Na ilyen se volt vagy harminc éve! Nem John Williams szerzi Spielberg következő filmjének a zenéjét. Egyrészt nem fér bele a Mester ütemtervébe (Star Wars, ugyebár), másrészt némileg az egészsége is megakadályozza ebben. A következő közös projekt már állítólag nem lesz probléma a duónak. Mondjuk a beugró Thomas Newman miatt a színvonal eséstől nem különösebben félek.
Hát ez érdekes lesz! Talán 2016-ban fogom megszeretni a "Desplat" zenét? Tény, hogy a lehető legjobb választás volt a francia, de még így sem várok sokat a filmtől!
Mindenesetre ez az első Desplat zene, amit kíváncsian várok!
Elég szomorú, hogy nem Giacchino lesz a Star Trek 3-nál. Már kezdtem megbarátkozni, hogy oké, nem Abrams rendezi, ez van, de legalább Giacchino marad. :( Viszont ha úgy nézzük, hogy adott két 10 pontos score-t az előző részekhez, akkor kicsit megenyhül a szívem.
Amúgy Tyler hátha megint letesz egy John Rambo-t és hagyja ezt a Now You See Me-s vonalat. Akkor nincs hiba. :D
[előzmény: (22254) Thomas Powell, 2015-03-16 23:30:01]
Én sem vagyok Tyler utóbbi nagy projektjeivel megelégedve, de mondjuk amiket filmként régebben szeretett és ő kapott meg (pl Rambo és AvP2) zeneileg jók voltak pont a tisztelet miatt.
[előzmény: (22254) Thomas Powell, 2015-03-16 23:30:01]
Szerintem se.:) Ezek a mozik az eredetik miatt egyébként is klasszikus hangszerelésű megközelítést követelnek, annak meg jelenleg ők ketten az éllovasai, úgyhogy nem csodálkozom,hogy ilyen esetekben rendre őket találják meg és ahogy korábban már beszéltük, Desplat leginkább Williams, míg Giacchino elsősorban Goldsmith modernkori megfelelője (legalábis az én szememben biztosan). Ezért is fájó, hogy utóbbit a Star Trek 3 élén úgy tűnik Brian Tyler váltja, akinek a mainstream mozikhoz készült alkotásaival éppenséggel nem vagyok maximálisan megelégedve.
Úgy tűnik, az elmúlt időszakban a nagy múltú mozik folytatásaihoz, vagy újráihoz a Desplat és Giacchino nevű komponistákat lett divat szerződtetni. :))) De persze ez nem baj. :)
Hát a film ezzel a két nyomorult antwoordössel eleve neccesnek tűnik nekem, nem is nézem meg moziban. Pedig azok közt vagyok, akiknek az Elysium ugyanúgy tetszett, mint a District 9.
Ehhez a "gyöngyszemhez" korábban már volt szerencsém - időnként összeülünk a barátokkal filmet nézni, és néha az ilyen trashek is bekerülnek a pikszisbe. Minap a tv kapcsolatása közben belefutottam ebbe és pont egy olyan rész ment, ahol Basil Poledouris Starship Troopers score-jára menekültek "hőseink" a 2 dimenziós dínó elől. :)))
Én ettől a CHAPPiE-től nem vártam sokat! Egy-két tétel gondoltam jó lesz aztán ennyi! Az album számomra a ”gyorsan felejtsük el kategória” ami tetszett az a ”We Own This Sky” nekem erről a ”Time” jut eszembe! Mondjuk, én imádom ezeket a ”Time” féle másolatokat, az a hoz hasonló zenéket! Bár az is igaz, hogy a film alatt egészen élvezhető Zimmerék muzsikája, sőt az egyetlen egy pozitívum a zene!
Remélem, nem kell várnom a következő Nolan filmig, hogy valami igazán ütős és nagy muzsikával jöjjön elő a "MESTER"
Most hallgatom a Man of Steel teljes zenei anyagát, és (ha az ilyenkor szokásos töménységet nem vesszük figyelembe) az élvezeti értéke még mindig rendkívül magas, ebből a szempontból 9-10/10-es az album, viszont ha a zenei megoldásokat nézem, hogy mik szerepelnek benne akár csak pár másodpercig, akkor arra gondolok, hogy a Zimmer Media Group minden tagja beledobált valamilyen ötletet, a Mester pedig ezeket kivétel nélkül fel is használta, így pedig a végeredmény lényegesen kaotikusabb. És azt látva, hogy Zimmer ennek az Andrew Kawczynski-nek egyre nagyobb szerepet szán (lásd. Chappie esetét), azt hiszem meg van a következő kiugró a zeneiskolából. Mondom ezt úgy, hogy a Tron-os beütésű "Escape to the ship" az egyik legjobb akciótétel is részben hozzá köthető.
Korábban leszögeztem magamnak, hogy csak akkor állok neki a The Flash-nek, ha az Arrow addigi két évadát is ledaráltam. Utóbbi első évadának a felénél elakadtam, viszont a gyerekkori nosztalgia, a kedvező kritikák, a tetszetős hangvétel (a folyamatosan velem szembe jövő spoilerek) és a szimpatikus főszereplő azt mondatta velem, hogy adjam fel az elveimet és próbáljam be az előbbit. És milyen jól tettem: tényleg rendkívül szórakoztató, jópofa sorozat, aminek a főtémája is fülbemászó és sokkalta hősiesebb, mint az Arrow esetében. Persze meg kell jegyeznem, hogy ettől még a nyomába sem ér Danny Elfman klasszikus eredetijének. Sajnos mivel az első évad vége messze van, a zenére is várni kell, de a két sorozat crossover epizódjához kiadni a zenét sok szempontból jó ötletnek bizonyult. Egyrészt rajta van a Flash téma, és Blake Neely remekül vegyíti az Arrowból ismert motívumokkal. Mindemellett kiforrottabb is az egész, mint volt az Arrow első évadában, plusz a zene könnyebben hozzárendelhető a képekhez azzal, hogy nem egy egész évadhoz készült (ami még a nálam etalonnak tartott Doctor Who-Tudorok kettősnél is tömény szokott lenni), ezáltal könnyebben megszerethető is. Nálam a sorozathoz hasonlóan ez is egy erős 8/10-es muzsika.
Debrecenből Bp-felé volt időm zenét hallgatni. Az egyik Elfman szürke-zenéje volt, ami igencsak meglepett, kellemes kis darab volt. Elsőre 10/8.
A másik darabon viszont felhúztam magam. Hans Zimmer: Chappie. A hangzás korrekt, csak a zenét nem tudom hova tenni. Ráadásul az egyik főtéma Marco Beltrami Terminator 3-jából származik - legalábbis nekem totál az jut eszembe róla. Mókás:
Itt 0:08-tól hallható:
https://www.youtube.com/watch?v=tiw4WbbJkRA&list=PL04562B72B07729BF&index=18
Igazából ha nekünk fenntartásos gondunk lenne, akkor inkább lennénk mondjuk filmzenenet.blog.hu. Ami gázos opció, de még mindig inkább az, mint hogy anyagi okok miatt megszűnjön az oldal vagy tarhálni kezdjünk. Clemensen meg úgy csinál, mintha külföldön semmilyen más lehetőség nem lenne. Meg eleve első körben a durcás "zsarolás" helyett a vélhető pár ezer olvasó körében azt kellett volna megfuttatnia, hogy ki tud tárhely kérdésben segíteni neki. Biztos lett volna valaki, aki jelképes összegért vagy állandó reklámért cserébe tudott volna megoldást.
Ó, nem tudtam, hogy Te vagy az. De amúgy tökéletes minden írás, nagyon szeretem őket. (Igaz, be kell ismernem, a szerzők nevét gyakran átugrom, biztos ezért ért meglepetésként.)
De nagyon örülök, h bővült a csapat!
[előzmény: (22231) Thomas Powell, 2015-03-06 23:50:50]
másrészről pedig, ha a filmzene.net akarna megszűnni financiális okok miatt és ti kérnétek pénzt egyből adnék. ennyit tesz csupán, hogy milyen viszonyt ápolsz az olvasóiddal.
de, vérgáz. azonban nem ez az első ilyen megmozdulása barátunknak. és szerintem még ez valamilyen szinten mérsékeltebb és civilizáltabb tarhálás mint amiket korábban művelt. tavaly év közepétől minden hó végén írt egy oldalas rinyálást arról, hogy mennyire meg fog szűnni az oldal, ha nem küldtök be 1 dollárt. csak a "ti szarházi tetvek" hiányzott az írás végéről.
itt meg legalább kapsz is vmit az "adakozásodért" nem csupán elfogult, túlművészieskedő kritikákat.
Köszi. Valóban nincs semmilyen megkötés, hogy ki hogy kategorizál. :)
Igazából azért is tart a mi listánk elkészítése mindig februárig, néha márciusig, mert nem csak 10 jó filmet sorolunk fel, aztán annyi. :)
Tök furcsa, hogy én is asszem kábé 2-3 hete vettem észre egyáltalán, hogy ki a zeneszerző, régen Amon volt, bár lehet, hogy csak automatikusan azt írta be az imdb. Nem tudom, ennek a zeneszerzőcserének van-e valamiféle logikája, mondjuk hogy meg akarja különböztetni a filmjeit zenét illetően is, mert nem hiszem el, hogy Shorter vagy Amon olyan elfoglalt lett volna anno egy folytatáshoz.
[előzmény: (22233) Thomas Powell, 2015-03-06 23:59:10]
Ez csak szerintem kínos így nyilvánosan? Oké, hogy mi többen osztjuk el a tárhelyes lóvét, de hát ez a kalapozás is, amit csinál az oldal fenntartásához, milyen már.
(Jó, biztos azért van plusz ellenérzésem vele szemben úgy általában, mert teljesen elfogult írásokat ír.)
Önmagában nézve nagyon korrekt zene, bár nem is olyan kicsit zavar, hogy alatta a kattogás és a felépítése, a világa mennyire emlékeztet valami régebbi Zimmer- vagy zimmeres darabra, de nem ugrik be. Talán az Uccsószamcsi?
Ez a főszereplő fószer a képen olyan, mintha csak vmi autószerelő ért volna rá a forgatásra. :)
Én most még egyszer végighallgatom a listámba nem kerülteket, hogy mi az, amit akarok még hallgatni, mi az, amit nem, és Desplat-tól lement a Godzilla meg ez is. Továbbra is tartom, hogy hetesek és nagyon korrekt zenék, viszont egyiket sem hallgatnám már végig, sőt a GBH-t sem. Az Imitationt viszont fogom még.