Próbálkozok? Mivel? Pusztán a véleményemet írom le remélem azért azt még szabad.
Nekem az a legnagyobb bajom,hogy mindenki őt Isteníti azt még levezényelni se tud egy zenét számomra ez nem mérföldkő ez az ember a szakmába pusztán nekem csak egy mai trendes zenész semmi több.
Most azt nem lehet mondani,hogy régiek nem vettek más munkákból, de ők legalább saját maguknak kialakítottak egy stílust, és vezényelték le zenéiket én az ilyen embereket tartom tehetségesnek akik erre képesek ezeket hívom zseninek Zimmer számomra minden csak nem zseni aki 4-5 ember más zenéiből gyúrja össze a sajátját ugyan már....és a végén mindig csak az ő nevét jegyzik meg. Mint pl. a Batmannél is Ott volt mgé egy Howard gyerek is aztán a kutya se emlékszik már rá vicc az egész.....
Legnagyobb lopása ? Erről én nem hallottam mert miből merített?
De ha már rám agresszort írsz akkor te meg egy kis Hans Angyal vagy úgy véded a kis szerelmedet :D
Na azért ne essünk át a ló túloldalára. A Star Wars miért lenne összelopkodott darab? A főtéma mutat hasonlóságot egy régebbi filmzene főtémájával, de ezenkívül mitől lenne lopás?
Zimmer a maga nemében egy zseni, a körülötte kialakult túlzott rajongásról és istenítésről pedig nem hinném, hogy tehet.
Zimmer egy trendi, felkapott komponista, Williams meg az, akinek a neve a zene történelemkönyvébe be fog kerülni.
Te valami Zimmer gyűlölő vagy, vagy 15-20 éves lázadó agresszor :) Gondolod, hogy Gavin Greenaway, vagy Richard Harvey akár egy billentyűt is leütött az Interstellar komponálásához? Igen, Zimmer nem tud vezényelni, ha jól tudom ezt el is ismerte. Sőt még az élő koncertektől és retteg (anno legalábbis úgy tudom rettegett). A karmester és a zeneszerző két külön szakma és kész. Ennyi erővel ha nem Zimmer az albumainak az executive producere vagy bármi más, akkor nem egyedül csinálta. Próbálkozol, értem én. Amúgy meg ha már úgy isteníted a klasszikusokat, az AFI listáján a Star Wars zenéje áll az első helyen, ami a filmtörténelem egyik legnagyobb lopása, remélem nem vitatod :) Zimmer 4-5 emberrel együtt ír, Williams meg 4-5 helyről lopkod, az akkor jobb?
Csak azért ne olyan embert ajnározzanak már aki azért 5-6 ember mellett kiad valamit, és ő az Istencsászár ugyan már....mind1 ez az én véleményem.
Elég megnézni a filmkatalógus oldalt egyből első helyen van mert mindenki már csak szinte őt ismeri....én nem mondom,hogy nem jó amit csinál mert imádják sokan, és ez is üzlet, de én nem tartom ezt a palit akkora nagy zenésznek mint a régi legendákat.
Jobb kapaszkodóm nem volt, megnéztem az Interstellar bookletjét, és Zimmeren kívül nem látok más alkotót... Szóval nem tudom honnan az információd :)
Egyébként Zimmerről vitatkozni valóban parttalan, csak olyan halott volt a fórum már vagy egy hete, hogy jó volt látni, hogy kicsit pörög, ettől lelkesedtem fel :)
azt pedig egy pillanatig se gondoljuk, hogy a többi ember nem alkalmaz segédzeneszerzőket, csak ott ez nem hangsúlyozódik ki ennyire. az pl közismert tény, hogy williams második harry potter-installációja szinte teljes egészében william ross műve, de pl horner "spiderwick chronicles"-ét öten hangszerelték (ami, mint tudjuk, sokszor jóval nagyobb feladat, mint pár főszólamot eldudorászni). jnh "king kong"-ja soha nem jöhetett volna létre ilyen rövid idő alatt, ha nem három külön stáb dolgozik a felvételeken, hét különböző hangszerelővel, és az apró betűs résznél felbukkan chris bacon és blake neely, mint kiegészítő zeneszerző. jerry goldsmith esetében ki tudja, mire ment volna arthur morton vagy alexander courage segítsége nélkül, de például számos silvestri-zenét mark mckenzie vagy a már említett william ross rázott gatyába. tehát magányos hősök igazán sosem voltak az élvonalban.
...és tulajdonképpen megint - mind megannyiszor már - bebizonyosodik az alapelmélet, hogy ízlésen vitatkozni márpedig nem szabad. az általad felsorolt öt befogadhatatlan zenéből négy itt van a polcomon, és hármat szinte havi rendszerességgel meghallgatok (igen, a "coma" az egyik), mert számomra például ezek (is) mesterműnek számítanak.
a zimmer-témába nem megyek bele nagyon, mert szerintem nyílt titok még virtuális szerkesztőségünkön kívül is, hogy nálam jobban élő ember nem utálja az egész mv/rc hatást, de ettől függetlenül nem gondolnám, hogy műmájer lenne a faszi, hiszen indusztriális szinten igencsak korszakalkotó, amit művelt, miközben egy pillanatig sem titkolta soha, hogy zenei képzettségének zöme autodidakta módon alakult ki. és ha már műmájerség, minden tiszteletem ellenére nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy horner megítélése ha lehet, még ennél is negatívabb felhangokat kapott, főleg a kétezres évek elején tettenért megannyi önismétlése végett - arról pedig már szót sem ejtek, hogy a karrierjét indító klasszismegoldások nagy része milyen teljesen egyértelmű klasszikus zenei átemelések voltak.
amit nem szabad elfelejteni, hogy ez színtiszta üzlet, mindig is az volt. amíg mondjuk ötven évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt egy nagyszabású hollywoodi film nagyívű, összetett, és sokszor fojtogatóan tömény zenekari kíséret nélkül, addig ma pontosan az a könnyen dekódolható zeneiség van érvényben, mint ami általában jellemzi a fogyasztói társadalmat. csoda, hogy a filmzenék területén belül tudunk mondani kiemelkedő példákat az elmúlt tíz-tizenöt év terméséből, míg mondjuk szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hány könnyűzenei slágert tudnék egyáltalán megnevezni (és akkor arról nem is beszéltem még, hogy ezek egyike sem számít az én ízlésvilágom szerint jelentős produkciónak).
magyarán szólva bárkit ekézni a filmiparban kialakult helyzetek miatt szerintem felesleges, hiszen a művészi önkifejezés már rég nem feltétel, az viszont igen, hogy az adott produkció jól teljesítsen a kasszáknál. különben nincs következő esély. és bármennyire gondolhatja bárki műmájernek zimmert, az elvitathatatlan érdeme, hogy filmzenéket morriconén túl egyáltalán nem ismerő emberek saját maguktól nevezik meg őt példaként úgy, hogy se williamsről, se hornerről, se silvestriről, se newtonhowardról, se elfmanről egyáltalán fogalmuk sincs. de ha már megvan a minimális érdeklődés, és óvatosan tudom jelezni ezeknek az embereknek, hogy tudok mutatni hasonló példákat más zeneszerzőktől is, ott abszolút nyitott a helyzet, míg például lady gagán vagy kanye westen keresztül baromi nehéz eljutni minőségi popzenéig. emiatt például én már szinte nem is bántom zimmert (na persze jablonsky vagy djawadi személye változatlanul megmagyarázhatatlan jelenség számomra).
Nem akarok már ebbe jobban belemenni mert fölösleges körök ezek. Azt értem én,hogy maximalista meg minden de ne olyan ember vegyen már maga alá embereket aki egymaga nem képes megírni egy zenét
Számomra akkor lenne nagy ember a tag, ha még ő is vezényelné le a zenét mint akár Horner, vagy Goldsmith.....
A 3 közül amit leírtál egyedül a Rush-nél nincs segítő ember oh nagy oda ne rohanjak....
Tiszta rossz olvasni,hogy mindenhol egy olyan ember nevét ajnározzák aki nem is akkora májer mint azt sokan gondolják én elsimerem tudását de azért na köze sincs a régi legendákhoz.
Az meg oké,hogy nem tetszett neked ez a zene de hát na mégis egymaguk írták, és vezényelték le szerintem ez az igazán tehetség nem amit ő csinál.
Nézd, mivel nekem óriási kedvencem, egy kicsit azért védeni fogom :)
Ha olyan zenét akarsz hallgatni, amit egyedül írt akkor ott az Inception, Rush, Interstellar. Azt gondolom, hogy egyrészt egy filmzene rajongó megnyalja a tíz ujját egy ilyen trió láttán, másrészről, sok-sok zeneszerző szeretné ha csak három ilyen minőségű score-ja lenne amit egymaga írt... A klasszikusokról meg csak annyit, hogy mindenkinek van hallgathatatlan zenéje, tehát az nem feltétlenül pozitív, hogy egyedül ír valamit... Goldsmith Legend, vagy Coma zenéje számomra befogadhatatlan, vagy Williamstől a War Horse, Minorty Report, War of the Worlds igazi szörnyűségek, akkor már inkább vett volna maga mellé 5-6 embert, hogy zenének tűnjön amit leírt a papírra...
Egyébként meg azért egyszer jó lenne tudni, hogy ez az esetenként 3-4-5 közreműködő mennyire mélyen van benne a zeneírásban? Mert oké, hogy a példaként hozott Holidayt (amit imádok én is) horror mennyiségű ember írta, de nekem akkor is összeszedett az egész. Azt meg nehéz elképzelni, hogy 5 ember megír egy albumnyi zenét és teljesen koherens... Szóval az is lehet, hogy Zimmer terelgeti őket, mindenki rak egy picit a zenébe és ennyi. Az is lehet, hogy Zimmer totál lefossa a népszerűséget, egyszerűen felkarol tehetségeket, akiknek azzal ad lökést, hogy feltünteti őket egy-egy filmzenén, amihez azért természetesen hozzájárulnak.
Nem látni bele a rendszer működésébe, ezért (és nyilván mivel rajongó vagyok), nem szívesen alkotok véleményt a tevékenységétől. Nyilván én is jobban örülnék ha csak ő írná ezeket, de míg néhanapján egy Interstellart kiprésel magából, addig nem bánom ha közben azt csinál amit akar :)
annyiban tér el, hogy elég minimalista mű, de 100 közül is felismerni, hogy egy horner-darab. ahogy az már a korábban linkelt fuqua-interjúban is elhangzott, horner leginkább az apa-lány kapcsolat miatt vállalta el a filmet, és ezt nagyon el is kapta. nyilván kellett hozzá jake és a lányát alakító kislány zseniális játéka is. 10edjére is elmondom, istentelenül jó film, csak ajánlani tudom :D
Egy filmzene először is a filmmel működjön jól, nekem legalábbis elsősorban ez számít. De Horner neve miatt, és most méginkább a tragédiája miatt, magam is előre vettem ezt az utolsó szerzeményét. Számomra nem adott valami sokat, viszont filmmel együtt még nem hallottam, bár ez nem az a fajta mozi, ahol a film és zene annyira nagyon együtt kell, hogy éljen, mint mondjuk nagy mozgalmas kalandfilmek, sci-fik esetében.
Viszont egyvalamit érdemes átgondolni. Ez a műve nem utolsóként, nem utolsó szerűként, ha úgy tetszik nem összefoglalóként született. Horner nem akarva írta utolsóra, mint mondjuk John Williams tehetné (sajnos, és bocsánat, egyre morbidabb a megfogalmazásom, és a mondandóm). Tehát emiatt nem lesz benne átfogó munkásság érzet, és nem is lehet feljebb értékelni, mint amennyit önálló muzsikaként valóban adni képes.
Július közepe táján hallgattam, de már nem emlékszem belőle szinte semmire, viszont nem éreztem azt, hogy majd újra elő kell szednem.
Mindent egybevetve rettenetesen sajnálom, hogy a filmzenei világ egyik valódi húzónévvel rendelkező szerzője nem élhette meg egy igazi, igazán utolsó szerzeménynek legalább csak a lehetőségét.
Jó persze ez oké csak akkor se tudom miért őt Isteníti mindenki.....
A másik meg klasszikus zeneszerzők közé sorolni szerintem fölösleges amíg maga nem kezd el alkotni nincs miről beszélni.
De,ha ennyien működtek közre akkor az IMDB is miért csak az ő nevét írja ki?
Tiszta vicc ez....ezt nem lehet elfogadni akik régi legendákon nőttek fel azok ezt hogy tudják én inkább ezen mosolygok mint hogy elfogadjam... [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2015-08-30 21:45:48]
Igen, hosszú út, mire ezt elfogadja az ember. :) Én már nem foglalkozom túlzottan ezzel, az írásokban is csak annyira, hogy megemlítem, ki működött közre. A The Holiday az egyik legnagyobb kedvenc filmzeném, ha nem nyolc-kilenc ember csinálta volna, valószínűleg nem lenne ilyen jó, így akkor már inkább legyen ennyi ember benne, és szülessen fasza zene.
Na jó csak mindenki őt Isteníti, ha egy zenét kreál ráadásul nem egymaga hanem szinte összedobják neki a zenét erre fel nem tudom mi ez a nagy hájp körülötte.....
Mert akik egymaguk egy kórust levezényelnek na az igen arra azért megértem a zseniális jelzőt.
Zimmerben az a dicséretes, hogy maximálisan azt adja, amire igény van. És végeredményben ilyenkor már "mindegy" is lesz, hogy kik a zeneszerzők. Egyszerűen vannak nevek, akik átfogják és egybe gyúrják sok más ember munkáit, de itt most nem számít, hogy milyen módon, simán csak a tökéletes végeredmény a cél.
Olyan ez, mint mondjuk a filmek beazonosítása, ahol ugyanígy megvannak a húzónevek. Jerry Bruckheimer filmet az ő neve alatt jegyzel meg, holott "csak" producer, Spielberg, Tim Burton filmet az ő nevük alatt jegyzel meg, holott van bennük mondjuk Harrison Ford, Johnny Depp. Adam Sandler filmet a színész miatt jegyzel meg, holott a Pixel-t Chris Columbus rendezte.
A Pixel-ről jut eszembe: Ezt mennyire, de mennyire John Powell-nek kellett volna aláfestenie. Simán jöhetett volna egy feljavított Evolúció 2. muzsika. A film meg szerintem kifejezetten élvezhető, üresjárat mentes, ötletesen és aranyosan poénos, de úgy, hogy a nagyon kevés kivétel erősíti a szabályt. A zene megállja a helyét egy ilyen könnyed mozi alatt, de azért a fene vigye el, hogy erre nem Powell-t kérték fel!
vagyis elnézést, pont az új füleknek nem új sztori ez a kollaborációs téma. mind1 is. más: látta már vki a southpawt? évek óta könyörgök dicapriónak egy oscarért, de 2 filmmel bizonyította jake is hogy kiérdemelte. iszonyatosan tetszett a film és az alakítás is.
Most nézem a Hans Zimmer zenéket mármint a kritikákat olvasva azért az elég kemény,hogy szinte egy zenét se csinált segítség nélkül a pali, és most mindenki őt sztárolja meg ő a májer gyerek......Ez a csavó most látom a régi klasszikus zeneszerzőkhöz képest egy lófing....
MEgcsinálják a zenét vagy 5-en neki azt az ő neve díszeleg azért az milyen már....sokan ezt nem tudják csak az ő nevét látják,és már indul is a hájp....