Egy apró, de szerintem fontos kiegészítés a BTTF II. kritikához:
"Huey and the Lewis" ... ez helyesen írva: Huey Lewis and the News
Klassz a BTTF II. kritika. Teljesen jogos minden, ami írva vagyon róla és a filmzenei polcon betöltött szerepéről. De nekem annyiban mégis más, hogy a Ragadozó filmeket nem idejében ismertem meg. Annyira mondjuk nem is hozzám közel álló műfaj (csakúgy mint pl. az Alien-ek), lényeg, hogy emiatt nálam nemcsak versenyló volt, de az is maradt azt követően is, hogy a Ragadozó filmeket pótoltam pár éve.
A zenéiket ismertem, de pont hogy fordítva voltam vele, ezeket rendeltem a BTTF II. alá :) Gondolom, a film miatt.
Az első rész filmzenei albuma volt az első a gyűjteményemben. Amikor meghallgattam, már tudtam, hogy ajj, nekem nem ez kell. De végül beletörődtem, mondva, hogy végülis jó ez így, viszont amint végigment, mégiscsak bosszús maradtam, merthát igen, való igaz: Hol a fenében van a Mr. Sandman??? Vagy Marty Johnny B. Goode-ja miért nem a filmbeli változat??? :(
No, sebaj, a gyűjteményem második darabja (Jurassic Park) már végre kifogástalan volt...
nekem csak annyi jött le belőle, hogy szép apránként beck kitanulta a szakmát, és simán lehetséges, hogy egyszer még nagyon meg fogunk lepődni rajta. kifejezetten jó hangulatú, tisztességesen megkomponált darab ez az "ant-man", és nagyon tetszik, hogy nem az agyonismert panelekből dolgozik.
[előzmény: (22507) Thomas Powell, 2015-07-21 19:38:19]
Többszöri megghallgatás után is arra jutottam, hogy Christophe Beck Ant-Manjében lényegesen több lehetőség rejlett, mint ami végül lett belőle, ha csak a bomasztikusan jó főtémát nézzük. Ugyanakkor egy rendkívül szórakoztató, régivágású, helyenként Alan Silvestri munkásságát idéző kalandzene az egész (ez utóbbi nyilván nem véletlen, mivel a "First Mission" bombasztikus tétele nem csak a hangszerelése okán illene Silvestri munkásságába, hiszen alig észrevehetően a jól ismert Avengers téma is felcsendül benne), ami a mai zenéket, vagy Beck munkásságát figyelembe véve mindenképpen a kellemes meglepetés kategória. 7/10
Egy ismerősöm - akivel tavaly forgattunk egy félamatőr/kísérleti filmet - vizsgafilmjéhez készült ez a zene, ami képek alatt és nélkül is nagyon tetszetős. Itt meg lehet hallgatni:
http://elgergo.bandcamp.com/album/move-on
elképesztő híreket hozok! antoine fuqua-val készült egy rövid interjú melyben új filmjéről a southpawról faggatják, majd az interjú végén megkéri a hölgy, hogy mondja el milyen volt james hornerrel dolgozni. fuqua hangján hallani hogy teljesen elérzékenyül és szuperlatívuszokban beszél hornerről. elmondja, hogy james felhívta őt, hogy nagyon tetszik neki a film és szívesen írna hozzá zenét, mire fuqua közli vele, hogy semmi pénze nem maradt. horner pedig megnyugtatja hogy ingyen is vállalja és kifizeti a zenekart. majd a rendező már-már remegő hangon teszi hozzá a nagy hírt: horner a script alapján már előre megírta és elküldte még halála előtt a zenét a készülő hét mesterlövészhez! ha isten is úgy akarja még 2017ben is kapunk egy horner zenét, remélhetőleg nem is akármilyet.
A főtémája alapján Christophe Beck Ant-Manje kellemesnek ígérkezik (jól döntött, hogy a Terminátort dobta ezért:)). Ideje volt már, hogy valami érdemivel előrukkoljon, mert utoljára a Tower Heist-et és a Percy Jacksont találtam szerethetőnek tőle, azok meg már 5 évesek.
Köszönöm az Öcsikém filmzenei hírét :)
Ez után még az Üldözési mánia zenéjére kellene ráfeküdniük, hogy beszerezhető legyen és azzal le is tudnám fedni a Powell mániámat :D
De "vajon" ez a zseniális szerzemény miért ilyen rövid?
https://www.youtube.com/watch?v=zGTa22KrUrc
Filmzenék közül pedig az idei év eddigi nyertese továbbra is az Agymanók, úgy megfogott, hogy már nem is tudom számolni hányszor pörgött le, de a 10-en túl vagyok :)
https://www.youtube.com/watch?v=ntLR3skpWwk
egy hosszabb lélegzetű horner-interjú, nem sokkal a halála előttről. beszél rendezőkről, munkaviszonyokról, a zenéi keletkezéséről, az lso-ról, a terveiről. sok mindent tisztába tesz azzal kapcsolatban hogy kivel milyen viszonyt ápolt és mit fújt fel a média. a végén majdnem a szívem szakadt meg, amikor közölte, hogy nagy vágya fog teljesülni, miszerint ismét mel gibson rendezésében dolgozhat. sosem fogjuk hallani...
Á, ez a világhírű, akarom mondani: méltán ismeretlen Musikvergnuegen nevű trailerzenei formáció csodája, gagyi szintihegedűvel, számítógépes kórussal. Vigyázat, nagyon epic!
Ezt is Yared csinálta nem? Úgy tudom ez lett volna a zenéje ami aTrailer alatt megy.
Mondjuk Horner itt megkapta a negatív kritikát nem gyengén szóval hiába szólta le Yaredet beláthatta volna,hogy ennyi idő alatt nem lehet egy normális filmzenét megcsinálni.
"A filmet megtekintő csoport a március 10-i vetítésen úgy ítélte meg, hogy a zeném túlságosan erőteljes a filmhez viszonyítva. Régimódi és elavult. Az ezt követő 24 órában mind a rendező, mind a stúdió visszautasították a munkámat, és ezzel lezárult egy közel egy évig tartó együttműködés, függetlenül attól, hogy egy félkész anyagot hallottak, s bár a ritmikája és hangszerelése jó, még nem volt tökéletes. Ami legjobban megdöbbentett, hogy esélyt sem kaptam a zene csiszolására vagy változtatására, s még választ sem adhattam a munkámmal kapcsolatban felvetődött problémákra. Valójában már azelőtt elkezdtek új szerzőt keresni, s azelőtt megszületett a döntés a visszautasításomról, hogy jómagam beszéltem volna Wolfganggal. Később tudtam csak meg, hogy a gond az én zeneszerzésemmel volt kapcsolatos, és nem fűztek túl sok reményt ahhoz, hogy a problémás részeket egy hónap alatt képes lennék átkomponálni. Sőt, mindenki boldog, hogy találtak egy embert, aki másfél hónap alatt megírta az egész művet, s így sikerülhetett a május 14-i bemutató."
Egyébként a Trójánál elég sokan a kidobott score-t sokkal jobbnak találták. Én is, a Horner-féle verziót eléggé utálom, sose halljam többet. :) Nem a háttérsztori ismeretében utálom, hanem szerintem az egyik leggyengébb Horner-mű a Yaredével történő összevetés nélkül is.
Yareddel anno elég féreg volt a stúdió, mert kirakta a saját oldalára a zenét (talán az egészet), de villámgyorsan leszedették vele. Nemcsak kidobták a cuccot, amin melózott egy évig, a nyomát is el akarták tüntetni. Ez mondjuk nem jött össze, és - most haláleset, illetve akkori szűk határidő ide vagy oda - Horner pattogása akkoriban itt pont nem volt túl szerencsés. Szerintem persze.
És tényleg odamondogató volt, ami mondjuk lehet nem szimpatikus sokaknak, ugyanakkor kontra, hogy talán csak szokatlan "az egész csapat egy nagy család volt"-féle promóciós hazugságokhoz viszonyítva.
és hogy mennyire nem állt távol! pont most postoltak filmtracks fórumba egy korábbi horner megnyilvánulást a trójával és yared zenéjével kapcsolatban:
"szavakba sem tudom önteni, mennyire förtelmes volt ez a zene. mint egy 1950-es hercules-film. és nem azért mert gabriel egy tehetségtelen szerző, hanem azért mert fogalma sincs, hogy hogyan kell filmzenét írni. nagyon giccses volt. gabriel tette amit wolfgang petersen kért tőle, és wolfgang zenei elvárásai általában, hogy a zene elnyomjon mindent, mint valami wagner-operában. nem ért a finomságokhoz. a tesztvetítések alatt, néhány komolynak szánt jelenetet a nézők konkrétan kiröhögtek. és végül ez a "több jobb" "csináld nagyobbra" felfogás wolfgangtól, valamint, hogy gabrielnek fogalma sincs milyen egy nagy akciómozi aláfestése eredményezte ezt a förtelmes zenét."
Akkor gondolom nagyon ő se volt oda ezekért a mostani elektronikus zenékért biztos elszomorította a tény, hogy most totál ez lett már a divat főleg egy mozifilmnél, és az érték a művészet hátrasorolódott....
Mondjuk annak végképp örülök,ha nem is tudott megújulni az öreg ő megmaradt olyan amilyen mellesleg mint ember egy szerény visszahúzódó karakter volt nyilatkozatokból, és videókból is lejön ez emberileg is egy példakép volt.
[előzmény: (22486) Thomas Powell, 2015-06-30 10:48:51]
Most az Istenért sem találom, de múlt héten futottam bele valamelyik külföldi oldalon a tragédia kapcsán. Mondjuk tőle az effajta véleményformálás sosem állt távol. (Még mindig nagyon zavaró ez a múlt idő.)
Mondjuk az első meg a 2. rész között nem kis hanyatlás látható, de igazából nem csodálom akkor,hogy kiszállt,de akkor kamuhír az,hogy kidobták őt az ablakon :D
Amúgy ezt hol lehetett olvasni véleményeként, hogy számára a 2. rész zenéje egyenlő guanoval? :D