:))
De hogy az album második fele, ami már nem a Mr. Turnerből van, az meg milyen röhejes! Tényleg olyan, mintha minden zenész letolná a saját szólamát, ahogy esik, úgy puffan módon, a többiekkel nem foglalkozva.
Minél többször téma ez itt, annál jobban tetszik a kép :) Ha a zene is ugyanilyen jó lenne, akkor szerintem az évtized muzsikájáról beszélhetnénk. Szerintem az az egy 1 pont is a borítót illeti...
Szerintem megrendelem ennek az albumnak az összes példányát, elzárom, s így kizárt, hogy mások akár csak "tévedésből" is megrendelhessék :)
Háhá, a baromarcú (a május 10-i vélemény) egy csillagot ad egy soundtrackre, mert tévedésből ezt rendelte meg a DVD helyett. I-d-i-ó-t-a. :D
Jó, itt mondjuk fedi is a valóságot a pont, de akkor is mekkora hülye. Ez még nagyobb hülye, mint az, aki betétdalokra számít, de score-t kap, aztán pattog.
Nekem néha olyan érzésem volt, mintha Indiana Jones apja feltámadna :)
https://www.youtube.com/watch?v=pPmNqQn6P6Q Hogy majd aztán később kifejtve ezt a zenei vonalat, a Jurassic zenei átvételét követően a régész kalandokhoz is aláfesthessen, ha egyáltalán a 4. részt követően lesz(nek) folytatása(i).
Azért annyira nem rossz, de a Jupiter Ascending valóban jobbra sikeredett, csak az meg a filmet nézve olyan töménnyé vált. Marad a Jurassic World.
Valószínűleg ennyi a reális a film alatti hatását is figyelembe véve, mert épp most hívott egy haverom, hogy látta, és pár helyen elég hatásosnak találta a zenéjét. :)
[előzmény: (22403) Thomas Powell, 2015-05-20 20:02:34]
Junkie XL ritmikai gyakorlata viszont a Mad Max alatt meglehetősen korrektül (helyenként kifejezetten jól) funkcionál, és az albumról tényleg nem maradt le semmi. Az más kérdés, hogy nem ártott volna, ha a fele a szerző személyes gyűjteményében végzi. Egy gyenge 7/10.
Egyelőre a Michael Giacchino-Brad Bird kollaboráció leggyengébb darabjának tartom a Tomorrowlandet, aminek ettől függetlenül is vannak jó pillanatai. Azért Giacchino mentségére szóljon, hogy a Jupiterrel rendkívül magasra tette idén a mércét (önmagának is), ráadásul az elkövetkező egy hónapban még jön az Inside out és a Jurassic World zenéjével, így ilyen fokú tumultus esetén törvényszerű volt, hogy legalább egy gyengébben sikerüljön, de bízom benne, hogy a fent említett másik két munkája maradandóbb lesz.
A pontozás azoknak van, akik lusták olvasni. A Movie Music meg épp azért nem pontoz már, mert hogy akkor nem olvassák el, mit írnak a zenéről. Én egyébként szeretem, ha van egy filmes/zenei oldalon pontozás is az egyértelműség kedvéért.
Powellnél az lett mostanra az animációs film, ami Tylernél az akció. Ha nem ennyire látványosan egy műfajra állnak rá, sokkal kevésbé lenne a filmzenerajongóknak oka morgolódni. Oké, mondjuk Tyler még jó, hogy nem utasít vissza egy Marvel-filmet (bár mostantól...), a F&F "családjába" már ő is beletartozik (a lagymatag zenéket író Vidal előző részes szereplésére nincs is magyarázat, hacsak nem a spanyoloknál forgatták azt, de tudtommal nem), az összes többi blockbusterjelöltet meg ezek vonzzák magukkal. Azt meg nem engedheti meg egy zeneszerző sem magának, ha tényező akar maradni, hogy elutasítson egy nagy volumenű filmet (most tehát nem B-s, C-s szutykokra gondolok). Tylernél amúgy most két folytatás (teknősök + bűvészek) van a képben, meg egy kis dráma. Utóbbi tűnik végre egy elkalandozásnak a szokásostól. Képregényfilmnél egy darabig nem fog feltűnni sztem, a teknősök vannak még, aztán biztos kis szünet.
A záró résznél egyébként ugyanazt írtuk. Bármi bárhogy elérhető, emiatt nem ugyanazt nézik az emberek, mint régen. Egyszer nézett filmekhez meg nem fogsz közel sem annyira zenét kötni, mint anno. :)
Hát igen, itthon nincs piaca már a filmzenéknek.
Az jut eszembe, amikor egy zenei oldal (Recorder) meghirdetett nemrég egy játékot, amin CD-t lehetett nyerni, és a FB-os hozzászólások gyakorlatilag elküldték őket az anyjukba, hogy jó hogy nem már kazetta.
Én is a napokban láttam az Avengerst, és a végén megállapítottam, hogy konkrétan nulla perc tűnt fel a zenéből közben, és ez azért így elég ritka. Önmagában még nem hallottam.
Nekem az jött le belőle, miután egyetlen trackre figyeltem csak fel a két óra másodszori hallgatása után is (vmi Arms a közepén, de az sem túl nagy szám), hogy kezd a JXL-lufi kipukkadni. Kár. A 302 hasonló ütemes zenéje önmagában is megállt, ez meg dögunalom. Mondjuk végig autók fognak zúgni a MM-ben, tehát oda biztos jó lesz ennyi is.
Egyébként már az is elég röhejes, hogy a címlapon megint ott az AKA. Döntsd már el, ember!
[előzmény: (22389) Thomas Powell, 2015-05-12 21:55:37]
Egy érdekes kis anyag a "zene nélkül és zenével" példára a Cápából. Richard Dreyfuss tolmácsolásávan és John Williams vezényletével:
https://www.youtube.com/watch?v=-fnq1s-babs
A Mad Max-el kapcsolatos hozzászólásod végéhez: nagyon egyet értek, az első híreket olvasva eljátszadoztam a gondolattal, mi lett volna ha John Powell. Kissé csalódott is vagyok emiatt, de a film még hátra van.
Most hallgatom Junkie XL Mad Max-ét és egyelőre "nem jött át" ez az újabb ritmikai gyakorlat (most is inkább püfölés és lüktetés van, mint a szerző korábbi műveiben), viszont kétségtelenül vannak jó pillanatai és bízom benne, hogy a film alatt legalább olyan jól fog szólni, mint szerző korábbi munkája a 300: Birodalom hajnala esetében. Azért a 2 órás játékidőt soknak érzem (és enyhén nagyképűnek), valamint továbbra is az van bennem, hogy ebből John Powell ha nem vonja ki magát folyamatosan a filmzenék világából egy az "eldobom az agyamat" típusú zenét tudott volna összehozni.
Tegnap sikerült megnéznem az Avengers 2-t. Először külön a zenét meghallgatva, a film végén olyan érzésem támadt, hogy ebből még nagyon hiányoztak a bravúrosabb megoldások és hogy sajnos tényleg nagyon "hagyományos" lett.
A néha pszichothiller és horrorba átmenő jelenetek megértek volna egy misét zeneileg!
Howard Shore azt hiszem igen csak komoly, színes és értékes szerzői múlttal rendelkezik.
Nem tudom ki hogy van vele, de a "Maps to the Stars"-hoz készült aláfestését adott körülmények között még minimalistának is lehetne nevezni. Általam egy furcsa "zúgásnak" nevezett valami próbál mesélni a történetről, de szerintem Shore csak nyitva hagyott egy két nyílászárót és a hangrögzítő berendezések bekapcsolva maradhattak.:)
Ugyan az alábbi videóban benne van a Youtuberek szokásos bohóckodása (de pont annyira, amitől még nem válik zavaróvá), viszont ennek ellenére élvezetes filmzenei kitaglaló a Bosszúállók-széria zenéiről.
Kicsit kipanaszkodnám magam, ha nem zavar senkit :)
Vettem pár hete az amerikai Amazonról egy Battle of the Five Armies filmzenét, gyönyörűszép hardcover kiadás meg minden, ez az extended edition.
Legnagyobb bánatomra a hátulja a vonalkód környékén egy jó 5-7 centire megnyomódott. Mire összeszedtem magam szomorúságomban, fogtam és írtam Amazonnak, felajánlottam, hogy fotót is mellékelek ha megmutatják hol kell (én nem találtam). Természetesen (legalábbis náluk), körülbelül 15 perccel a levelem után már a rendelésem között volt egy másik példány, nulla dollárért, gyorspostával feladva.
Mi legyen a másik, sérült példánnyal? Vacilláltam, hisz új volt a termék, a fólia azonban egy darabon fel lett már nyitva, kibontáskor vettem ugyanis észre a sérülést, ahogy megláttam, azonnal abbahagytam a bontogatást. No, mondom feldobom vaterára. Először jó bátor voltam, 5.000,- volt az ár. Eltelt 5-6 nap, megnézték 23-an, de sehol semmi még egy aukciófigyelő se.
Annyira felbasztam magam agyilag, áttettem az egészet 1,- forintos aukcióra, mondom lesz ami lesz. 10-11 napja van fent és jelentem, 53 ember látta, 0 licit és 0 aukciófigyelő van rajta.
Ezek után az ember ne csodálkozzon, hogy itthon nincs a filmzenéknek felületük, vagy megbecsülésük. Én most kurvára elszomorodtam...
Ami viszont vidámság, hogy megjött az Amazing Spider-Man, X-Men: Days of Future Past, HTTYD2 hármas, ennek most nagyon örülök, dübörög is a sárkányos cucc ezerrel :)