Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 
 Hozzászólások: 9456615/28 Témák: 18961 Tagok: 112667 Legújabb tag: activatedsoft Online: (60/1
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
    / 3 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 

Mózes I. könyve

(üzenet: 64, Vallás, filozófia)
 

@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
41. Elküldve: 2009-07-27 18:23:20,

Mózes I. könyve

[26.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
40. Elküldve: 2009-07-27 18:23:19,

Mózes I. könyve

[27.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
39. Elküldve: 2009-07-27 18:23:18,

Mózes I. könyve

[28.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
38. Elküldve: 2009-07-27 18:23:17,

Mózes I. könyve

[29.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
37. Elküldve: 2009-07-27 18:23:15,

Mózes I. könyve

[30.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
36. Elküldve: 2009-07-27 18:23:13,

Mózes I. könyve

[31.]

neeeeeeeeee


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
35. Elküldve: 2009-07-27 18:23:12,

Mózes I. könyve

[32.]

neeeeeeeeee


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
34. Elküldve: 2009-07-27 18:23:10,

Mózes I. könyve

[33.]

neeeeeeeeee


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
33. Elküldve: 2009-07-27 18:22:55,

Mózes I. könyve

[34.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
32. Elküldve: 2009-07-27 18:22:05,

Mózes I. könyve

[35.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


@D@M



Tagság: 2009-05-31 13:38:05
Tagszám: #74801
Hozzászólások: 202
31. Elküldve: 2009-07-27 18:21:59,

Mózes I. könyve

[36.]

higgyetek csak benne majd egyszer nem segit amikor kéne..aztánimádkozhattok tovább a semmiért!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


"Ő a tiéd, hű és igaz, szíve utolsó dobbanásáig. Tartozol azzal, hogy méltó légy a rajongására."

@D@M & IvÁn
Haladó
@D@M adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   

jaakov



Tagság: 2008-04-28 19:07:20
Tagszám: #58826
Hozzászólások: 6
28. Elküldve: 2008-05-18 16:49:19,

Mózes I. könyve

[37.]

Ha bárki szeretne még többet tudni e témáról, bizonyára sok választ kaphat kérdésére a zsidóságtól, akik Mózes Öt Könyvét folyamatosan, heti szakaszokra bontva olvassák, és magyarázzák is.

Sőt erről a messiáshívő zsidók is ugyanezt teszik...
Onnan éhány ajánlott link:

Szombati tanítások, igehirdetések,drosék:

http://igehirdetes.5mp.eu
http://caddik.shp.hu
http://tzaddik.extra.hu

http://caddik.shp.hu
http://sofar.uw.hu
Zöldfülű
jaakov adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   

juhély



Tagság: 2004-01-02 11:15:48
Tagszám: #7942
Hozzászólások: 980
27. Elküldve: 2005-11-30 09:38:48,

Mózes I. könyve

[38.]

JAHVE JIRE a Gondviselő, aki Fiát Megváltóként és Szent Lelkét vezetőül adta és minden ami jó Tőle van. A gondoskodás tudatos intelligens dolog, a véletlen viszont.... : vak, élettelen, személytelen nincs benne szeretet.
Ha megszemélyesítjük a Véletlent és azt mondanánk rá hogy "Én Istenem és Gondviselőm"..... Hát ilyen Néven nem Nyilatkoztatta ki Magát Elohim.Én úgy fogalmaznám a bátyád volt osztálytársának megjelenését hogy "nem véletlen!". Az Úr átszervezte az emberi terveket hogy a srác a város mely részén legyen és mikor.
***
Mindamellet a bicikli-balesetes bizonyság Istenre mutat.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2005-11-30 09:40:24]
[előzmény: (26) kérdező-figyelő, 2005-11-29 09:01:12]
Törzstag
juhély adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


kérdező-figyelő



Tagság: 2005-11-20 16:49:40
Tagszám: #23931
Hozzászólások: 20
26. Elküldve: 2005-11-29 09:01:12,

Mózes I. könyve

[39.]

Ebben egyetértünk...

egyébként a véletlenről az a véleményem,. hogy a Gondviselés egy másik elnevezése.
megtapasztaltam az ilyen véletlent. Elestem biciklivel, kulcscsontörésem lett. És akkor a bátyám egy volt osztálytársa jött arra, akinek fél órával korábban a város másik felén kelett volna lennie. Azóta - lassan 25 éve - azt goindolom, hogy a véletlen a gondviselő Isten működése életünkben.
[válaszok erre: #27] [előzmény: (25) juhély, 2005-11-28 19:15:32]
Zöldfülű
kérdező-figyelő adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


juhély



Tagság: 2004-01-02 11:15:48
Tagszám: #7942
Hozzászólások: 980
25. Elküldve: 2005-11-28 19:15:32,

Mózes I. könyve

[40.]

Vannak olyan ateista nézetek mely szerint az élet kialakulása=véletlen+evolúció.
Én az ilyen "evolúció"-ra mondom hogy ellentmond a Teremtésnek.
[válaszok erre: #26] [előzmény: (24) kérdező-figyelő, 2005-11-28 11:03:12]
Törzstag
juhély adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


kérdező-figyelő



Tagság: 2005-11-20 16:49:40
Tagszám: #23931
Hozzászólások: 20
24. Elküldve: 2005-11-28 11:03:12,

Mózes I. könyve

[41.]

az evolóció nem mondhat ellent a teremtés tényének, mivel az evolúció a rendszeren belüli dolgokat próbálja elmondani, hogyan működött a dolog, de a rendszer kialakulásáról és a rendszerbern működő törvényszerűségek erdetéről nem mond semmit.

valaki mesélte, hogy Darwin művének elős kiadását később ártdolgozta, bizonyos kívánalmak szerint.

[válaszok erre: #25] [előzmény: (14) juhély, 2004-03-25 11:50:18]
Zöldfülű
kérdező-figyelő adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   

juhély



Tagság: 2004-01-02 11:15:48
Tagszám: #7942
Hozzászólások: 980
23. Elküldve: 2004-10-13 15:00:23,

Mózes I. könyve

[42.]

Mózes V. könyve 28. fejezet

1. Ha pedig szorgalmatosan hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek szavára, és megtartod és teljesíted minden ő parancsolatát, a melyeket én parancsolok ma néked: akkor e földnek minden népénél feljebbvalóvá tesz téged az Úr, a te Istened;
2. És reád szállanak mind ez áldások, és megteljesednek rajtad, ha hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek szavára.
3. Áldott leszesz a városban, és áldott leszesz a mezőben.
4. Áldott lesz a te méhednek gyümölcse és a te földednek gyümölcse, és a te barmodnak gyümölcse, a te teheneidnek fajzása és a te juhaidnak ellése.
5. Áldott lesz a te kosarad és a te sütő tekenőd.
6. Áldott leszesz bejöttödben, és áldott leszesz kimentedben.
7. Az Úr megszalasztja előtted a te ellenségeidet, a kik reád támadnak; egy úton jőnek ki reád, és hét úton futnak előled.
8. Áldást parancsol melléd az Úr a te csűreidben és mindenben, a mire ráteszed kezedet; és megáld téged azon a földön, a melyet az Úr, a te Istened ád néked.
9. Az Úr felkészít téged magának szent néppé, a miképen megesküdt néked, ha megtartod az Úrnak, a te Istenednek parancsolatait, és az ő útain jársz.
10. És megérti majd a földnek minden népe, hogy az Úrnak nevéről neveztetel, és félnek tőled.
11. És bővölködővé tesz téged az Úr minden jóban: a te méhednek gyümölcsében és a te földednek gyümülcsében, a te barmodnak gyümölcsébe azon a földön, a mely felől megesküdt az Úr a te atyáidnak, hogy néked adja azt.
12. Megnyitja néked az Úr az ő drága kincsesházát, az eget, hogy esőt adjon a te földednek alkalmas időben, és megáldja kezednek minden munkáját, és kölcsönt adsz sok népnek, te pedig nem veszesz kölcsönt.
13. És fejjé tesz téged az Úr és nem farkká, és mindinkább feljebbvaló leszesz és nem alábbvaló, ha hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek parancsolataira, a melyeket én parancsolok ma néked, hogy tartsd meg és teljesítsd azokat;
14. És ha el nem térsz egyetlen ígétől sem, a melyeket én parancsolok néktek, se jobbra se balra, járván idegen istenek után, hogy azokat tiszteljétek.
15. Ha pedig nem hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek szavára, hogy megtartsad és teljesítsed minden parancsolatát és rendelését, a melyeket én parancsolok ma néked: reád jőnek mind ez átkok, és megteljesednek rajtad:
16. Átkozott leszesz a városban, és átkozott a mezőn.
17. Átkozott lesz a te kosarad és a te sütő tekenőd.
18. Átkozott lesz a te méhednek gyümölcse és a te földednek gyümölcse, a te teheneidnek fajzása és a te juhaidnak ellése.
19. Átkozott leszesz bejöttödben, és átkozott leszesz kimentedben.
20. Bocsát az Úr te reád átkot, bomlást és romlást mindenben, a mit kezdesz vagy cselekszel; mígnem eltöröltetel és mígnem gyorsasággal elveszesz a te cselekedeteidnek gonoszsága miatt, a melyekkel elhagytál engem.
21. Hozzád ragasztja az Úr a döghalált, mígnem elemészt téged arról a földről, a melyre bemégy, hogy bírjad azt.
22. Megver téged az Úr szárazbetegséggel hidegleléssel, gyulasztó és izzasztó betegséggel, aszálylyal és szárazsággal és ragyával; és üldöznek téged, mígnem elveszesz.
23. Eged, a mely fejed felett van, rézzé, a föld pedig, a mely lábad alatt van, vassá válik.
24. Az Úr eső helyett port és hamut ád a te földedre; az égből száll reád, mígnem elpusztulsz.
25. Az Úr megszalaszt téged a te ellenségeid előtt; egy úton mégy ki ő reá, és hét úton futsz előtte, és a föld minden országának rettentésére leszel.
26. És eledelévé lesz a te holttested az ég minden madarának és a föld vadainak, és nem lesz, a ki elűzze azokat.
27. Megver téged az Isten Égyiptomnak fekélyével, és sülylyel, varral és viszketegséggel, a melyekből ki nem gyógyíttathatol.
28. Megver téged az Úr tébolyodással, vaksággal és elme-zavarodással;
29. És tapogatni fogsz délben, a mint tapogat a vak a setétségben; és szerencsétlen leszel a te útaidban, sőt elnyomott és kifosztott leszel minden időben, és nem lesz, a ki megszabadítson.
30. Feleséget jegyzesz magadnak, de más férfi hál azzal; házat építesz, de nem lakol benne; szőlőt ültetsz, de nem veszed annak hasznát.
31. A te ökröd szemed előtt vágatik le, és nem eszel abból; a te szamarad elragadtatik előled, és nem tér vissza hozzád; a te juhaid ellenségeidnek adatnak, és nem lesz, a ki megszabadítson.
32. A te fiaid és leányaid más népnek adatnak, és a te szemeid néznek és epekednek utánok egész napon, és nem lesz erő a te kezedben.
33. A te földednek gyümölcsét, és minden fáradságos szerzeményedet oly nép emészti fel, a melyet nem ismertél, sőt elnyomott és megnyomorított leszel minden időben.
34. És megtébolyodol a látványtól, a melyet látni fognak a te szemeid.
35. Megver téged az Úr gonosz kelésekkel a te térdeiden és czombjaidon, a melyekből ki nem gyúgyíttathatol, talpadtól fogva a koponyádig.
36. Az Úr elvisz téged és a te királyodat, a kit magad fölé emelsz, oly nép közé, a melyet nem ismertél sem te, sem a te atyáid; és szolgálni fogsz ott idegen isteneket: fát és követ.
37. És iszonyattá, példabeszéddé és gúnynyá leszel minden népnél, a melyek közé elűz téged az Úr.
38. Sok magot viszel ki a mezőre, de keveset takarsz be, mert felemészti azt a sáska.
39. Szőlőket ültetsz és míveled azokat, de bort nem iszol, meg sem szeded, mert elemészti azokat a féreg.
40. Olajfáid lesznek minden határodban, de nem kened magadat olajjal, mert olajfádnak gyümölcse lehull.
41. Fiakat és leányokat nemzesz, de nem lesznek tiéid; mert fogságra jutnak.
42. Minden fádat és földednek minden gyümölcsét megemészti a sáska.
43. A jövevény, a ki közötted van, feljebb-feljebb emelkedik feletted, te pedig alább-alább szállasz.
44. Ő fog néked kölcsönt adni, és nem te kölcsönzöl néki; ő fej lesz, te pedig fark leszel.
45. És ez átkok mind reád szállanak, és üldöznek téged és megteljesednek rajtad, míglen elpusztulsz; mert nem hallgattál az Úrnak, a te Istenednek szavára, hogy megtartottad volna az ő parancsolatait és rendeléseit, a melyeket parancsolt néked;
46. És rajtad lesznek jelül és csudául, és a te magodon mind örökké.
47. A miatt, hogy nem szolgáltad az Urat, a te Istenedet örömmel és jó szívvel, mindennel bővölködvén:
48. Szolgálod majd a te ellenségeidet, a kiket reád bocsát az Úr, éhen és szomjan, mezítelen és mindennek szűkiben; és vasigát vet a te nyakadra, míglen elpusztít téged.
49. Hoz az Úr ellened népet meszszünnen, a földnek széléről, nem különben, a mint repül a sas; oly népet, a melynek nyelvét nem érted;
50. Vad tekintetű népet, a mely nem tiszteli a vén embert, és a gyermeknek nem kedvez:
51. És felemészti a te barmodnak tenyészését és a te földednek gyümölcsét, mígnem kipusztulsz; a mely nem hágy néked a te gabonádból, borodból, olajodból, és a te teheneidnek fajzásából, juhaidnak elléséből, mígnem kiveszít téged.
52. És megszáll téged minden városodban, míglen leomolnak a te magas és erős kőfalaid, a melyekben bízol, minden te földeden: megszáll téged minden városodban, minden te földeden, a melyet az Úr, a te Istened ád néked.
53. És megeszed a te méhednek gyümölcsét, a te fiaidnak és leányidnak húsát, a kiket ád néked az Úr, a te Istened - a megszállás és szorongattatás alatt, a melylyel megszorongat téged a te ellenséged.
54. A te közötted való finnyás és igen kedvére nevekedett férfi is irígy szemmel tekint az ő atyjafiára, az ő szeretett feleségére és fiainak maradékrészére, a kik megmaradtak még.
55. Hogy ne kelljen adnia azok közül senkinek az ő fiainak húsából, a mit eszik, mivelhogy semmi egyebe nem marad a megszállás és szorongattatás alatt, a melylyel megszorongat téged a te ellenséged minden városodban.
56. A közötted való finnyás és kedvére nevekedett asszony (a ki meg se próbálta talpát a földre bocsátani az elkényesedés és finnyásság miatt) irígy szemmel tekint az ő szeretett férjére, fiára, leányára.
57. Az ő mássa miatt, a mely elmegy tőle és gyermekei miatt, a kiket megszül; mert megeszi ezeket titkon, mikor mindenből kifogy, a megszállás és szorongattatás alatt, a melylyel megszorongat téged a te ellenséged a te városaidban.
58. Hogyha meg nem tartod és nem teljesíted e törvény minden ígéjét, a melyek meg vannak írva e könyvben, hogy féljed e dicsőséges és rettenetes nevet, az Úrét, a te Istenedét:
59. Csudálatosakká teszi az Úr a te csapásaidat, és a te magodnak csapásait: nagy és maradandó csapásokká, gonosz és maradandó betegségekké.
60. És reád fordítja Égyiptomnak minden nyavalyáját, a melyektől irtóztál vala, és hozzád ragadnak azok.
61. Mindazt a betegséget és mindazt a csapást is, a melyek nincsenek megírva e törvénynek könyvében, reád rakja az Úr, míglen kipusztulsz.
62. És kevesen maradtok meg, a kik annak előtte oly sokan voltatok, mint az égnek csillagai; mivelhogy nem hallgattál az Úrnak, a te Istenednek szavára.
63. És a miképen örvendezett az Úr rajtatok, hogy jót tett veletek és megsokasított titeket: akképen fog örvendezni az Úr rajtatok, hogy kiveszt és kipusztít titeket; és ki fogtok gyomláltatni arról a földről, a melyre te bemégy, hogy bírjad azt.
64. És szétszór téged az Úr minden nép közé, a földnek egyik végétől a földnek másik végéig; és szolgálni fogsz ott idegen isteneket, a kiket sem te nem ismertél, sem a te atyáid: fát és követ.
65. De e nemzetek között sem pihensz meg, és nem lesz a te talpadnak nyugodalma; mert rettegő szívet, epedő szemeket és sóvárgó lelket ád ott néked az Úr.
66. És a te életed kétséges lesz majd előtted: és rettegni fogsz éjjel és nappal, és nem bízol életedben.
67. Reggel azt mondod: Bárcsak estve volna! estve pedig azt mondod: Bárcsak reggel volna! - a te szívednek rettegései miatt, a melylyel rettegsz, és a te szemeidnek látása miatt, a melyet látsz.
68. És visszavisz téged az Úr Égyiptomba hajókon, azon az úton, a melyről azt mondtam néked, hogy nem fogod azt többé meglátni! És áruljátok ott magatokat a ti ellenségeiteknek szolgákul és szolgálóleányokul, de nem lesz, a ki megvegyen.
Törzstag
juhély adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


juhély



Tagság: 2004-01-02 11:15:48
Tagszám: #7942
Hozzászólások: 980
22. Elküldve: 2004-10-11 16:53:27,

Mózes I. könyve

[43.]

Jó. Ha lúd, legyen kövér.
Eretnek
Bibliai A g. haireomai = "választani, kiválasztani" igéből eredő hairetikosz melléknév a mindennapi
nyelvben egy bizonyos filozófiai vagy vallási irányzathoz tartozó ember vagy embercsoport jelzője volt.
Csak az ÚSZ-ben nyeri el a szó az "eretnek, az egyháztól elkülönült, tévtanítást valló" értelmét. (Végső
soron maga a magyar "eretnek" szó is a g. hairetikoszból ered.) Az ÚSZ-ben csupán egy helyen fordul elő.
"A szakadást okozó (eretnek) embert egy vagy két megintés után hárítsd el magadtól" (Tit 3,10). Titusz a
gyülekezet lelkipásztoraként kapta ezt a tanácsot Pál apostoltól. eretnekség - A görög haireszisz szó eredeti
jelentése: "választás, döntés". Ebből következőleg: valamilyen tanítás vagy vallási-bölcseleti iskola,
amelyhez az ember választás, ill. döntés alapján csatlakozik. Később a másként gondolkodókat bélyegzik
meg ezzel a megjelöléssel. Maga a haireszisz főnév a haireo = "venni, nyerni, megragadni, választani", ill. a
visszaható alakú haireomai = "(magának) kivenni, kiválasztani" igéből ered. A klasszikus g. nyelvben a
haireszisz elfoglalást (pl. egy városét), választást (pl. valamely hivatásét), hajlamot, döntést, vállalkozást,
célratörő szándékot jelentett. A hellénizmus korában első jelentése: tanítás, tan; a második pedig: iskola
(ahol azt a bizonyos tant terjesztik és aszerint élnek). A tant és az annak megfelelő életet szorosan
összekapcsolták a g.-római bölcselet világában. Az egyes tanhoz, iskolához tartozók természetesen bizonyos
fokú életközösséget alkottak és elhatárolták magukat a más nézeteket valló, más tekintélyeket tisztelő, más
tanítókra hallgató csoportoktól. A LXX-ban a szó választást jelentett, elöljáró szóval együtt ilyen
kifejezésekben, mint "szabad választás alapján", "önként", "szabadon" (1Móz 49,5; 3Móz 22,18. 21). A h.
megfelelője: nödábá. A hellénista és rabbinista zsidó irodalomban a haireszisz jelentése alkalmazkodik az
általános hellénista g. szóhasználathoz s főleg bölcseleti-vallási nézetek szerint elkülönült csoportokra
vonatkozik. Josephus Flavius zsidó történetíró a Zsidó háború c. könyvében a júdeai pusztában lakó
esszénusokat, a szadduceusokat és a farizeusokat nevezi így. A rabbinista irodalomban a megfelelő szó a
min, ami mind az eretnekséget, mind az eretnek embert jelenthette. Szerepel ez a kifejezés az ún.
Tizennyolcas Imában. Végül már nem a zsidóságon belüli iskolákat, nézeteket, hanem a máshitűeket nevezték
így. Az ÚSZ-ben az ApCsel egészen Josephus Flavius-i és a korai rabbinusi értelemben használja a
haireszisz szót. Tudósít a "szadduceusok pártjáról" (5,17), a farizeusokéról (15,5). Pál bevallja, hogy ő
farizeusként »kegyességünk legszigorúbb irányzata (= haireszisz) szerint" élt (26,5). Magát a keresztyénséget
is ilyen iskolának, pártnak, nézetnek, irányzatnak tekintik az ellenfelek, egyelőre még a zsidóságon
belülinek tartva azt. Ezért mondják Pált vádolva azt, hogy ő a "fővezére a názáretiek eretnekségének". A
keresztyén szóhasználat kezdettől fogva nem-keresztyéneket ért az eretnekeken. Nem onnan érthető ez, hogy
kialakult volna az igaz tan s az attól eltérőket nevezték volna így, hanem a keresztyén egyház megjelenésével
kialakuló új helyzet szabta meg a szó jelentéstartalmát. A Gal 5,20-ban "a test cselekedetei" közt szerepel az
"ellenségeskedés, viszály, széthúzás" az eretnekséggel együtt. Az 1Kor 11,19 szerint isteni szükségszerűség
("kell"), hogy a "szakadások" (szkhiszmata) mellett haireszisz-ek, azaz "eretnekségek" is legyenek, mert így
lesz nyilvánvalóvá, hogy kik a kipróbált hitű keresztyének. A haireszisz mégis nagyobb veszély a szkhiszmánál.
Mert az eretnekség, a haireszisz az alapvető egyházi tanítás helyett valami más, veszedelmes dolgot
csempész be a gyülekezetbe a 2Pt 2,1 szerint. E helyen azokról esik szó, akik nem hisznek Krisztus visszajövetelében,
sőt gúnyolódnak ezen a tanításon.
***
forrás: http://www.apologia.hu/pdf/terms-denom.pdf
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2004-10-11 17:00:57]
[előzmény: (21) Kinbaku Shibari, 2004-10-11 15:45:38]
Törzstag
juhély adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kinbaku Shibari



Tagság: 2004-09-28 09:11:11
Tagszám: #12879
Hozzászólások: 6
21. Elküldve: 2004-10-11 15:45:38,

Mózes I. könyve

[44.]

Jó, hogy aláhúztad, de a Biblia nem ételemző kéziszótár tudtomal és én sehol sem látom, hogy az idézett mondat az eretnekségre utalna. Pláne, hogy az egy jóval későbbi kifejezés.

Az "eretnek" a görög haeresisből ered, jelentése: "választás". Eretnekség egy adott valláson belül értelmezhető, pl kereszténység vs gnoszticizmus. Ugyanakkor Akneh Aten fáraót is eretneknek tartották. Az eretnekség az elfogadott vallási ortodoxiától való elhajlást jelenti és nem mást.

"Mi him, can de lach, mi him, min en tow. Tak! "
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2004-10-11 15:46:06]
[válaszok erre: #22] [előzmény: (20) juhély, 2004-10-11 15:15:45]
Zöldfülű
Kinbaku Shibari adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


juhély



Tagság: 2004-01-02 11:15:48
Tagszám: #7942
Hozzászólások: 980
20. Elküldve: 2004-10-11 15:15:45,

Mózes I. könyve

[45.]

2.János lev.
9. A ki félrelép és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak egynek sincs Istene. A ki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé.
10. Ha valaki elmegy hozzátok és nem ezt a tudományt viszi, ne fogadjátok azt be házatokba, és azt ne köszöntsétek:
11. Mert a ki köszönti azt, részes annak gonosz cselekedeteiben.
***

A Biblia fenti idézete alapján az első aláhúzott rész=eretnek, a második aláhúzott rész=Istentelen. Innentől kezdve csak annyi marad a kérdés, hogy valaki bibliai hittel rendelkezik vagy más hittel. A fogalomzavar megítélésekor tehát ezt is figyelembe kell venni.
[válaszok erre: #21] [előzmény: (16) Drakhonis, 2004-10-10 23:02:25]
Törzstag
juhély adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


juhély



Tagság: 2004-01-02 11:15:48
Tagszám: #7942
Hozzászólások: 980
19. Elküldve: 2004-10-11 09:05:35,

Mózes I. könyve

[46.]

Kinbaku és Drakhonis!
Az ötlet jó: deffiniáljátok az "eretnek" fogalmát légyszi.
[előzmény: (17) Kinbaku Shibari, 2004-10-11 07:24:32]
Törzstag
juhély adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


juhély



Tagság: 2004-01-02 11:15:48
Tagszám: #7942
Hozzászólások: 980
18. Elküldve: 2004-10-11 07:31:03,

Mózes I. könyve

[47.]

Vannak akik számára a Biblia abszolut tekintély, Szentírás amit Isten ihletett. (2 Tim.3.16.).A gnosztikus elhajlást is a Bibliához mérve értékelem, a kanonizálásban megbízom, a fordítási hibákat is nagyrészt ismerem, és a legfőbb biztonság: a Szent Szellem vezetése és kinyilatkoztatásai. Nem csak az újszövetségben van szó arról hogy a 2. égen gonosz lények vannak, Dániel próféta könyvében Mihály arkangyal Perzsia területi szellemével bunyózott a Mennyből a Földre utazása közben.
[előzmény: (15) Drakhonis, 2004-10-10 23:01:26]
Törzstag
juhély adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kinbaku Shibari



Tagság: 2004-09-28 09:11:11
Tagszám: #12879
Hozzászólások: 6
17. Elküldve: 2004-10-11 07:24:32,

Mózes I. könyve

[48.]

Fogalomzavar a köbön icon21.gif

"Mi him, can de lach, mi him, min en tow. Tak! "
[válaszok erre: #19] [előzmény: (16) Drakhonis, 2004-10-10 23:02:25]
Zöldfülű
Kinbaku Shibari adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése WWW oldal Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Drakhonis



Tagság: 2004-09-30 20:13:45
Tagszám: #12924
Hozzászólások: 2
16. Elküldve: 2004-10-10 23:02:25,

Mózes I. könyve

[49.]

Ajvé, chaver, számodra az eretnek=istentelen? ne viccölj!
[válaszok erre: #17 #20] [előzmény: (9) monte.kresto, 2004-03-24 11:48:57]
Zöldfülű
Drakhonis adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Drakhonis



Tagság: 2004-09-30 20:13:45
Tagszám: #12924
Hozzászólások: 2
15. Elküldve: 2004-10-10 23:01:26,

Mózes I. könyve

[50.]

Nah, azért ne feledjük, hogy amit ebben a levélben olvashatunk, az már a kor gnosztikus felfogását tükrözi, ez is bizonyítva, hogy bezony az első századi kereszténység még sokat merített a gnoszticizmusból (gondoljunk csak János apokalipszisére!).

Csak míg a korábbi görögöknél és egyéb vallásoknál az Arkhónok (alfa-ró-khí-ómega-nü) pozitív létezők, addig a gnoszticizmusban, főként annak késői szakaszában már egyértelműen negatív, mondhatni, gonosz létezők, Ialdabaoth teremtményei.
[válaszok erre: #18] [előzmény: (10) juhély, 2004-03-24 11:52:59]
Zöldfülű
Drakhonis adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   
 

Mózes I. könyve

(üzenet: 64, Vallás, filozófia)
 
    / 3 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.015226125717163 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Segítség
  Netboard Bt. © 2001-2023. E-mail