Találatok száma: 6899 üzenet |
|
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38497. Elküldve:
2015-06-16 07:40:05 |
[4801.] |
Igazad van, a vízi erőművekben valóban sokkal kisebb a forgórész fordulatszáma. Olyan helyen még nem jártam, de pár nagy teljesítményű erőműben igen, ott kivétel nélkül 3000-el forogtak a generátorok forgórészei. Szinkronizálást is láttam élőben, de az nagyon régen volt, most már biztos másképp csinálják.
|
|
[válaszok erre: #38498 #38499]
|
[előzmény: (38494) agy, 2015-06-15 20:35:20]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38489. Elküldve:
2015-06-15 19:52:19 |
[4802.] |
Ha egy szinkron generátort, vagy motort rá akarnak csatlakoztatni a rendszerre, a gép fordulatszámát fokozatosan növelni kell, míg el nem éri a 3000-es fordulatot, mikor legközelebb van hozzá, akkor kell a hálózatra rákapcsolni. Képzeld el hogy egy forgó ringlisre rá szeretnél ugrani, először fel kell gyorsulnod arra a sebességre, mikor eléred azt, egyszerűen csak átlépsz.
|
|
[válaszok erre: #38490 #38491 #38494 #38500]
|
[előzmény: (38486) Zolien, 2015-06-15 13:24:49]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38483. Elküldve:
2015-06-14 21:59:08 |
[4803.] |
Szia!
Megpróbálom egyszerűen és közérthetően elmondani hogy hogyan működik az energiaellátó rendszer nálunk és Európában. Képzeld el hogy ezer erőműben forgógépekkel állítják elő a villamos energiát. Ezeknek a forgógépeknek (generátoroknak) mindnek azonos fordulatszámon kell forogniuk, hogy az 50 Hz mindenhol azonos legyen. Ez a fordulatszám Európában 3000 f/p, azaz másodpercenként 50 fordulat. Ezt szinkrongenerátorokkal lehet megoldani, amiknek a fő tulajdonsága hogy csak, és kizárólag ezzel a fordulatszámmal tudnak működni. Ha bármelyik az ezerből kiesik a szinkron fordulatból, azonnal le kell kapcsolni a rendszerből, mert energiatermelés helyett "fogyasztóvá" válik. Tudom, ez kicsit bonyolult, de így működik az energiaellátó rendszer. Ha egy szinkrongépet rá akarnak kapcsolni a rendszerre, el kell érnie a 3000-es fordulatot, ráadásul fázishelyesen, erre vannak kitalálva a szinkronozási technikák, amit távműködtetéssel is meg tudnak oldani.
Röviden ennyi.
|
|
[válaszok erre: #38486 #38493]
|
[előzmény: (38481) Zolien, 2015-06-14 19:44:08]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38437. Elküldve:
2015-06-12 19:49:11 |
[4804.] |
"Nem szabad nõkkel kezdeni"...
Ettől eldobtam az agyam, annyira tetszett.
Szerintem meg csak nőkkel szabad kezdeni, különben kihal a nemzet!
|
|
[válaszok erre: #38438]
|
[előzmény: (38433) Zolien, 2015-06-12 17:18:51]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
102013. Elküldve:
2015-06-10 14:20:45 |
[4805.] |
Semmi. A haver hozta a beltériket, be sem jött megnézni még a tányérokat sem. Megbízik bennem. 8 év alatt 4x kellett beltérit cserélnem, 3 meghibásodott, SD-k voltak, a HD-s, mint később kiderült jó volt, a PEN-nel volt hiba, azért nem tudtam felvételt készíteni.
|
|
|
[előzmény: (102012) Zolien, 2015-06-10 14:01:24]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
102011. Elküldve:
2015-06-10 13:56:42 |
[4806.] |
Előfizető vagyok 2007 óta, 4 beltérivel, de modullal még nem volt dolgom, ahhoz új Tv-t kellene vennem. A mostani meglehetősen drága volt, még nem szeretném kicserélni, kényelmi szempont miatt.
|
|
[válaszok erre: #102012]
|
[előzmény: (102009) Zolien, 2015-06-10 13:46:20]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
102008. Elküldve:
2015-06-10 13:33:18 |
[4807.] |
AZTA! Ez ennyire macerás? Nem gondoltam volna. Mintha milliárdos üzletről lenne szó, nem havi 2900-ról. Úgy gondoltam az ügyfél úgyis reklamál, ha valami nem jó nála. Vagy ezekkel az ügyfelekkel túl sok a probléma? Ezért kell ennyire bebiztosítani magát a Diginek?
|
|
[válaszok erre: #102009 #102010]
|
[előzmény: (102007) Mars43, 2015-06-10 09:17:10]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38385. Elküldve:
2015-06-10 07:36:39 |
[4808.] |
Szia!
Nincs miért bocsánatot kérned, szakmai vita volt és kész.
Az hogy földid vagyok-e, Te tudnád megmondani, én csak gondolom hogy Szombathely közelében élsz. Én ott születtem, ott éltem 24 évig, míg el nem költöztünk egy másik városba. Akkor indult egy új gyár, embereket toboroztak és lakást ígértek. Elég gyakran járok arra manapság is, hisz minden odaköt. Rokonaim, testvérem ma is ott él.
A 39 év úgy jött be e képbe hogy abban a gyárban, ahol dolgoztam 39 évig, villanymotorokkal foglalkoztam. A legkisebb zsebben is elfért, a legnagyobb 13,5 tonnás volt. Gondolom, bárki elhiszi hogy valamit konyítok a villanymotorokhoz. Köszönöm hogy aggódsz értem, de nekem már nem kell dolgoznom, sajnos.
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #38386]
|
[előzmény: (38383) miki2002, 2015-06-09 20:37:37]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
102006. Elküldve:
2015-06-10 06:30:25 |
[4809.] |
Akkor már csak a szerelőben bízhatsz, azzal próbáld felvenni a kapcsolatot. Mivel nem kell szerelni semmit és gondolom a modult Te is be tudod üzemelni, ahhoz sem kell szerelő, elég ha odaadja a modult, meg a kártyát, aláírod a papírját és kész. Ki sem kell szállnia, bárhol találkozhattok, 1 perc alatt el lehet intézni.
|
|
[válaszok erre: #102007]
|
[előzmény: (102005) K. Tibor, 2015-06-09 19:35:56]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
9118. Elküldve:
2015-06-09 16:10:18 |
[4810.] |
Az jó lenne! Köszi!
|
|
|
[előzmény: (9117) Zolien, 2015-06-09 13:29:52]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38358. Elküldve:
2015-06-09 16:06:45 |
[4811.] |
"Zsebre gondolod tenni mind a 39 évét".
Ezt köszönöm Neked! Még soha, senkinek nem jutott eszébe. Nem voltam "piroskönyves" soha. Nekünk duplán kellett teljesíteni, a szorgalmunkkal, a kitartásunkkal és a szakértelmünkkel.
Néha összefutok akkori főosztályvezetőmmel, a gyár gazdasági igazgatójával, sőt még a vezérigazgatóval is, üdvözöljük egymást, mert itt élnek Ők is. Egyikük sem gazdag. Rendes emberek!
|
|
|
[előzmény: (38352) Zolien, 2015-06-09 10:47:12]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
9116. Elküldve:
2015-06-09 13:05:04 |
[4812.] |
A King Of Sat szerint 3 napja. Ilyen lassú lenne a King Of Sat ?
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #9117]
|
[előzmény: (9115) Klown, 2015-06-09 09:35:47]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
9114. Elküldve:
2015-06-09 07:12:29 |
[4813.] |
DMAX Italia (Olaszország) jelenleg FTA sugároz (12616.00MHz, pol.H SR:29900) Hot Bird 13 E
|
|
[válaszok erre: #9115]
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38350. Elküldve:
2015-06-08 17:57:57 |
[4814.] |
"A viszont nem találkozásra!"
Földi, ilyent nekem ne írj, én nem haragszom Rád, csak vitatkozunk. Nem akartalak megsérteni, távol áll tőlem. Gyakran járok arra felétek, ott születtem, a feleségem is. Lehet hogy valamikor összefutunk. Ki tudja.
Mint korábban írtam egy nagyvállalatnál dolgoztam, ahol több mint 2000 villanymotor dolgozott folyamatosan, éjjel-nappal, ezek között voltak kulcsgépek (több száz KW-os), amik ha megálltak óránként 1 millió forint kárt okoztak a cégnek. Az éves fizetésem nem volt annyi, abban az időben. Ezeknek a motoroknak a javításával, karbantartásával voltam megbízva, a csoportommal együtt. Hosszú éveken át vezettem ezt a csoportot, ha egyszer is hibáztam volna, rögtön kirúgnak. Aztán leépítették a céget, meg a csoportomat, 4 éve engem is elküldtek.
Én Neked semmit nem akarok bizonyítani, mert ebben a szakmában vagy profi valaki, vagy röpül.
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #38351]
|
[előzmény: (38347) miki2002, 2015-06-08 17:28:03]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
101999. Elküldve:
2015-06-08 17:21:00 |
[4815.] |
Meglehet, ha ismered a szerelőt. Nekem a helyi haverom, vele majdnem mindent el tudok intézni. Igaz, mikor HD-re cseréltem az SD beltérimet, nekem is az ÜFSZ-re kellett mennem. Előtte egy nappal bementem hozzájuk, nagyon aranyosak voltak, mondták, másnap vigyem be a régi beltérit és adják az újat. A személyes megjelenés sokat segíthet.
|
|
[válaszok erre: #102005]
|
[előzmény: (101997) K. Tibor, 2015-06-08 16:06:35]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38346. Elküldve:
2015-06-08 17:06:08 |
[4816.] |
Köszönöm a hozzászólásodat, már azt hittem senkit nem érdekel a téma, csak miki kötözködik itt velem. Bizonyára Te is szakmabeli vagy, ha ilyen jól látod a lényeget.
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #38347]
|
[előzmény: (38345) stubyte, 2015-06-08 16:34:59]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38343. Elküldve:
2015-06-08 12:03:51 |
[4817.] |
"Miért ne működne? Természetesen kisebb teljesítménnyel. "
Igen használható, csak a teljesítménye a névleges teljesítményének 1/9-e lesz, az meg mire jó? Talán egy ventilátort elbír, de fűrészelni biztos nem lehet vele.
"A 230/400 V -os motor is ha mind a 6 tekercsvég ki van vezetve, delta kapcsolásban jó egyfázisra. (3 fázis deltában tilos használni, csak csillag motor.)"
Ez sem igaz, mert egy egyfázisú frekvenciaváltó készülék 3x230 V-ot ad ki, ezért a rákapcsolt 3 fázisú villanymotort deltába kell kötni. Ilyen készülék 3,2 KW-ig használható. Nálunk a gyárban nagyon elterjedtek voltak a frekvenciaváltó hajtások, 230 V-os is volt több.
660 V-ra is tekercseltek villanymotorokat, igaz nem Magyarországon, hanem az NDK-ban, én találkoztam olyannal is, de a 3x500 V-os rendszert használták itthon is a bányákban.
Szerintem is fejezzük be a témát, csak másokat untatunk vele.
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #38344 #38345]
|
[előzmény: (38342) miki2002, 2015-06-08 08:51:49]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
6510. Elküldve:
2015-06-08 08:33:58 |
[4818.] |
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat, nem vadászni, csak a Digire kellene, most egy Red Extend Twin van fenn, az egyik tükörben, a másikban egy régebbi Inverto single, nincs velük semmi baj, csak meg akarom szüntetni az egyik tányért a ház szigetelése miatt. Azért kérdeztem mit tudtok erről a fejről, mert szinte azonosak a paraméterei (a gyártó szerint) , mint a Red Classic-nak és új terméknek írják, én még nem találkoztam vele.
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38341. Elküldve:
2015-06-08 08:01:49 |
[4819.] |
Alapvető fogalmakkal nem vagy tisztában. A 380/660 V-os villanymotor tekercsei 380 V-ra vannak tekercselve, ezért egy tekercsre nem 220 V-ot kell kapcsolni, hanem 380 V-ot működés közben, vagyis 2 fázist. A csillag-delta kapcsolást indításra használják, hogy a motor többszörös indító áramát lecsökkentsék, amíg a motor felpörög. Vagyis a motor egy tekercse 220 V-ot kap induláskor 380 V helyett. Az indítás időtartama nem lehet több 30 mp-nél.
Csak ezt a motort nem lehet 1 fázisra bekötni, mivel a tekercse nem 220 V-ra, hanem 380 V-ra van tekercselve. Gondolod hogy egy tekercs amit 380 V-ra készítettek 220 V-al működni fog? Ez olyan mintha 2 villanyégőt sorbakötsz és 220 V-ot adsz neki. Gondolod hogy teljes fénnyel fog világítani?
Ha 1 fázisú 3 kivezetéses motor, aminek 1 fő és egy segédfázis tekercse, valamint a közös végük van kivezetve, kíváncsi vagyok hogyan oldanád meg a forgásirány váltását.
Barcik L: Léteznek olyan speciális célra tervezett egyfázisú motorok, amelyeknek 3 azonos tekercse van, 220 V-ra vannak tekercselve és motoron belül deltába el vannak kötve. Így csak 3 kivezetésük van. A 3 tekercs közül bármelyik lehet a főfázis, hiszen a tekercsek egyformák. Ezeket csak kis motoroknál alkalmazzák, mert a hagyományos 1 fázisú motorokhoz képest nagyobb a veszteségük, meg drágább az előállításuk. Az automata mosógép speciálisan a mosásra és centrifugálásra lett készítve, ráadásul mosásnál a forgásirányt is változtatni kell. Gyakorlatilag egy házon belül 2 motor van, egy alacsony fordulatú a mosásra, meg egy magas fordulatú a centrifugálásra. Ennek a motornak van 2 főfázis tekercse és 3 segédfázis tekercse. A tekercselő műhelyünkben tekercseltek ilyent nemvolt egyszerű, de a mi ügyes tekercselőnőink megoldották.
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #38342]
|
[előzmény: (38338) miki2002, 2015-06-07 23:19:39]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
6505. Elküldve:
2015-06-07 23:06:17 |
[4820.] |
Sziasztok!
Quad fejre kell lecserélnem a Twin fejemet, találtam egy megfelelőt, LNB QUAD INVERTO CLASSIC, aminek a formája is tetszik, meg az ára is barátságos. Szerintetek jó választás lenne? Nem spéci helyre, csak előfizetéses boxokhoz kellene.
|
|
[válaszok erre: #6506 #6507 #6509 #6519]
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38337. Elküldve:
2015-06-07 22:45:49 |
[4821.] |
Rosszal kezdtél ki. 39 évig ebből éltem. Az ország egyik legnagyobb vállalatánál a villamos gépek javítása volt a munkám.
De ez nem lényeges. Ha ismernéd az aszinkron motorok működési elvét akkor nem vonnád kétségbe mit leírtam.
De azért szívesen megválaszolok a kérdéseidre.
1. Egyfázisú aszinkron motornak 2 tekercse van, 1 főfázis és 1 segédfázis. Ha a tekercsek két végét a motorban összekötik, akkor csak 3 kivezetést hoznak ki a kapocslécre. Úgymint, főfázis, segédfázis és közös kivezetés. Ebben az esetben a motor forgásirányát nem lehet megváltoztatni, mert ahhoz valamelyik tekercs két végének a felcserélésére van szükség. Ilyen például terménydaráló, ami értelemszerűen csak egy irányba foroghat.
2. A főfázis minden esetben 230 V-ot kap, a tekercs egyik végére a fázist, a másik végére a nullát. A segédfázis, kondenzátorral sorbakötve szintén 230 V-ot kap, ami a fáziseltolás hatására létrehozza a motorban a forgómágneses mezőt, aminek hatására elindul a motor. Az teljesen mindegy hogy a segédfázis tekercs melyik végére kötjük a kondenzátort, vagy akár a tekercs közepére, a fáziseltolás attól még a tekercsben létrejön.
3. A 380/660 V-os motor tekercsei 380 V-ra vannak tekercselve, ezért csak delta kapcsolásban üzemelhet, ellentétben a 220 V-osra tekercselt motorokkal, amik csak csillagban működnek. De azt tudnod kell hogy vannak a mi megszokott rendszerünktől eltérő háromfázisú rendszerek, Pl: 3x220 V, vagy 3x 660 V.
Remélem ezzel segítettem a tisztánlátásban. Ha bármiben tudok segíteni villanymotorokkal kapcsolatban, szívesen megteszem.
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #38338 #38340]
|
[előzmény: (38332) miki2002, 2015-06-07 18:53:20]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38331. Elküldve:
2015-06-07 17:02:52 |
[4822.] |
"Ennek fussál neki mégegyszer!"
Csakhogy ne Neked legyen igazad. Ha egy villanymotorra az van írva hogy 230 V~, akkor az csak 1 fázisú lehet, vagy kommutátoros. A 3 fázisú villanymotorok adattábláján 3x230/400 V szerepel. Régebben 380/220 V, ami szintén 3 fázisra utal.
A kondenzátort meg nem a főfázis tekercs elé, vagy mögé kell kötni, ugyanis a főfázisnak semmi köze a segédfázishoz, amihez sorba kell kötni a kondenzátort, mindegy hogy elé, vagy mögé, de közbe is lehet. Én már láttam olyant is.
Üdv, ITI.
|
|
[válaszok erre: #38332]
|
[előzmény: (38305) miki2002, 2015-06-03 22:24:51]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
101993. Elküldve:
2015-06-07 10:03:29 |
[4823.] |
Szerintem nem hozzák ki, be kell menni érte az ügyfélszolgálatra. Vagy akarsz fizetni kiszállási díjat?
|
|
[válaszok erre: #101997]
|
[előzmény: (101992) K. Tibor, 2015-06-07 09:50:12]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
101991. Elküldve:
2015-06-04 22:47:14 |
[4824.] |
Megjött Megamax a szolgáltatói boxra is, Kaon beltérin a 66-os helyen nézhető.
|
|
[válaszok erre: #101992]
|
|
|
Kiváló dolgozó  |
|

ITI
Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6899
|
38302. Elküldve:
2015-06-03 21:30:08 |
[4825.] |
230V-os villanymotor csak 1 fázisú lehet, ha 3 kivezetéses, akkor csak egy irányban foroghat. Ha 4 kivezetéses, akkor lehetőség van a forgásirány váltásra. A főfázis tekercs bekapcsoláskor megkapja a fázist és a nullát, a segédfázis kondenzátoron keresztül, nyomógombbal, vagy áramrelén szintén fázist kap. A kondenzátor kapacitása a motor teljesítményétől (KW) és a nyomatékától függ. Nagy nyomatékkal indítható motoroknál (amelyeknél a terhelés indításkor is szükséges), indító kondenzátort ajánlanak, ez általában pár másodpercig működik, míg azoknál a motoroknál ahol indításkor nincs terhelés, állandó kondenzátort használnak. Állandó kondenzátor esetén nincs nyomógomb és áramrelé, mert a segédfázis tekercse állandó áramra van méretezve.
Ha leírnád hogy hány KW-os motorról van szó és milyen indítási körülmények vannak, pontos adatokkal tudnálak segíteni.
|
|
[válaszok erre: #38305 #38306]
|
[előzmény: (38286) Patyomkin, 2015-06-03 17:10:22]
|
|
Kiváló dolgozó  |
|
|