Az új Szellemirtók-főcímdal annyira fossancs lett, hogy új szót kéne kitalálni rá. Mindenkivel ellentétben egyébként én azt mondom, hogy ez a film sajnos fel fogja robbantani a kasszákat világszerte, de ne legyen igazam. A négy csaj elég népszerű humorista (főleg az az okádék stílusú McCarthy), és a mai célcsoport nem a 35-40 pluszos korosztály, akik hangosan szidják a remake-et. A célcsoport nagy része csak ennek kapcsán hallott az eredetiről, és bemegy a moziba fenntartás nélkül.
10 dollár? és nekem 7300 forintba került... nincs igazság... :) intradának pl most írtam levelet, mert egy ötlemezes csomag "címzett ismeretlen" felkiáltással visszaindult amerikába, ami azért furcsa, mert a munkahelyem 1992 óta ugyanott van...
az van, hogy arnold zenéjével kell tennem még egy kísérletet, a sok évvel ezelőtti dagályos amerikanizált nagyzenekari élmény egyelőre még mindig csúnya emlékként él bennem, de nem tartom kizártnak, hogy érettebb lettem azóta (mondjuk az is lehet, hogy egyáltalán nem :) ).
ugyanakkor nem szégyellem azt mondani, hogy egy-két dühítő apróságot leszámítva (pl a hetes "fear"-ben az az elképesztően rossz zenei váltás) nekem kifejezetten tetszik a kloser/wander duó zenéje.
[bár hogy a véleményem mennyire mérvadó, arra tökéletes ellenpélda egy pár nappal ezelőtti este/éjszaka, amikor keresztül-kasul kerékpároztam a városban, és a 'man of steel' döbbenetesen jó hatásfokkal segített rá a tempóra és a lelkiállapot fokozására. amikor pedig már a küllőket verdeste a nyelvem, és leültem a dunapartra, az új jnh, az 'all the way' nyugtatta a kedélyeket, és az is tökéletesen passzolt az időhöz és a helyhez.]
A Némó nyomában nem tartozik éppen a kedvenc Thomas Newman műveim közé, elsősorban a nyúlfarknyi tételek miatt. A folytatásban kicsit jobb a helyzet, hovatovább az egész zene markánsabb, pedig féltem, hogy felesleges önismétlésbe csap át az egész. Megmerem kockáztatni, hogy animációs meséhez képest még kicsit sötétebb is, kevésbé játékosabb mint elődje, de épp csak egy kacska haluszonnyival. A "Nobody's Fine" és az abban prezentált új, egzotikus motívum - amit szerencsére nem rest gyakran használni - pedig már most instant kedvenc és kicsit olyan, mintha valamelyik Bond-zenéből fel nem használt ötleteit kamatoztatta volna benne. Erős 8/10
Ráadásul a zene játékideje is nyúlfarknyi (arról nem is beszélve mennyi a jobb track belőle). Ha film alatt is csak ennyi a zene, akkor az édeskevés lesz.
[előzmény: (23673) Kulics László, 2016-06-17 20:45:14]
Én nagyon félek tőle. Filmként és zeneként egyaránt, mert nálam mindkét vonatkozásban kult a dolog. Arnold zenéje 20 éves, de nem érződik rajta a kor. :)
ősidőktől fogva járja a világot
vagy
ősidőktől fogja járni a világot
vagy
az eredeti? :)
Egyébként mivel az elképzelhetetlenről szó után kettőspont van, így jogos a mondatvégi kérdőjel.
De egyébként, na, bocs, érthető az elemzés így is, úgy is :)
Köszi.
Hogy kérdőjel van pont helyett? Mert úgy kezeltem, hogy a vége az maga a kérdés, amit feltesznek maguknak, függetlenül a mondat első felétől. Aztán inkább azt tettem oda. :)
Ez a zeneszerző-filmzene páros kritika így egyben megint jó és részletes lett :) Az Őslakóra gondolok. (A score elemzés első bekezdésének utolsó mondatának végét a nyelvtannácik viszont kiszemelhetik)
Van valami abban, amit a Le Matos kapcsán írsz, viszont a korábbi album változatosabbnak tűnt, ellenben időtartamban pont ennyi lenne az ideális, mint a Join Us esetében.
Ja, és nem nevezheted magad igazi szintipoposnak, amíg nem csinálsz egy Interceptor című számot, már nem először találkozom ilyen címmel a műfajban. :)
[előzmény: (23666) Bíró Zsolt, 2016-06-13 10:57:36]
[Le Matos: Join Us]
Ők csinálták a Turbo Kid zenéjét, amelynek egyetlen problémája volt: olyan időtartamban sok ez a stílus. Na, ez az albumuk egyórás, ami pont elég ehhez a retrós szintipophoz. Fasza kis cucc!