|  Találatok száma: 27 üzenet | 
        
 | 		
        
 | 		
 
 
             
		  
            
Infós
 
  Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
  | 
            
              
                254.  Elküldve: 
2007-07-01 19:58:43 | 
                [26.] |  
              
              
                 A váltófelvágást onnan veszi észre a Dominó 70 tipusú biztosítóberendezés, hogy elmegy legalább az egyik csúcssín végállása, miközben az állítóáramkör vezérlése nem ült be, nincs állítási parancs.
 Ekkor a pulton (panoráma-táblán) a váltó állását mutató mindkét szárcsík vörös fénnyel villogni kezd (vörös, mert a kitérő foglalt: különben nem lehetne felvágni :), de a lehaladás után fehérre vált), és megszólal a váltózavart jelző csengő. Persze lehet, hogy a csengő elromlik, nem szólal meg. De ha igen, akkor a ZAVAR feliratú nyomógombbal elhallgattatható, de a fényjelzés (az összes többi hibához hasonlóan) megmarad.
 Amikor a felvágást jelző jelfogó elejt, akkor az Állítás Felvágásnál nyomógomb számlálója felet lép. A váltó visszavezérlése úgy történtik, hogy erre, és a váltó egyéni gombjára egyszerre rákezelnek (két nyomógombos, asszem kétütemű kezelés), és ekkor a számláló még egy felet lép (ha csak egy felvágott váltó volt). Ezzel a bizt. ber. szempontjából a folyamat véget ért. Azonban ez a kezelés csak akkor végezhető el, ha a váltó örzésével és állításával megbízott dolgozó a helyszínen meggyőződött arról, hogy a kitérő használható, addig csak gyök felől, és csak a felvágó jármű irányából használható.
 
 Így tudja a HÉV és a MÁV is. :-) 
			
  
						
			 |  
              
                |   |  
				
				
				
| 
							
 | 
[előzmény: (246) Kingweb, 2007-06-30 18:55:21]
 |  
  |  
          Zöldfülű   | 
             | 
			  
  
             
		  
            
Infós
 
  Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
  | 
            
              
                252.  Elküldve: 
2007-07-01 19:52:44 | 
                [27.] |  
              
              
                 Látszik, hogy nem láttál még felvágott váltóhajtóművet! :):) Ami nem baj, de sürgősen pótolandó!  :)
 
 Egy felvágott váltón illik megtekinteni az összekötőrúd épséget, hogy mennyire görbült el, a csúcssínrögzítő szerkezetet és azt, hogy a csúcssín mennyire görbült.
 Továbbra is arra vagyok kiváncsi, hogy hogyan lehet ezt ellenőrizni úgy, hogy rajta áll a jármű. :)
 
 Természetesen pályás és bizt. beres szempontból be kell mérni a kitérőt: csúcssínrögzítő szerkezetnél porhézag mértéke, csúcssínnyitás, vezetéstáv-maximum, egyéb repedések keresése és a legfontosabb: akadálypróba!  :) 
			
  
						
			 |  
              
                |   |  
				
				
				
| 
[válaszok erre: #253 #255]							
 | 
[előzmény: (248) Kingweb, 2007-07-01 12:08:36]
 |  
  |  
          Zöldfülű   | 
             | 
			  
 
 |