:59]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
51. Elküldve: 2008-03-21 22:54:02 [1899.]

Idézet:
"Tízezer BKV-dolgozó léphet sztrájkba április 7-én, ha a közlekedési vállalat nem vonja vissza járatritkítási és -megszüntetési terveit."


http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=144621


Téma: Sajtószemle Fórum: M3
[válaszok erre: #52]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli


Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
963. Elküldve: 2008-03-21 01:05:59 [1900.]

Hogy a kép teljesebb legyen: az eddig érvényes premizálási rendszer már lejárt, eddig is kétszer volt hosszabbítva. Ez az elcseszett elképzelés főmérnöki szintről jött (gondolom attól ilyen kevéssé életszagú), hát majd lesz róla tárgyalva, de az idő az szűkös. A legnegatívabb forgatókönyv elvileg lehet az is, hogy ha nincs megállapodás, akkor nincs prémium - az már valamivel nagyobb veszteség egy hónapra, mint a jelenlegi. S nem azért írom ezt, mert jajdeörülökneki, de meg kéne próbálni kicsit körültekintőbben szemlélni bizonyos dolgokat.
Túlzottan hiszékenynek pedig nem érdemes lenni, hogy ki mit mikor miért mondott, vagy pláne hogy mit akar. Hátha nem is úgy van az egészen.


Téma: P É N Z O S Z T Á S Fórum: M3
[előzmény: (956) mmmoj, 2008-03-20 15:12:52]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   
 Találatok száma: 3214
    / 129 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
Az oldal 0.025135040283203 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail