Bennem kicsit felmerült az is, hogy most, hogy végre megvan az Oscar, kevésbé erőlteti meg magát, de hogyha végig nézek az esztendő zenei felhozatalán, akkor azt kell mondanom, hogy a többi nagy név se kápráztatott el különösebben (kivéve Giacchino) és a kisebb vagy feltörekvő zeneszerzők leptek meg egy vagy két igazán jól összerakott albummal.
Iszonyatosan tetszik ez a szám Peter Brodericktől. Ő egyébként az, aki Clint Mansell-lel csinálta meg a Last Nighthoz minden idők egyik legszebb betétdalát, a Not at Home-ot. Ez meg olyan, mintha a Walter Mitty pöpec soundtrackjéről maradt volna le.
Érdekes. Nem egy Bergendy-féle pofátlan és később még pofátlanabbul letagadott Süsü-nyúlás, de tagadhatatlan a hasonlóság (ahogy a "felfedezője" is írja a videó elején), ami az instrumentális verzió révén jobban hallható. Még át is siklana felette az ember, ha nem egyezne a film és a dal címe, ami aztán tényleg nehezen magyarázható véletlen. Azt nem tudom, hogy anno a NN-lemezen szerepelt-e Holdridge neve, vagy tényleg csak Hevesié. Ha szerepelt, akkor ez nem a Bergendy-eset, hanem normális eljárás. Meg ha sima nyúlás, akkor ez azért jobban eltér az ihletforrástól, mint a Süsü (meg bátrabb is a címegyezés miatti kockázat okán). Ha nem szerepelt, akkor viszont csúnya dolog.
Hát a Voxban a megúszós 85%-ot kapta tőlem (csak hát nem úsztam meg a pontos döntés elnapolását, ami a célja volt, mert befutott nálunk is az írás, így döntenem kellett 8 és 9 közt :)), és figyelembe véve, hogy már önmagában is igen élvezetes cucc, a film után biztos felfelé emelem, szóval megadtam a kilencet így is.
Oké, rám égett a sztereotípia, de már rég nem az van, hogy '90 előttről semmi nem jöhet, John Barrytől például sok ezeréves darabot hallottam. :)
A nagyon régi horror- és sci-fi zenék után továbbra sem kapkodok, de ha belebotlok például dráma- vagy krimizenékbe, azokat nem hagyom ki.
viszont hgw mars-score-jával egyelőre bajban vagyok. még nem láttam a filmet, külön viszont semmilyen hatással nem volt rám az első végighallgatás. most, hogy kollektíve 9 pontra értékelte a stáb, muszáj leszek más körülmények között bepróbálkozni vele. valószínűleg azt a zeneiséget keresem, ami a "prometheus"-témája volt, közben erre a mostani alapanyag nem ad lehetőséget.
a pemberton-darab nekem is bejött (egyelőre film nélkül), ami meglepett, az shapiro "spy"-hoz írt zenéje, napok óta ezt hallgatom utazás közben. a kezdeti hatos a (borzasztó) film után felment nyolcra, stabilan.
newman és horner várnak rám, pistát SOHA nem fogom meghallgatni :D
[előzmény: (22712) Thomas Powell, 2015-10-26 15:52:36]
Ugyan még csak belehallgattam pár albumba, de eléggé felemásak az élményeim.
Ez a Daniel Pemberton újabb kellemes muzsikával jelentkezett a Steve Jobs-hoz. Egyelőre csak a háttérben pörgött le, de párszor felkaptam rá a fejem. 7-8/10 között lesz.
Pista is jelentkezett egy újabb "remekművel". A The Last Witch Hunter tipikus panel zene, mindenfajta egyediség vagy egyéniség nélkül (nem mintha a szerző rendelkezett volna valaha is ilyesmivel, de alkalomadtán - jobbára Optimuséknál - ezt elég szórakoztatóan tudta leplezni). 4/10 és még jószívű voltam.
Ha pedig Thomas Newman lentebb szóba került: Egyelőre nehezen tudom megítélni az újabb Bond-muzsikáját. A Skyfall is nálam csak a film megtekintése után érett be igazán és legalább fél évig kitörölhetetlenül benne ragadt a lejátszómban. Nehéz lenne megmondni, hogy a Spectre-re is ez vár e, mindenesetre többször mer "Bondos" lenni mint elődje, az akciótételek egész egyediek Newmannek hála (a "Snow Plane" már most kedvenc), ugyanakkor továbbra is hiányoznak Arnold Barry-t idéző nagyzenekari csörtéi. Egy 7/10-et megelőlegezek neki, de a film után ez még feljebb kúszhat.
Micsoda egy tízpontos kórus- és egyben mestermű John Barrytől!
Ez a 21 trackes complete, tessék gyorsan meghallgatni, akinek még kimaradt valamiért. :) Most fedeztem fel újra.
Arra meg csak most jöttem rá, hogy Edita Malovcic=Medita, akitől meg is van a Pacemaker című jó kis albuma, potenciális slágerekkel. Na nem a Class FM-en. :D
[előzmény: (22709) Bíró Zsolt, 2015-10-26 00:46:04]