amúgy ez a drstrange nekem is nagyon tetszik. a dobot érzem picit erőtlennek, de amúgy teljesen rendben van. mint egy olasz akció-western a 80as évek második feléből. de kizártnak tartom, hogy ez lesz jellemző a teljes zenére, sőt, gyanítom, hogy dob nem is lesz, csak itt a stáblista alatt.
giacchino szerintem egyáltalán nincs hypeolva, egyike azon kevés zeneszerzőknek, akik mernek a konvenciók ellen menni, és bármikor előhúzni a klasszikus zeneszerzési stílust, plusz kitartani mellette a végsőkig. azért pl tylernek sokszor beleállt a bicskája a bombasztikus, klisészerű egyszerűségbe (noha a "now you see me 2" szerintem az év egyik legjobb zenéje), és hát a fene se tudja igazán, mi volt az az elfman-tyler együttállás, de tény, hogy közösen se tudtak olyan produkciót létrehozni, amire elismerően tudtam volna csettinteni, pedig mindketten alkalmasak lennének erre.
Lehet, hogy átmeneti időszak, remélem. Az is igaz, hogy SOKKAL több minden jut el hozzánk mint 20 éve. Viszont változatlanul az a problémám, hogy a régi nagy öregek mellett nincsenek ÚJ NEVEK, akikben hosszú távon megbízhatnánk. Ott volt a 80-as években Horner például aki a Krullhoz meg a Battle Beyond the Starshoz is akkora zenét írt mint a kurva isten, nem beszélve a 2-3. Star Trekről... Nagyjából ekkor kezdett, pár év alatt A-listát komponista lett, brutál cuccokkal... Most? Én imádom Desplat-ot, ő friss vér, de baromira nem csinált semmi olyat, amit fütyürészni tudnék az utcán séta közben... Pedig egy 15-20 cd-m van tőle... Szóval nem is a zenék minősége az ijesztő, hanem rajtuk keresztük a komponisták minősége... Persze reménykedek, addig meg maradnak a 15-30 évvel ezelőtti zenék :)
Remélem ez nem következik be, de nem tudok nem egyetérteni, hogy erre is van nagyon reális esély. De az is lehet, hogy ez csak egy 5-10 éves átmeneti időszak. Mindig voltak a filmtörténetben, meg a filmzenetörténetben is langyosabb időszakok.
Meg ugye az is árnyalja a képet, hogy manapság minden elérhető. Ha mondjuk évi 10 filmzene album jutna el hozzánk, lehet másként ítélnénk meg a helyzetet.
Én azt gondolom, hogy a Marvel filmek 'zenéi' jól szimbolizálják a jövőt. Jelentéktelen, dallamtalan búgás-morgás-hegedülés-dobpülés és ennyi... Valahogy az az érzésem, hogy Hollywood elengedte a filmzene mint szakma kezét, és abszolút mostohagyerekként van kezelve... Pedig azért mit hozzá nem tud tenni egy filmhez egy kurva jó zene... Gyakorlatilag 1-2 szintet dob rajta akár... Egy Alien vagy egy Predator alatt ha nem az szólna ami... Bele se akarok gondolni :)
Abszolút jó a gondolatmeneted. Azonban én ezen a változáson, generációváltáson már túllendültem. Már csak amiatt is, mert sajnos a régiektől annyira sok mindent nem ismerek (azért a nagy címeket igen), másrészt már túlságosan hozzászoktam az utóbbi 15-20 év hangzásvilágához.
Emiatt viszont tudom, hogy mivel ez a szakma is kinevelt nem kevés jó iparost, így én abszolút tudok örülni egy Giacchino-nak, aki számomra már nem csak "jómunkásember". De ez a tendencia nagyon megfigyelhető.
Már sokat filóztam azon is, hogy mi lesz, ha már nem ír zenét JHN, Zimmer vagy Silvestri. Most ők a meghatározóak. Utódok vannak, de nem egy izmos felhozatal egyelőre.
Nos én a hype-ot negatív értelemben értettem, hogy nem értem mire fel van futtatva :) hallgattam az új ST rész zenéjét, nem volt rossz, kétségtelen, de valahogy az ember mindig arra gondol, hogy a régi SW meg ST zenékhez azért egy Williams, Goldsmith meg Horner miket írt... Azokhoz képest ez azért teljesen más liga... Az a baj, hogy ahogy öregszik ki a nagy generáció, vagy hullik el úgy megy lejjebb az ingerküszöb filmzenék terén, mert egyszerűen nincs semmi kiemelkedő amihez lehetne hasonlítani a maiakat... Olyan se íze se bűze az egész. Például a 7. SW mozi zenéjében, Rey témájában több játékosság, meg hangulat volt mint bármi másban abban az évben, ez a durva... Pedig a film egy kalap szar lett és a zene se a szívem csücske :)
Szóval Giacchino lehet hogy nem csinál rossz zenét, de én azt gondolom, hogy ez MAI szemmel nézve van így... 20-25 évvel ezelőtt szerintem periférián lett volna.. Aztán lehet, hogy nem :) De lapozzunk :)
Hypolva van a pali az biztos, de például amit az új ST-zenékkel letett az fenomenális. Imádom mindegyik részt. Plusz animáció terén is egész ügyeseket alkotott. Nekem azért előrébb van minőségben, mint Tyler, de tény, hogy nem sokkal.
Valahogy eddig nem sok Giacchino zene fogott meg, akkor így mondom. A hihetetlen család zenéje pofás, de azon kívül semmi. Mindegy, hogy ki írta, ami Giacchino neve alatt futott eddig, azzal nekem sok szerencsém nem volt. Ja még a Super 8 van meg tőle, de az is inkább csak olyan kis közepes valami.
Igazából annyira hype-olva van a pali, ezért mondom csak, hogy szerintem semmivel se jobb egy átlagos Brian Tyler-nél mondjuk... Desplat SW zenéjének jobban örültem volna az az igazság...
Na, elindult most az Inferno, ha már annyira dicséritek. :D
Az első fél perc után felmentem az imdb-re, mert biztos voltam benne, hogy Andrew Kawczynski és Steve Mazzaro lesznek a segédek, akik a közepes Chappie-nél is, és bingó.
Igazából ebben semmi giacchinós nincs (talán nem is az ő darabja), vagy már elég, ha az ő neve van a stáblistán, és akkor magától a zenétől függetlenül eleve nem tetszik? :)
Pontosan. :)
Olyan, mint valami hetvenes-nyolcvanas évekbeli rockzenekar számának instrumentális koncertverziója, Hammonddal, mindennel, nekem is bejön.
Nekem Giacchino csípőből nem, szóval ez lehet a baj :) De egyébként is fura, olyan ósdi hangzása van... Persze más mint az eddigi Marvel-ek (konkrétan az ÖSSZES film zenéje jelentéktelen), majd meglátjuk... Ha az Inferno végig bírt menni akkor ez is kap egy esélyt :)
Semmi gond, előtte sem olvastam róla kiemelkedő dolgokat, azért nagy durranásra nem számítottam eleve. Csak nem gondoltam, hogy ilyen szinten nem bírom megemészteni :)
Én hosszú idő után úgy gondoltam, az Inferno lesz az a cd-m a sorban, amit hallgatás nélkül, a szerző miatt megveszek. Aztán halogattam az előrendelést...és nagyon nem bántam meg.....
Én is imádom a Legacy zenéjét, de nyilván nem egy kategória a kettő. Amúgy nem tehetek róla, már az első számnál az a világ lebegett a szemem előtt, vagy legalábbis valami nagyon high-tech sci-fi. Bocsi, ha csalódtál.