A No Time To Die-től én sem vártam semmit, de sokkal jobban tetszik, mint az utóbbi Craig-filmek zenéi. Spectre nem maradt meg az emlékezetemben, a Skyfall se annyira. David Arnold távozása óta ez a legjobb Bond zene.
Zimmertől féltem, hogy rányomja a bélyegét a mostanában alkalmazott stílusa, de annyira jó, hogy ez inkább a klasszikus Bond zene vonalat viszi. Szépen épül be a főcímdal is pár helyen, nem tolakodó, nem unalmas. Ahol kell érzelmes, néhol akciódús. Tudom hogy nem fogjuk emlegetni a legjobb zenéi között, de ez egy nagyon minőségi munka lett.
Kis kedvcsináló srácok. Ez alapján a Dűne zenéjéről sok mindent levonni még nem lehet, de szerintem jó az irány. Én megmondom őszintén rosszabbra számítottam...
Remek zene ez is. De tényleg érdekes, hogy nagyon sok bővített, remasterelt album kijön, sok régi cím estében. Erre pont az aktuális zenékről csúszik le az ember. Vicces az is, hogy mennyi középszerű album meg gondolkodás nélkül kijön, de hát ez ilyen. Majd hátha a Mondo vagy a LLL felkarolja pár év múlva ezeket is. :D
Az utóbbi időben két filmzene fogott meg nagyon. Az egyik az Ásatás (The Dig), amely Stefan Gregory munkája. Netflixen elérhető a film, de nagyon minőségi darab. Bátran ajánlom!
A másik filmet moziban láttam 1 hete az Egy évem Salingerrel (My Year Salinger), ez pedig Martin Leon munkája. Desplat vagy Thomas Newman erősen zongorával megtámogatott műveihez tudnám hasonlítani ezt a score-t. Olyan kellemes hallgatnivaló, hogy szinte elszállt a stáblista alatt az idő.
Hogy miért hoztam fel ezt a két művet azon kívül, hogy mindkettő nagyon minőségi munka? Természetesen egyik sem elérhető semmilyen formában. Tök jó nem?
Sok sikert a zenei élmény feldolgozásához. :) Amúgy, ha lesz cikk, legyen akármilyen hosszú, elolvasom.
De jó, hogy említed a LOTR bővített zenei anyagot. Asszem 10 cd-s a 3 rész. Egyetlen egyszer hallgattam meg vagy 4-5 éve. Nagyon jó volt mindhárom, emlékeim szerint a 2. rész zenéje volt a legjobb. Amúgy ennyi, azóta se hallgattam újra. Bármennyire is tudom, hogy Shore nagyon odatette.
Kint van Tom Holkenborg majd 4 órás zenéje a "régúj" Justice League-hez. Gondoltam, hogy érdemes lenne elkezdeni, de kicsit eltántorított a hossza, pedig szeretem a bővített filmzene albumokat, de azért ez már sok. Egyébként egész kezelhető 54 trackből áll, ami mondjuk szimpatikus, hogy nem 1 perces tételekből áll, mert azokat nem tudom sose hova tenni. Ti nekiálltok?
A Fekete özvegy zenéjét eddig úgy volt, hogy Desplat jegyzi, de váltás történt és Lorne Balfe lesz az. Nincs bajom az utóbbival, de nem történt minőségi váltás sajnos.
Meghallgattam az 1917-et. Nagyon nem tetszett. Képek alatt lehet működni fog, de önmagában nagyon kevés. Csomószor csak atmoszférikus zaj van, ami Thomas Newmanre nem volt jellemző. Nem is értem. Zeneileg ez nagyon kevés, ha nyerne is, az inkább neki szól és nem az adott albumnak. Desplat igaz, hogy nem hozott újdonságot, de a Little Women meg nagyon bejött. Nem kiemelkedő, de az előbb után felüdülésnek éreztem.
Én ennek a periódusnak vagy változásnak egyébként nagyon örülök.
Kellenek a női zeneszerzők is. A sokszínűség soha nem hátrány. Egyébként az, hogy ez férfiszakma inkább az meg abból adódik, hogy az előző évtizedekben nem volt bevált gyakorlat, hogy egy ő komponista legyen, illetve, ha ez sikerült is, az inkább különleges eset, mint megszokott.
Szerintem amúgy a nőkben fel sem merült, hogy ezen a pályán mozogjanak, nyilván a lehetőség hiánya miatt, meg sok minden miatt, de jó, hogy már itt is törnek be, erre a területre.
Nagyon jó látni így leírva. Reméljük a címekhez mérten egyenesen arányosan a zene is jó vagy kiemelkedő lesz.
Mindig szoktam listázni az évben zenék tekintetében is, de most bajban vagyok. Kicsit olyan semmilyen volt ez a 2019 zenei téren nem? Volt pár kiemelkedő darab, de egyelőre bajban vagyok. :(
2020-as Golden Globe filmzenei jelölések:
ALEXANDRE DESPLAT - LITTLE WOMEN
HILDUR GUĐNADÓTTIR - JOKER
RANDY NEWMAN - MARRIAGE STORY
THOMAS NEWMAN - 1917
DANIEL PEMBERTON - MOTHERLESS BROOKLYN
Dalok:
“BEAUTIFUL GHOSTS” — CATS
“I'M GONNA LOVE ME AGAIN” — ROCKETMAN
“INTO THE UNKNOWN” — FROZEN 2
“SPIRIT” — THE LION KING
“STAND UP” — HARRIET
Bocsi, a nagybetűkért (másoltam). Mit gondoltok? Semmi eget rengető szerintem, de az Ad Astrát például hiányolom. :( Persze, van amit még nem hallottunk...
Köszi! Tökéletesen illik a jelenlegi (köz)hangulathoz. Sajnálom, hogy ez volt a zeneszerző utolsó munkája. :( Viszont legalább egy mesterművel távozott!