Nálam a Skyrim a mai napig az egyik leghangulatosabb játékzene, amivel találkoztam (egyébként is Soule a kedvencem játékzenéknél), többször is a hátamon futkosott végig a hideg, szó szerint, amikor kalandoztam a havas tájon :)
A Skyrimmel kapcsolatban tiszta hülye vagyok, hogy a zenéjét bár "részben" (www.youtube.com/watch?v=BSLPH9d-jsI) "ismerem", de a linkelt Lindsey Stirling átdolgozás után valahogy úgy jött ki, hogy mégsem jártam az eredeti után. Hát, kellett volna! Nagyon nagy! És tessék, nem kell ehhez Zimmer-féle rockelőadás, hogy 100%-osan lehessen élvezni.
A viking muzsikáról meg egyből az jutott eszembe, hogy mennyire imádom, ha nem hangszereket emelnek be egy-egy műbe (főként ugye Powell), míg a valamelyest fordítottjáról megfeledkezem a felemlegetés szintjén, holott ez a másik kedvencem :) Ha a hangszereket nem rendeltetésszerűen használják. Itt pl. a vonósok beállnak dobolni :)
(hasonlóan kreatív, mint az August Rush c. filmben a címszereplő gitárjátéka)
osztom sajnos. nem értem miért nem lehetett a játék zeneszerzőit szerződtetni. elképesztően jó zenéket tettek le az asztalra a wow-éra alatt. viszont a film nagyon jó lett. mondjuk aki nincs tisztában az egész lore-al annak szerintem kevésbé élvezhető, talán ennek is lehet tulajdonítani a kritikai lehúzást és a rajongói dicsőítést.
nagyon remélem hogy fog annyira jól tejelni, hogy jöhessenek a folytatások, mert olyan történetek vannak ebben az univerzumban, hogy a fülem kettéáll. elég csak a lich king sztoriját említeni. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2016-05-29 03:43:58]
[előzmény: (23607) Thomas Powell, 2016-05-28 19:50:38]
Djawaditól ez a Warcraft is iszonyat gyenge. A film alatt is egyedül a főtéma ragadott meg, ami viszont a Titánok harcából copy-paste-elt, és akármennyire szeretem is azt a munkáját, már azt se lehetett éppenséggel eredetinek nevezni. 5/10
Számomra az utolsó jó, igazán Elfmanes mű az Alice volt, és annak is immár 6 éve, legnagyobb sajnálatomra pedig a folytatás zenéje elég jellegtelen lett. A főtéma feldolgozása, újra hangszerelése kellemes, de semmi extra, ahogy az egész albumra ez a jellemző. Azért egyik kedvenc komponistámtól többet vártam volna, de valahol nem érzem véletlennek, hogy Burton a következő filmjében ismét nélkülözi Elfmant. Kár érte. 6/10
Ez az első Pereira-zene, amelyikből határozottan kihallom, hogy élvezte a feladatot. Sok apró ötlet és játékosság, egy helyen még visszafelé lejátszott rész is van benne. :)
Stabil 7, de erre mehetne inkább 7,5.
A MÜPa tökéletes helyszín lenne egy ilyennek, mind hangzásilag, mind nézőszám vonatkozásában.
Londonban ősszel Jurassic Park, Függetlenség napja és Bolyhó neve: Halál trió lesz élőzenei körítéssel. Ilyeneket lehetne itthon is nyomatni, mert kellően régiek és kultikusak, csak be kellene lőni az optimális nézőszámot és jegyárakat. De itthon ilyenkor mindig az Aréna kerül szóba.
Én egyáltalán nem mondom, hogy nem mentem volna BTTF koncertre, ha tudom, hogy a teljes film vetítésével és annak hangjával egybekötött. Sőt, más film talán szóba se jöhetne egy ilyen élmény kipróbálására. Ez pont illett a kedvenc filmhez, hatalmas pluszt adott hozzá (főleg a csókjelenet közben), pláne, hogy Silvestri-vel személyesen lehetett találkozni, s látni, hogy az autogramot tényleg ő maga írja nekem :) Nem tudtam tehát előre, hogy ez nem egy szokványos filmzenekoncert, ami simán a zene kedvéért jött volna létre, de ha tudom is, ez nem tartott volna vissza, mivel premier előadás, továbbá egészen egyedinek ígérkezett a színtiszta BTTF muzsika okán, ellenben már más filmek esetében, ha tudom előre, hogy a film is megy közben a hangjával, akkor azért elgondolkoznék rajta.
A BTTF koncertnek is kb. "csak" egy Müpányi hely jutott, viszont a telt ház láttán is azt mondom, hogy elég volt. Úgy értem egy ilyen egy film-egy zene előadáshoz több nem is kell. SW esetén talán el tudom képzelni, hogy egy Arénát megtölt, azonban mit is kellene vetíteni? Tényleg a 2. részt, hogy ne maradjon ki az Imperial March? Vagy mint a BTTF esetében, hogy itt-ott beleolvasszák a teljes trilógia anyagát? stb. így tehát kérdéses az SW is (bár nyilván az Új remény menne).
A LOTR pedig, hát, nem is tudom. Engem mondjuk nem nyert meg a film, ami magával vonta, hogy a zene se legyen normálisan megismerve. A hozzám hasonlók okán pedig jobb lett volna kisebb helyre szervezni. Azt azonban nem értem, hogy egy ilyen programot miért kell teljes mértékben törölni, hiszen kétség kívül sokan kedvelik ezt a filmet, illetve jelen esetben a filmen túl a zenéjét is, akár külön. Csúnya lesz a példám, de na, e tekintetben mégis majdnem olyan, mint a Transformers :)
A Lair megjelenésénél kapásból rendeltem, azt hittem gyorsan elfogy, nem akartam lemaradni róla, errefel most meg le is kell árazni, hogy elkeljen?
Ha öt lemez kell, és eddig 5/1-nél tartasz az emlegetett két lemezes John Debney albummal, akkor 5/2-re szeretném feltornázni az alábbi lemezzel:
Mark Mancina - Sorcery
Szerintem is Williams élőben pikk-pakk megtelítené az Arénát, akár csak Star Warsból, akár más zenéiből állna a repertoár. Idén túl sok a választék, ráadásul a LOTR nagyon közel lett volna Zimmerhez.
Októberben volt elvileg Keresztapa. Az lement végül? Ha igen, mekkora nézőszámmal?
Végül is lehet, hogy Williams is elég húzó név lenne, bár azért Morricone is volt reklámozva volt, mind a kétszer, nem csoda hogy megtelt (arról nem is beszélve, hogy Zimmer mellett, ő a másik nagy közönség kedvenc). Szóval sokan tudomást szerezhettek róla, gondolom én, de ezt a koncertet például sehol nem láttam reklámozni...
Hát az a helyzet, hogy ez az 1953-as, Bruce Broughton vezényletével újra felvett zene igen nagyszerű darab Rózsától. Meg nem mondanám, hogy nem mostanában írta mondjuk John Williams.
10/9
Szerintem teljesen jól látod, ebből az irányból meg sem közelítettem a dolgot.
Nálam mindhárom LOTR-zene tízpontos, de például a bővítetteket képtelen lennék végighallgatni, és egy filmvetítés alatti élőben játszásra is igaz ez.
Morricone is teltházat tudott csinálni az Arénában, ráadásul mindössze két év különbséggel kétszer is, szóval az emberek nem csak Zimmerre hajlandóak menni. Szerintem Williams is megtöltené simán az Arénát.
Ezzel a Lord of the Rings vetítés/koncerttel az lehetett többek közt a gond, hogy ez tulajdonképpen nem koncert, legalábbis a szó hagyományos értelmében nem az. Őszintén megmondom, ez a vetítéssel egybekötött élőzene valahogy engem sem hozott igazán lázba. Ha Howard Shore ide is elhozta volna a Lord of the Rings Symphony-t, amivel jónéhány országban koncertezett anno, na, arra biztos, hogy befizettem volna. De az, hogy végignézzem a filmet az Arénában, miközben az adott részeknél élőben játszik a zenekar, - bár elismerem, speciális élmény - mégsem egy igazi filmzenei koncert, így különösebben nem hozott izgalomba a dolog. Talán mások is így voltak ezzel, akik egyébként a filmzenét mint olyant, kedvelik. Persze ez csak az én álláspontom, lehet, hogy egész más okból nem volt meg a kellő érdeklődés.
Sajnos így van :( De még szerintem, ha személyes jönne JW, még akkor sem nőne sokkal a nézők száma. Sokan odavannak az SW-ért, de önmagában a zenéért jóval kevesebben rajonganak, főleg olyan szinten, hogy egy koncertre is kimenjenek miatta. Azért mégsem egy Zimmer koncert.
Az Aréna oldalán néztem folyamatosan, de most már tudod/tudjátok, hogy hivatalos. De már én sem láttam rá esélyt, hogy ennyi várakoztatás után mégis meg legyen tartva. Pedig jó lenne valamikor máskor megtartanák, akár egy kisebb helyen is. Bár nem tudom ezek után ide akarnak-e jönni...
Lássuk be, ez így már túl rétegzene ahhoz, hogy egy teljes Arénát megtöltsön. Egy Müpát esetleg.Szerintem egyetlen filmre felhúzott koncert csak a SW(-ok) esetében lenne működőképes Aréna-szinten. És hát 15 éve mutatták be az első részt, az uccsót 13 éve (a Hobbit most nem számít), a hype már rég elmúlt. De hacsak nem JW vezényelne személyesen, már a SW-ban sem lennék annyira biztos.