Találatok száma: 6899 üzenet |
|
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
2113. Elküldve:
2016-01-03 18:39:54 |
[4476.] |
Miért nem tudsz 2 kábelt egy csőben lehozni? A KH-3-as 75 Ohmos koax kábel 4,2 mm átmérőjű, a mostani helyére 3 is befér. Sőt létezik 3,1 mm-es is, igaz azon hosszabb távon már jelentős a veszteség.
Az osztást csak meglehetősen drága eszközökkel lehet csak megoldani, mivel a beltérik külön-külön vezérlik a fejet (14/18 V, 0/22 kHz), ezért egyszerűen csak a kábel átdugásával lehet csak megoldani.
|
|
[válaszok erre: #2114 #2116]
|
[előzmény: (2111) herrLeon, 2016-01-03 17:30:17]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
2107. Elküldve:
2016-01-03 16:46:31 |
[4477.] |
Szia!
Ha külső táposok a beltérik, akkor cseréld fel a tápokat, így ki tudod zárni a táphibát. Az én beltérim belső tápos, annak a tápjában kellett kondit cserélni.
|
|
|
[előzmény: (2105) zoro67, 2016-01-02 11:10:50]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40579. Elküldve:
2016-01-02 10:19:54 |
[4478.] |
Az aggregátort nagyon ritkán használja, töltésre sose, az akkuk sokáig bírják. Ő több napot is kint szokott tölteni, aggregát nélkül nem tudna hegeszteni, sarokcsiszolót, fúrógépet használni. Szünetmentes tápegységet használ világításra, esti tv-zésre. Ha az akkuk merülő félben vannak, bedobja a kocsiba és otthon tölti fel.
|
|
|
[előzmény: (40575) egedi, 2016-01-02 08:14:17]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40565. Elküldve:
2016-01-01 22:19:28 |
[4479.] |
Szia!
Pontosan fogalmaztad meg a lényeget!
Ez a tekerős vacak, egy nagy baromság. Ez egy nagy átvágás. Ha egy lemerült akksit valaki lábbal akar feltölteni, az vagy hülye, vagy túl hiszékeny. Legalább 10 órát kellene tekerni hogy teljesen feltöltődjön, mert teljesen FEL KELL TÖLTENI! A savas akku már csak ilyen. Ennél minden más megoldás jobb. A haverom is otthon feltölti a 120 Ah-akksijait, kiviszi, ha mégis lemerülnének, beindítja az aggregátort. A napelem is jó megoldás, de sajna még nagyon drága.
|
|
[válaszok erre: #40567 #40575]
|
[előzmény: (40560) miki2002, 2016-01-01 20:40:41]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
2100. Elküldve:
2016-01-01 21:59:28 |
[4480.] |
Jártam már én is így, a tápban kondi csere segített.
|
|
[válaszok erre: #2105]
|
[előzmény: (2097) zoro67, 2016-01-01 19:30:09]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
103151. Elküldve:
2016-01-01 21:47:11 |
[4481.] |
Én is egy régi beltérit használok Echosmart 771-est, szerintem a legjobb erre a célra. Az antenna mellé teszek egy 7"-os monitort, ami a beltéri antenna beállítási képét mutatja. A képet közvetlenül a beltériből kapja a Video kimenetről vékony koax kábelen, de használtam már jelátlövőt is erre a célra. A legkisebb elmozdulást is mutatja, amikor a tányért, fejet mozdítom.
Van sípolós beltérim is, de erre a célra túl durva, elég nagy lépésekben változik a sípolás hangja. Az előző, már 1-2 %-nyi változást is mutat, mert %-ban is kiírja az értéket.
|
|
|
[előzmény: (103150) dsd1, 2016-01-01 19:52:59]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
9224. Elküldve:
2016-01-01 21:19:12 |
[4482.] |
BUÉK!
16E-n sok csatorna nyitva a Tring csomagban:
11400V13845, 11427V27500
Valamint 2 magyar nyelvű csati a 11056V27500-on.
Köszönjük "decis" fórumtársunknak!
Az AXN most csak angolul szól.
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
103141. Elküldve:
2016-01-01 14:06:00 |
[4483.] |
Szia!
BUÉK!
A Kaonon is van finombeállítási lehetőség,mégpedig kettő is.
1. Az "i" gomb megnyomása 2X, majd sárga gomb. Jobb alsó sarok, kék csík jelerő, sárga csík minőség, valamint a szövegben a freki, polaritás jelerő, minőség %-ban is. Ezt minden csatinál elő lehet hívni.
2. Gyári értékek visszaállítása menüben a keresést újra indítani, a "Keresés" feliratnál megjelenik teljes képernyőn a két csík, jelerő és minőség, amit %-osan is kiír. Ezt a menüt a szerelőknek tették be a tányér beállítására, amit le tudnak fényképezni, dokumentálni. Itt két freki közül lehet választani:
12687 H 27500 -nálam most 77/88 %
11900 H 28000 -nálam most 80/96 %
|
|
[válaszok erre: #103150]
|
[előzmény: (103118) dsd1, 2015-12-31 22:42:56]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
103101. Elküldve:
2015-12-31 12:44:44 |
[4484.] |
Azt írták a tv-ről hogy van benne CI+ modulfogadó. Meg kellene érdeklődni hogy működik-e Digi modullal. Ha igen, akkor nincs szükség beltérire.
|
|
[válaszok erre: #103103]
|
[előzmény: (103094) apus, 2015-12-30 19:44:06]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
3765. Elküldve:
2015-12-30 09:17:35 |
[4485.] |
Az biztos hogy többször rá fogok nézni ezután.
|
|
|
[előzmény: (3764) Merlot, 2015-12-30 08:59:39]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
3762. Elküldve:
2015-12-30 08:54:01 |
[4486.] |
Szia!
Jó ez a kulcstábla, eddig ez nem volt meg. Kiszúrtam benne egy csatit a 7E-n, FOX SPORT EUROPE, beírtam a kulcsot és nézem a motorcsónak versenyt Floridából.
|
|
[válaszok erre: #3763 #3764]
|
[előzmény: (3760) jmsmen, 2015-12-29 20:53:29]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40482. Elküldve:
2015-12-29 12:10:31 |
[4487.] |
Tudom, de így sokkal egyszerűbb.
|
|
|
[előzmény: (40478) Smart0, 2015-12-29 08:33:18]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40477. Elküldve:
2015-12-29 08:06:10 |
[4488.] |
Szia!
Nem biztos hogy táv hiba, de könnyű ellenőrizni. Kell hozzá egy rádió, amit AM-re kell kapcsolni, 450 kHz-re kell hangolni,(ne legyen adón) a távot a ferrit antennájához közel kell tenni és bármelyik gomb lenyomásakor jól hallható szaggatott hangot hallani. Bármelyik távval működik. Ha nincs hang, ki kell cserélni az infra LED-et, rezgőkristályt, kondit. Nálam legutóbb a LED csere segített.
|
|
[válaszok erre: #40478 #40485]
|
[előzmény: (40474) Zolien, 2015-12-28 20:09:27]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
3752. Elküldve:
2015-12-28 08:07:41 |
[4489.] |
Kapcsolj a DigiTV topicra, ott a moderátor "kérése" a fórumozókhoz piros betűkkel. Ott a válasz a kérdésedre.
|
|
[válaszok erre: #3753]
|
[előzmény: (3750) HongKong, 2015-12-28 07:57:03]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40463. Elküldve:
2015-12-27 20:51:55 |
[4490.] |
Szia!
Nem tudom mire gondolsz, szeretnék segíteni, de a távjavításnak vannak korlátai.
|
|
[válaszok erre: #40465]
|
[előzmény: (40461) miki2002, 2015-12-27 20:22:55]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40460. Elküldve:
2015-12-27 20:13:29 |
[4491.] |
Nem egyszerű eset, így távolból még nehezebb kideríteni, mi okozza ezt. A helyszínen többre jutnánk közösen. Biztos van magyarázat rá. Az hogy megáll a kocsi nem lehet köze az akksihoz, ha van töltés. Nekem is volt egy rejtélyes hibám a kocsin, elindult, ment szépen, amikor bemelegedett, ha megállítottam nem indult. Fél-egy óra múlva pöccre indult és ment akármeddig. Volt hogy sokáig semmi hiba, aztán újrakezdte. Fél évig csinálta, mikor rányúltam véletlenül egy kábelre, azonnal megállt. A gyújtás jeladó kábele volt, lecseréltem a jeladót, azóta tökéletes.
Most már csak találgatni tudok, ha pontos a műszered, akkor mégis csak túltölt a generátorod, mert 14,4 fölé nem szabadna menni a feszültségnek. A generátorod eredeti gyári? Nem volt cserélve? Dízel, vagy benzines?
|
|
[válaszok erre: #40461 #40462]
|
[előzmény: (40459) Barczik L, 2015-12-27 17:26:06]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40457. Elküldve:
2015-12-27 16:44:01 |
[4492.] |
Ezek jó értékek, ahogy írod. Akkor mégse akku hiba, vagy nem a fél éves akkuval próbáltad?
Nekem pár éve volt ilyen problémám hogy jött az égett szag a műszerfalból. Hát, nem volt egyszerű megtalálni a hibát, mert csak akkor jelentkezett, mikor a reflektort felkapcsoltam. El volt oxidálódva a relé tűzősarúja és füstölt is mikor felkapcsoltam.
Most akkor végül is mi a problémád a töltéssel? Nem indul a motor, vagy menet közben kihagy?
|
|
[válaszok erre: #40459]
|
[előzmény: (40456) Barczik L, 2015-12-27 16:22:48]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40455. Elküldve:
2015-12-27 15:31:56 |
[4493.] |
Próbálok segíteni, de valami nem világos. A töltési feszültséget hol méred? Ugyanis nem mindegy. A műszer tapintóhegyét tedd az akku ólom kivezetéseire, ne a csatlakozókra! Ha akkor is ugyanezt a feszt méred, akkor az akkud már nagyon gyenge. Arra is kíváncsi lennék hogy "hidegen" mennyi az akku feszültsége, ugyanis ebből lehet következtetni az akku állapotára. Este leállítod, reggel rámérsz, mielőtt elindítod.
Ha minden OK, léphetünk tovább a nyomozásban.
Hoppá!
Az égett szag FONTOS, rossz érintkezésre utal. Az összes csatlakozót át kellene nézni, a test kábeleket különösen!
Nagyon érdekelne hogy a generátor fém háza és az akku negatív kivezetése (ólom kivezetése), között tudsz mérni fesz különbséget, akár csak néhány tized Voltot is!
|
|
[válaszok erre: #40456]
|
[előzmény: (40454) Barczik L, 2015-12-27 15:18:50]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
1648. Elküldve:
2015-12-27 15:18:01 |
[4494.] |
Az nem ugyanaz!
Én szeretem műholdról nagy Tv-n nézni, nincs "zavaró" tényező.
|
|
|
[előzmény: (1647) barthezz, 2015-12-27 15:08:39]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
1646. Elküldve:
2015-12-27 14:28:09 |
[4495.] |
Ma keresgéltem és megtaláltam a Heart TV-t, ami a régi helyén megszűnt. Új pozíciója: 11552H220000, van rádiós változata is a 11225H27500-on és mindez az Astra 28,2-őn. Kedvencem ma is.
Ha valaki már ismeri, a felfedezés nem Neki szól, természetesen.
|
|
[válaszok erre: #1647]
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40453. Elküldve:
2015-12-27 14:01:54 |
[4496.] |
Szia!
Erre a kérdésedre szeretnék válaszolni. Ha az akku garanciális 1 éven belül kötelesek kicserélni. Ha kifogásra hivatkoznak, pontosan le kell írniuk hogy mi okozta az akku idő előtti meghibásodását. ( Már kapsz egy támpontot.)
Amennyiben kizárjuk hogy gyári hibás az akkud, akkor 2 hiba okozhatja a gyakori lemerülését.
1. Valamilyen fogyasztó terheli az akksit leállított állapotban. Sok minden lehet, ki lehet mérni szerencsére. A haveromnak az új autójának az akkksija 2 héten belül totál lemerült, a szervízben kiderült hogy a riasztó volt az oka, garanciába megjavították.
2. Nem tölt eleget a generátor. Nem csak terheletlenül kell feszültséget mérni az akksin, hanem teljes tehelés alatt is. Pl. ha be van kapcsolva a tompított/ reflektor fényszóró, megy a fűtő ventilátor, ablakfűtés, ködlámpa stb, akkor is tölteni kell a generátornak.
Megmértem az én kocsimon az akksin mérhető feszeket:
Hideg állapotban, álló motornál: 12,42 V (Erre azt írják hogy 50%-os töltöttségű, de könnyen indul)
Alapjárat, terhelés nélkül: 14,46 V.
Alapjárat, terhelve: 14,21 V. ( Ha növelem a fordulatszámot, szinte semmit sem változik.)
A kocsiban, mint korábban írtam, a legolcsóbb akksi van, mert a drágával én is ráfáztam, 2,5 éve benne van, nincs vele semmi bajom. A berakás óta semmit nem csináltam vele, csak teszi a dolgát, működik. (40371 Hsz.)
|
|
[válaszok erre: #40454]
|
[előzmény: (40404) Barczik L, 2015-12-24 07:16:15]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40414. Elküldve:
2015-12-24 17:21:17 |
[4497.] |
"egy lemerült aksit töltőre teszel egy darabig akár többszörösét felveti az ajánlott töltő áramnak és az a lemezek elgörbűléséhez vezethet és akkor ott a baj"
Ez így ebben a formában nem igaz.
Nem az áram okozza a lemezek elgörbülését, hanem az a túlmelegedés, amit a túláram okoz. Gondolj csak bele, ha a delikvens égve felejti a lámpákat a parkolóban, elmegy bevásárolni, mire visszamegy már csak pislákolnak a lámpái. Ha betolják a kocsit és elindul, az első pillanatban akár 40 Amperrel is töltheti a lemerült akksit. Mégsem megy tönkre, hanem viszonylag hamar regenerálódik. Az idő függvényt nem szabad a számításokból kifelejteni.
|
|
[válaszok erre: #40415]
|
[előzmény: (40412) sanca2, 2015-12-24 16:40:57]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
103088. Elküldve:
2015-12-24 17:01:13 |
[4498.] |
Úgy látszik ezzel a szofttal jó a felvétel. 34 perc alatt egyszer sem kockásodott. A PEN egy 8 gigás IBM.
|
|
|
[előzmény: (103087) Smart0, 2015-12-24 10:14:57]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40409. Elküldve:
2015-12-24 15:55:40 |
[4499.] |
Szia!
Lehet hogy Neked van igazad, a 2,75 V csak 2,7 , már nem emlékszem pontosan, de nem is ez a lényeg, "ha az akku feszültsége 2 órán keresztül nem emelkedik, a töltést meg kell szüntetni, mert az akku feltöltődött", ezt tanították annó.
Jó pár akkutöltőt csináltam én is, de nekem szempont volt az is hogy sokoldalú legyen, pl. 4,8 V-tól 18 V-ig töltsön, több fokozatban, természetesen 6-12 átkapcsolóval. Akkoriban volt egy lúgos 4,8 V-os (vasúti) lámpám, azt is ezzel töltöttem, meg a kocsi akksiját is. Ha bikázni kellett, azt is tudta, max 10 A-ig. A mostani csak 7 A-t tud tartósan, rövid ideig 10-et is, műszerrel ellátva. A mérete kb. 1/6-oda az előzőnek, 10x7,5x17,5 cm.
Persze ezekre a töltőkre mindig figyelni kell, mert egy lemerült akksi esetén rákapcsoláskor nagy töltőáram mérhető, de 1/2 óra múlva már jelentősen lecsökken, akkor növelni kell a töltőfeszültséget, az ideális töltőáram beállításához.
Abban is igazad van hogy a legtöbb ember nem foglalkozik a kocsija akksijával, töltője sincs, csak amikor nem indul a kocsi, hamar kölcsön kér egyet.
|
|
|
[előzmény: (40403) miki2002, 2015-12-23 22:31:40]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
40402. Elküldve:
2015-12-23 22:05:30 |
[4500.] |
Köszi! Végigolvastam én is. Azzal is egyet értek hogy szükséges az utántöltés. Erre van a generátor. Ha sokszor kell önindítózni és csak rövid utakat tesz meg a kocsi, természetesen nem tudja pótolni a felhasznált energiát. Ilyenkor külső energiaforrásból kell pótolni. Ez már ezer éve így működik.
Egyetlen akkumulátort sem kellett 15,9 V-ra régen sem tölteni, csak töltés közben a töltőfeszültség érte el a cellánkénti 2,75 V-ot. Amikor lekapcsolták a töltőt, a feszültség azonnal visszaesett. Amint írtam mindig a töltőáramot kell figyelni, ami nem lehet több az akksi kapacitásának 1/10-edénél.
|
|
[válaszok erre: #40403]
|
[előzmény: (40401) miki2002, 2015-12-23 21:43:22]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|
|