Ha jól emlékszem akkor a Variety honlapján volt. Ha nem ott akkor a Hollywood Reporteren. De sokat ne várj tőle, tényleg csak egy bővített mondat volt.
Most olvastam egy rövid interjút vele, amiben az Oscar-jelöléséről szólt, és azt mondta, hogy ő jobban szeret animációs alkotásokhoz zenét írni. Szóval akkor ez nem is kényszerpálya nála. :/
No ugye én sem vagyok az elektronikus zene ellensége, de a Social Network a műfaján belül egy közepes zene. Ha a Solaris annak idején jelölt lett volna, én annak kifejezettem örültem volna, de ez a két zene nem egy kategória. Nem az műfajával van baj, hanem, hogy nem jó, pontosabban 2/3-a nem. Vannak nagyon hangulatos tételek, de bizonyos pontja irritálóak.
A Social Network a filmben néhol nagyon jó, és ez köszönhető a hang keverésének is, pl. a disco-s jelenetet dicsérik agyba-főbe.
De egyébként az Inception-t ne temesd, mert elméletileg komoly esélyes, de tényleg, mivel a film olyan nagyon sokat nem fog nyerni, max effektek, és így jöhet a kárpótlás.
Nálam így néz ki a sorrend, úgy, hogy Reznorék agyonsztárolását nem veszem figyelembe:
1. Desplat
2. Zimmer
3. Reznor, Ross
4. Powell
5. Rahman
Na időközben kiderült, hogy az Amerika kapitány és a Hupikék törpikék zenéjét egy időben kellett volna megírnia. Én biztosan nem dobtam volna a kapitányt a törpökért.
Pár hete még úgy volt, hogy Powell lesz az Amerika kapitány zeneszerzője. No most már nem. :) Giacchino váltotta őt. Sajnos semmi bővebb infót nem sikerült találnom az esetről, de jót tett volna neki, ha sikerült volna kitörnie az animációs filmek köréből. És ezen meg pláne nem segít az sem, hogy ő lesz a Hupikék törpikék zeneszerzője. Hát mit mondja, fasza... :/
Jelenleg sajnos annak van a legnagyobb esélye, hogy tud lejjebb süllyedni. Persze ez nem is csoda a sok hülye akadémiai tag csak azt fogja látni, hogy Reznor a NIN frontembere, és hát mekkora nagy zenekar ez már, szóval díjat neki.
Pár éve azt gondoltam, hogy a Babel-nél szörnyűbb döntés nem születhet, hát most ez eléggé esélyes.
Szinte kizárt, hogy Powell nyerjen, bár, ha a How to Train Your Dragon-t kárpótolni akarják, mivel a Toy Story lesz a legjobb animációs film, akkor elképzelhető lenne, hogy győzzön. Viszont szerintem az lenne az igazságos, ha Desplat végre nyerne, mert lassan ő is olyan lesz, mint Thomas Newman volt az elmúlt két évtizedben, akit szinte mindig jelöltek, de szobrot sosem kapott.
Oscar jelöltek:
How to Train Your Dragon - John Powell
Inception - Hans Zimmer
The King's Speech - Alexandre Desplat
127 Hours - A.R. Rahman
The Social Network - Trent Reznor and Atticus Ross
Powellnek nagyon örülök, de Rahman meg Reznorék, háááát, de legalább ne nyerjenek már.
Tegnap este újabb fejezetéhez ért a Az adjunk díjat szar zenének című történet. Nem gondoltam volna, hogy a The Social Network nyerni tud majd a Golden Globe-on. Itt azért nem szokás szart díjazni, a Babel se nyert például. A filmtracksen volt egy jó hozzászólás, miszerint Atticus Rosstól a Book of Eli egy Wagner-mű a Social Network-höz képest. Abban azért bízom, hogy már három éve ugyanaz nyeri az Oscart, mint aki a Globe-ot, viszont előtte meg rendre másnak adták a két díjat. Szóval reméljük, hogy a három éve tartó sorozat most véget ér.
Igazából szerintem mindkettő a bajuk, de inkáb csak az, hogy nem Williams a szerző. Ugyanez volt a Star Wars animációs sorozatának zenéjével is, amit pedig Kevin Kiner gyakorlatilag Williams stílusában írt meg, és mégis sokan lehúzták, mert ugye mindezek ellenére ő nem Williams.
A Twilight-filmek tényleg borzasztóak, sőt egyre lejjebb megy a színvonal. Tehát az első rész még nézhetőnek is nevezhető a másodikhoz képest.
A témacentrikussággal alapvetően egyetértek, bár pont nem a HP esetében, mert a Hedwig-témát én nem tartom túl sokra.
Ma megjött végre a Tron: Legacy cédém. Ez valami meseszép kiadás. Papírtokos ugyan, de ez nem is baj, mert gyönyörű a kivitelezése. Csili-vili színek, fényes festék, különleges megoldás a hátsó borítón. Szóval nagyon igényes kiadvány lett. Van egy szép kis 20 oldalas füzet is hozzá, elég információ gazdag. Például megtudható belőle, hogy a Daft Punk megköszöni a munkát Hans Zimmernek, John Powellnek és Harry Gregson-Williamsnek. Ebből azért már sejthető az is, hogy miért lett az Inception kistestvére ez a zene. :)
A CD maga is különleges. Amikor megláttam elsőre kétségbe is estem, mert a szokásos ezüstös diszk helyett, ennek fekete a hanganyagot tartalmazó felülete, gondoltam, hogy ezt majd nem viszi a lejátszó. Ilyet én még ezelőtt nem láttam. Van egyébként még rajta trailer, videoklip és fotók is. Szóval le a kalappal a Disney Records előtt. Tavaly még úgy tűnt, hogy ezután mindent csak letöltős formátumban adnak majd ki.
A listában természetesen vannak nagy hiányzók, illetve megint egy nagy idiótaság lett az egész. Burwell végre esélyes lett volna a jelölésre, de talán a győzelemre is a True Grit-tel, de mivel felhasznált a zenében egy XIX. századi zenerészletet, ezért kizárták. Mansell szintén elvérzett a Black Swan-nal, mert ugye beleszőtte a Hattyúk tavát a score-ba. Elvérzett a Tangled és a Toy Story 3 is, az előbbi azért, mert az első rész zenéit is felhasználta Newman, a másikat meg a dalok miatt (két éve a Slumdog Millionaire esetében nem volt kizáró ok a sok dal?). Viszont Desplat Potterje jelölhető, bár ott meg Williams témája van felhasználva (igaz szinte észrevehetetlen). Illetve a The King's Speech is jelölhető, aminek meg jó nagy része régi komolyzene. Képtelen vagyok megérteni, hogy miért jó hülyét csinálnia magából az Akadémiának évről évre.
Megosztó score az egyszer biztos. Nálam 8 pont, több helyen meg max pontos. Többen meg persze megint azért húzzák le, mert nem Williams, erre én már nem is tudok mit mondani.
Két zene futott le ma. Az egyikben reménykedtem, hogy jó lesz, a film legalábbis inspiráló lehetett a komponistának, ez volt a Gullivers Travels Henry Jackmantől. A másik zenétől viszont semmit nem vártam, mert a komponista Stephen Task nem éppen tartozik a preferált zeneszerzőim közé. Mondjuk ilyen az előítéletesség, mert hogy a jónak várt Gulliver egy jó nagy semmiség, míg a Little Fockers esetében pedig már az első track megfogott. Ez egy nagyon jópofa vígjátékzene.
Egyáltalán nem is értem mi szükség van Jackmanre, semmi egyediség, semmi saját stílus. Ilyet Debney, Otman, McNeely, Ross bármikor csinál, sőt különbül.
Illetve meghallgattam még Goldenthaltól a The Tempest-et is. Igazából nagyzenekari, monumentális zenét vártam, ha már szürreális Shakespeare-adaptációról van szó. Ehhez képest elektronika, gitár, népi hangszerek, többnyire minimál zene formájában, szóval csalódás.