Okés, elcsépelt MV-s megoldások a 90-es évekből, de jól sikerült nyitány. :))
Nosztalgiázni pedig sok mindennel lehet. Én pl még hallgattam a Freudot, ami az Alien révén fedeztem fel anno:
https://www.youtube.com/watch?v=JtFzzvqrL9c Az eleje hallható az Alienben akkor, amikor a sav átmarja a fedélzeteket.
Én a 80-90es évek akció filmjeit imádom, az all time szentháromság film/zene a Predator-Rambo 2-A szikla. Általában ennyi 😃 Most, hogy megjelentek a Múmia zenék, rádöbbenek, hogy mennyire belémivódtak, ahogy az Armsgeddon is 😂
Jackman zenéi közül engem eddig a Dominic Lewisszal közösen készített The Man in the High Castle sorozat zenéje fogott meg, azt hallgattam tőle a legtöbbször.
A The Predator esetében viszont az ő munkája jobban tetszett, mint a film, pedig azt gondoltam, hogy fordítva lesz. Erről bővebben is kifejtem majd a véleményem egy kritika keretében :)))))))))
Szerintem a Jumanji zenéje már a film alatt sem volt jó.:) Tévedés ne essék: Jackman egy totál középszerű zeneszerző, de a zenéi film alatt többnyire funkcionálnak, vagyis az alapvető feladatukat ellátják, de többet csak ritkán. Itt is ez van. Ennek ellenére vannak zenéi, amiket szeretek: X-Men, Amerika Kapitányok, Kingsmanek, Kick-Ass 2.
Film alatt lehet bármi jó, ahogy lentebb írtam a Jumanji is az volt (pont Jackmantől), aztán a filmtől külön sajnos életképtelen... Én nem hiszem, hogy az eredeti Predator zene megidézésén kívül tudna bármi maradandót is hozzátenni az élményhez, de ne legyen igazam... :) Valamikor megnézem a filmet is, holnaptól meg elvileg streamelhető a zene, úgyhogy rávetem magam :)
Megnyugtató, hogy Henry Jackman The Predatorja teljesen jó lett... legalábbis film alatt. Persze hozzá kell tenni, hogy minden egyénisége, ami van a score-nak (tehát rengeteg), azt Alan Silvestrinek hívják, de azt már a Polgárháborúnál is kellemesen megtapasztaltam, hogy Jackman elég ügyesen tudja megidézni Silvestri stílusát. Nyilván Silvestri és Debney zenéihez nem ér fel, de szégyent sem vall rájuk. Kapásból olyan 7/10
Egy Hans Zimmer-es hír is a Hollywood in Vienna FB oldaláról:
Attention!!
We have great news: Hans Zimmer will not only be our awardee at the »Hollywood in Vienna« Gala, but also join the master class at the »FIMU Vienna Symposium« on Saturday, October 21st, 2018 at the Vienna University of Music and Performing Arts.
The whole day will cover the exiting »World of Hans Zimmer«.
Further guests of the symposium : Lisa Gerrard, Pedro Eustache II and many more.
Don't miss this one-lifetime chance to learn from the master himself!
Conductor: John Williams
Orchestra: Wiener Philharmoniker
Violoncello: Johannes Moser
Olympic Fanfare and Theme
Excerpts from "Close Encounters of the Third Child"
Suite from "Memoirs of a Geisha"
Adventures on Earth from "E.T. the Extra-Terrestrial"
The Flight to Neverland from "Hook"
A Child's Tale: Suite from "The BFG"
Hedwig's Theme from "Harry Potter"
Nimbus 2000 from "Harry Potter"
Harry's Wondrous World from "Harry Potter"
The Rebellion Is Reborn from "Star Wars - The Last Jedi"
Rey's Theme from "Star Wars - The Force Awakens"
Main Title from "Star Wars"
Figura, frontember...
Na jó, legyen formáció, amit vezet :)
Ettől még mi is hallgassunk rá(juk), egész ügyes(ek) :D
Olyan sokat azért nem ismerek tőlük, hogy ennyire képben legyek, ráadásul nem is filmzenei érdekeltségű ismerős ajánlotta, egyszóval zenei téren érdemes mindenevőnek lenni, így sok érdekességbe lehet belefutni.
[előzmény: (25368) Bíró Zsolt, 2018-09-09 00:26:03]
"Nekem is nagy-nagy vesszőparipám a főtéma, illetve, hogy manapság nem igazán írnak olyan főtémát amit ha meghallasz, simán beazonosítod a filmet, vagy úgy érzed, hogy igen, itt kell mennie a stáblistának a film elején, itt valami kezdődik... Manapság Main Title mindennek a címe és gyakorlatilag a CD közepén is felbukkanhatna a zene..."
Egy megjegyzés: még ha sokszor nem is érkezik konkrét reakció, azért szerkesztőségi részről mindig elolvassuk többen is, amiket írtok, szóval nem pusztába kiáltott szó. :)