"Ezekből én még azt is kinézem, hogy direkt elállítanak valamit, aztán szoftvert frissítenek a saját eszközeiken és onnantól kezdve gyanús megmagyarázhatatlan hibák jelenetkeznek a vételnél, amit a hibabejelentő ráfoghat műszaki hibára, vagy a fogyasztó eszközhibájára."
Próbálok finoman fogalmazni, de ez, amit írtál és idézek Tőled: óriási baromság.
Igen, ez a 10-es jegyzet.
Ilyenkor hívni kell az ügyfélszolgálatot és kérni kell egy kártyafrissítést.
Ha több DIGI-s vételi hellyel, beltérivel is rendelkezel, akkor a modul számát és a benne lévő kártya számát előzőleg írd ki egy papírlapra, mert gyorsabb és egyszerűbb az ügyintézés...
Még valami: Az ügyfélszolgálat hívása előtt kapcsold be azt a vevőkészüléket, amelyikben a modul és a kártya van és a vevőt kapcsold az M1 SD vagy M1 HD csatornára, mert ott fog leghamarabb frissülni.
A DIGI Smart CAM modul hazai bevezetése előtt hatalmasra duzzadt a műholdas előfizetésre várók listája - komoly csúszások voltak a beltérik beérkezésében, a megnövekedett igény miatt eleve nem volt elég HD beltéri /meg használt vagy új SD beltéri sem/ továbbá nem volt elég szerelő sem.
Szükség volt a gyors cselekvésre, s mivel sikerült nagyon kedvező beszerzési áron egy komolyabb modul tételt megvásárolni, gyorsan be is vetették anno.
Rosszul tudod, mert egy ideig (még Teszári Zoltán vezetése alatt, kb. 3 éven keresztül) adtak a műholdas vételhez DIGI Smart CAM modult hozzá párosított kártyával.
(Zárójelben: A kábeles DIGI előfizetéshez a ma napig lehet igényelni Smart CAM modult.)
Igen, ha csak a kimaradáskor próbálta volna, akkor igazad lenne, de a fórumtárs válaszaiból számomra úgy tűnik, hogy azóta sem sikerült neki a Filmbox Extra HD nézhetőséget megoldani.
Reméljük, hogy előbb-utóbb sikerülni fog neki.
Nem hiszem, ez inkább helyi (egyedi) probléma lesz.
(Két perccel ezelőtt csináltam egy automata keresést az LG tévémmel (abban van a modul), simán lekereste az összes csatornát, köztük a 12034 /V/ 30000 transzponderen lévőket is - A velencei kalmár című film még mindig megy...:)
A Vodafone már a kezdetek óta így számláz és mivel jövőre összevonják a DIGI-vel a minél zökkenőmentesebb átállás miatt az egységes számlázási rendszert kicsit hamarabb el kell indítani, hogy megszokja a kedves DIGI-s előfizető.
Bárhogy is fogsz dönteni, a lényeg, hogy:
- Ne kapkodd el
- A vásárlás előtt a saját szemeddel győződjél meg a kiválasztott készülék képminőségéről, kvalitásairól
A HISENSE elég jó készülék, de ez végsősoron csak egy LED tv jó elektronikával.
Ha tényleg kiváló képminőségű tévét szeretnél magadnak, akkor nem ajánlom a HISENSE megvásárlását, főleg nem ekkora méretben.
Napjainkban a QLED és a OLED technológia nyújtja a legjobb képminőséget, minden más visszalépés, azaz kompromisszum. Ráadásul ezeknek az elektronikája tényleg kiváló és egyre jobb és több a kiegészítő szolgáltatást képesek nyújtani.
QLED esetében a Samsung, OLED esetében az LG szokott a legolcsóbb lenni, de időnként jó áron ki lehet fogni akciósan egy-egy Sony, vagy Panasonic tévét is.
Ha nincs elég pénzed 85 inch átmérőjű tévére, akkor valamelyik kisebb méretű (65-75 inch) QLED vagy OLED készülék megvásárlását javaslom.
Szerintem az itt felsoroltaknál lényegesen összetettebb a helyzet. A teljesség igénye nélkül megemlítek három dolgot, íme.
Kezdve azzal, hogy egyikünk sem irányít egyetlen komolyabb (nagy létszámú, nemzetközileg is jegyzett) kommunikációs céget. Például az itt megnyilatkozók közül - beleértve magamat is - nem igazán ismerjük ezen cégek mindennapi teendőit, a rövid és a hosszú távú terveket, célokat, ezek pénzügyi, logisztikai, emberi követelményeit stb.
Ebből fakadóan szinte kizárólag csak fogyasztói látásmóddal rendelkezünk. Mi, fórumozók hajlamosak vagyunk csak a saját érdekeinket látni, ami önmagában persze nem lenne baj, ha az nem lenne egyes esetekben teljesen irreális.
Például: Legyen kiváló a szolgáltatás és nagyon olcsó, azaz mélyen piaci ár alatti. Na, ilyen nincs! (Hogy az egyik hazai politikai oldalt idézzem: "Márpedig ingyen ebéd nem létezik!")
Ezt a téves elvárást erősíti a magyarság és az ország sok-sok évtizedes sikertelensége az élet jó pár területén, azaz mentális probléma (is).
A másik, hogy ez a téves fogyasztói felfogás összefügg azzal, hogy idehaza nagyon árérzékeny a lakosság nagyobbik fele. Ez az árérzékenység pedig egyértelműen a nagyon alacsony havi jövedelem egyenes következménye - sajnos, a bérek tekintetében az unióban az utolsók között kullogunk...
Félreértés ne essék, nem szívlelem a 4iG-t, de azt el kell ismerni, hogy a hazai cégek közül az egyik legmagasabb adót fizeti be a büdzsébe - a 10 legnagyobb fizetők egyike. Vessük ezt össze azzal, hogy például a UPC Direct tulajdonosai anno kimenekítették a céget Európa adóparadicsomába, Luxemburgba. Erről miért nem beszélünk?
(Zárójeles megjegyzés: Nem értek egyet azokkal - sajnos, mindkét szekértábor érintett - akik agymosott embereket emlegetnek, miközben valójában ők azok, akik rosszul értelmeznek vagy nagyon is értik a helyzetet, de politikai vagy egyébb szempontjaik, érdekeik miatt szándékosan bélyegeznek meg olyan embereket, akik tőlük eltérő álláspontot képviselnek az adott ügyben.)
Először is tisztázni kellene laptop státuszát: magántulajdon, azaz a feleségedé (a jelenlegi állapot számít) vagy pedig az intézmény (pl. valamelyik egyetem vagy cég) tulajdona.
Az a gond, hogy A Direct One (és a UPC Direct) eddigi tulajdonosai a hazai forgalmazókat és a hozzájuk kötődő, köthető szerelőket is tudatosan, szinte teljesen - jelentéktelen, pár kivételével - leépítették, az ügyfélszolgálat sok-sok éve külföldre (romániai magyarok) lett kihelyezve, a feladás szintén sok-sok éve Luxembourgból történik, szóval pár hazai technikus kollégán és a takarítónőn kívül nincs sok alkalmazott, akit ki lehetne rúgni...
(Zárójelben: Kétségtelen, hogy sajnos a politika is jelen van a történések egyes fejezeteiben, de vagy így vagy úgy akkor is lezajlottak volna a folyamatok. Ugyanakkor nem fogok könnyezni a Direct One tulajdonosai miatt.
Továbbá remélem, hogy a Direct One ügyfelei /a szerződéssel rendelkező előfizetőket értem alatta/ nem járnak rosszabbul az új tulajdonossal... Persze, a puding próbája az evés, majd meglátjuk, hogy mi nő ki majd mindebből: szolgáltatás tartalma, minősége, ára, megmarad-e a saját box használata stb.)
Maga a UPC Direct kezdte el szándékosan lebontani a hazai forgalmazást (az utód, a Direct One pedig folytatta), összességében fokozatosan magára hagyták a "magyar bárkájukat". Például idehaza a szolgáltatói SD vevők cseréjére se volt már meg az akarat, miközben más országban ezt megtették...
Szakmai körökben régóta köztudott: hosszútávon ilyen kis műholdas piacon, mint a magyar csak egyetlen szolgáltató tud megmaradni, megélni - végül győzött a gazdasági racionalitás.