Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Keres :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 

 Ön is hirdessen itt! Részletekért klikk: ide! Összes banner! :: Saját banner! 
 Hozzászólások: 9266508/0 Témák: 17587 Tagok: 109015 Legújabb tag: Katona Vanda Online: (75/1
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
A weboldal címe: http://m3.what.hu

    / 2 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 M4 (üzenet: 44, M3)
 
 47. oregbeatsuhanc  |   Válasz erre2011-07-20 07:25:14 [1.] 
Ez nem igazán friss hír, mert a beépítést már hónapokkal előbb elkezdték, sőt már van olyan állomás, ahol be is fejezték. A "jó" hír, hogy ugyanazt a francia (CNIM) gagyit telepítik, amit a Keleti pu. állomáson volt szerencsénk megtapasztalni.
[előzmény: (46) itamas80, 2011-07-18 22:32:46]
 46. itamas80  |   Válasz erre2011-07-18 22:32:46 [2.] 
http://index.hu/belfold/budapest/2011/07/18/mar_a_97_mozgolepcsot_szerelik_a_4-es_metro_vonalan/
[válaszok erre: #47]
 45. dispotion  |   Válasz erre2011-03-23 09:57:05 [3.] 
Beszélgetés Klados Gusztávval, metróépítésről a világban és a 4-es metróról:

http://atv.hu/videotar/20110321_klados_gusztav_1_resz

http://atv.hu/videotar/20110321_klados_gusztav_2_resz
 43. Kingweb  |   Válasz erre2009-11-06 20:51:41 [4.] 
Öcsécske. Nem fogom a másik híradót is felvenni ezért. De online megnézheti bárki, ha kikeresi (november 5-e, budapesti regionális, 17ó 35p).

M1 regionálisban volt 2 napja amit megnézhettél innen a linkről. Ott hangzott el, hogy felkészülnek a forgalom esetleges leállítására is.

Tegnapiban pedig az üzemszünetes információ. Oda meg gondolom valami illetékes nyilatkozhatta a BKV-tól, hiszen mint tudjuk, szóvivők nincsenek. Egyébként is logikus, hogy nem üzemidőben furkálnak ott.

Gondolom kiszámolta ezt valaki, hogy 1,5 méter vastag földréteg a két alagút között elé lesz-e. Ha egymás mellett lenne, akkor nem is hír. Viszont itt a 4-es fog elmenni a 3-as felett.

[válaszok erre: #44] [előzmény: (42) retrometro, 2009-11-06 20:38:08]
 41. Kingweb  |   Válasz erre2009-11-06 18:52:22 [5.] 
Elvileg üzemszünetben fog a pajzs elsuhanni. Majd hétfőn hajnalban az első vonatok megnézik, beomlott-e valahol.

Aki szokott első vonat lenni Kökitől lefelé, az érti.
[válaszok erre: #42] [előzmény: (39) retrometro, 2009-11-04 22:46:39]
 40. Kingweb  |   Válasz erre2009-11-04 22:51:25 [6.] 
38-as hozzászólásban ott egy fél perces részlet a mai regionális híradóból erről.
[előzmény: (39) retrometro, 2009-11-04 22:46:39]
 38. Kingweb  |   Válasz erre2009-11-04 21:21:38 [7.] 
Vasárnap a Kálvin tér közelében húzza be a nyakát aki vonatot fog vezetni, mert 1,5 méterrel a 3-as alagútja felett fog elmenni a 4-es fúrópajzsa. Később ugye majd a második pajzs is. Elképzelhető, hogy leállítják majd addig a forgalmat, de ezen még agyalnak.

http://m3.what.hu/files/m4-over-m3.mpg
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2009-11-04 22:42:02]
[válaszok erre: #39]
 37. NB6667  |   Válasz erre2009-09-22 12:23:15 [8.] 
http://holnapiujsag.blog.hu/2009/09/22/2033_lerobbantak_a_negyes_metro_elso_kocsijai

2033: Lerobbantak a négyes metró első kocsijai

Hatalmas káoszt okozott a főváros közlekedésében, hogy a tervezettől eltérően mégsem indult el ma reggel a 4-es metró már utasokat is szállító próbaüzeme Dél-Buda és a Kálvin tér között. Az első napon ugyanis hét szerelvény ki sem tudott állni a kocsiszínből, további kettő pedig beragadt az alagútba, miután ezeket hibás paraméterek alapján faragták át a budapestinek gondolt méretre. Meg nem erősített hírek szerint a metrókocsiknak nem nyíltak ki az ajtajai, nem működött bennük a világítás. Egy BKV-s forrásunk szerint ez azzal magyarázható, hogy a kocsikat a gyártó - sajátos környezetvédelmi megfontolásból - napkollektorokból nyert árammal tervezte üzemeltetni, így az összes szerelvény áramellátását át kell alakítani. Egy másik BKV-s információi szerint ráadásul két szerelvény, ha el is indulna, egyidejűleg nem fér el az alagútban, így az állomásokon kellene találkozniuk, ami viszont nincs beprogramozva a vezérlőmoduljukba.

Az új metrókocsik meghibásodását a BKV délután kiadott közleménye az üzembe állítás természetes velejárójának nevezte. A meghibásodás pontos okát viszont nem közölték, "engem is köt a szerződésemben lévő titoktartási nyilatkozat" - mondta újságírói kérdésre Heincziger István, a közlekedési társaság vezérigazgatója. Annyit elmondott, hogy az új technológiák bevezetésénél hagyományosan szükség van finomhangolásra, emlékeztetett arra, hogy egykor a Combino villamosok és a külföldről importált használtbuszok forgalomba helyezése sem ment zökkenőmentesen.

Mint ismeretes, a négyes metró átadása már egyébként is évtizedek óta halasztódik, egykor Borosnak és Bochkornak nevezett fúrópajzsokat ma már Patóként és Pálként emlegeti a pesti köznyelv. A csúszást kezdetben az elhúzódó engedélyeztetési eljárások és az építés során felmerült műszaki problémák okozták. Sokáig úgy tűnt, hogy az 1970-es években még az ezredfordulóra tervezett metrót 2012-ben fogják akkor teljesnek gondolt hosszán üzembe helyezni. Időközben azonban az Európai Unió több lépésben megvonta a támogatását számos magyarországi nagyberuházástól, így a metróépítéstől is azok sorozatos közbeszerzési szabálytalanságai miatt - ez volt az emlékezetes és precedensértékű "magyar, ne lopj"-határozata Brüsszelnek -, így az építkezés finanszírozása veszélybe került.

A munkálatok a 2010-es évek végéig tessék-lássék módon, hazai költségvetési pénzekből és társadalmi felajánlásokból finanszírozva még folytatódtak. Amikor azonban kirobbant a 2020-as évek elején a ppp-válság - az ezredforduló óta ppp-ben megépült beruházások évről évre növekvő költségei maguk alá temették a költségvetést -, teljesen leállt az építkezés. A 2022-től 2029-ig tartó időszakban csak állagmegóvás folyt a területen; igaz, az Állami Számvevőszék Kemény Szavak Módszertani Munkacsoportja már egy 2027-es tanulmányában felhívta a figyelmet arra, hogy az erre elköltött pénzből megépülhetett volna a vonal a mostani kelenföldi végállomás helyett egészen a XXVI. kerület - a régi Érd - Szabadság teréig, valamint a pesti oldalon a Bosnyák térre tervezett - a lakossági és civil egyeztetések sikere esetén várható 2043-ra elkészülő - végállomás helyett akár Rákospalota-Chinatownig.

Az építkezés végül 2031-ben kezdődött újra, és - ahogyan a Nemzetközi NagyÉpszer Zrt. vezetője, Magyarossy Magyar Vazul fogalmazott - "dolgozóink megfeszített, intenzív munkavégzésének köszönhetően" két év alatt üzemképessé tették a munkák leállításáig megépített pályaszakaszt (igaz, közben hat halálos baleset történt, annyi, amennyi az dombok alatt épített M6-os alagutak kialakítása óta csak egyszer, az M9-es alföldi szakaszának alagútjainál). A tegnapi ünnepélyes átadáson még nem látszottak, nem látszhattak a problémák, miután a magasrangú politikus vendégek az alagútban tette egy megállónyi séta után már az állami Audi A99-es autókban, a felszínen járták végig a metró vonalát.

A BKV tájékoztatása szerint az új metrókocsik finomhangolása napokon belül megtörténik. Addig ideiglenesen ismét forgalomba helyezik a 7-es buszcsaládot, ideiglenes megoldásként a Volán-társaságoktól kölcsönvett buszokkal egészítik ki az ezen a megszüntetni tervezett viszonylaton közlekedő, már többször nullára amortizált buszokat. "Az utazóközönség megértését kérjük, ahogyan az elmúlt harminc évben tették ezt hibás üzletpolitikájuk miatt eleget nem kritizálható elődeink" - fogalmazott Heinczinger István.

Tarlós István Budapest-ügyi miniszter skandallumnak nevezte a történteket, és azt mondta, a hiba újbóli előfordulása veszélyezteti a BKV-nak nyújtani tervezett 354 milliárd állami hitelgaranciát. Demszky Gábor, Budapest örökös főpolgármestere viszont azt mondta, hogy egy olyan nagyszerű fejlesztést, mint a 4-es metró, nem szabad apróbb hiányosságok és műszaki problémák fényében megítélni. "A lényeg, hogy tovább épül a négyes metró, és a projekt befejezését most már semmi nem fenyegeti" - fogalmazott a politikus, aki ugyanakkor leszögezte: ki kell vizsgálni, hogy az új kocsik üzembehelyezésénél valóban nem történt-e emberi mulasztás, és ha mégis, akkor a retorzióktól sem szabad visszariadni, "érintsen az akár egy szerelőt, akár egy főosztályvezetőt".
 36. dulifuli  |   Válasz erre2009-08-28 01:04:13 [9.] 
http://index.hu/belfold/budapest/2009/08/27/kevesebb_eu-penzt_kap_a_4-es_metro/




"A várt 237 milliárd forint helyett 181 milliárd forint európai uniós támogatást kap a 4-es metró első szakaszának építése, az erről szóló hivatalos brüsszeli döntést néhány hét múlva közlik, a tárgyalások azonban már lezárultak az ügyben, így a támogatási összeg már nem fog változni."
...
"Szalóki Flórián kitért arra, hogy a 181 milliárd forintnyi összeget a támogatásról szóló tárgyalásokkor 248 forint/euró árfolyamon számolták, és euróban határozták meg. A kifizetések azonban forintban jelentkeznek, és a kifizetéskori árfolyamon átszámolt forintösszeget kapják meg az építők"



A kiesett zsetont pedig nyilván az adófizetők fogják összedobni, az utolsó buznyákig.
Persze hacsak nem a mezei nyulak, vagy a lápi manók.
Esetleg Baromarcú Bájgúnár egymaga, személyesen.
 35. NB6667  |   Válasz erre2009-07-29 14:47:08 [10.] 
Annyival is jobbak leszünk, hogy nálunk nem lesz a peron elzárva végig "üvegfallal" és abban ajtókkal, mint normális helyen szokás automata metró esetén.
[előzmény: (34) speaker77, 2009-07-28 22:50:21]
 34. speaker77  |   Válasz erre2009-07-28 22:50:21 [11.] 
A Siemens által kifejlesztett vonatbefolyásoló programnak több előnye is van, például az automatizált rendszer sokkal jobban alkalmazkodik a forgalmi változásokhoz, így a jelenleg akár több órán át tartó átszervezést egyetlen gombnyomással meg lehet oldani a jövőben. A BKV-nak pedig a 4-es vonalán nem kell vezetőket alkalmaznia a szerelvények mozgatásához. Szükség esetén azonban - egy vezérlőpult segítségével - megoldható, hogy az automatikát "leváltsa" egy BKV-alkalmazott.

Klados Gusztáv a repülőgépeken használt autopilótához hasonlította a 4-es metróra telepítendő irányító rendszert, amelynek - összetettsége ellenére - nagyon biztonságosan kell üzemelnie.

Mint megjegyezte, a közelmúltban Szingapúrban járt, ahol ugyanolyan rendszer üzemelteti az Alstom automata szerelvényeit, mint ami a 4-es metróvonalon lesz. Ott egy évig tesztelték a rendszert, mire jelentős késésekkel átadták. Magyarországon a tesztelésre három hónapot szánnak, az igazgató szerint azért, mert "ennyivel jobbak vagyunk".


Tényleg jobbak lehetünk.
Nemrég ugyanez a tag nyilatkozta azt hiszem rádióban, hogy egy évig biztosan lesz ember a 4-es metró vezetőfülkéiben is (nevezzük akár csak felügyelő személynek), majd az egy év leteltével értékelik a tapasztalatokat.
[válaszok erre: #35] [előzmény: (33) NB6667, 2009-07-28 15:56:56]
 33. NB6667  |   Válasz erre2009-07-28 15:56:56 [12.] 
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=523646

http://www.privatbankar.hu/frisshir/hircentrum/elkezdik_epiteni_a_4_es_metro_agyat_76413

http://www.orientpress.hu/portal.php?ReszletesHir=1&HirID=46427&ajanlo=RSS

Két év mire elkészül a kocsiszín. Hol is lesznek a vonatok addig?
[válaszok erre: #34]
 32. dulifuli  |   Válasz erre2009-06-11 09:40:04 [13.] 
http://index.hu/belfold/budapest/2009/06/10/a_vartnal_joval_tobbe_kerul_a_4-es_metrovonal_jarmutelepe/



"A vártnál jóval többe kerül a 4-es metróvonal járműtelepe"


Akad-e a honban bárki, aki ezen most elcsodálkozott



Hosszú évekkel ezelőtt hallottam már azt a pletyit, hogy például erre a járműtelepre kézi állítású váltók lettek tervezve, meg hasonló dolgok, ami papíron "ócsítja" (copyright: Megyó) a prodzsktet. Aztán építés közben már úgyis be kell tenni a drágább cuccokat, amikor már nincs visszaút, és muszáj önteni bele a zsét.


Az obligát, tágra nyílt politikusi és egyéb zsebekről meg persze szó se essék.
 31. Kingweb  |   Válasz erre2009-04-23 15:46:39 [14.] 
Volt egy látogatás több Üzemi Tanács részvételével az építkezésen ma. Ugyan a fúrópajzs is tervben lett volna, de ugye az most áll, meg amúgy is hazamentek a francia fiúk.

Így maradt a Fővám téri állomás. Fent a szokásos "Jó szerencsét" felirat, ha már a Lyukószén Kft. is az építők között van.

Lejutni kétféleképpen lehet, lifttel:



illetve aki bírja, az gyalog, lépcsőkön:



Erről a szintről van még lefelé is út, de az csak lábon:





Itt lesz egyszer a mozgólépcső:



Ez az egyik alagút betörés (ki tudja mikor):



Ez meg itten a másik:



Jobban betekintve:



Az ott balra lent pedig valóban jó, illetve jól tud esni.



Hogy itt mikor fog szerelvény járni utasokkal, az egy jósnőnek is becsületére válna, ha meg tudná tippelni.

Itt (meg a többi állomáson is sejthetően) dolgoznak. Csak a cső nem készül momentán.
 30. Nyugdijas03  |   Válasz erre2009-03-10 15:10:54 [15.] 
Hali!
Nem véletlenül őrzik biztonsági őrök,még a K-Ny-i k.sz.-ben is!!!Hogy az eszement firkálók hozzá ne férjenek!!!
Sziasztok!Feri!

Feco
[előzmény: (29) LoviGabi, 2009-03-05 16:26:10]
 29. LoviGabi  |   Válasz erre2009-03-05 16:26:10 [16.] 
Legfeljebb ez a most látható tisztaság, ragyogás...
[válaszok erre: #30] [előzmény: (28) Nyugdijas03, 2009-03-05 10:55:22]
 28. Nyugdijas03  |   Válasz erre2009-03-05 10:55:22 [17.] 
Na ez nem fog eltűnni!!!


Feco
[válaszok erre: #29] [előzmény: (27) LoviGabi, 2009-01-29 11:51:08]
 27. LoviGabi  |   Válasz erre2009-01-29 11:51:08 [18.] 
Már bent vannak a járműtelepen:
http://www.vezess.hu/magazin/titkok_uj_metrokocsikban/17259/
[válaszok erre: #28]
 26. sanyibácsi50  |   Válasz erre2009-01-28 09:27:42 [19.] 
Légy optimista a 2022-es BUDAPESTI OLIMPIÁRA elkészül...
[előzmény: (24) Kingweb, 2009-01-17 10:43:52]
 25. LoviGabi  |   Válasz erre2009-01-28 06:44:14 [20.] 
Éjfél körül hoztak 2 Alstom kocsit a Fehér útra, állítólag ma délután teszik őket sínre a VJSz-en belül.

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg01040/
 24. Kingweb  |   Válasz erre2009-01-17 10:43:52 [21.] 
Játék: ha 4 kocsisak a szerelvények, 37 kocsiból (a cikk szerint) hány vonatot lehet összeállítani és milyen variációkban?

Keveri a szezont a fazonnal a cikkíró. A 65 milliárd forint az a 37 teljes vonat ára lehet, mert 22 jön a vadnyugatra (5 kocsis), valamint 15 db a 4-es vonalára (4 kocsis).

Már ha egyszer elkészül az alagút.

Itt az eredeti bűnös, a Népszabadság:

http://nol.hu/belfold/lap-20090117-20090117-26

Az origo.hu is átvette ugyanígy. Egy újságírónak sincs fogalma mi a különbség 1 vonat és 1 kocsi között.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2009-01-17 10:54:31]
[válaszok erre: #26] [előzmény: (23) dulifuli, 2009-01-17 10:08:28]
 23. dulifuli  |   Válasz erre2009-01-17 10:08:28 [22.] 
http://index.hu/politika/belfold/budapest/metro9720/



"Nincs hely tesztelni az új metrókocsikat"
"A Népszabadság információi szerint nincs sehol elég hosszú próbapálya ahhoz, hogy hatósági engedélyt kapjanak a 4-es metró új kocsijai."
...
"Ha viszont nem engedélyezi a Nemzeti Közlekedési hatóság a kocsikat, akkor nem lesz mi közlekedjen a 4-es metró alagútjában."



Na még jó, hogy ezt a projektet annyiféle tanácsadó támogatja, nemkülönben az a sok jóféle vezetőség-igazgatóság, egyéb hasznos egyedek...
Na akkor mi lenne, ha nem lennének ezek

Súlyos.
[válaszok erre: #24]
 22. dulifuli  |   Válasz erre2008-12-02 10:28:21 [23.] 
"Az Index birtokába került Jávor Péter, a 4-es metró napokban lemondott ellenőrző mérnökének a jelentése, amelyben kitér arra, hogy a korábban botrányt kirobbantó tanácsadói szerződések után az elmúlt hónapokban újabb furcsa tanácsadói szerződéseket kötött a BKV-hoz tartozó DBR Metró Projektigazgatóság."


http://index.hu/politika/belfold/budapest/szerz7564/
 21. Kingweb  |   Válasz erre2008-11-29 14:18:12 [24.] 
A szimulátor átadásán szép számmal voltak, lehetett beszélgetni sok emberrel. Persze ez nem hivatalos információ.

A 4-es metróról valami: valóban úgy fest (jelenleg), hogy vezető nélküli vonatokkal, de nyitott peronos állomásokkal lenne megoldva. Elképzelhető azonban, hogy valamilyen elnevezéssel mégis lenne ember a vonaton. Felügyelő vagy akármi. Hogy a fülkében gubbasztana-e (mert valamiféle elzárt rész azért lesz a két vezérkocsi elején), vagy a szerelvényen sétálva nyugtatgatná az utasokat, ez kérdés.

Egy műszaki dolog erről: a Siemens adott árajánlatot az elzárt peronos játékra, ahol ugye a peronon levő ajtók és a vonat ajtajai egyvonalba esnek megálláskor. De valami horror ára lett volna, így nem kértek belőle. Mondjuk amennyi milliárdba kerül az egész 4-es metró, sokat már nem dobhatott volna rajta. Jelen állás szerint a vonat vidáman elindul és elhúzza az esetlegesen a peron és a vonat közé beszorult tárgyat, legyen az szatyorfül vagy valakinek a ruhája és vele a teste. Ugyanis a biztonsági sávot figyelő infrasorompó az lesz persze, de ez a vonat beérkezésekor utascsere alatt kikapcsol. Majd akkor aktiválódik újra, ha a vonat teljes hosszában kihaladt az állomásból. Így sikeres ajtózárás után a vonat kisuhan ezerrel. Szóval lesz itt még mit átgondolni menet közben.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2009-03-26 22:36:24]
 20. dulifuli  |   Válasz erre2008-11-24 23:51:11 [25.] 
"Egészen elképesztő, "arcpirító dolognak" nevezte Tarlós István, hogy újabb 80 millió forintot kíván a városvezetés a 4-es metró kommunikációjával foglalkozó PR-cégnek adni."


http://www.hirszerzo.hu/cikk.egeszen_elkepeszto_arcpirito_dolog.88216.html
 M4 (üzenet: 44, M3)  
    / 2 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

A weboldal címe: http://m3.what.hu

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.011303186416626 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Médiaajánlat  |   Segítség Partner oldalak
  Netboard Bt. © 2001-2013. E-mail